چرا هندوراس بیت کوین را به عوان واحد پولی به رسمیت شناخته است؟

نوشته شده در : 1402/10/18

هندوراس که یک منطقه ویژه اقتصادی است، ارز دیجیتال بیبت کوین را به عنوان واحد پولی به رسمیت شناخت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس چگونه است؟ آیا خرید و فروش رمز ارزها در این منطقه قانونی است؟ بانک مرکزی هندوراس چه بیانیه ای در خصوص ارزهای دیجیتال ارائه کرده است؟
بازار ارزهای دیجیتال یک بازار مالی نوظهور است که شما می توانید با مراجعه به صرافی ارز دیجیتال، معاملات خودتان را انجام دهید. رمز ارزها نوسانات زیادی دارند که شما برای کسب سود از این نوسانات، باید اخبار و رویدادهای مهم بازار را زیر نظر بگیرید. همچنین باید وضعیت ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس برای شما ارائه کنیم و به بررسی به رسمی شدن بیت کوین به عنوان واحد پولی در هندوراس بپردازیم.

وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که وضعیت قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس چگونه است و ارزهای دیجیتال در بانکداری و تبادلات مالی چه تاثیری خواهد داشت؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که در ژانویه سال 2018 بانک مرکزی هندوراس در پاسخ به تب و تاب بازار رمز رزها و علاقه افراد و موسسه های مالی مختلف به این بازار اعلام کرد که چنین ارزهایی به عنوان سرمایه گذاری اعلام کرد که بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر رمز ارزها به عنوان یک سرمایه گذاری یا یک شیوه پرداخت، پشتیبانی نمی شود. در واقع ارزهای دیجیتال در آن زمان به صورت قانونی خرید و فروش نمی شدند.
از همین رو، بانک مرکزی کشور هندوراس امنیت استفاده از ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده را تضمین نکرده است و چهارچوب های قانونی مناسبی را برای محافظت از سرمایه گذاران و تریدرها ایجاد نمی کند. بنابراین، مسئولیت تمامی تراکنش های انجام شده از طریق رمز ارزها بر عهده شخصی خواهد بود که آن را انجام می دهد. بانک مرکزی هندوراس هنوز تحقیقات خودش را نسبت به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم کامل نکرده است و بعد از کامل شدن تحقیق کشور هندوراس انتظار می رود که این کشور خرید و فروش ارزهای دیجیتال را قانونی کند.

رسمی شدن بیت کوین به عنوان واحد پولی در هندوراس

توجه داشته باشید که کشور هندوراس اخیرا بیت کوین و سایر رمز ارزها را به رسمیت شناخته و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را قانونی کرده است. تا زمان اجرای مراحل نهایی پرداخت مالیات بیت کوین، بدهی های مالیاتی نهادهای منتخب بیت کوین با ارجاع به بیت کوین برای اهداف حسابداری داخلی مشخص می شود، ولی به دلار ایالات متحده یا ارز محلی Lempira گزارش می شود.
علاوه بر این، تصمیم منطقه اقتصادی بعد از انتشار شایعات قبلی مبنی بر اینکه هندوراس در آستانه تایید بیت کوین به عنوان ارز قانونی است، گرفته شد. گمانه زنی ها مبنی بر اینکه این کشور ممکن است راه السالوادور را در تایید قانونی بودن بیت کوین دنبال کند، بیداد می کرد. جالب است بدانید که در سال 2022، بانک مرکزی هندوراس بیانیه ای منتشر کرد که در آن خبر قانونی بودن بیت کوین توسط این کشور تکذیب شد. در این بیانیه این موسسه نسبت به استفاده از ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در سناریوهای پرداخت هشدار داد و بر نبود پشتوانه قانونی برای چنین تراکنش هایی تاکید کرد. اکنون مردمان ساکن کشور هندوراس می توانند بیت کوین و سایر رمز ارزها را به طور قانونی خرید و فروش کنند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد قانون گذاری ارزهای دیجیتال در هندوراس برای شما ارائه کنیم و به بررسی به رسمی شدن بیت کوین به عنوان واحد پولی در هندوراس بپردازیم. همانطور که گفته شد، کشور هندوراس اخیرا ارز دیجیتال بیت کوین را به رسمیت شناخته است و افراد می توانند به صورت قانونی اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنند. این کشور در سال 2022 بیانیه ای منتشر کرده بود که قانونی شدن بیت کوین را تکذیب می کرد، ولی این خبر به طور رسمی منتشر شده است و تکذیب نشده است.

 


نظرات کاربران در مورد چرا هندوراس بیت کوین را به عوان واحد پولی به رسمیت شناخته است؟
سوال امنیتی :2+41 = ?