چرا مبادلات ارزهای خارجی در هند آینده نامشخصی دارند؟

1402/12/02

مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در هند با آینده نامشخصی روبرو هستند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ معامله گران هندی چه قوانینی را باید رعایت کنند؟ وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور هند چگونه است؟ چرا آینده مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در هند نامشخص است؟
بازار کریپتو یکی از محبوب ترین بازارهای مالی در دنیا است که ارزهای دیجیتال زیادی در این بازار وجود دارند. امروزه افراد زیادی به خرید ارز دیجیتال به چشم یک سرمایه گذاری پرسود نگاه می کنند. رمز ارزها توسط کشورهای زیادی پذیرش شده اند. هند یکی از کشورهای پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال است که آینده مبادلات خارجی در این کشور نامشخص است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور هند برای شما ارائه کنیم و به بررسی آینده مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در هند بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور هند

احتمالا این سوال را از خودتان بپرسید که وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور هند چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و... در هند از سال 2013 که کسب و کارهای کوچک ارز بیت کوین(BTC) را به عنوان یکی از راه های پرداخت خود قبول کردند، شروع شد. از آن زمان به بعد ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری رشد قابل توجهی را تجربه کردند که پیدایش صرافی های ارز دیجیتال در این کور نیز شاهدی بر این ماجرا است.
جالب است بدانید، پارلمان هند این موضوع را تصویب کرده است که قوانین ذخیره بانکی هندوستان، قوانین بانکی را به طور کامل و دقیق وضع می کند و قانون گذاری ارزهای دیجیتال، قوانین مربوط به رمز ارزها، طبق بند 26 قانون RBI در چارچوب موجود، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور هند قانونی است و هیچ جریمه ای برای افرادی که از ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی با ارزش استفاده می کنند، اعمال نمی شود. رمز ارزها خیلی ساده می توانند در معاملات بین المللی و برون مرزی مورد استفاده ساکنان کشور هند قرار بگیرند و خیلی راحت می توانند به ارزهای فیات تبدیل شوند. به نظر می رسد، عدم ارائه قوانین از سمت کشور هند، نتوانسته مانع از فعالیت مشارکت کنندگان فعال در این حوزه در هند شود. شما باید تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.

آینده مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در هند

توجه داشته باشید که مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در کشور هند که یکی از دولت های پیشرو در صنعت کریپتو است، با آینده نامعلومی روبرو هستند. کشور هند صرافی های ارز دیجیتال را که با دستورالعمل های FIU مطابقت نداشته اند، ممنوع کرده است، ولی کارشناسان بازار کریپتو به فقدان شفافیت نظارتی و مالیات بالا اشاره می کنند که تریدرها و معامله گران ارز دیجیتال را مجبور می کند تا به صرافی های خارجی هجوم ببرند.
نکته قابل توجه این است که دو هفته بعد از اطلاعیه FIU، در 10 ژانویه اپ استور اپل در هند صرافی های ارز دیجیتال خارجی را که اخطار FIU را دریافت کرده بودند، مسدود کرد. در عرض یک هفته، صرافی های کریپتویی در فروشگاه Play گوگل در دسترس نبودند و به دنبال آن نشانی های اینترنتی و آدرس های اینترنتی جایگزین پلتفرم های کریپتو ممنوع شدند. ممنوعیت صرافی های ارز دیجیتال بسیاری از تریدرهای هندی را که برای فرار از مالیات سنگین 30 درصدی بر سود معاملات رمز ارزها توسط دولت هند به صرافی های کریپتویی هجوم آورده بودند، شوکه کرد. با توجه به گزارشی در اکونومیک تایمز، نزدیک به 4 میلیارد دلار ارز دیجیتال در پلتفرم های خارجی گیر کرده بود که تقریبا 80 درصد آن در اختیار صرافی بایننس بود. یکی از مسائل مهم در زمینه ارزهای دیجیتال این است که بررسی کنیم تاثیر ارزهای دیجیتال در حوزه مالی و مالیاتی چگونه است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور هند برای شما ارائه کنیم و به بررسی آینده مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در هند بپردازیم. همانطور که گفته شد، هند یکی از کشورهای پیشرو در حوزه ارزهای دیجیتال است که آینده مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی در این کشور نامشخص است. برخی از صرافی های کریپتو در کشور هند اخطار FIU را دریافت کردند و هند آنها را مسدود کرد.

 


نظرات کاربران در مورد چرا مبادلات ارزهای خارجی در هند آینده نامشخصی دارند؟
سوال امنیتی :1+31 = ?