معرفی بلاک چین BNB Smartchain و نحوه کارکرد آن

1402/08/05

معرفی بلاک چین BNB Smartchain(بایننس اسمارت چین)؛ آیا دوست دارین با این شبکه آشنا بشین؟ آیا می دونین شبکه بایننس اسمارت چین چیست؟ این شبکه چه ویژگی هایی داره؟ بلاک چین BSC چجوری کار می کنه؟ کاربردهای شبکه بایننس اسمارت چین کدامند؟ چرا باید از این شبکه استفاده کنیم؟ سرعت تراکنش ها در شبکه BSC چقدر هست؟ این شبکه از کاربران چقدر کارمزد می گیره؟
هزینه های تراکنش شبکه اتریوم بالا و سرعت تراکنش اون پایین هست. همین مسئله باعث شده تا کاربران حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز با چالش های بزرگی روبرو بشن و به دنبال جایگزینی واسه شبکه اتریوم باشن. صرافی بایننس که بزرگ ترین صرافی دنیاست، شبکه بایننس اسمارت چین رو به عنوان راه حلی واسه کاربران بازار رمز ارزها ایجاد کرد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه بایننس اسمارت چین یا BSC واستون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های شبکه بایننس اسمارت چین بپردازیم و عملکرد بلاک چین BSC رو مورد بررسی قرار بدیم تا با بلاک چین و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید.

بلاک چین BNB Smartchain چیست؟

بلاک چین BNB smartchain
آیا می دونین بلاک چین BNB Smartchain چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شبکه بایننس اسمارت چین(BSC) یکی از پرکاربردترین شبکه های بلاک چینی هست که توسط صرافی بایننس راه اندازی شده. این شبکه به عنوان رقیبی واسه بلاک چین اتریوم شناخته میشه. شبکه بایننس اسمارت چین با این هدف راه اندازی شد تا معاملات دیفای رو با سرعت بالا و هزینه های پایین انجام بده. همچنین این شبکه از قراردادهای هوشمند هم پشتیبانی کنه و میشه برنامه های غیرمتمرکز رو در بستر این شبکه ساخت!
از اونجایی که بلاک چین BSC مزیت های زیادی به همراه داره، تونسته خودش رو به یکی از قدرتمندترین شبکه های بلاک چینی در بازار رمز ارزها تبدیل کنه. امروزه کاربران زیادی تراکنش های خودشون رو در بستر این شبکه انجام میدن. این شبکه در سال 2020 ایجاد شد. شبکه بایننس اسمارت با استاندارد BEP-20 شناخته میشه که سازنده ها و توسعه دهنده ها واسه اینکه بتونن ارزهای دیجیتال خودشون رو در بستر این شبکه بسازن، باید از این استاندارد ساخت توکن استفاده کنند و از قابلیت های اون بهره ببرن.

شبکه BSC چگونه کار می کند؟

شبکه بایننس اسمارت چین می تونه در هر 3 ثانیه یه بلاک رو تایید کرده و اون رو به زنجیره خودش اضافی کنه. شما می تونین در این شبکه به اعتبارسنج تبدیل بشین و در ازای تایید تراکنش ها، پاداش هایی به دست بیارین. اعتبارسنج هایی که در شبکه بایننس اسمارت چین فعالیت می کنند، با تایید بلاک ها و تراکنش ها، کارمزدهایی رو به عنوان پاداش کسب می کنند. BNB هم رمز ارز بومی شبکه بایننس اسمارت چین هست که فعالیت ضدتورمی داره. به همین دلیل صرافی بایننس در زمان های مشخصی اقدام به توکن سوزی می کنه.

ویژگی های شبکه بایننس اسمارت چین

بلاک چین BNB smartchain
همونطور که گفتیم، شبکه بایننس اسمارت چین(BSC) یکی از بلاک چین های مشهور در بازار کریپتوکارنسی هاست که شما می تونین تراکنش های خودتون رو در این شبکه انجام بدین. این شبکه ویژگی هایی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. ویژگی های شبکه بایننس اسمارت چین به شرح زیر هست:
• شبکه بایننس اسمارت چین نوعی شبکه مستقل هست. با اینکه این شبکه در کنار شبکه BC کار می کنه، ولی ممکنه فعالیت شبکه BC متوقف بشه، ولی شبکه بایننس اسمارت چین همچنان به فعالیت خودش ادامه بده و تراکنش های زیادی رو پردازش کنه.
• اسمارت کانترکت هایی که با شبکه اتریوم سازگار هستن، توسط شبکه بایننس اسمارت چین هم پشتیبانی میشن. بنابراین، توسعه دهنده ها این امکان رو دارن تا اپلیکیشن های غیرمتمرکز(Dapps) خودشون رو در شبکه BSC ایجاد کنند.
• یکی دیگه از ویژگی های شبکه بایننس اسمارت چین، کارمزدهای پایین این شبکه هست. این شبکه هزینه پایینی بابت انجام تراکنش ها از کاربران دریافت می کنه.
 
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه بایننس اسمارت چین یا BSC واستون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های شبکه بایننس اسمارت چین بپردازیم و عملکرد بلاک چین BSC رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، شبکه بایننس اسمارت چین توسط صرافی بایننس ایجاد شده. یکی از مهم ترین دلایل راه اندازی شبکه بایننس اسمارت چین، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت معاملات حوزه دیفای هست. شبکه BSC می تونه در هر ثانیه 2000 تراکنش ارز دیجیتال رو تایید و پردازش کنه.


نظرات کاربران در مورد معرفی بلاک چین BNB Smartchain و نحوه کارکرد آن
سوال امنیتی :9+63 = ?