صنعت کریپتو ایسلند با چه چالش های قانونی روبرو است؟

نوشته شده در : 1403/05/23

جستجو

آینده صنعت کریپتو ایسلند با چالش ها و مشکلاتی روبرو است! ایسلند یکی از کشورهای پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال است و مردمان این کشور به صورت قانونی نسبت به خرید و فروش رمز ارزها می کنند. این کشور قوانینی را در خصوص فعالیت در بازار رمز ارزها مشخص کرده است.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از بازارهای محبوبی است که رمز ارزهای مختلفی در این بازار وجود دارند. با توسعه و گسترش این بازار، پلتفرم ها و صرافی ارز دیجیتال زیادی برای خرید ارز دیجیتال ایجاد شدند که هر کدام از این صرافی ها قابلیت های خاصی را به کاربران ارائه می دهند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت رمز ارزها در ایسلند ارائه شده و به بررسی چالش های صنعت کریپتو ایسلند پرداخته شده است.

وضعیت رمز ارزها در ایسلند

ایسلند یکی از کشورهای پیشرفته ای است که قانونی بودن خرید و فروش رمز ارزها در این کشور هنوز معلوم نیست. در سال 2014 بانک مرکزی ایسلند قبل از راه اندازی ارز دیجیتال ایسلندی گفت که بیت کوین ارز مشهوری نیست و حتی با فرض اینکه ارز معروفی بود، خریداری بیت کوین همچنان غیرقانونی باقی ماند، چون این خریدها باعث نقض محدودیت های اعمال شده بر معاملات خارجی می شد که قبلا تصویب شده است. بعد از آن، قانون مبادله ارز دیجیتال مشخص کرد که ارز ایسلندی نباید کشور را ترک کند. خریداری ارز دیجیتال که پایه و اساس آن خارج از کشور قرار دارد، نقض قانون است.
با این حال، از آن بعد کشور ایسلند مبادلات خارجی و مقررات کنترل ارز دیجیتال خود را تسهیل کرد و اجازه مبادلات خارجی را با کرونای ایسلندی فراهم کرده است. علاوه بر این، بانک مرکزی ایسلند اعلام کرده است که محدودیت هایی که روی  ذخایر کشور برای سرمایه گذاری مشخص انجام شده که مرتبط با جریان داخلی جدیدی از ارزهای بیگانه به کشور است، همچنان باقی مانده است. بسیاری از تحلیلگران، آینده ارزهای دیجیتال در ایران را روشن می بینند. یکی از مسائل مهم در حوزه ارزهای دیجیتال توجه به تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

صنعت کریپتو ایسلند با چه چالش هایی روبرو است؟

نکته قابل توجه این است که گولی گیسلاسون از دارایی های دیجیتال Viska می گوید ایسلند غنی از انرژی در حال برداشتن قدم هایی در زمینه ارزهای دیجیتال است. به طور کلی، صنعت کریپتو ایسلند در حال پیشرفت است، ولی هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده است و چندین مزیت آن هنوز به حداکثر نرسیده است. کوین تلگراف با گولی گیسلاسون، مدیر ارشد سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری ایسلندی صحبت کرد تا فرصت ها و چالش های پیش روی سرزمین شمالی خودش را بهتر درک کند.
برای شروع، Gislason بعضی از قلمروهای آشنا را پوشش داد. بحران بانکی سال 2008 که ایسلند را سخت تر از هر جای دیگری تحت تاثیر قرار داد. در پاسخ به این بحران دولت ایسلند کنترل سرمایه را اعمال کرد و حرکت کرون ایسلند پولی ملی را محدود کرد. Gislason گفت که این واقعا چشم مردم را برای ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی و البته فناوری بلاک چین نیز باز کرد. 
گیسلاسون می گوید، این ارز دیجیتال هیچ وقت شبیه یک ارز بزرگ یا چیز دیگری نشد، ولی آنها در واقع این ارز دیجیتال را به همه مردم ایسلند و همه کسانی که علاقه مند بودند، فرستادند. آنها فقط می توانند توکن های خود را مطالبه کنند و برخی از افراد موفق شدند آن را به بیت کوین منتقل کنند. با این حال، Gislason معقتد است که ایسلند از نظر پذیرش و آموزش ارز دیجیتال راه زیادی پیش رو دارد. یکی از سوالاتی که در مورد ارزهای دیجیتال مطرح است این است که نقش حکومت در تنظیم وضعیت حقوقی ارزهای دیجیتال چیست؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت رمز ارزها در ایسلند ارائه شده و به بررسی چالش های صنعت کریپتو ایسلند پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایسلند هنوز قانونی نیست و آینده صنعت کریپتو ایسلند با چالش ها و موانعی روبرو است. این چالش ها باید برطرف شوند تا صنعت کریپتو در این کشور بتواند پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند.

لینک خبر: freemanlaw

 

نظرات کاربران در مورد صنعت کریپتو ایسلند با چه چالش های قانونی روبرو است؟
سوال امنیتی :4+38 = ?