چرا قیمت بیت کوین به دلیل تورم ایالات متحده آمریکا کاهش یافت؟

نوشته شده در : 1402/11/26

قیمت بیت کوین به دلیل تورم ایالات متحده آمریکا نزدیک به 2 درصد کاهش یافت، ولی خیلی زود ریزش خودش را جبران کرد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیت کوین همچنان به رشد خود ادامه دهد؟ آیا بیت کوین می تواند به سقف قبلی خود برسد؟ تورم ایالات متحده آمریکا چه تاثیری روی قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها می گذارد؟
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، باید به نمودار بیت کوین مراجعه کرده و قیمت آن را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید بهترین موقعیت های خرید و فروش بیت کوین را کشف کرده و در این نقاط معامله انجام دهید تا سود به دست آورید. قیمت بیت کوین تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که یکی از این عوامل، تورم در ایالات متحده آمریکا است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر تورم بر قیمت بیت کوین(BTC) برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش 2 درصدی بیت کوین به دلیل تورم ایالات متحده بپردازیم.

ارتباط ارزهای دیجیتال و کنترل تورم

به طور کلی، تورم به پروسه ای گفته می شود که در آن قیمت یک ارز مانند دلار آمریکا کاهش می یابد و این مسئله باعث افزایش قیمت کالاها و محصولات در طی زمان می شود. از آنجایی که تورم یک تهدید اصلی برای ارزش ذخیره شده در پول فیات بوده است، افراد معمولا با سرمایه گذاری در دارایی هایی که ارزش خودشان را با گذشت زمان حفظ می کنند، از سرمایه خود مراقبت می کنند. از جمله از این دارایی ها می توان به ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین اشاره کرد. بنابراین، ارزهای دیجیتال گزینه خوبی برای کنترل تورم هستند. با این حال تورم می تواند باعث کاهش جزئی و موقت قیمت ارزهای دیجیتال شود.
در حال حاضر ارزهای دیجیتال به یک جایگزین خوب طلا برای جلوگیری از تورم تبدیل شده اند. ارزهای دیجیتال تنها 12 سال است که ایجاد شده اند و طی آن تورم نداشته است. با این حال، ترس از بازگشت تورم به طور دوره ای وجود دارد. چنین نگرانی هایی در 8 فوریه 2018 به قیمت 1032 امتیاز برای داوجونز تمام شد. زمانی که در ایالات متحده آمریکا تورم رخ می دهد، بانک مرکزی آن نرخ بهره را افزایش می دهد که این مسئله باعث کاهش قیمت بیت کوین و قیمت سایر ارزهای دیجیتال می شود.

کاهش 2 درصدی بیت کوین به دلیل تورم ایالات متحده

به دنبال تورم در ایالات متحده آمریکا، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه یک کاهش 2 درصد را تجربه کرد، ولی خیلی زود توانست این ریزش را جبران کند. اکنون بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 49500 دلار معامله می شود و تحلیلگران انتظار دارند می تواند همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد.
ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) به 48800 دلار سقوط کرد، چون گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ژانویه 3.1 درصد تورم سالانه را نشان داد که بالاتر از پیش بینی کارشناسان اقتصادی است. بزرگ ترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار با حدود 2 درصد کاهش به 48700 دلار کمی بالاتر از 50 هزار دلار در اوایل روز رسید، در حالی که شاخص کوین دسک، تورم سالانه ایالات متحده آمریکا را نشان داد. اگر تورم در ایالات متحده آمریکا همچنان افزایش یابد، بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را بالا می برد و این مسئله می تواند قیمت بیت کوین و قیمت سایر رمز ارزها را پایین بیاورد. به این ترتیب، می توان گفت که تورم تاثیر منفی روی بازار کریپتو خواهد گذاشت. یکی از مسائل مورد بررسی در مورد بیت کوین بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ارتباط ارزهای دیجیتال و کنترل تورم برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش 2 درصدی قیمت بیت کوین به دلیل تورم ایالات متحده آمریکا بپردازیم. همانطور که گفته شد، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه به دلیل تورم ایالات متحده آمریکا یک ریزش 2 درصدی را تجربه کرد، ولی خیلی زود موفق شد تا کاهش قیمتی خودش را جبران کند. بیت کوین اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 49500 دلار معامله می شود که تحلیلگران پیش بینی کردند که بیت کوین می تواند به سقف قیمتی خود برسد.

 

 


نظرات کاربران در مورد چرا قیمت بیت کوین به دلیل تورم ایالات متحده آمریکا کاهش یافت؟
سوال امنیتی :1+30 = ?