هکر صرافی Wazirx 6.5 میلیون دلار رمزارز را منتقل کرد

نوشته شده در : 1403/06/16
هکر صرافی Wazirx 6.5 میلیون دلار رمزارز را منتقل کرد

جستجو

یک کیف پول مرتبط با هکری که در یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ، بیش از ۲۳۵ میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال هندی WazirX دزدیده بود، به تازگی ۶.۵ میلیون دلار از این وجوه را از طریق سرویس Tornado Cash منتقل کرده است. این سرویس به هکرها و افراد دیگر امکان می‌دهد تا وجوه خود را به‌صورت ناشناس جابه‌جا کنند. پلتفرم امنیت بلاکچین Cyvers در ۳ سپتامبر گزارش داد که این هکر ۲۶۰۰ اتریوم، به ارزش ۶.۵ میلیون دلار، به Tornado Cash انتقال داده است. اطلاعات پلتفرم DeBank نشان می‌دهد که هکر طی ۲۶ تراکنش جداگانه، هر بار ۱۰۰ اتریوم را منتقل کرده و در نهایت فقط ۱۵۴ هزار دلار در کیف پول باقی مانده است.

این حمله یکی از مشهورترین حملات هکری به صرافی‌ها است و به دنبال آن، WazirX اعلام کرد که کاربران می‌توانند تا ۶۶ درصد از موجودی‌های توکن روپیه هندی خود را زودتر از موعد مقرر برداشت کنند. این صرافی در پستی در ۳ سپتامبر اعلام کرد که برداشت‌ها که قرار بود از ۹ سپتامبر آغاز شود، جلو افتاده است تا کاربران بتوانند زودتر به وجوه خود دسترسی داشته باشند.

WazirX پس از این سرقت بزرگ، همچنان در حال تلاش برای بازگشت به حالت عادی است و برنامه‌ای مرحله‌ای برای بازگرداندن عملیات مالی خود اجرایی کرده است. از جمله این اقدامات، امکان برداشت ارزهای روپیه از ۲۶ آگوست بوده است. با این حال، ۳۴ درصد از موجودی‌های کاربران همچنان به دلیل تحقیقات حقوقی مسدود است. افزون بر این، WazirX در حال پیگیری مسائل حقوقی در سنگاپور است، جایی که این صرافی برای بازسازی ساختار قانونی خود اقدام کرده است.

منبع خبر: cointelegraph

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد هکر صرافی Wazirx 6.5 میلیون دلار رمزارز را منتقل کرد
سوال امنیتی :7+37 = ?