چرا بیت کوین در برابر CBDC ها دست برتر را دارد؟

چرا بیت کوین در برابر CBDC ها دست برتر را دارد؟

نوشته شده در : 1402/08/22

طبق خبری که به دستمان رسیده است، ارز دیجیتال بیت کوین در برابر CBDC یا ارز دیجیتال بانک مرکزی ها دست برتر دارد. اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، قبل از هر چیزی اخبار و رویدادهای مهم بازار را زیر نظر بگیرید. زمانی که صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر 2022 سقوط کرد، باعث هجوم چند میلیارد دلاری شد و بیت کوین را در یک روز 22 درصد کاهش داد. در پایان ماه، بانک مرکزی اروپا یک گلوله غیرمعمول در سراسر بازار ارزهای دیجیتال شلیک کرد.
توجه داشته باشید که با تثبیت قیمت بیت کوین، بانک مرکزی یا فدرال رزرو پیشنهاد کرد که این آخرین نفس بیت کوین قبل از اینکه دارایی رمزنگاری شده در مسیری بی ربط حرکت کند، است. همچنین اظهار نظر عمومی بانک مرکزی اروپا از نقطه نظر رقابتی بود. نویسنده مشترک آخرین جایگاه بیت کوین اولریش بیندسل بود. به عنوان اقتصاددان بانک مرکزی اروپا، Bindseil مقاله ای با عنوان ارز دیجیتال بانک مرکزی، پیامدها و کنترل سیستم مالی در ماه مه 2019 نوشت. این مقاله توضیح می دهد که سیستم پولی به کدام سمت حرکت می کند.
به طور کلی، ارز بیت کوین و CBDC ها به سمت درگیری پیش می روند. موسسات مالی دنیا، از صندوق بین المللی پول و BIS گرفته تا بانک مرکزی اروپا، قبلا ثابت کردند که ناشناس بودن مشکلی است که باید حل شود. بنابراین یک توکن CBDC نمی تواند ویژگی های پول نقد را به شکل دیجیتال حفظ کند. با توجه به ماهیت قابل برنامه ریزی توکن های CBDC این استفاده غیرقانونی می تواند تا بی نهایت گسترش یابد.
همانطور که می دانید، پول دیگر یک ابزار مهندسی اجتماعی نخواهد بود. به عنوان مثال NatWest Bank برنامه ریز کربن و ردپای کربن را تحت روایت تغییرات آب و هوا یکپارچه کرده است. با ادغام بیشتر CBDC ها چنین ویژگی هایی می توانند یک شبه از ویژگی های انتخاب کردن به یک سیستم اعتبار اجتماعی به سبک چینی تبدیل شوند. زمانی که شناسه یک شهروند در یک حساب CBDC ادغام می شود، چند مرحله برای ایجاد یک چشم انداز اجتماعی جدید باقی می ماند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد چرا بیت کوین در برابر CBDC ها دست برتر را دارد؟
سوال امنیتی :1+54 = ?