چرا طلبکاران FTX از شرکت S&C به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند؟

1402/11/29

طلبکاران صرافی FTX از شرکت حقوقی S&C به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند و این پرونده در حال رسیدگی است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا طلبکاران صرافی FTX از شرکت S&C شکایت کردند؟ به نظر شما نتیجه این شکایت چه می شود؟ در متن شکایت نامه به چه مواردی اشاره شده است؟ آیا طلبکاران FTX می توانند پیروز دادگاه شوند؟
بازار کریپتو یکی از پرنوسان ترین بازارهای مالی در دنیا است که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست آورید. برای معامله رمز ارزها باید به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. FTX یکی از صرافی های محبوب در بازار کریپتو بود که چند سال پیش اعلام ورشکستگی دارد. اکنون طلبکاران این صرافی بر علیه شرکت S&C شکایت کردند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی ورشکست شده FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی شکایت طلبکاران FTX از شرکت حقوقی S&C بپردازیم.

آشنایی با صرافی ورشکست شده FTX

بعد از پیدایش رمز ارزها و سروصدای آنها و ایجاد انقلابی جدید در دنیای اقتصاد، تمایل به معامله ارزهای دیجیتال در کاربران بازار کریپتو افزایش یافت. به همین دلیل صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی زیادی ایجاد شدند که یکی از این پلتفرم ها، صرافی FTX بود. در این صرافی معاملات اهرم یا لوریج، معاملات OTC و معاملات آتی برای کاربران ارائه می شد. صرافی FTX با هدف توسعه کار خود بستری برای بازارهای مشتقه نیز به وجود آورده بود تا از این طریق مشکلات و چالش های صرافی های دیگر را نداشته باشد.
جالب است بدانید صرافی اف تی ایکس(FTX) توسط شخصی به اسم سام بانکمن فرید راه اندازی شد و در جولای سال 2021 بیشتر از 1 میلیون کاربر فعال داشت و انواع صرافی های رمز ارز برتر از نظر ارزش بازار بود. سرانجام این صرافی در نوامبر 2022 اعلام ورشکستگی دارد و کاربران آن ضرر کردند. به عبارت دیگر، سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX از 2 نوامبر 2022 شروع شد. در آن زمان کاربران زیادی دارایی های خودشان را از صرافی بیرون کشیدند، ولی برخی از کاربران دارایی های خودشان را از دست دادند. توسعه دهندگان صرافی FTX سعی می کنند تا با استفاده از راهکارها و روش هایی، دارایی های از دست رفته کاربران را جبران کنند.

شکایت طلبکاران FTX از شرکت حقوقی S&C

توجه داشته باشید که طلبکاران صرافی ارز دیجیتال FTX، بر علیه شرکت حقوقی S&C به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند و خواستار جبران دارایی های از دست رفته خود شده اند. همچنین طلبکاران FTX به دنبال خسارت علیه شرکت حقوقی سالیوان و کارمول به دلیل مشارکت قبلی آن با صرافی ارزهای دیجیتال هستند. پرونده شکایت ورشکستگی FTX به فصل جدیدی تبدیل شده است. چون طلبکاران صرافی یک دادخواست دسته جمعی را علیه شرکت حقوقی ناظر بر پرونده ارائه کرده اند. در یک پرونده قضایی در 16 فوریه، طلبکاران FTX ادعا کردند که شرکت حقوقی سالیوان و کرامول، همچنین به عنوان S&C فعالان در کلاهبرداری چند میلیارد دلاری گروه FTX شرکت کرده است.
سالیوان و کرامول شرکت حقوقی صد ساله ای است که بر روند ورشکستگی صرافی FTX نظارت می کند. قبل از این، طبق گزارش ها، این شرکت در چندین معامله از جمله پیشنهاد FTX برای دارایی های Voyager، Digital Holding و خرید LedgerX و دریافت پرداخت های قابل توجهی برای خدمات خود، به عنوان مشاور خارجی در صرافی فعالیت می کرد. در مورد ورشکستگی فعلی، هزینه های S&C به صدها میلیون دلار تخمین زده می شود. رابطه بین FTX و شرکت حقوقی توسط راین میلر، شریک سابق S&C که در آگوست 2021 به عنوان وکیل عمومی به گروه FTX پیوست، ایجاد شد. یکی از مسائل مهم در انجام معاملات ارز دیجیتال در ایران شناخت مزایا و معایب صرافی های ایرانی است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی ورشکست شده FTX برای شما ارائه کنیم و به بررسی شکایت طلبکاران FTX از شرکت حقوقی S&C بپردازیم. همانطور که گفته شد، طلبکاران صرافی FTX بر علیه شرکت حقوقی سالیوان و کرامول به دلیل اتهام کلاهبرداری شکایت کردند و خواستار جبران خسارت وارد شده هستند. این خبر می تواند سروصدای زیادی در بازار به پا کند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا طلبکاران FTX از شرکت S&C به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند؟
سوال امنیتی :8+77 = ?