چرا رئیس سابق SEC نسبت به تایید ETF بیت کوین خوش بین است؟

نوشته شده در : 1402/10/19

رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) می گوید که ETF بیت کوین اجتناب ناپذیر است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما ETF بیت کوین می تواند تا اواخر ژانویه 2024 تایید شود؟ تایید شدن ETF بیت کوین چه تاثیری روی قیمت بیت کوین می گذارد؟ چرا رئیس سابق SEC نسبت به آینده صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس امیدوار است؟
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید بیت کوین را دارید، ابتدا باید وضعیت این رمز ارز را تجزیه و تحلیل کرده و اخبار مهم پیرامون ETF بیت کوین را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری روی بیت کوین بگیرید. ETF بیت کوین یکی از بحث های داغ در بازار کریپتو است که شما باید آن را زیر نظر بگیرید. اخیرا رئیس سابق SEC نظر مثبت خودش را درباره ETF بیت کوین منتشر کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صندوق ETF بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی خوش بینی رئیس سابق SEC نسبت به تایید ETF بیت کوین بپردازیم.

آشنایی با صندوق ETF بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) سعی می کند تا خودش را تقویت کرده و به عنوان یک دارایی قانونی و جزیی از آینده بیت کوین در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و هر کسی می تواند در آن سرمایه گذاری کند. بسیاری از افراد باور دارند که ETF بیت کوین می تواند این هدف را برآورده کند. در حالی که صندوق قابل معامله بیت کوین هم اکنون در کانادا وجود دارد، ولی قانون گذاران در ایالات متحده هنوز اجازه حضور این صندوق ها را در بازارهای بورس آمریکا نداده اند.
نکته قابل توجه این است که ETF یک صندوق قابل معامله در بورس و به معنای صندوق سرمایه گذاری است که قیمت یک دارایی را نمایندگی می کند. صندوق ETF در بسیاری از صنایع و انواع مختلف دارایی ها وجود دارد. صندوق ETF بیت کوین به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا بدون مالکیت یا مدیریت مستقیم بیت کوین از نوسانات قیمت این رمز ارز سود به دست آورند. ETF بیت کوین می تواند دارای خود ارز دیجیتال بیت کوین یا قراردادهایی مرتبط با قیمت بیت کوین باشد. همچنین صندوق های قابل معامله ارز دیجیتال محصولات مالی قانون گذاری شده ای هستند که سرمایه گذاران می توانند با خیال راحت نسبت به خرید بیت کوین اقدام کنند.

خوش بینی رئیس سابق SEC نسبت به تایید ETF بیت کوین

توجه داشته باشید، یکی از رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متخده می گوید که ETF بیت کوین به زودی تایید می شود و ما شاهد افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین خواهیم بود. جی کلایتون، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مصاحبه ای در 8 ژانویه با CNBC گفت که اکنون یک نتیجه قطعی است که SEC اولین ETF بیت کوین را برای تجارت در ایالات متحده تایید خواهد کرد. در ده سال گذشته، SEC هر درخواستی را برای ETF بیت کوین رد کرده است و دلیل آن نگرانی در مورد دستکاری احتمالی بازار و تقلب است.
موجی از اصلاحیه های S-1 و S-3  از صادرکنندگان احتمالی ETF بیت کوین در تاریخ 8 ژانویه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سرازیر شد که این مسئله باعث شد تا پروسه تایید ETF بیت کوین در کمیسیون SEC سریع تر انجام شود. همچنین جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ گفت که هجوم پرونده های اصلاح شده نشانه این است که رگولاتور در حال شتاب دادن به کارها برای این هفته است. سیفارت و همکارش اریک بالچوناس شانس ETF بیت کوین را تا 10 ژانویه 90 درصد تعیین کرده اند. سوالی که اکثر معامله گران ایرانی از خود میپرسند این است که آیا بیت کوین در ایران قانونی است؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صندوق ETF بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی خوش بینی رئیس سابق SEC نسبت به تایید ETF بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، ETF بیت کوین یکی از بحث های داغ در بازار ارز دیجیتال است که رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) توضیح داد که ETF بیت کوین به احتمال خیلی زیاد تا اواخر ژانویه 2024 تایید می شود. اگر ETF بیت کوین تایید شود، قیمت این رمز ارز رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

 


نظرات کاربران در مورد چرا رئیس سابق SEC نسبت به تایید ETF بیت کوین خوش بین است؟
سوال امنیتی :7+51 = ?