سهم بازار ETF بیت کوین گری اسکیل به 50 درصد کاهش یافت

1402/12/24
سهم بازار ETF بیت کوین گری اسکیل به 50 درصد کاهش یافت

سهم بازار ETF بیت کوین گری اسکیل به 50 درصد کاهش یافت. برش Grayscale از پای ETF بیت کوین برای اولین بار از زمانی که در کنار راه اندازی 9 ETF جدید در ژانویه تبدیل شد، به زیر 50 درصد رسید. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت این ارز را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش این ارز را شناسایی کنید.
توجه داشته باشید که صندوق قابل معامله در بورس(ETF) برای اولین بار از زمانی که ETF های بیت کوین نقدی در ایالات متحده در 11 ژانویه شروع به معامله کردند، به زیر 50 درصد از سهم بازار سقوط کرده است. از 12 مارس، کل دارایی های تحت مدیریت در Grayscale Bitcoin به 28.5 میلیارد دلار کاهش یافت. طبق داده های Dune Analytics گری اسکیل اکنون 48.9 درصد از کل 56.7 میلیارد دلاری را که بین ده ETF بیت کوین ایالات متحده نگهداری می شود، تشکیل می دهد.
در اولین روز معاملاتی ده ETF بیت کوین نقدی ایالات متحده، صندوق Grayscale حدود 99.5 درصد از کل AUM آن را تشکیل می داد. با گذشت زمان، جریان خروجی مداوم روزانه از GBTC که در هفته گذشته به طور میانگین 329 میلیون دلار در روز بود، سهم بازار ETF را از بین برد. خروجی های GBTC در ماه اول شروع به کار ETFهای بیت کوین بسیار قابل توجه بود.
با خروج 7 میلیارد دلار از صندوق در مدت کمی بیش از یک ماه، ولی در اواخر ژانویه شروع به کاهش کرد و باعث شد برخی از تحلیلگران پیشنهاد کنند که ممکن است به پایان برسد. با این حال، در اواسط فوریه، دادگاه های ورشکستگی به وام دهنده کریپتو جنسیس اجازه دادند تا حدود 1.3 میلیارد دلار سهام GBTC را به عنوان بخشی از تلاش ها برای بازپرداخت سرمایه گذاران با افزایش مجدد جریان های خروجی نقد کند.
در مجموع تا به امروز، خروجی های GBTC به ازای هر داده جریان ETF بیت کوین Farside به بیش از 11 میلیارد دلار رسیده است. ETF گری اسکیل در ابتدا اعتمادی بود که به سرمایه گذاران نهادی اجازه می داد تا با قفل کردن وجوه حداقل به مدت شش ماه، در معرض بیت کوین قرار بگیرند. با این وجود، بعد از پیروزی دادگاه بر کمیسیون اوراق بهادار و بورس در ماه آگوست و تاییدیه های بعدی رگولاتور در مورد سایر برنامه های ETF بیت کوین، اعتماد به ETF تبدیل شد.
این به سرمایه گذاران نهادی که از تجارت آربیتراژ GBTC استفاده می کردند، اجازه داد تا سرمایه خود را برای همیشه از صندوق حذف کنند یا به راحتی دارایی های خود را با کارمزدهای پایین تر به ETF های بیت کوین منتقل کنند. در حالی که بازار در ابتدا با افزایش جریان خروجی از GBTC وحشت زده بود، رشد ورودی خالص به صندوق iShares Bitcoin و بلک راک و صندوق فیدیلیتی دلیلی برای خوش بینی بوده است که هر دو در حال حاضر مجموعا ایجاد کرده اند.
بسیاری از مفسران بازار، ورود فزاینده به 9 ETF تازه راه اندازی شده را یکی از عوامل محرک اصلی افزایش سریع قیمت بیت کوین دانسته اند که در 11 مارس به بالاترین سطح خود یعنی 72900 دلار رسید. صندوق بلک راک اکنون کمی بیش از 200 هزار بیت کوین در اختیار دارد که بر اساس داده های تحقیقاتی K33 تقریبا 14.3 میلیارد دلار ارزش دارد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد سهم بازار ETF بیت کوین گری اسکیل به 50 درصد کاهش یافت
سوال امنیتی :2+82 = ?