چرا تریدرها کوتاه مدت باعث ریزش قیمت بیت کوین(BTC) شدند؟

نوشته شده در : 1402/10/26

طبق بررسی های انجام شده، تریدرها و معامله گران کوتاه مدت باعث ریزش قیمت بیت کوین(BTC) بعد از تایید ETF شدند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ قیمت بیت کوین تا چه سطحی ممکن است ریزش کند؟ تریدرها چگونه قیمت بیت کوین را کاهش دادند؟ بیت کوین بعد از تایید ETF تا چه سطحی رشد کرد؟ آیا بیت کوین می تواند سطوح از دست رفته را پس بگیرد؟
بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 عرضه بازار شد و با لقب پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته می شود. بیت کوین نوسانات قیمتی زیادی دارد و قیمت این رمز ارز مدام بالا و پایین می شود. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت قیمت این ارز را تحلیل کرده و بهترین موقعیت های بیت کوین را تشخیص دهید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر ETF بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و کاهش قیمت بیت کوین توسط تریدرهای کوتاه مدت را مورد بررسی قرار دهیم.

ETF چه تاثیری روی قیمت بیت کوین دارد؟

در دنیایی که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم به یکی از پرطرفدارترین موضوعات دنیای مالی تبدیل شده اند، ETF بیت کوین نیز به عنوان یکی از نوآوری های جدید و جذاب مورد توجه قرار گرفته است که نه تنها روی قیمت بیت کوین، بلکه روی آینده بیت کوین نیز تاثیر می گذارد. ETF به صندوق های معاملاتی اشاره دارد که مانند یک پل ارتباطی بین بازار سهام و دارایی های مختلف عمل می کند.
جالب است بدانید، ETF بیت کوین یک نوع صندوق سرمایه گذاری متنظار با بیت کوین است. سرمایه گذاران می توانند بدون اینکه درگیر پیچیدگی ها و الزامات خرید بیت کوین مانند پیدا کردن کیف پول ارز مناسب، صرافی معتبر و نگهداری کلیدی خصوصی شوند، در بیت کوین سرمایه گذاری کنند. با وجود هیجان زیادی که برای تایید ETF بیت کوین در بازار وجود داشت، تحلیلگران انتظار داشتند که قیمت بیت کوین بعد از تایید شدن ETF رشد قابل توجهی را تجربه کند و همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.
پیش از هر چیز ETF بیت کوین دو دغدغه اصلی بیت کوین در دنیا را بهبود می دهد. ممکن است تاثیر ETF بیت کوین روی قیمت این رمز ارز با طلا و روند طی شده آن قابل مقایسه نباشد. به هر صورت به ندرت می توان در بازارهای مالی مخصوصا بازار ارزهای دیجیتال به یک پاسخ قطعی رسید و تنها زمان آینده می تواند به تمامی این جواب ها دسترسی داشته باشد.

کاهش قیمت بیت کوین توسط تریدرهای کوتاه مدت

توجه داشته باشید که سرمایه گذاران و تریدرهای کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال باعث نوسانات بیت کوین بعد از تایید صندوق قابل معامله یا همان ETF می شوند. همچنین افزایش جریان مبادله ای از سمت دارندگان کوتاه مدت نشان دهنده واکنش شدید به اخبار ETF بیت کوین است.
نکته قابل توجه این است که تصویب اولین ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) در 10 ژانویه یک نقطه عطف مهم در بازار ارزهای دیجیتال بود. قیمت بیت کوین بعد از تایید رسمی ETF افزایش پیدا کرد و به سطح 49000 دلار رسید، ولی خیلی نتوانست در بالای این سطح باقی بماند و تریدرها و معامله گران کوتاه مدت با فروش بیت کوین های خود، باعث ریزش قیمت بیت کوین شدند.
با این حال، نقطه عطف ایجاد شده در بازار مجر به نوسانات بیت کوین در قیمت ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) و فعلایت های زنجیره ای شد. در ابتدا قیمت بیت کوین واکنش مثبتی به اخبار ETF بیت کوین نشان داد و با بالا رفتن قیمت بیت کوین، با سفارشات فروش گسترده ای روبرو شد که معمولا توسط دارندگان کوتاه مدت ایجاد شده بودند. بعد از برخورد با این سفارشات، قیمت بیت کوین ریزش چشمگیری را تجربه کرد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر ETF بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و کاهش قیمت بیت کوین توسط تریدرهای کوتاه مدت را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار است که قیمت این رمز ارز بعد از تایید ETF کاهش یافت. به نظر می رسد دارندگان کوتاه مدت باعث ریزش قیمت بیت کوین بعد از تایید ETF شدند.

 


نظرات کاربران در مورد چرا تریدرها کوتاه مدت باعث ریزش قیمت بیت کوین(BTC) شدند؟
سوال امنیتی :4+62 = ?