حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چگونه هک شد؟

نوشته شده در : 1402/10/21

حساب X(توییتر سابق) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هک شد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ هکر چگونه توانست به حساب توییتر کمیسیون SEC دسترسی پیدا کند؟ هک شدن حساب توییتر کمیسیون SEC با چه هدفی صورت گرفت؟ این خبر چرا قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد؟ چرا حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هک شد؟
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی در دنیا است که شما برای خرید و فروش رمز ارزها باید به صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. اگر قصد فعالیت در بازار رمز ارزها را دارید، باید تمامی اخبار و شایعاتی که منتشر می شوند را زیر نظر بگیرید و معتبر بودن خبر را بررسی کنید. اگر خبر منتشر شده، صحت داشته باشد می تواند بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد امنیت در ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هک شدن حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بپردازیم.

امنیت در ارزهای دیجیتال چقدر است؟

هر هفته کلاهبرداری یا سرقت جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق می افتد. اخیرا حساب توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هک شده است و یک پست جعلی در مورد تایید ETF بیت کوین در آن منتشر شد که باعث هیجان و هرج و مرج در بازار ارزهای دیجیتال شد. ارزهای دیجیتال ذاتا طراحی امنی دارند، چون دستکاری در جزئیات مالکیت و معاملات آنها غیرممکن است. با این حال، آسیب پذیری های دیگری در ارز دیجیتال وجود دارد که روی امنیت آن تاثیر می گذارد. دنیای کریپتو با سرعت زیادی در حال گسترش است و فراوانی و تنوع خطرهای امنیتی برای کاربران نیز با همین سرعت افزایش می یابد.
فرایند زیربنایی تراکنش های ارز دیجیتال شامل مستندسازی تراکنش ها در قالب بلاک های مختلف همراه با مهر زمانی است. بلاک چین مکانیسم های امنیتی کاملی را در قالب هش، امضای دیجیتال و رمزگشایی کلید عمومی برای حفاظت از رمز ارزها ارائه می دهد. شما می توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش رمز ارزها، تجارت و سرمایه گذاری به راحتی به انواع رمز ارزها دسترسی داشته باشید. با این حال، شما باید در مورد پیامدهای مرتبط با نگرانی هایی در مورد امنیت ارز دیجیتال مطلع شوید. توصیه می کنیم تا با مشهورترین حملات هکری به صرافی ها آشنا شوید.

هک شدن حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

توجه داشته باشید که حساب توییتر کمیسیون SEC هک شد و یک پست جعلی در مورد تایید ETF بیت کوین در این صفحه منتشر شد. تیم امنیت و پشتیبانی پلتفرم X فاش کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا احراز هویت دو عاملی خودش را در پلتفرم X فعال نکرده بود. به همین دلیل هکر به راحتی توانست حساب کاربری این سازمان را در شبکه اجتماعی X(توییتر سابق) هک کرده و به این صفحه دسترسی پیدا کند.
علاوه بر این، در پستی که در تاریخ 10 ژانویه منتشر شد، صفحه ایمنی X نوشت که هک کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به این دلیل رخ داد که یک بازیگر ناشناس کنترل شماره تلفن مرتبط با حساب را به دست آورد و از آن برای دسترسی به صفحه رسمی X SEC استفاده کرد. این بیشتر به عنوان هک تعویض سیم کارت شناخته می شود. در این مورد، هکر احتمالا یک ارائه دهنده مخابراتی شخص ثالث را متقاعد کرده است که کنترل شماره تلفن مرتبط با حساب SEC را تحویل دهد. هکر بعد از اینکه وارد صفحه توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شد، یک پست جعلی در مورد تایید ETFبیت کوین منتشر کرد که بیت کوین بعد از انتشار این خبر جهش یافت.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد امنیت در ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هک شدن حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بپردازیم. همانطور که گفته شد، تیم امنیتی شبکه اجتماعی X فاش کرد که حساب توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دلیل فعال نبودن احراز هویت دو عاملی هک شد و هکر توانست به صفحه توییتر این سازمان دسترسی پیدا کند.

 


نظرات کاربران در مورد حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چگونه هک شد؟
سوال امنیتی :5+91 = ?