آموزش انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

1402/07/02
آموزش انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20


آموزش انتقال ارز از TRC10 به TRC20، با معرفی تکنولوژی بلاکچین به دنیای علم و فناوری، هر روزه به تعداد علاقمندان فعال تو حوزه ارزهای دیجیتال افزوده میشه. اگه شما نیز یکی از فعالان حوزه بازار ارزهای دیجیتال هستین و خرید ارز دیجیتال دارین، حتما متوجه شدین شبکه های متنوعی برای انتقال یه ارز وجود داره. انتخاب درست شبکه انتقال ارزهای دیجیتال نیاز به بررسی و توجه بیشتری داره و کاربران زیادی وجود دارن که به دلیل انتخاب اشتباه شبکه انتقال ارزهای دیجیتال، دارایی خودشون رو از دست دادن.

رشد سریع فناوری بلاکچین باعث شده که هر روزه استاندارد های جدیدی برای انتقال امن تر، سریع تر و ارزان تر ارزهای دیجیتال معرفی بشن. در نتیجه انتخاب شبکه صحیح برای انتقال ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست. در مقاله "نحوه انتقال از trc10 به trc20 " شما رو با شبکه های انتقال TRC 10 و TRC 20 اشنا کرده و مباحث مرتبط با ان را بطور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

شبکه ارز دیجیتال یکی از مفاهیم زیر شاخه شبکه بلاکچین و مسیر انتقال ارزهای دیجیتال هست. هر ارز دیجیتال در شبکه مشخصی انتقال داده میشه، البته بعضی از ارزهای دیجیتال هم وجود دارن که در شبکه های مختلفی قابل انتقال هستن. مفهوم شبکه در بلاکچین کمی پیچیدست و همونطور که می دونین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز از فناوری بلاکچین برخوردار هستن. همچنین تکنولوژی بلاکچین، پایه و اساس ارزهای دیجیتال هست.

 هنگامی که می خواهین ارزهای دیجیتال رو از یک کیف پول به کیف پول دیگه ای انتقال بدین، باید آدرس کیف پول شما بر بستر همون شبکه ای باشه که، ادرس کیف پول مقصد بر اساس اون شبکه انتخاب شده. بنابراین باید به این نکته دقت داشته باشین که ادرس کیف پول های مبدا و مقصد مورد نظرتون باید بر روی یک شبکه باشه؛ چون در غیر اینصورت، ممکنه ارز دیجیتال مورد نظرتون به درستی به مقصد انتقال پیدا نکنه و دارایی تون از دست بره.

برخی از شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال عبارتند از: ERC20، TRC10، TRC20، BEP2 و BEP20. که می تونین از این شبکه ها برای انتقال ارزهای دیجیتالتون استفاده بکنین. در این مقاله می خواهیم نحوه انتقال ارز  از TRC10 به TRC20 و فرق بین این دو شبکه رو واستون توضیح بدیم.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

از اونجایی که استاندارد های TRC 10 و TRC 20 متعلق به بلاکچین ترون هستن، جا داره اول ارز دیجیتال و بلاکچین ترون رو بهتون معرفی کنم. بلاکچین ترون در اصل برای اولین بار تو سال 2017 توسط یک شخص به اسم جاستین سان که یک فرد چینی هست، به دنیای بلاکچین ها معرفی میشه. هدف اصلی این بلاکچین اینه که یک اینترنت بین المللی غیرمتمرکز بسازه. این بلاکچین از قرارداد های هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز هم پشتیبانی می کنه و می­تونین از طریق اون به ساخت قرارداد های هوشمند و ساخت برنامه های غیرمتمرکز بپردازین. توکن بلاکچین ترون رو احتمالا هممون میشناسیم. این ارز با نماد trx در صرافی ها در حال معامله هستش. جالبه این رو هم بدونین که این ارز دیجیتال در اوایل کارش رو، بر بستر بلاکچین اتریوم شروع کرد و بعنوان یک توکن ERC 20 شناخته می شد.

 استاندارد شبکه TRC20:

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

همونطور که در بالا گفتیم، جاستین سان در سال 2017 ارز دیجیتال ترون رو به وجود اورد. ارز دیجیتال Tron در اوایل، کار خودشو روی بستر بلاکچین اتریوم ERC20 شروع کرد. ولی یک سال بعد، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ترون تصمیم گرفتن بلاکچین اصلی و اختصاصی ترون رو ایجاد بکنن و اینطوری شد که بلاکچین اختصاصی ترون بوجود اومد. در سال 2019 نیز طی 300 روز پس از به وجود اومدن، تونست رکورد تعداد تراکنش هاش رو بزنه و از ارز دیجیتال بیت کوین سبقت بگیره.

در حالت کلی TRC20 در واقع مجموعه ای از قوانین و استاندارد هایی هست که برای همه ی برنامه های غیر متمرکز و توکن های جدیدی که می خواین بر روی بستر ترون ایجاد بشن، تعریف میشه. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ترون قصد داشت با تبلیغات زیاد، طرفداران و کاربران شبکه ERC20 رو به طرف شبکه TRC20 جذب بکنه. به همین دلیل بسیاری از استاندارد های TRC20 شبیه به استاندارد های ERC20 هست. ارز دیجیتال اصلی شبکه TRC20، ترون هست ولی دارای توکن های اصلی دیگه ای به نام های جاست، وینک و بیت تورنت هست. همچنین به هر توکنی که از استاندارد شبکه TRC20 پیروی می کنه، توکن TRC20 نام می گن.

جالبه بدونین بیشترین حجم معامله در شبکه TRC20 متعلق به ارز دیجیتال تتر هست که امروزه حجم معاملاتش به بالای 20 میلیارد دلار میرسه. همچنین در ابتدا، اولین استاندارد ارز دیجیتال TRC10 بود که امکان استفاده توکن ها از قرارداد های هوشمند رو نمی داد. به همین دلیل توکن های TRC10 به آسونی ایجاد می شدن ولی بعدا تیم توسعه دهنده، استاندارد TRC20 رو تعریف کردن و امکان استفاده توکن ها، از قرارداد های هوشمند فراهم شد. به همین دلیل توکن های TRC20 از توکن های TRC10 پیشرفته ترن.

مزایا و ویژگی های شبکه TRC-20:

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

  • هزینه تراکنش هایی که در بستر شبکه TRC20 انجام میشه نسبت به شبکه TRC10 پایین تره.
  • تراکنش هایی که در بستر شبکه TRC20 انجام میشن، سرعت بسیار بالایی رو دارن. به عبارتی بلاکچین ترون میتونه تو هر ثانیه تا 2000 تراکنش رو انجام بده.
  • شبکه TRC20 این توانایی رو هم داره که برنامه های غیر متمرکز بلاک چین ترون رو توسعه و ارتقاء بده.
  • امکان فعال سازی تبدیل توکن ها به یکدیگر وجود داره. شما میتونین هنگام استفاده از توکن های TRC20، اون ها رو به همدیگه تبدیل کنین که باعث میشه معامله هاتون با سرعت بیشتری انجام بشه.
  • کاربران می تونن دسترسی نا محدودی به داده ها داشته باشن، به همین دلیل تو نقل و انتقالات ارزهای دیجیتال اتلاف زمان اتفاق نمی افته.
  • همه معاملات انجام شده در بلاکچین اتریوم عمومی هستن که باعث میشه، در صورت به وجود اومدن مشکل به راحتی برطرف بشن.

استاندارد شبکه TRC10:

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

اولین استاندارد ارز دیجیتال ترون، TRC10 بود که امکان استفاده توکن ها رو از قرارداد های هوشمند رو نمیداد. کلمه TRC در کل مخفف کلمه Tron Request comments، هست. TRC10 یک استاندارد ارز دیجیتال ترون میباشد، که برای اولین بار در شبکه اصلی ترون راه اندازی شد. توکن های TRC10 بدون این که به سیستم مجازی ترون وابستگی داشته باشن، تحت شبکه قدرتمند ترون ایجاد میشن. همچنین اکثر توکن های مبتنی بر ترون که تو بازار مشاهده میشه، توکن های استاندارد TRC10 هستن؛ زیرا ایجاد توکن های TRC10 در شبکه ترون به راحتی قابل انجام هست.

 توکن های استاندارد TRC10 اکثرا با همه کیف پول های بیت کوین سازگار هستن.  TRC10اولین استاندارد در مین نت ترون بود و با خود MainNet منتشر شد. توکن های TRC10 در اوایل روی بلاکچین اتریوم فعالیت می کردن و بعد از مدتی به بلاکچین اختصاصی ترون منتقل شدن. همچنین ایجاد توکن های TRC10 بسیار آسونه و تقریبا همه کیف پول های محبوب نسخه دسکتاپ، از این توکن ها پشتیبانی می کنن.

برخی از ویژگی های شبکه TRC10:

شبکه TRC10 برخی ویژگی هایی داره که اون رو از شبکه TRC20 متمایز می کنه برای مثال میزان سختی یادگیری این شبکه کمتر هست، مکان دسترسی با قرارداد های هوشمند رو داره، دسترسی با API ها امکان پذیر هست، رابط کاربری گرافیکی برای ICO، ردیابی آسونی دارن و کارمزد تراکنش هاش بیش از 1000 برابر ارزون تر از TRC20 هستش.

تفاوت TRC10 با TRC20:

توکن های TRC20 و TRC10، توکن های معروفی هستن که توسط شبکه ترون معرفی شدن. هر کدوم از این توکن ها با ویژگی های متفاوتی، در شبکه ترون استفاده میشن. TRC10 توکنی هست که توسط بلاکچین ترون ساخته و پشتیبانی میشه، همچنین TRC20 نیز استانداردی برای قرارداد های هوشمند ترون کاربرد داره. استفاده از این دو شبکه به طور همزمان، باعث شده شبکه ترون محبوب بشه.

این دو شبکه با یکدیگه تفاوت های زیادی رو دارن. برای مثال، امکان یادگیری و ساخت TRC10 نسبت به TRC20 آسون تره و نیازی به برنامه نویسی نیست؛ همچنین توکن TRC20 امکان شخصی سازی دارن ولی TRC10 این امکان رو نداره، توکن TRC10 با استفاده از API قابل دسترسی هستن ولی TRC20 همچین قابلیتی نداره. همچنین در صورتی که این توکن ها رو از دست دادیم امکان برگردوندن هیچ کدوم وجود نداره.

نحوه انتقال از trc10 به trc20:

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

شاید برای شما هم پیش اومده که بخواین انتقال ارز از TRC10 به TRC20داشته باشین ولی ندونین که چجوری باید این کار رو انجام بدین. در جواب باید بگیم که هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود نداره و نمیشه یک توکن رو از شبکه TRX10 به TRC20 انتقال داد و اون رو به توکن شبکه دیگه ای تبدیل کرد. تنها راهش این هستش که توکن مد نظرتون رو به یک صرافی ارز دیجیتال انتقال داده و اون رو فروخته و سپس همون توکن رو بر بستر شبکه مد نظر خودتون بخرین.

با ذکر یک مثال  انتقال ارز از TRC10 به TRC20 برای شما آموزش می دیم. برای مثال فرض کنید ارز دیجیتال بیت تورنت رو با شبکه TRC10 خریدین و به کیف پولتون انتقال دادین. الان می خواین شبکه این ارز رو به TRC20 تغیر بدین. برای این کار باید بیت تورنت رو از کیف پولتون به یکی از صرافی های متمرکز که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه مثل صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس انتقال بدین. در داخل صرافی، اون ارز رو بفروشین و سپس همون ارز دیجیتال رو بر بستر شبکه­ی مد نظرتون خریداری کنین. برای این کار هم با انتخاب گزینه انتقال صفحه ای برای شما باز میشه که باید ادرس کیف پول بیت تورنت رو با شبکه TRC20 الصاق کنین و شبکه انتقال رو نیز TRC20 تعیین کنین تا ارز بیت تورنت با شبکه TRC20 در کیف پولتون جا بگیره. به این صورت شبکه TRC10 به شبکه TRC20 تبدیل میشه.

کیف پول هایی که از توکن های TRC10 و TRC20 پشتیبانی می کنند:

انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20

در ادامه مقاله ی "نحوه انتقال از trc10 به trc20 " می رسیم به بحث کیف پولها. پس از ایجاد توکن های TRC10 و TRC20 به کیف پول هایی که از این توکن ها پشتیبانی می کنن نیاز دارین. یکی از کیف پول های مخصوص این توکن ها، ترون ولت هست. این کیف پول به نظارت توکن ها TRC10 و TRC20 نیز کمک می کنه. کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری دیگه ای هم هستن که از این نوع توکن ها پشتیبانی می کنن. بعضی از این کیف پول ها عبارت اند از:

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano s):

کیف پول لجر نانو اس یه کیف پول سخت افزاری به اندازه­ی یک فلش است که برای حفاظت بیشتر در یک قاب فلزی گذاشته شده و با داشتن ویژگی هایی مثل امنیت بالا و...، به یه کیف پول سخت افزاری محبوب تبدیل شده. همین دلیل باعث شده که بیش از 1.400.000 نسخه از این ولت در سراسر دنیا خریداری بشه. همچنین لجر نانو اس از امنیت بالایی برخوردار هست. داشتن دکمه فیزیکی برای تایید تراکنش، امنیت بالایی رو به این کیف پول داده. این کیف پول به لطف این مزیت، در مقابل حملات هکر ها آسیب پذیر نیست.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor):

کیف پول سخت‌افزاری "ترزور" (Trezor) یک دستگاه فیزیکی است که برای امنیت و مدیریت ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین (Bitcoin) و ارزهای دیجیتال دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به عنوان یک وسیله امن برای ذخیره و مدیریت کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال شما عمل می‌کند.

مزایای کیف پول سخت‌افزاری ترزور عبارتند از:

1. امنیت: ترزور دارای تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته است که اطلاعات شخصی شما و کلیدهای خصوصی را درون دستگاه محافظت می‌کنند. این به معنای این است که حمل‌ونقل ارزهای دیجیتال شما در دستگاه بسیار امنتر است.

2. مدیریت کلیدها: با ترزور، شما می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را در دستگاه ذخیره کنید و آن‌ها را مدیریت کنید. این به شما کنترل کامل بر روی دارایی‌های دیجیتالتان داده و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند.

3. سهولت استفاده: ترزور دارای یک رابط کاربری ساده است که حتی برای کاربران مبتدی هم قابل استفاده است. این دستگاه با استفاده از دکمه‌های فیزیکی و نمایشگر داخلی کمک می‌کند تا تراکنش‌های دیجیتال را تأیید کرده و مدیریت کنید.

4. پشتیبانی از ارزهای متعدد: ترزور از ارزهای دیجیتال مختلفی مانند بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند.

5. امکان پشتیبان‌گیری: با ترزور، می‌توانید نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی خود تهیه کنید تا در صورت از دست دادن دستگاه، دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشید.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet):

کیف پول نرم افزاری تراست ولت یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال هست. این کیف پول با رابط کاربری آسونی که داره به شما این امکان رو میده که با ایمنی بالا و خیال راحت، ارزهای دیجیتال مختلف رو مدیریت و ذخیره بکنین. کیف پول تراست ولت این امکان رو هم میده که کاربران بتونن با استفاده از کارت های اعتباری بیت کوین، اتریوم و بسیاری از ارزهای دیجیتال رو خریداری بکنن.

علاوه بر این ویژگی ها، تراست ولت قابلیت swap یا همون Exchange ارزهای دیجیتال رو داره. کاربرهای این کیف پول می تونن توکن های مختلف رو از شبکه های متفاوت با همدیگه مبادله کنن. شما می تونین ارزهایی مثل وینک و ترون رو در بستر شبکه TRC20 در این کیف پول ذخیره کنین. برای ساخت این کیف پول می توانین به مقاله ی آموزش ساخت کیف پول تراست والت مراجعه نمایید--

کیف پول نرم افزاری گواردا (Guarda Wallet):

کیف پول Guarda در سال 2017 به دست گروهی از متخصصان مجرب که فعالیت اصلیشون روی توسعه محصولات مرتبط با بلاکچین بود، ایجاد شد. مهم ترین نکاتی که در طراحی و توسعه این کیف پول در نظر گرفته شد، طراحی ساده با امنیت بالا هستش. گواردا یه کیف پول بی نظیر نرم افزاری است که تو انواع سیستم های عامل ویندوز، افزونه گوگل کروم، اندورید و IOS در دسترس کاربران قرار می گیره. امنیت بالا، پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، پشتیبانی از کاربر و... از جمله از مزایای کیف پول گواردا هست.

کیف پول نرم افزاری اتمیک والت (Atomic Wallet):

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال، کیف پول اتمیک والت هست که از یه رابط کاربری آسون و ساده برخوردار هست. از جمله ویژگی ها و مزایای این کیف پول می تونیم به امکان اضافه کردن همه ی توکن های TRC20 به کیف پول توسط کاربر و همچنین امکان مبادله همتا به همتا ارزها اشاره کرد. شما می تونین ارزهایی مثل ترون و وینک و بیت تورنت رو در بستر trc20 به این کیف پول انتقال بدین. برای ساخت این کیف پول به آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت مراجعه کنین.

کیف پول نرم افزاری ترون لینک (Tronlink):

یکی از کیف پول های مطرح و پر طرفدار برای نگه داری توکن هایی که بر بستر بلاکچین ترون ساخته شدن، کیف پول ترون لینک هستش. این کیف پول به صورت افزونه مرورگر قابل دسترسیه و اپلیکیشن موبایلی این ولت دیجیتالی در دو نسخه اندروید و ios خدمات ارائه میده. همچنین این کیف پول به سادگی به بلاکچین ترون متصل میشه و ارتباط با اپلیکیشن های غیر متمرکز رو فراهم می کنه. همه ارزهای زیر شاخه ترون در بسترهای trc10 و trc20 در این کیف پول قرار می گیرن.

جمع بندی:

در مقاله ی "آموزش انتقال ارز از TRC10 به TRC20" گفتیم که : در ابتدا تیم توسعه دهنده ترون، استاندارد TRC10 رو معرفی کرد. ولی از اون جایی که در شبکه TRC10 امکان استفاده از قرارداد های هوشمند وجود نداشت، این تیم تصمیم گرفت استاندارد TRC20 رو تعریف بکنه. اصلی ترین ارز دیجیتال شبکه TRC20 نیز ترون هست و علاوه بر این سه توکن اصلی دیگه ای هم داره. فروش و خرید تتر بیشترین حجم معاملات رو در بستر شبکه TRC20 به خودش اختصاص داده. استانداردTRC20  در واقع مجموعه ای از قوانین هست که برای توکن ها و پروژه هایی که می خوان از شبکه ترون استفاده بکنن، تعریف میشن. امکان یادگیری و ساخت، شخصی سازی و قابل دسترسی بودن، از جمله مهمترین تفاوت های این دو شبکه هستش که در این مقاله به صورت مختصر برای شما ارائه کردیم.


نظرات کاربران در مورد آموزش انتقال ارز از TRC10 به TRC20 | استاندارد TRC10 و TRC20
  • سلام من ارز pal روی شبکه trc10 دارم و میخوام بفروشمش ولی نمیشه .... لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟ ۲۰۰ دلار ارز pal با شبکه trc10

    • باید در صرافی این ارز رو بفروشید که از شبکه TRC 10 پشتیبانی کنه.

    ارز pal رایگان توی کیف پول سیف پل،اومده برام،اما صرافی هایی که خرید دارن،روی شبکه bep2حمایت میکنن اما این ارز که توی سیف پل هستش،رو شبکه trc10هستش راه تبدیل نداره؟

    • راه تبدیل نداره. فقط تو کوین مارکت کپ صرافی هایی که این ارز رو خرید و فروش می کنن رو پیدا کنید و به وب سایت همشون سر بزنید و بررسی کنید که کدوم صرافی از شبکه ای که شما این ارز رو بر بسترش دارین، پشتیبانی می کنه. البته مراقب این ارزهایی که رایگان انتقال داده میشن به کیف پول ها هم باشید. چون به این طریق بعضی ها وعده میدن که ارز شما را نقد می کنن ولی باید کلمات بازیابی کیف پول خود را در اختیار اونا بزارین که هدف شون فقط خالی کردن کیف پول و کلاهبرداری هست.

    سلام من ۴۳ میلیون شیبا رو شبکه trc10 دارم تو کیف پول ترون لینک ولی نمیشه انتقال داد یا فروخت لطفا راهنمایی کامل کنید تا بقیه دوستانی ک همین مشکل رو دارن استفاده کنن ازین مطلب متشکر

    • ارز شیبا رو بر بستر erc 20 و bep 20 داریم. شیبا روی این شبکه نیست شاید منظور شما ارز دیگه ای هستش.

    سلام، من ارز btt رو بر بستر شبکه trc 20 از صرافی کوینکس انتقال دادم به تراست ولت که بر بستر شبکه trc 10 بوده، و وارد کیف پولم نشده، باید چیکار کنم؟

    • نمیشه از یک شبکه به شبکه دیگه ارز انتقال داد. چون ارز شما بر بستر شبکه trc 10 هست، باید کیف پولی رو پیدا کنید که از این شبکه ساپرت کنه. کلا این در مورد همه ارزها ثابت هست و نمیشه یک ارز دیجیتال را از یک شبکه به شبکه دیگه ای انتقال داد. در مورد بیت تورنت این ارز بر بستر trc10 و trc 20 هر دو در تراست ولت پشتیبانی میشه. شما هر دو شبکه رو در تراست ولت فعال کنید احتمال میدم اومده باشه.

    با سلام من اشتباها ارز BTT در تراست ولت روی شبکه TRC10 انتقال دادم به کوینکس روی شبکه TRC20. و تا الان هم کانفرم شده ولی به حساب کوینکسم نیومده. لطفا راهنمایی کنید و یا روشی جهت برگشت پروسه ممنونم

    • بازگشت پروسه به هیچ وجه امکان پذیر نیست. به پشتیبانی کوینکس پیام بدین و هش تراکنش تون رو بهشون بدین تا بهتون بگن چطوری مشکل تون برطرف خواهد شد.

    سلام دوست عزیز، من بیت تورنت قدیمی رو تو کیف سیف پال دارم ولی نه میشه انتقال داد نه چنج کرد، پیشنهادی دارین ممنون میشم

    • در وهله اول اگه بتونید افزونه کیف پول ترون لینک رو به مرورگر کروم اضافه کنین و یه کیف پول ترون لینک برای خودتون بسازید و ارزهای خودتون رو به اونجا انتقال بدید و به سایت https://bt.io/ برین و کیف پول تون رو به سایت کانکت کنین و بیت تورنت های قدیمی خودتون رو به جدید تبدیل کنین. اگه نشد وارد همین سایتی که لینکش رو گذاشتیم بشید و ببینید می تونید کیف پول تون رو مستقیم بهش کانکت کنین و این کار رو انجام بدین.

    با سلام ...من ۸۶میلیون ارز شیبا بر بستر trc10دارم هرچه تلاش می کنم راهی برای نقد کردن ان ندارم باید چکار کنم ...چون بسترTrC10برای شیبا پیدا نمی کنم ...لطفا راهنمایی کنید ...با تشکر

    چرا شبکه ترونیکس ۳درصدی برای برداشت پیام به فعال سازی کانال اصلی می‌دهد آیا این کانال اصلی چیست لطفا راهنمایی کنید ممنون میشیم

    سلام من مقداری بیت تورنت ازصرافی ایرانی خرید کردم روی بسترtrc10بسترtrc10منتقل کردم ولی به کیف پولم که تراست ولتم هست نیومد لطفا میشه راهنمایی کنید چکارمیتونم بکنم

    • اگه بیت تورنت به تراست ولت انتقال دادین و نمایش داده نمیشه، باید ببینید که تراست ولت از بیت تورنت روی شبکه trc 10 پشتیبانی میکنه یا نه. اگه پشتیبانی نمیکنه باید کیف پولی که از بیت تورنت روی شبکه trc 10 پشتیبانی میکنه، مثل ترون لینک رو نصب کنید و در بخش recovery wallet کلمات بازیابی تراست ولت تون که بیت تورنت رو به اونجا انتقال دادین رو بزنین. ارزهای شما اونجا ریکاوری میشن و می تونین اون ها رو موقع فروش انتقال بدین به صرافی مد نظر تون و اون ها رو بفروشین. اگه هم تراست ولت از این شبکه پشتیبانی میکنه باید فقط بیت تورنت رو روی شبکه trc 10 در تراست ولت فعال کنین.

    سلام خدمت شما بنده یک مقدار ترون که روی شبکه اصلی هست رو میتونم انتقال بدم به شبکه trc10 کوینکس؟

    • نه نمی تونید. اگه روی شبکه TRC 20 هستن ارزهاتون فقط به همون شبکه می تونید انتقال بدید. کلا هر ارزی رو روی شبکه خودش میشه انتقال داد و نمیشه به شبکه های دیگه مستقیم انتقال داد.

    سلام من توکن ere روی بستر trc20 دارم آیا میشه فروختش؟؟ و اگه میشه چطوری؟؟

    سلام.مقداری تتر در کیف پول ترون لینک دارن ولی نه میتونم برداشت کنم .ونه میشه به ترون.یا اتریوم تبدیلش کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • باید ترون هم تو کیف پولتون داشته باشید تا بتونین کارمزد شبکه رو پرداخت کنین

    اگه ترون هم داشتی بازم نتونستی برداشت کنی کلمات بازیابی کیف پولت رو که داری، یه بار حذف کن دوباره نصب کن کیف پولت رو

    سلام بنده در ترون لينك كانتركت داشتم ب مدت ٢سال برداشتي نكردم الان توكن ها و ارزهايي كه دريافت كردم ي سري رو نميتونم برداشت كنم يكيش ارز بالانسر هست مقدار دلاري رو نشون نميده فقط تعداد اين دو سال فريز هم داشتم ترون چ راه حلي رو پيشنهاد ميكنين

    سلام؛ اژ کجا ارز ترون رو روی trc10 بخرم؟

    سلام من ارز تتر رو در شبکه trc20 از نوبیتکس به تراست ولت که ترون trx رو انتخاب کردم انتقال دادم . تراکنش رو میگه موفق هست ولی موجود ولت صفر . برداشت انجام شده اما واریز صفر . چه کار باید انجام بدم

    سلام میخواستم تتر از صرافی ایرانی به صرافی خارجی انتقال بدم و دیدم که یکیشون شبکشون trc 20 هستش و اون یکی trx20 چه کنم الان؟

    • هر دو یکی ان 

    سلام من یه مقدار تتر trc20 تو کیف پول تراست ولت دارم باید چجوری به صرافی نوبیتکس انتقال بدم؟؟؟

    • باید مقداری ترون داخل کیف پول تون به عنوان کارمزد انتقال داشته باشید و حساب کاربری هم داخل نوبیتکس داشته باشید. ادرس کیف پول تتر خود را از نوبیتکس کپی کنید و داخل کیف پول در بخش send وارد کرده و بقیه مراحل را ادامه دهید.

    سلام.من تتر تو شبكه trc20به بروكر ميخواسم انتقال بدم ارور داد.از اين ور كارمزدشو از توكن ترونم كم كرده ولي انتقال انجام نشده.چيكار كنم اون توكنم بر گرده

    سلام، من مقداری بیت تورنت قدیم با شبکه trc10 دارم،آلن که به ورژن بالا یعنی به بیت تورنت جدید تبدیل شده و باتوجه به شبکه ،،نمی تونم تبدیلش کنم ،و ضمنا قابل چنج هم نیست چون در یک صرافی غیر متمرکز موجود هست که از هر دوی ورژن جدید و قدیم پشتیبانی می کند،

    باسلام من ارز بیت تورنت etrc10 دارم توی تراست ولت . قیمتشو با قیمت بیت تورنت قدیم نشون میده . یعنی تقریبا ۷۰۰ هزارتا هست که مینویسه ۳۳۰ دلار . چیکار باید بکنم لطفا راهنمایین چیکارش کنم؟ با تشکر

سوال امنیتی :7+54 = ?