معرفی قوانین سندباکس توسط خزانه داری بریتانیا در حوزه کریپتو

نوشته شده در : 1402/09/28

معرفی قوانین سندباکس توسط خزانه داری بریتانیا در حوزه کریپتو؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا کشور بریتانیا قوانین جدیدی را در حوزه نوآوری های صنعت کریپتو معرفی می کند؟ این قوانین چه محیطی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می کنند؟ چگونه می توان در کشور بریتانیا در داخل چارچوب قانونی فعالیت مبادلات ارز دیجیتال را انجام داد؟
بازار کریپتو یکی از بهترین بازارهای مالی است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش ارزهاش دیجیتال سود زیادی کسب کنید. برای معامله رمز ارزها شما باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. همچنین برای انجام معاملات سودآور، باید مقررات کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید و بتوانید به صورت قانونی ارز دیجیتال خرید و فروش کنید و مشکلی برای شما پیش نیاید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور بریتانیا برای شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین سندباکس بریتانیا در حوزه کریپتو بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور بریتانیا

جالب است بدانید، رویکرد کشور بریتانیا در قانون گذاری بازار کریپتو یا ارزهای دیجیتال و فناوری ارز دیجیتال مشخص شده است، ولی بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این قانون گذاری بالغ تر شد. با اینکه بریتانیا در سال 2020 رمز ارزها را به عنوان دارایی خطاب کرد، ولی هیچ قانون خاصی درباره آنها وضع نشده و ارز قانونی محسوب نمی شود. طبق گفته بانک بریتانیا، از آنجایی که رمز ارزها فاقد خصوصیات تعریف کلاسیک هستند، نمی توان آنها را به عنوان پول در نظرگرفت و خطر سیستماتیک خاصی برای ثبات اکوسیستم بانکی ندارد.
عدم اطمینان قانون گذاری در بازار رمز ارزها، کشور بریتانیا را مجبور کرد تا در سال 2018 یک کارگروه ویژه متخصص در این حوزه به وجود بیاورد. قانون گذاران رمز ارزها در کشور بریتانیا به کاربران اجازه خرید و فروش رمز ارزها را می دهد، ولی به دلیل اقدامات اخیر نظارتی و قانون گذاری مالی بریتانیا توسط مرجع راهبردهای امور مالی، معاملات بازار مشتقات ارزهای دیجیتال ممنوع است. علاوه بر این، برای سرکوب نکردن نوآوری و حفظ یکپارچگی سیستم مالی گسترده تر در بریتانیا، قوانین مربوط به ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی ایجاد شده است. صرافی ها نیز برای فعالیت در کشور بریتانیا، نیاز به ثبت نام در مرجع راهبردهای امور مالی دارند.

قوانین سندباکس بریتانیا در حوزه کریپتو

توجه داشته باشید، وزارت خزانه داری بریتانیا قوانین سندباکس را برای نوآوری ارزهای دیجیتال معرفی می کند.سیاستگذاران در بریتانیا قوانین مرتبط با ارز دیجیتال سندباکس را در 18 دسامبر به عنوان قوانین سختگیرانه جدید FCA معرفی کردند. یک یادداشت مرتبط توضیح می دهد که هدف این مقرران ایجاد یک محیط کنترل شده است. این به شرکت ها و تنظیم کنندگان این امکان را می دهد تا فناوری ارز دیجیتال جدید را در بازارهای مالی تست کنند و بر مشکلات نظارتی و سایر مشکلات موجود غلبه کنند.
این قوانین و مقررات به خزانه داری بریتاتیا این اجازه را می دهد که الزامات قانونی جدید را لغو، اصلاح یا اعمال کند. آنها همچنین به بانک انگلستان و اداره رفتار مالی کمک می کنند تا در صورت اعطای اختیارات توسط وزارت خزانه داری، فضای مناسبی را در بازار ارزهای دیجیتال برای فعالیت کاربران ایجاد کنند. به نظر می رسد بانک مرکزی کشور بریتانیا قصد دارد ارز دیجیتال ملی یا همان CBDC خودش را ایجاد کند. این مسئله باعث می شود تا بازار ارزهای دیجیتال در این کشور گسترش پیدا کند و مردمان این کشور به صورت قانونی در این کشور فعالیت کنند. یکی از فناوری های مرتبط با ارزهای دیجیتال انواع شبکه های ارز دیجیتال میباشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور بریتانیا برای شما ارائه کنیم و به بررسی قوانین سندباکس بریتانیا در حوزه کریپتو بپردازیم. همانطور که گفته شد، کشور بریتانیا یکی از کشورهایی است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال را قانونی کرده است و افراد می توانند به صورت قانونی در بازار کریپتو فعالیت کنند. به نظر می رسد کشور بریتانیا می خواهد ارز ملی یا CBDC خودش را ایجاد کند. با این کار کاربران فعال در بازار کریپتو که در کشور بریتانیا ساکن هستند، می توانند به صورت قانونی در این کشور فعالیت کنند.

 


نظرات کاربران در مورد معرفی قوانین سندباکس توسط خزانه داری بریتانیا در حوزه کریپتو
سوال امنیتی :1+71 = ?