تاثیر جنگ بر روی نرخ ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی

نوشته شده در : 1402/08/03

جنگ حادثه دلخراشی است که معمولا بین دو کشور رخ داده و تلفات بی شماری را بر جای می گذارد. ارزهای دیجیتال نیز در مواقع رخداد همچین حوادثی نوسانات شدیدی را تجربه می کنند. که معمولا نوسانات در ارزهای قدرتمند بازار از جمله بیت کوین به راحتی به چشم می خورد. شدیدترین نوسانات رو می توان موقع انتشار اخبار در زمان وقوع جنگ مشاهده کرد. نوسانات بی حد و اندازه ای را که اگر دانش کافی برای مقابله با آن را نداشته باشید ممکن است به راحتی در عرض تنها چند ساعت از بازار خارج شده و کل پول خود را از دست بدهید. در این مقاله در رابطه با تاثیر جنگ بر بازار ارز دیجیتال بحث خواهیم کرد که وقوع جنگ در سراسر دنیا چه تاثیری بر بازار ارز دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال دارد.

چرا بحران و جنگ بر نرخ ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی تاثیر می گذارد؟

با به وجود آمدن هرگونه بحرانی دومین اولویت فکری مردم بعد از حفاظت از سلامتی خود و خانواده خود حفظ و نگهداری از سرمایه و دارایی خود است. در گذشته نه چندان دور مردم با خرید و فروش ملک، جواهرات طلا و نقره و گاها خرید ارز کشور های دیگر مانند یورو و دلار سعی در نگهداری از سرمایه خود داشتند. اما اکنون با وجود بازارهای معاملاتی گسترده و دسترسی راحت و آسان به آن افراد بیشتر از سرمایه گذاری بر روی ملک ضو دیگر چیز ها شروع به خرید و فروش و انجام معامله در این بازار های مالی می کنند. به همین دلیل با هجوم آوردن افراد بر روی بازار های مالی و ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال نوسانات را تجربه می کنند. و گاها به جهت های اشتباه رفته، اما به دلیل هجوم بالای مردم برای خرید و فروش مجبور به ادامه روند در آن جهت می شود.

دلیل نوسانات شدید ارزهای دیجیتال بخصوص زمان جنگ؟

تاثیر جنگ بر بازار ارز دیجیتال

راحتی در خرید فروش و عدم نیاز مراجعه به مراکز خرید و فروش برای معامله ارز دیجیتال یکی از دلایل اصلی ورود مردم به بازار های مالی از جمله ارزهای دیجیتال است. چون تنها با داشتن یک گوشی موبایل متصل به اینترنت شما می توانید در هر کجای دنیا که هستید به راحتی معامله کنید، اما این قضیه چندان هم خوب نبوده زیرا به خاطر راحتی و سهولت در این کار هرکسی که چند کلمه ای در اینباره به گوشش خورده سریع به فکر یک شبه پولدار شدن افتاده، این افراد به خاطر عدم داشتن دانش کافی یا حتی گاها عدم ذره ای داشتن دانش در این زمینه با کوچک ترین اخبار به خاطر ترس از دست دادن پول و سرمایه خود با تحلیل های اشتباه خود و هجوم آوردن آنها به بازار باعث ایجاد نوسانات در بازار می شوند اما به دلیل اهمیت بالای اخبار جنگ، این افراد با تقاضای خرید و فروش بیشتر به دلیل به وجود آمدن هیجانات جنگ باعث ایجاد نوسانات بیشتر در بازار های مالی به خصوص ارزهای دیجیتال می شوند.

علت افزایش نرخ طلا در زمان جنگ چیست؟

فلز زرد یا همان طلا، از هزاران سال پیش که در دسترس مردم بوده همواره برای مردم فلزی دوست داشتنی و با ارزش بوده، همچنین می توان خرید و فروش و سرمایه گذاری بلند مدت بر روی طلا را یکی از کم ریسک ترین راه های سرمایه گذاری دانست. طلا یکی از اقلام بین و المللی است که نرخ آن تقریبا در همه جای دنیا برابر بوده و در سرتاسر دنیا می توان آن را معامله کرد. به همین علت خرید و سرمایه گذاری بلند مدت روی طلا برای حفظ سرمایه گزینه بسیار مناسبی است. نابسامانی یک کشور در زمان جنگ معمولا باعث از دست دادن و ضرر سرمایه مردم آن کشور می شود، به همین خاطر مردم بیشتر از هروقت دیگری در زمان جنگ به فکر خرید طلا می افتند که همین تقاضای بیشتر، و در مقابل آن به خاطر عدم آمادگی بازار برای پاسخ به این میزان تقاضا و در نتیجه کمیاب تر شدن طلا باعث افزایش نرخ آن می شود. استفاده از ارزهای دیجیتال در تمام زمینه های مالی جهان به ما نشان میدهد که سهم ارزهای دیجیتال در تبادلات مالی جهان چقدر است. این سهم کم نیست و توانسته بسیاری از سیستم های مالی جهان را تحت الشعاع قرار دهد.

علت افزایش نرخ برخی از ارزهای دیجیتال همراه با افزایش نرخ طلا چیست؟

تاثیر جنگ بر بازار ارز دیجیتال

اگر شما از ارزها دیجیتال سر در بیاورید، می دانید که ارز های دیجیتال معمولا پشتوانه ای دارن که پشتوانه برخی از ارزهای دیجیتال طلا است. به همین علت ارزهای دیجیتال که پشتوانه آنها طلاست به هنگام افزایش نرخ طلا به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال با پشتوانه های متفاوت رشد و صعود بیشتری را تجربه می کنند، که برخی از این فرصت نهایت استفاده را کرده و سود های خوبی را به دست می آورند. در زیر برخی از جنگ ها که جز تاثیرات جنگ بر بازار ارزهای دیجیتال حساب میشود را توضیح میدهیم.

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر روی بازارهای مالی:

با شروع همهمه ها و شایعات درباره ی آغاز جنگ روسیه با اوکراین، خریداران و فروشندگان برای فروش یا خرید ارزهای دیجیتال خود با مشکل مواجه شدند با اخبار منتشر شده از طرف ولادیمیر پوتین و زلنسکی، دولت روسیه و اوکراین بخصوص دولت آمریکا گاها ارزهای دیجیتال بی تصمیمی و گاها نوسانات شدیدی را تجربه می کردند. اما با شروع شدن جنگ طبق انتظار بازار های مالی نوسانات شدیدی را تجربه کرده و نرخ طلا با حباب افزایش نرخ مواجه شد که در زمان جنگ رخ دادن همچنین مسئله ای دور از انتظار نیست.

تاثیر جنگ اسرائیل و فلسطین بر روی بازارهای مالی:

در چند روز اخیر شاهد ایجاد جنگ و درگیری میان دو کشور اسرائیل و فلسطین بودیم. با اینکه هنوز یک ماه از انتشار اخبار مبنی بر آغاز جنگ این دو کشور نگذشته است، تاثیر خود را به سرعت بر روی بازار های مالی نفت طلا به خصوص ارزهای دیجیتال گذاشته، برای اینکه بهتر بتوان توضیح داد می توانیم به نفت اشاره کنیم امروزه جنگ نیاز به سرمایه هنگفت و نفت دارد، نیاز ضروری کشورها به نفت و ایجاد این فشار خرید و تقاضای خرید نفت افزایش نرخ نفت احتمال چندان بیجا و غیرمنطقی به نظر میرسد، در اقلام دیگر هم همین روند بوده و هست که یکی از ضررها و آسیب هایی که جنگ بین دو کشور علاوه بر خود آن دو کشور به کشورهای دیگر نیز می رساند. همین افزایش نرخ و کمیاب تر شدن برخی اقلام از جمله نفت طلا تا حدودی نقره و.... می شود.

آیا معامله ارزهای دیجیتال در زمان جنگ درست است؟

تاثیر جنگ بر بازار ارز دیجیتال

همواره در همه چیز نوسان نرخی بوده و هست، اما برای مثال نرخ املاک گاها با کاهش نرخ و گاها با افزایش نرخ مواجه می شود، اما تفاوت بزرگ و قابل توجه میان بازار های دیگر با ارزهای دیجتال نوسانات نرخی آنهاست شما هیچوقت نمی توانید شاهد این که نرخ یک خانه یا یک زمین هر روز تغییر کند یا حتی گاها هفته ها نرخ یک ملک تغییر نکرده و ثابت می ماند، اما شما در ارزهای دیجیتال شاهد تغییر نرخ و افزایش و کاهش شدید و ناگهانی نرخ یک ارز هستید، که حتی در یک دقیقه هم با تغییر نرخ اگر شما از آن ارزهای دیجیتال داشته باشید، امکان اینکه شما به راحتی سود کرده و امکان اینکه به راحتی ضرر کنید نیز در این میان وجود دارد. اما بهتر است بدانید همانطور که گفتیم برای سود کردن حتما باید دانش کافی برای معامله کردن در بازارهای ارز دیجیتال را داشته باشید.

جمع بندی:
در این مقاله سعی شد در مورد تاثیر جنگ بر بازار ارز دیجیتال بحث شود و تمام جوانب آن در نظر گرفته شود. به طور خلاصه اگر بخواهیم برای شما بگوییم، امروزه ارزهای دیجیتال را می توان یکی از بهترین و راحت ترین روش های سرمایه گذاری دانست. اما باید این را هم در نظر بگیرید که یکی از پر ریسک ترین راه های سرمایه گذاری است که میتوانید به آن فکر کنید، که ملزم به داشتن دانش کافی برای معامله در این بازار است و بدون داشتن دانش معاملاتی بدون شک شما یکی از میلیون ها بازنده این بازار خواهید شد، که به همین خاطر است که هیچ وقت کسانی که در این بازار به طور تخصصی فعالیت می کنند ورود به بازار آن هم بدون داشتن مهارت و دانش کافی را توصیه نمی کنند.
درست است که با کمیاب شدن برخی اقلام از جمله طلا شاهد افزایش قیمتی طلا هستیم، اما به طور کل اگر بخواهیم به یکی از تاثیراتی که جنگ بر روی بازارهای مالی بخصوص بازار ارزهای دیجیتال می گذارد اشاره کنیم، میتوانیم بر ایجاد نوسانات بیش از اندازه در بازار اشاره کنیم، که به سبب ایجاد نوسانات زیاد شاهد بی قانونی در روند های بازار و در نتیجه بی تصمیمی خریداران و فروشندگان می شود. که با جمع شدن این اتفاقات بر روی هم می توان گفت بازار های معاملاتی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال چندان وضعیت خوبی را سپری نمی کنند. 
 

 


نظرات کاربران در مورد تاثیر جنگ بر روی نرخ ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی
سوال امنیتی :2+62 = ?