آموزش بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده

1402/07/08
آموزش بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده

در مقاله آموزش بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده، شما رو با انواع روش های برگردوندن رمز ارزهای گم شده آشنا کنیم تا اگه رمز ارزهاتون گم شده بتونین اون ها رو برگردونین. بسیاری از افراد برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال روش هایی انتخاب می کنن که خیلی مطمئن نیست و امکان کلاهبرداری و یا ریسک های دیگه برای ما و سرمایه ما وجود داره.

ولی به صورت کلی باید در نظر داشت که ورود به بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار راحت شده و افراد به راحتی می تونن با افتتاح حساب در صرافی های ارز دیجیتال معتبر و حتی با ریال برای خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنند. همچنین ریسک سرمایه گذاری در این بازار تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده ولی باز هم بهتره اصولی پیش برین و نکات مهمی که در خصوص ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود داره رو مورد توجه قرار بدین.

بازار رمزارزها یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیا به حساب میاد که زیرساخت های اون به صورتی هست که سرمایه گذاری برای ایرانیان رو هم به سطح جهانی ارتقا داده، ولی چنانچه تا به امروز برای ورود به این حوزه اقدام نکردین، باید در نظر داشته باشین که بازار ارزهای دیجیتال به همون اندازه که می تونه سوددهی مناسبی داشته باشه، می تونه ریسکی و خطرناک نیز باشه. همچنین به صورت کلی به منظور خرید ارز دیجیتال، شما در قدم اول به یک کیف پول دیجیتالی نیاز دارین تا این ارزهای خریداری شده رو در اون به صورت امن نگهداری کنین.

یکی دیگه از مواردی که باید هنگام خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری روی ان باید در نظر داشته باشین، نگهداری درست از اطلاعات کیف پول و در واقع کلیدهای خصوصیتون هست. متاسفانه افراد زیادی به دلیل فراموشی رمز عبور، ذخیره نکردن کد بازیابی، یا به سرقت رفتن کیف پولشون، سرمایه خودشون رو از دست میدن و دچار ضرر میشن. با توجه به این مسئله و جلوگیری از این اتفاق، قصد داریم در مقاله نحوه بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده رو برای شما آموزش بدیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

در این قسمت از مقاله آموزش بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده، به بررسی معنی و مفهوم کیف پول های ارز دیجیتال می پردازیم. کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه نرم افزاری هست که با هدف نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی و تولید شده. این برنامه با بلاک چین های مختلفی در ارتباط هست و کلیدهای خصوصی و عمومی رو در خودش ذخیره می کنه و با توجه به مجازی بودن رمزارزها، امکان نگهداری اون ها در یک والت فیزیکی وجود نداره، بنابراین استفاده از یک والت دیجیتالی مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال امری مهم به شما میره.

Digital Currency Wallet

به عبارت دیگه والت Digital Currency Wallet یا همون کیف پول ارز دیجیتال، یک برنامه نرم افزاری هست و به گونه ای طراحی شده که با بلاک چین های مختلف در تعامل هست و شما می تونین با استفاده از اون ارزهای دیجیتال خود مثل بیت کوین، تتر، اتریوم، دوج کوین و... رو به راحتی از جایی به جای دیگه فرستاده و تراز و تراکنش های حساب خود رو به این ترتیب تحت نظر داشته باشین. همچنین نکته مهم در مورد کیف پول ارز دیجیتال این هست که به کاربر این اجازه رو میده تا بتونه همه ارزهای دیجیتال خودش رو به تفکیک مشاهده کرده و تحت کنترل داشته باشه. علاوه بر این، این نرم افزار می تونه سابقه تراکنش های هر رمز ارز رو به صورت جداگونه در خودش حفظ کنه.

کیف پول ارز دیجیتال از هر نوعی که باشه، تشکیل شده از دو کد خصوصی و عمومی هست که به کاربر این امکان رو میده تا با استفاده از اون ها بتونه به ارزهای دیجیتال مختلفی دسترسی داشته باشه. همچنین میشه از این کدها انواع معاملات دیجیتالی مثل انتقال ارزها و یا انتقال اون ها به والت دیگه و انواع تراکنش ها رو انجام داد. علاوه بر این، کدهای خصوصی شبیه به رمز کارت بانکی بوده و کدهای عمومی به شماره حساب بانکی شباهت دارن.

نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال:

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله آموزش بازیابی کیف پول یا ارزهای دیجیتال گم شده، به بررسی نحوه استفاده از کیف های دیجیتال بپردازیم.والت ها به صورت کلی در دوسته کیف پول های گرم و کیف پول های سرد تقسیم میشن که هر کدوم از اون ها ویژگی های خاص خودشون رو دارن. هر کیف پول ارزهای دیجیتال از دو کد عمومی و خصوصی تشکیل شده که شما با استفاده از این کدها به رمز ارزهای دیجیتالی موجود در اون ها دسترسی پیدا می کنین، همچنین با استفاده از این والت ها می تونین ارزهای دیجیتال رو به والت افراد دیگه انتقال بدین و اقدام به انجام معاملات دیجیتالی در صرافی ها بپردازین

نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال:

برای درک بهتر این موضوع میشه کیف پول ارز دیجیتال رو مثل یک کارت اعتباری در نظر گرفت. هر کارت اعتباری شامل یک رمز خصوصی هست که فقط شخص دارنده کارت، اون رو در اختیار داره و با استفاده از اون به همه اطلاعات و موجودی کارت اعتباری خود دسترسی پیدا می کنه. همچنین کارت های اعتباری دارای یک رمز عمومی یا همون شماره کارت هستن که برای نقل و انتقالات در اختیار بقیه افراد قرار می گیره، افراد با داشتن این رمز توانایی دسترسی به اطلاعات کارت شما رو ندارن، بلکه فقط این امکان رو دارن تا پول به حساب شما انتقال بدن.

در کیف پول های ارز دیجیتال نیز برای دسترسی پیدا کردن به رمز ارزهای دیجیتالی موجود در اون نیاز به کد خصوصی والت خود دارین، ولی برای انتقال وجه و یا دریافت وجه به کد عمومی نیاز هست، به این صورت که برای انتقال ارزهای دیجیتال باید کد خصوصی و عمومی کیف پول خود رو به همراه کد عمومی کیف پول شخص دریافت کننده وارد کرده تا فرآیند انتقال انجام بشه. ولی شخصی که دریافت کننده برای دریافت وجوه خودش فقط به وارد کردن کد عمومی خودش نیاز داره.

کلید عمومی چیست؟

همونطور که گفتیم، کیف پول ارزهای دیجیتال از دو بخش کلید عمومی و کلید خصوصی به وجود اومده. ولی به طور کلی، کلید عمومی چیست؟ قصد داریم در این قسمت از مقاله آموزش بازیابی کیف پول یا ارزهای دیجیتال گم شده، به بررسی معنی و کاربرد کلید عمومی بپردازیم. رمزگذاری کلید عمومی یا رمزنگاری کلید عمومی، روشی برای رمزگذاری داده ها با دو کلید مختلف و ساختن یکی از کلیدها، کلید عمومی هست که در دسترس هر کسی قرار داره. کلید دیگه به عنوان کلید خصوصی شناخته میشه.

کلید عمومی چیست؟

داده های رمزگذاری شده با کلید عمومی فقط با کلید خصوصی رمزگشایی میشن و داده های رمزگذاری شده با کلید خصوصی فقط با رمز عمویم قابل رمزگشایی هستن. رمزگذاری کلید عمومی همچنین به عنوان رمزگذاری نامتقارن شناخته میشه که از اون به ویژه برای TLS/SSL استفاده میشه که HTTPS رو ممکن می کنه. در رمزنگاری، یک کلید اطلاعاتی هست که برای وانمود کردن داده ها به کار میره تا تصادفی به نظر برسه. علاوه بر این، رمزنگاری کلید عمومی می تونه برای افراد ناآگاه پیچیده به نظر برسه ولی اینجوری نیست.

اگه قصد دریافت ارز دیجیتال از یک فرد دیگه رو دارین، این کلید عمومی هست که به شما امکان دریافت رو میده. به عبارتی این کلید عمومی و کلید خصوصی هست که اجازه دریافت و ارسال ارزهای دیجیتال رو به شما میده. کلید عمومی یک کد رمزنگاری شده ای هست که با کلید خصوصی جفت میشه. همچنین کلید عمومی برای دیگران قابل مشاهده هست و همه افراد می تونن به آدرس کلید عمومی شما، ارزهای دیجیتال مختلفی رو بفرستن. به این ترتیب برای اینکه به رمز ارزهای ارسال شده به کلید عمومی دسترسی داشته باشین، باید از کلید خصوصی استفاده کنین.

کلید خصوصی چیست؟

نوبه این رسیده تا در این بخش از مقاله آموزش بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده، به مفهوم و بررسی کلید خصوصی بپردازیم. یک کلید خصوصی یک شکل پیچیده از رمزنگاری هست که در واقع یک سری اعداد و حروف هست که باعث میشه هکرها نتونن اون رو هک کنند. کلید خصوصی عضوی جدایی ناپذیر از بیت کوین و آلت کوین هاسن و در مقابل سرقت و دسترسی غیر مجاز به صندوق های کاربران کمک می کنه. این کلید همواره با یک کلید عمومی همراه هست تا الگوریتم های رمزگذاری و رمزنگاری متن رو تنظیم کنه.

کلید خصوصی چیست؟

از کلید خصوصی به عنوان بخشی از رمزنگاری کلید عمومی در حین رمزگذاری کلید نامتقارن ایجاد شده و برای رمزگشایی و تبدیل پیام به یک قالب خوندن استفاده میشه. همچنین کلیدهای عمومی و خصوصی برای برقراری ارتباط ایمن مثل ایمیل زوج هستن. علاوه بر این، یک کلید خصوصی به عنوان یک کلید مخفی نیز شناخته میشه. به عبارتی یک کلید خصوصی فقط با آغازگر کلید یا همون کلید عمومی به اشتراک گذاشته میشه، امنیت رو تضمین می کنه. خلاصه اینکه ارسال پیام های رمزگذاری شده نیاز داره تا فرستنده از کلید عمومی گیرنده و کلید خصوصی خودش برای رمزگذاری گواهی دیجیتال استفاده کنه. بنابراین، گیرنده از کلید خصوصی خود برای رمزگشایی پگیام استفاده می کنه، در حالی که از کلید عمومی فرستنده برای رمزگشایی گواهی دیجیتال استفاده میشه.

به عبارت دیگه، کلید خصوصی مثل همون رمز عبور کارت های بانکی هست. یعنی اگه کسی کلید خصوصی شما رو بدونه، می تونه همه ارزهای دیجیتال شما رو در اختیار خودش داشته باشه. همچنین کلید خصوصی به شما اجازه میده تا مالکیت ارزهای دیجیتال ارسال شده رو در اختیار داشته باشین و یا از اون خرج کنین.

بازیابی کیف پول ارز دیجیتال:

بازیابی کیف پول ارز دیجیتال بحثی هست که در این بخش از مقاله برگردوندن رمز ارزهای گم شده، مورد بررسی قرار می دیم. عبارت بازیابی یا Seed Phrase لیستی از کلماتی هست که همه اطلاعات ضروری برای بازیابی حساب رو در خود ذخیره می کنه. تولید عبارت بازیابی به عهده نرم افزارهای کیف پول ارز دیجیتال هست که بعد از ثبت نام و ایجاد حساب،خودکار انجام میشه.

بازیابی کیف پول ارز دیجیتال:

 همچنین بعد از تولید عبارت بازیابی، کاربر باید اون رو در جایی امن و دور از دسترس دیگران نگه داری کنه. علاوه بر این، استفاده از عبارت بازیابی برای مواقعی که امکان راه اندازی والت وجود نداشته باشه، ضروری هست. به این ترتیب می تونین اپلیکیشن کیف پول خودتون رو بر روی دستگاه دیگه ای نصب کنین و با کمک عبارت بازیابی، حساب کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو بازیابی کنین. توجه داشته باشین که استفاده از عبارت بازیابی فقط در بستر بلاک چین امکان پذیر هست و تنها راه دسترسی به دارایی در هنگام فراموشی رمز عبور هست.

روش ذخیره عبارت بازیابی والت:

روش ذخیره عبارت بازیابی والت

یکی از نکاتی که باید در هنگام استفاده از کیف پول های دیجیتالی بهش توجه کنین، تهیه نسخه پشتیبان از کیف پولتون هست. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، ذخیره یا یادداشت کردن عبارت 12 کلمه ای بازیابی هست که در هنگام نصب والت برای شما نشون داده میشه. برای مثال وقتی کیف پول تراست ولت رو نصب می کنین، عبارت 12 یا 16 تا 24 کلمه ای برای شما نشون داده میشه که باید اون ها رو در جایی یادداشت کنین تا نسخه پشتیبان از والتتون داشته باشین. به این ترتیب وقتی که موبایلتون شکست و یا دجار سرقت شد، می تونین با استفاده از عبارات، کیف پول و دارایی های داخل والت رو بازیابی کنین. در والت های سخت افزاری هم این امکان وجود داره.

گم شدن ارزهای دیجیتال:

دنیای ارزهای دیجیتال یک دنیای کاملا جدیدی هست و نیاز به دانش مثدماتی در زمینه خرید و فروش و یا نقل و انتقالات دارایی ها از صرافی به کیف پول و یا شکل های برعکس اون هست. از اونجایی که در دنیای ارزهای دیجیتال مدام به چیزهایی سروکار داریم که به یکدیگه شباهت دارن که فقط با یک اشتباه کوچیک مثل وارد کردن یک عدد و یا کلیک اشتباه بر روی یک آدرس ممکنه دارایی ها به جای اشتباهی منتقل بشن. به این ترتیب ممکنه بسیاری از افراد دارایی های زیادی رو از طریق این اشتباهات از دست میدن. ولی خبر خوب اینه که ما قصد داریم در این مقاله شما رو با روش های بازیابی ارزهای دیجیتال گم شده آشنا کنیم.

گم شدن ارزهای دیجیتال

رایج ترین اشتباه هنگام ارسال ارز، ارسال به آدرس ناشناس هست. برای مثال فرد از ادرس های قدیمی که یک بار به اون ها ارز ارسال کرده، انتخاب کنه و فراموش کنه آدرس متعلق به چه کسی یا چه مقصدی هست. در این حالت دسترسی کاربر به ارز کاملا قطع میشه و احتمال بازیابی اون نیز به نزدیک صفر هست. فقط در صورت بازگردانی ارز دیجیتال گمشده، ممکنه صاحب آدرس کیف پول مقصد رو پیدا کرده و او نیز قبول کنه که ارز دیجیتال رو برگردونه. اتفاقی که در حالت عادی چندان به اون امیدی نیست، چون امکان پیدا کردن اون فرد در بیشتر موقع ها اصلا وجود نداره و ممکنه دارایی کاربر برای همیشه از دست بره.

یکی از اشتباهات رایج در زمان ارسال یک ارز دیجیتال انتخاب اشتباه شبکه هاست. این اشتباه عموما در زمان ارسال تراکنش بین شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین اتفاق می افته. برای مثال ارز تتر Bep20 که به آدرس اتریوم کیف پول ارسال میشه، اصطلاحا ارز دیجیتال گم شده و باید اون رو بازیابی کرد.

انتقال ارز دیجیتال در شبکه نادرست:

انتخاب شبکه انتقال اشتباه یکی از اشتباه های رایج کاربران هنگام ارسال ارزهای دیجیتال هست. شبکه BEP20 بایننس اسمارت چین و ERC20 اتریوم معمولا با هم دیگه اشتباه گرفته میشن و کاربران ممکنه ارزهای دیجیتال خودشون رو به شبکه انتقال اشتباه ارسال کنند چون که ادرس هر دو تا شون با 0X شروع میشه. به طور کلی شما باید همون شبکه ای رو برای انجام تراکنش انتخاب کنین که در کیف پول مقصد انتخاب شده. ولی اگه شبکه انتقال اشتباه انتخاب کنین، نگران نباشین چون احتمالا می تونین ارزهای دیجیتال خود رو بازیابی کنین.

انتقال ارز دیجیتال در شبکه نادرست

اگه توکن ها یا ارزهای دییجیتال خودتون رو به کیف پولی ارسال کردین که از هر دو شبکه بایننس اسمارت چین و اتریوم پشتیبانی می کنه، مشکلی برای شما به وجود نمیاد و می تونین دوباره اون ها رو به بلاک چین صحیح و مورد نظر خود ارسال کنین. همچنین اگه توکن ها رو به کیف پولی ارسال کردین که فقط از یکی از شبکه های بایننس اسمارت چین و اتریوم پشتیبانی می کنه، لازمه تا کلید خصوصی رو در یک کیف پول که از هر دو شبکه پشتیبانی می کنه، وارد کنین.

به عبارتی اگه شما ارزهای دیجیتال خودتون رو به بلاک چین و شبکه انتقال اشتباه بفرستین، در همون آدرس کیف پولی که انتخاب کردین و در شبکه ای که تعیین کردین، قرار می گیره، به دلیل اینکه آدرس کیف پول در هر دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین یکسانه و با یک کلید خصوصی مشترک قابل دسترسی هست. علاوه بر این، بدترین حالت ممکن زمانی اتفاق می افته که توکن ها رو به کیف پول حضانتی یا یک صرافی دیجیتال ارسال کرده باشین. در چنین شرایطی تنها کاری که می تونین انجام بدین، این هست که با تیم پشتیبانی صرافی یا کیف پول مقصد تماس بگیرین. ولی به احتمال زیاد نمی تونین ارزهای خودتون رو بازیابی کنین.

آیا امکان بازیابی کیف پول یا ارزهای دیجیتال گم شده وجود داره؟

انتقال ارز دیجیتال در شبکه نادرست

اگه رمز ارزهای خودمون رو گم کنیم، پس یعنی اون ها رو برای همیشه از دست دایم؟ یا راهی برای بازگردوندن اون ها وجود داره؟ جالب اینه که بدونین از زمان ظهور فناوری بلاک چین فقط به خاطر خطاهای ساده انسانی بسیاری از ارزها که شامل ده ها میلیارد دلار ارز دیجیتال میشه، از بین رفته. چون این افراد کیف پول ارز دیجیتال خود یا کلیدهای کیف پول خودشون رو گم کردن. متاسفانه در مورد بازیابی ارزهای دیجیتال گم شده، روش های محدودی وجود داره که دو روش متداول برای بازیابی کوین های از دست رفته رو برای شما توضیح می دیم.

• استخراج اطلاعات هارد دیسک

یکی از روش های بازیابی کیف پول یا ارزهای دیجیتال گمشده، استخراج هارد دیسک هست. موارد زیادی از گم کردن کیف پول و کلیدهای اون ها توسط کاربران بازار ارزهای دیجیتال گزارش شدده. ماینرهای اولیه نیز از جمله از افرادی هستن که بیشترین آسیب رو دیدن. عدد دقیقی از کیف پول ها و ارزهای گم شده در دسترس نیست، ولی تعداد بیت کوین هایی که برای همیشه گم شدن میلیون ها عدد تخمین زده میشه.

 به این ترتیب برای کسانی که به دنبال دسترسی مجدد به کیف پول ها یا کلیدهای ذخیره شده قبلی در هارد دیسک رایانه خود هستن، فناوری بازیابی اطلاعات فعلی می تونه به ایجاد مجدد فایل های حذف شده کمک کنه، ولی هیچ تضمینی وجود نداره که کیف پول ارز دیجیتال شما رو به صورت دست نخورده بازیابی کنین. بنابراین نرم افزارهای بازیابی و ریکاوری اطلاعات می تونن در انجام این کار به شما کمک کنند.

• استفاده از کریپتوهانترها (Cryptohunters)

یکی دیگه از روش های برای بازیابی ارزهای دیجیتال گم شده، استفاده از کریپتوهانترها هست. به عبارتی خدمات کریپتوهانترها می تونه به بازیابی کلیدهای گم شده یا دزدیده شده کمک کنه. Cryptohunters ها افراد یا مجموعه هایی هستن که به بازیابی رمز ارزهای گم شده، از دست رفته یا دزدیده شما کمک می کنند. این متخصص ها از روش های مختلفی مثل استفاده از ابر رایانه ها و ترفندهای عجیبی مثل هیپنوتیزم بهره می برن.

بسیاری از این متخصصین سعی دارن تا با اتکا به قدرت عظیم پردازشی رایانه ها رمز کیف پول شما رو به دست بیارن. در این میان اگه چند حرف از پسورد خود رو به یاد داشته باشین، روند بازیابی رمز شما با سرعت بیشتری انجام میشه. همچنین بسیاری از کریپتوهانترها معتقد هستن اگه بخش جزئی و کوچکی از رمزتون رو نداشته باشین، به طور کلی بازیابی غیر ممکن هست.

جلوگیری از گم شدن کیف پول ارز دیجیتال:

جلوگیری از گم شدن کیف پول ارز دیجیتال

در این قسمت از مقاله بازیابی رمز ارزهای گم شده، به راه های جلوگیری از گم شدن ارزهای دیجیتال اشاره کنیم. احتمالا این جمله رو شنیده باشین که پیشگیری بهتر از درمانه، بنابراین بهتره تا ابتدا از گم شدن کیف پول یا ارزهای دیجیتال خودمون جلوگیری کنیم و اگر هم گم شدن، به فکر چاره باشیم. در ادامه دو روشی رو که می تونین از گم شدن ارزهای دیجیتال جلوگیری کنین، برای شما توضیح می دیم.

یادداشت عبارت بازیابی کیف پول

یکی از روش های جلوگیری از گم شدن ارزهای دیجیتال، یادداشت کردن عبارت بازیابی کیف پول هست. اگه تا به حال از کیف پول های ارز دیجیتالی مثل تراست ولت، متامسک و... استفاده کرده باشین، اطلاع دارین که بعد از اینکه کیف پول رو روی موبایل یا کامپیوترتون نصب کردین، یک عبارت بازیابی رو به شما میده تا در زمان هایی که رمز عبور خودتون رو فراموش کردین یا کیف پولتون از موبایلتون پاک شد، باز هم بتونین اون رو همراه با دارایی های داخلش بازیابی کنین. به این منظور به شما توصیه می کنیم تا عبارت بازیابی رو حتما بر روی یک تکه کاغذ بنویسین و اون رو در یه جای امن نگهداری کنین.

استفاده از کیف پول ها سخت افزاری

کیف‌پول‌های سخت‌افزاری یکی از روش‌های امنیتی برای ذخیره و مدیریت ارزهای رمزنگاری شده مانند بیتکوین و اتریوم می‌باشند. این دستگاه‌ها برای اجازه دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده خود نیاز به اتصال به اینترنت ندارند و درون یک دستگاه سخت‌افزاری ایمن ذخیره می‌شوند. استفاده از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری به شما کنترل کامل بر ارزهایتان و امنیت بالا را می‌دهد. در زیر چند نکته مهم در مورد استفاده از آنها آمده است:

1. تنها دارنده دستگاه دسترسی به ارزها دارد: این دستگاه‌ها به کلیدهای خصوصی مرتبط با ارزها دسترسی دارند و تنها فردی که دستگاه را دارد می‌تواند به ارزها دسترسی پیدا کند. اگر دستگاه گم شود یا سرقت شود، شخص دیگری برای دسترسی به ارزها به کلیدهای شما نیاز دارد.

2. بک‌آپ کلیدها: پیشنهاد می‌شود که کلیدهای خصوصی موجود در کیف‌پول سخت‌افزاری را به صورت فیزیکی یا در مکانی ایمن دیگر (مثلاً کازینو کاغذی) ذخیره کنید. این بک‌آپ به شما امکان بازیابی ارزها در صورت از دست رفتن دستگاه را می‌دهد.

3. رمزنگاری و امنیت فیزیکی: کیف‌پول‌های سخت‌افزاری معمولاً دارای امکانات امنیتی فیزیکی مانند قفل رمز و تایید دو مرحله‌ای هستند که از دسترسی غیرمجاز به دستگاه جلوگیری می‌کنند.

4. تایید تراکنش‌ها: قبل از انجام یک تراکنش، برخی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری از شما می‌خواهند که تراکنش را روی دستگاه تایید کنید. این اقدام از جلوگیری از تراکنش‌های نادرست محافظت می‌کند.

5. بررسی مارک و اعتماد: انتخاب یک کیف‌پول سخت‌افزاری با مارک معتبر و تأییده‌های امنیتی مهم است. همچنین، مراقب باشید که کیف‌پول را از منابع معتبر و مورد اعتماد تهیه کنید تا از خرید دستگاه‌های جعلی یا تقلبی جلوگیری شود.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش بازیابی کیف پول یا ارزهای دیجیتال گم شده، شما رو به روش های بازیابی رمز ارزهای گم شده و بازیابی ارزهای دیجیتال گم شده آشنا کنیم. همونطور که گفتیم، از زمان ظهور بازار ارزهای دیجیتال تاکنون، میلیاردها دلار ارز دیجیتال گم شده و از دست رفتن و باید برای جلوگیری از گم شدن ارزهای دیجیتال، عبارت بازیابی کیف پول خودتون رو یادداشت کرده و در اختیار کسی قرار ندین و در صورت امکان از کیف پول هایب سخت افزاری استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد آموزش بازیابی کیف پول و ارزهای دیجیتال گم شده
  • کیف پول رو گم کردم فقط آدرس ۳۲ رقمی انتقال رو دارم الان چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • باید حتما کلید خصوصی یا کلنات بازیابی کیف پولت رو داشته باشی. اون ها رو نداشته باشی هیچ کاری نمی تونی بکنی

    سلام رمز رو دارم اما ترتیبشو ندارم

    تو بخوای همه اون کلمات رو شانسی کنار هم بزار تا ترتیب درست و پیدا کنی سال ها باید وقت بزاری.

    من ارز رونین خریدم بر بستر شبکه رونین انتقال دادم تراست ولت اشتباهی رو شبکه bep20 الان باید چیکار کنم؟

    • کلمات بازیابی کیف پول تراست ولت رو در رونین ولت وارد کنین و بازیابی که کنین برمیگرده به رونین ولت

    سلام ارزی رو خریداری کردم بعد کیف پولم پاک شد دوباره که بازیابیش کردم ارزم توش نیست و اسم ارزم رو هم فراموش کردم باید چه کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    • شاید رو شبکه bep 20 خرید کردین و باید اونو دوبار فعال کنین. باید حتما اسم ارزتون رو بدونین

    • شاید رو شبکه bep 20 خرید کردین و باید اونو دوبار فعال کنین. باید حتما اسم ارزتون رو بدونین

    واسه بازیابی حساب از دست رفته یا گم شدن رمز ارز به من ایمیل بزنید، میتونم بهتون کمک کنم nimakarimi832@gmail.com

    سلام برنامه ارز دیجیتال از گوشیم پاک شده و حالا نمیتونم همون برنامه خرید ارز رو دوباره پیداش کنم اگه ممکنه کمکم کنید که چجوری به اون برنامه برگردم تا ادامه خرید فروش رو انجام بدم ممنون

    بنده کیف سخت افزار لجر نانو گرفتم و بعد از نصب، مقداری تتر برپایه TRC20 از صرافی نوبیتکس به کیف پولم انتقال دادم ولی علی رغم برداشت موفقیت آمیز، بعد از یک روز هنوز واریز نشده به کیف پولم. البته نصب ترون و تتر در کیف پولم با دردسر انجام شد. راه حل چی

    سلام درموقع به روزرسانی کیف پول تراست ولتم راازدست دادم کیف پول اولی راازگوگل پلی دانلود کرده بودم به روزرسانی رادرمایکت انجام دادم چیکارمیشه کرد ممنونم

    • می تونید کلا حذف کنید و از سایت اصلی تراست ولت کیف پولش رو دانلود کنید و دوباره کلمات بازیابی کیف پول قبلی تون رو بزنین و کیف پولتون رو بالا بیارید.

    هزینه اش چقدر میشه؟

    سلام . من ارز BNB اسمارت رو از تراست ولت به صرافی ایرانی انتقال دادم با ذهنیت اینکه همون BNB انتقال داده میشه ولی خب صرافی از اسمارت پشتیبانی نمیکنه. چطور میتونم ارز رو به تراست ولت برگردونم. کلمات بازیابی رو هم دارم. تشکر

    • الان ارزتون انتقال داده شده و باید به پشتیبانی اون صرافی بگید برای شما برگردونن

    سلام من موبایلمو گم کردم و کلمات بازیابی کیفمو دارم ولی پسورد باز شدن کیف روی گوشی رو فراموش کردم و با تشخیص جهره کیفم باز میشد الان امکان دسترسی به اون کیف هست؟

    • اگر کلمات بازیابی کیف پولتان روی گوشی باشد، بله امکانش هست. بهترین کار این هست که یک کیف پول جدید رو بسازید و ارزهاتون رو انتقال بدین کیف پول جدید

    • اگر کلمات بازیابی کیف پولتان روی گوشی باشد، بله امکانش هست. بهترین کار این هست که یک کیف پول جدید رو بسازید و ارزهاتون رو انتقال بدین کیف پول جدید

    بیشتر‌توضیح بود تا اموزش

    سلام وقت بخیر متاسفانه من کیف پول سخت افزاری رو گم کردم راهی برای پیدا کردن هست؟؟ یا کاری کنم حداقل پولم برگرده؟؟

    • اگر کلمات بازیابی کیف پول تان را داشته باشید، می توانید بر روی یک کیف پول نرم افزاری آن را بالا بیاورید و ارزهای خود را از آن کیف پول انتقال دهید.

    اتریوم انتقال دادم به متاماس ولی با BEP20 نیومده کیف پولم حالا باید چکار کنم برگرده به حسابم و کدوم کیف پول از BEP20 پشتیبانی میکنه

    • تراست ولت

    من سال ۲۰۰۹ بیت کوین خریدم ولی اطلاعات رو کاغذ بود..فقط رمز عبور که ۲۴تا حرف بود اون موقع دارم و هیچ اطلاعات دیگه آی ندارم.ایا میشه ّدست اورد کیف پولمو

    من در یکی از پلتفرم های صرافی ادرس کیف پول گرفتم و به یک برنامه کاری وارد کردم بعد از ۱۵ روز برای من تتر واریز شد ولی به حساب کیف پولم واریز نشد بعد از بررسی معلوم شد پلتفرم بعد از هر هشت ساعت ادرس کیف پول هارو تغییر میده الان کسی میدونه چه باید کرد

    سلام من اتریوم داخل کیف پول متامسکم داشتم و چند روز پیش یهnftخریداری کردم فرداش متوجه شدم که اون پروژه اسکم و موجودیه کیف پولمو خالی کردن،ایا راهی هست که بتونم پولمو برگردونم و این که الان از این کیف پولم میتونم استفاده کنم یا میتوننردوباره خالی کنن؟

    • امکان برگشت نیست. اون کیف پول هم استفاده نکنین

    سلام چگونه می توان فهمید چه ارزی درتراست ولتمان داریم من ۲۰۰دلاررمزارز داشتم ازدات بردم تو پنکیک سوآپ نمیدونم سوآپ کردم چکارکردم الان موجودیم صفر نشون میده تو تراست ولتم آیا راه حلی است بفهمیم چه ارزی داخل کیف پول داریم

    من ارز سیف مون داخل کیف پول تراست ولتم داشتم الان که دوباره نصب کردم موجودی رو صفر نشون میده

    ببخشید من گوشیمو عوض کردم تو گوشی حدید کیف پولومو نصب کردم ولی موجودیمو تو کیف جدید نشون نمیده

    • کلمات بازیابی رو درست وارد کنین باید بیاره حتما

    سلام. من از صرا۵ی نوبیتکس تتر انتقال دادم به کیف پول مقصد . شرکتی که باهاشون کار میکنم در اطلاعیه خودشون اعلام کردن شما با هر کیف پولی انتقال بدین ما مبلغ و سود رو به همون حساب برمیگردونیم. گویا منظورشون تراست ولت بوده که من اشتباها از صرافی نوبیتکس

    • مراقب باشید کلاهبرداری نباشه. موارد شبیه این بیشتر کلاهبرداری ان

    سلام،ببخشد میشه کمکم کنید؟ من میخواستم ارزفانتوم ازداخل صرافی انتقال بدم به تراست ولت،تراست ولت بازکردم آدرس کپی کردم داخل صرافیpast کردم،بعد انتقال زدم،ولی داخل تراست ولت نیومد،رفتم داخل صرافی نگاه کردم دیدم آدرس ولت با اون آدرس تراست ولتم فرق داره

    • شاید شبکه رو اشتباهی انتخاب کرده باشید. یا ادرس کانترکت ارز رو اشتباهی وارد کرده باشید

    سلام آیا عبارت ۲۴ کلمه ای کیف پول سخت افزاری قابل تغییر است؟ من یکبار با همان عبارت کیف پولم را بازیابی کردم ایا اگر باز مشکلی بوجود بیاد همچنان میتونم با همان ۲۴ کلمه بازیابی کنم یا تغییر کرده؟

    • قابل تغییر نیست می توانید دوباره با همان کلمات کیف پول خود را بازیابی نمایید

    من سه سال پیش مقداری ارز خریدم اسم آن را دارم ولی گوشی ام‌گم شد واسم صرافی وکیف‌پولم ‌راندارم راهی است بازیابی کنم

    • اگه داخل کیف پول باشه باید اسم کیف پول و کلمات بازیابی اون رو داشته باشید. داخل صرافی هم باشه اسم صرافی و نام کاربری تون حداقل لازمه یا ایمیلی که باهاش ثبت نام کردین

    سلام اقا من ترون از ولتم به یه ولت دیگه ارسال کردم به اون حساب هم نشسته ولی به موجودیش اضافه نشده ! لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    • یه اپدیت کنه کیف پولش رو احتمالا اوکی شه. اگه هش تراکنش داده بهتون پس انتقال داده شده

    سلام میشع کمک کنید من یه مبلغ بالا تتر رو از کیف پولم به حساب صرافی انتقال دادم بعدش دیدم چند ساعت بعد موجودیم که ۲۰۰هزار دلار بود همش رفته و فقط ده دلار موندن تو حسابم🥺به پشتیبانی صرافی ایمیل زدم که چین هست صرافی میگه احتمالا پوزیشن باز داشتی در حال

    سلام من 1200ترون اشتباهی به آدرس کیف اشتباهی واریز کردم امکان داره برگرده؟

    • اگه ادرس درست هست و انتقال داده شد تقریبا خیر

    • اگه ادرس درست هست و انتقال داده شده تقریبا خیر

    سلام و وقت بخیر من یه مقداری ارزهای مختلف توی کیف پول تراست ولت داشتم. متاسفانه ارزها جابجا شده و موجودی من صفر شده است. ایا امکان داره که بتونم به پولم برسم؟

    • باید ببینید کلمات بازیابی کیف پول شما دست کی بوده یا روی لینک بخصوصی کلیک نکرده باشید. بصورت مستقیم نمیشه پیگیری کرد در کل

    من از ترس والت میخواستم تتر انتقال بدم به بینگ ایکس یه خطا داد و ولی کارمز ترون رو از من کسر کرده ولی تتر هنوز سرجاشه سوالم اینکه ترون های منو پس میده؟با نه؟!

    من از ترس والت میخواستم تتر انتقال بدم به بینگ ایکس یه خطا داد و ولی کارمز ترون رو از من کسر کرده ولی تتر هنوز سرجاشه سوالم اینکه ترون های منو پس میده؟با نه؟!

    سلام من کیف پول پاک کردم بعد نصب کردم الان توکن ها ایردراپ نمیان بالا باید چیکار کنم

    سلام ببخشید من ارز rkn رو درصرافی پروبیت اشتباهی به ادرس تتر در صرافی نوبیتکس خودم انتقال دادم ولی ب کیف پول نوبیتکسم نیومده و هم اینکه در پروبیت موجودیم صفر شده امکان برگشتش هست؟؟؟

    • به پشتیبانی نوبیتکس بگید 

    درود بر شما.من تراست ولت را حذف و مجدد آنرا نصب کردم ولی دارایی های مرا نشان نمی دهد ضمن آنکه ارزها را در قسمت مربوطه فعال کردم.

    سلام وقت بخیر من مقداری ترون داشتم و میخواستم تحت شبکه بایننس انتقال بدم بعد اشتباهی آدرس تتر تحت شبکه بایننس رو دادم میخواستم بدونم امکان بازیابی هست یا نه؟ داخل سایت مبدا نوشته با موفقیت واریز شد تورو خدا کمکم کنید

    • اگه هر دو رو شبکه بایننس باشند مشکلی پیش نمیاد 

    سلام من کیف پولم رو فراموش کردم بعد یه پیام در واتساپ آمد که نام حساب رمز و قیمت دارایی رو به دلار گفته بود به نظرت دروغه

    • بله کلاهبرداریه

    • بله کلاهبرداریه

    من پارسال مقداری اتریوم جابجا کردم که بلاک شد...چگونه میتوانم از بلاک در بیاورم؟

    سلام من داخل تراست ولتم ارز پولکادات داشتم و ارزهای دیگه الان همشون هستن ولی پولکادات رو صفر میزنه موجودیشو چه اتفاقی افتاده چجوری برشگردونم

    من از کیف پول تراست ولت خودم شت کوین بی بی دوج زیلا رو به یک کیف پول جدید ساختم و انتقال دادم به کیف پول جدیدم ولی نیومده احتمال داره آدرس رو اشتباهی فرستاده باشم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    • اگه انتقال داده شده داخل همون کیف پول قبلی تون سوابق تراکنش ها تون رو نگا کنید ادرس کیف پولی که انتقال دادید رو نشون میده

    سلام من کیف پول کلور از گوشیم پاک شد. دوازده کلمه ریکاوری رو دارم. ولی وارد که میکنم کیف پول با موجودی صفر میاد بالا. آیا نرم افزار کیف پول دیگه ای هست که من بتونم رو اون دسترسی به رمز ارزهام رو پیدا کنم،؟

    سلام من یه ارزی داشتم تو کیف پول تراست ولت و اشتباهی از کیف پول حذف کردم حالا هرچی کانترکت رو میزنم و ارز رو سیو میکنم تو صفحه اصلی نمیاد چیکار کنم

    سلام من رمز متامسکم رو دارم ولی یه حرف یا کلمه اشتباه یا جا ب جاست .باید چیکار کنم؟

    سلام من تتر bep20 را از صرافی با شبکه 20 erc به تراست ولت انتقال دادم ولی در کیف پول دیده نمیشه چکار باید کنم؟

    • تتر bep 20  رو تو تراست ولت فعال کنید. باید نشون بده موجودی تون رو

    سلام. کیف پول قبلیم چند ارز و ایردراپ داشت اللن که دوباره نصبش کردم فقط اسم ترون رو یادم مونده و برشگردوندم چطوری بقیه رو برگردونم اسماشون یادم رفته . ممنون

    سلام من اشتباهی از شبکه بایننس اسمارت چین از کیف پول متامسک به شبکه اتریوم در کیف پول تراست ولت واریز کردم که ارزهای اتریومم گم شده و تو هیچ کدوم از این دو کیف پول که گفتم نیست چه جوری میتونم برگردونم ارز هارو؟ لطفا راهنمایی کنیید

    من دوسال پیش ارز فگ‌ خریدم پنج روز پیش نگاه کردم ارزم نمونده نمیدونم پوچ شده بود چی‌شدع بود اومدم کیف پولمو تراس ولت پاکردم دباره نصب کردم رمزشو زدم وارد شدم ولی کلا نیست هرچقد سرچ میکنم هم پیدا نمیکنم نمیدونم چیشده پنج شیش تا ارز دیگ هم داشتم

    سلام ارز ادا رو‌بستر ادا از کیف پول تراست ولت میخوام انتقال بدم ولی میزنه the data coudent be read becus is missing code 200 باید چیکار کنم؟ قبلا ۱۰۰ واحد انتقال دادم اما الان این پیامو‌میده

    سلام کیف پولم‌پرید بازیابی کردم‌ الان ارز هام نیستن فقط یکیشون هست ممنون میشم راهنمایی کنین

    سلام .خسته نباشید.من یه ارزی در کیف پول تراست ولت داشتم کیف پولم پاک شد الان دوباره نصب کردم الان یکی از ارزها موجودی صفر نشون میده.اون ارزو از پنکک سواپ خرید کرده بودم خیلی هم رشد کرده بود الان نیستش چطوری میتونم بازیابی کنم .مممنون

    سلام من مقداری توکن رو به جای آدرس ولت آدرس کنتاکت زدم و از حساب ولتم کم شده امکان بازیابی هست ممنون

    سلام من رمز عبور تراکنش کیف پول تتر رو گم کردم وپشتیبانی ولت میگه نمیشه بازیابی کرد رمز تراکنش رو مقدار زیادی تتر دارم تو اون کیف پول چکار کنم

    سلام من صبح از خواب بلند شدم چندتا از زمزارزهام نبود وفروش رفته چکا بایدبکنم

    سلام من کیف سخت افزاری نانو ایکس دارم و کد بازیابی رو گم کردم و همچنین رمز فراموش کردم آیا امکان باز کردن کیفم است چون تا جایی که یادم مقدار کمی بیت کوین توش دارم از 11 سال پیش

    • باید کلمات بازیابی کیف پول رو حتما داشته باشید.

    امکان برگشت رمزارز رفته به حساب یکی دیگه وجوددارد یانه

    دوستان من یکی ازتوکن هام رواشتباها درحالت پنهان وغیرقابل مشاهده قراردادم درمتامسک کسی میتونه کمک کنم اونودوباره قابل مشاهده کنم. ممنون

    سلام یک ماه پیش به آدرس اشتباهی از اولتراورس سیتی به صرافی پرابیت ارز rkn فرستادم.چطوری میتونم بازیابی کنم ارزها رو؟ در انتهای آدرس ارسال کاراکتر ؟ رو اضافه کرده بودم و الان پول ت. حساب اولتراورس صفر نشون میده؟ از چه راهی ارزها رو میشه برگردوند؟

    سلام وقت بخیر من کیف پول متامسک رو پاک کرده بودم رو یه گوشی دیگه وارد شدم ولی ارز ها رو نشون نمیده باید کانترکت همه رو ایمپورت کنم تعدادی از ارز ها رو یادم هست که داشتم بعضی هاشونو یادم نیست باید چی کار کنم

    با سلام،چند روزی هست که آدرس صرافی پروبیت جهت واریز توکن rkn به orbit دادم،اوربیت هم تایید پرداخت زده،بعد مشخص شد که آدرس واریز پروبیت رو اشتباه دادم به اوربیت، امکان برگشت هست،و اینکه بایستی از صرافی پیگیری کنم یا اوربیت،با تشکر

    سلام من گوشیمو عوض کردم کلمات بازیابی رو هم میزنم ولی پولهایم نمیاد رو گوشی جدید قبلاً تست گرفته بودم که درست همرو نوشتم حتی همون اول قبل از اینکه ارزی وارد کنم پاک کردم و نصب کردم اکانتمو درست بود و برگشت ولی الان رو گوشی جدید بالا نمیاد

    سلام من نرم افزار ولتم پاک شد دوباره نصب کردم رمزش و اینارم درست زدم وارد که شدم دیدم یک ارزم به کل نیست چجوری برگردونمش

    • احتمالا توکنی در شبکه ای دیگر بوده

      شبکه رو معرفی کنین و اون توکنتون رو با کانترکتش معرفی کنین به ولتتون میاد

    سلام.من کلمات رمز یابی حساب بلاکچین دارم.۲۴ تا هست به ترتیب.ولی ایمیل ورمزش و دیگه هیچ اطلاعاتی ندارم.راهی وجود داره حسابمو بازیابی کنم. ای ولت و هش و چیزای دیگه ندارم.فقط کلمات. ایا میشه در مثلا درتراست ولت امتحان کنم و بیاره؟

    سلام من کیف پولمو پاک کردم دوباره نصب کردم بیشتر ارزهام نیستن

    • با 12 کلمه باید رستور ولت کنین

      نصب مجدد باعث اومدن ارزها نمیشه

    سلام من از تراست ولت ارز با شبکه bep 20 انتقال دادم به صرافی بینگ ایکس اونم شبکش bep 20 بود ولی اون ارز که انتقال دادم رو نداشت خوب انتقال موفقست آمیز بود ولی خوب تو صرافی نیست چطوری ممکن هست برش گردونم دوباره تو تراست ولت ؟

    • شما نمیتونین برگردونین. باید به صرافی بگین تا اونا برگردونن که بعید میدونم انجام بدن

    • شما نمیتونین برگردونین. باید به صرافی بگین تا اونا برگردونن که بعید میدونم انجام بدن

    سلام فقط 24 کلمه بازیابی لجرم رو دارم،چه جوری میتونم به ارزهام دسترسی پیدا کنم؟

    • از بخش حل مشکلات ارز های دیجیتال صرافی اقدام کنین. کارشناسای ما براتون انجام میدن

    • از بخش حل مشکلات ارز های دیجیتال صرافی اقدام کنین. کارشناسای ما براتون انجام میدن

    سلام 24 کلمه بازیابی لجرم رو دارم،اما لجر رو گم کردم،چه جوری میتونم به ارزهایی که داخلش داشتم دسترسی پیدا کنم؟

    • از بخش حل مشکلات ارز های دیجیتال صرافی اقدام کنین. کارشناسای ما براتون انجام میدن

    • از بخش حل مشکلات ارز های دیجیتال صرافی اقدام کنین. کارشناسای ما براتون انجام میدن

سوال امنیتی :1+37 = ?