دادستان تایوان چه حکمی برای مظنون پولشویی کریپتویی صادر کرد؟

نوشته شده در : 1403/02/10

بر اساس خبرهای منتشر شده، دادستان تایوان مظنون پولشویی کریپتویی را به 20 سال حبس محکوم کرده است! پولشویی یکی از جرم هایی است که برخی از افراد مرتکب آن می شوند. این روزها پولشویی با ارزهای دیجیتال به یکی از روش های رایج کلاهبرداری تبدیل شده است.
اگر قصد سرمایه گذاری یا خرید ارز دیجیتال را دارید، باید وضعیت کلی بازار رمز ارزها را تجزیه و تحلیل کرده و اخبار مهم بازار را دنبال کنید تا از هرگونه نوسانات قیمتی سود به دست آورید. اخیرا برخی از افراد با استفاده از ارزهای دیجیتال پولشویی های بزرگی انجام داده اند که دستگیر شده اند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پولشویی با ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی صدور حکم دادستان تایوان برای مظنون پولشویی کریپتویی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

پولشویی با ارزهای دیجیتال

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پولشویی با ارزهای دیجیتال چگونه انجام می شود؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که پولشویی با بیت کوین و سایر رمز ارزها به دلیل پیچیدگی و ریسک بالا یک استراتژی ناکارآمد محسوب می شود. طبق تحقیقات انجام شده، پولشویی سالانه بین 800 میلیارد دلار تا 2 تریلیون دلار برای اقتصاد دنیا ضرر وارد می کند. بیت کوین در پولشویی کاربرد دارد. با این حال، تنها 1.1 درصد از مجموع حجم ارز دیجیتال بیت کوین غیرقانونی است.
جالب است بدانید، قبل از بیت کوین نیز پولشویی وجود دارد و افراد با روش های مختلفی پولشویی می کردند. اخبار و گزارش های زیادی درباره پولشویی با بیت کوین ارائه می شود که یکی از این نمونه ها 24 آوریل 2019 بود که پلیس برزیل شخصی را دستگیر کرد که در آزمایشگاه مواد مخدر خود به طور مخفیانه مشغول فعالیت بوده و از ارز دیجیتال بیت کوین برای پولشویی استفاده می کرد. شما باید تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.

صدور حکم دادستان تایوان برای مظنون پولشویی کریپتویی

توجه داشته باشید که دادستان های تایوان برای 4 مظنون اصلی پرونده کلاهبرداری و پولشویی مربوط به پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال Ace Exchange مجازات 20 سال زندان را توصیه می کنند. طبق یک گزارش خبری محلی، دفتر دادستانی منطقه تایپه 32 نفر را به اتهام کلاهبرداری و پولشویی متهم کرد، از جمله دیوید پان، بنیانگذار Ace Exchnage شریک تجاری او، لین کنگ هونگ و وکیل برجسته وانگ هونگ و وکیل برجسته وانگ چن هوان که به عنوان وکیل فعالیت می کرد.
دادستان ها اکنون معقتد هستند که بیش از 1200 نفر کلاهبرداری شده اند که باعث خسارت کلی 800 میلیون دلار جدید تایوان شده است. این افزایش نسبت به ضرر تخمینی قبلی10.6 میلیون دلار است. طبق این گزارش، میزان ضرر و زیان توصیه حکم را توجیه می کند. دادستان ها همچنین با توجه به وضعیت وی به عنوان مدیر یک شرکت حقوقی معروف و نقش ادعایی وی در کمک به این طرح، حداقل 12 سال برای وانگ توصیه کردند. در ژانویه 2024 پلیس شهر تایپه پان و 14 نفر دیگر را که با این پرونده مرتبط بودند، دستگیر کرد و به سایت های مختلف از جمله مقر Ace یورش برد. یکی از مسائل مهم در مورد ارزهای دیجیتال بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال در حوزه مالی و مالیاتی است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پولشویی با ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی صدور حکم دادستان تایوان برای مظنون پولشویی کریپتویی بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. همانطور که گفته شد، اخیرا در تایوان چهار نفر به جرم پولشویی با ارزهای دیجیتال دستگیر شده اند. دادستان تایوان مظنون پولشویی کریپتویی را به 20 سال زندان محکوم کرد.

 


نظرات کاربران در مورد دادستان تایوان چه حکمی برای مظنون پولشویی کریپتویی صادر کرد؟
سوال امنیتی :5+82 = ?