آیا عرضه بیت کوین(BTC) در صرافی تمام می شود؟

1403/01/30

به نظر می رسد عرضه بیت کوین(BTC) در صرافی ها تا 9 ماه دیگر تمام می شود! بیت کوین یکی از از ارزهای پرطرفدار در بازار است که نوسانات زیادی دارد. یکی از کارشناسان بازار گفته است که رویداد هاوینگ باعث می شود تا عرضه بیت کوین در صرافی ها تمام شود.
امروزه افراد زیادی در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کردند و سعی می کنند تا از بالا و پایین شدن قیمت بیت کوین سود زیادی به دست آورند. اگر می خواهید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید، باید رویدادهای مهم بازار را زیر نظر بگیرید. به نظر می رسد عرضه بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال تمام می شود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تمام شدن عرضه بیت کوین در صرافی تا 9 ماه دیگر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

رویداد هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین به رویدادی گفته می شود که هر چهار سال یکبار برای ارز بیت کوین رخ می دهد و در آن پاداش ماینرها از استخراج بیت کوین نصف می شود. به طور کلی، تعدادی ماینر وجود دارند که تراکنش های انجام شده در شبکه بیت کوین را تایید می کنند که به این فرایند استخراج بیت کوین گفته می شود. نکته قابل توجه این است که این ماینرها به ازای پردازش و تایید تراکنش های بیت کوین در شبکه بلاک چین به ازای هر بلاک پاداش دریافت می کنند که به آن Block Reward گفته می شود. هاوینگ می تواند کارمزد معاملات در صرافی های ارز دیجیتال را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
جالب است بدانید، هاوینگ می تواند روی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. به همین دلیل سرمایه گذاران و تریدرها رویداد هاوینگ بیت کوین را زیر نظر می گیرند تا از هرگونه نوسانات احتمالی سود به دست بیاورند. اکنون در زمان نوشتن این مطلب، 5 روز با رویداد هاوینگ بیت کوین فاصله داریم. به نظر می رسد رویداد هاوینگ بیت کوین در روز دوشنبه رخ می دهد و قیمت بیت کوین نوسانات شدیدی را تجربه خواهد کرد.

عرضه بیت کوین در صرافی ها تا 9 روز دیگر تمام می شود!

توجه داشته باشید که عرضه در صرافی ها طی 9 ماه بعد از هاوینگ بیت کوین و تداوم انباشت توسط ETFهای بیت کوین کاهش می یابد. عرضه بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال به لطف کاهش 50 درصدی عرضه در نصف شدن بیت کوین در این هفته، در 9 ماه آینده کاهش می یابد. به شرطی که تقاضا از سمت صندوق ها قابل معامله در مبادلات بیت کوین ایالات متحده ادامه یابد، پویایی عرضه بیت کوین بعد از هاوینگ، شاهد تمام شدن ذخایر مبادله ای از بیت کوین خواهد بود. طبق داده های CryptoQuant، ذخایر بیت کوین در صرافی های متمرکز در 16 آوریل به کمترین میزان در سه سال اخیر یعنی 1.94 میلیون بیت کوین کاهش یافت.
با توجه به گزارش های منتشر شده توسط Dune، علاوه بر رکود قیمت اخیر، ETFهای بیت کوین بیش از 841000 بیت کوین به ارزش 52.9 میلیارد دلار جمع آوری کرده اند که از زمان راه اندازی بیش از 12.7 میلیارد دلار جریان خالص داشته است. تخصیص سرمایه گذاران بیت کوین نیز از سپتامبر 2023 افزایش یافته است. طبق گزارش تخصیص دارایی Bybit در 24 فوریه، موسسه ها به طور متوسط 40 درصد از کل دارایی ها را به بیت کوین اختصاص می دهند، در حالی که سرمایه گذاران خرد به طور متوسط 24 درصد بیت کوین را تخصیص می دهند. یکی از سوالاتی که در مورد کار با صرافی ها مهم است این است که چرا محاسبه کارمزد معاملات برای تریدرها مهم است؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی تمام شدن عرضه بیت کوین در صرافی تا 9 ماه دیگر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. همانطور که گفته شد، بیت کوین یکی از ارزهای محبوب در دنیاست که این ارز نوسانات زیادی دارد. به نظر می رسد 9 ماه بعد از رویداد هاوینگ، عرضه بیت کوین در صرافی ها به پایان می رسد.

 


نظرات کاربران در مورد آیا عرضه بیت کوین(BTC) در صرافی تمام می شود؟
سوال امنیتی :5+97 = ?