ارز دیجیتال آرپا چین چیست؟ (معرفی ارز دیجیتال ARPA)

1401/06/10
ارز دیجیتال آرپا چین چیست؟ (معرفی ارز دیجیتال ARPA)


ما قصد داریم در مقاله ارز دیجیتال ارپا چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ArpaChain برای شما ارائه کنیم و به بررسی اینده ارپا چین و کیف پول ارز دیجیتال ARPA بپردازیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارز ارپا چین برای شما ارائه کنیم،

بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین برای شما ارائه کنیم تا بتونین به راحتی مفهوم ارز ارپا چین رو درک کنین. بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال که یکی از محبوب ترین بازارهای مالی هست، در سال های اخیر به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، مورد توجه خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازارهای مالی قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست آورده.

جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال شکل مجازی یا دیجیتالی پول های واقعی و فیزیکی هستن که فقط در فضای اینترنت مورد استفاده و معامله قرار می گیرن. به عبارت دیگه ارزهای دیجیتال شکل قابل لمس ندارن و شما می تونین فقط در فضای های آنلاین از ارزهای دیجیتال استفاده کنین. همچنین ارزهای دیجیتال با وجود شباهت های زیادی که با پول های واقعی دارن، تفاوت هایی نیز در این میان دیده میشه که باعث میشه تا ارزهای دیجیتال منحصر به فرد بشن. یکی از این تفاوت ها عرضه ارزهای دیجیتال و پول های واقعی هست. ارزهای دیجیتال عرضه محدود دارن ولی پول های واقعی که توسط بانک مرکزی صادر میشن، عرضه نامحدود دارن. علاوه بر این، یکی از ویژگی ارزهای دیجیتال این هست که به صورت غیر متمرکز فعالیت دارن و روی بلاک چین راه اندازی میشن.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. شاید در این میان اسم ارز دیجیتال ArpaChain رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال آرپا چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه خرید ارز دیجیتال ArpaChain، اینده ارپا چین و کیف پول ارز دیجیتال ARPA برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال آرپا چین چیست؟

ارز دیجیتال آرپا چین چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال ارپا چین چیست؟ این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال ارپا چین با نماد اختصاری ARPA نوعی از انواع  ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 83.35 میلیون دلار و سهم 0.004 درصدی از کل بازار، در رتبه 430 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز ارپا چین نوعی توکن مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم هست که شبکه محاسباتی ArpaChain رو تقویت می کنه و به قراردادهای هوشمند حریم خصوصی، ذخیره داده ها و تراکنش های خارج از زنجیره مقیاس پذیر اجازه فعالیت رو میده. نکته قابل توجه این هست که ارز ارپا چین می تونه در پرداخت برای داده ها و محاسبات و همچنین برای تنظیم سرنوشت پلتفرم ArpaChAin مورد استفاده قرار بگیره.

جالب اینجاست که بدونین ارز ارپا چین نوهی راه حل محاسباتی ایمن لایه دوم برای شبکه های بلاک چین هست. همچنین قراردادهای هوشمند امن رمزنگاری، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده های بی سابقه و اشتراک گذاری محاسباتی مقیاس پذیر در یه شبکه امن رو فعال می کنه. به عبارت دیگه ارز ارپا چین نوعی شبکه محاسباتی سازگار با بلاک چین هست که حریم خصوصی رو حفظ می کنه. این یه راه حل لایه دوم هست که آگنوستیک بلاک چین هست و ممکنه به طور گسترده مورد استفاده توسعه دهنده های نرم افزارهای غیر متمرکز قرار بگیره.

ارز دیجیتال ArpaChain از قراردادهای هوشمند خصوصی پشتیبانی می کنه و از حریم خصوصی داده ها در زمان استفاده و اشتراک گذاری محاسباتی مقیاس پذیر اطمینان میده. قراردادهای هوشمند پروکسی نیز به عنوان مجرای بین بلاک چین و شبکه محاسباتی فعالیت می کنند. همچنین ارز دیجیتال ARPA نوعی توکن بلاکچین اتریوم هست که به بلاک چین قدرت میده و به عنوان وسیله ای برای پرداخت داده مورد استفاده قرار می گیره.

تاریخچه ارز دیجیتال ARPA:

ارز دیجیتال ARPA

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ارپا چین چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه و بنیانگذاران ارز دیجیتال ارپا چین برای شما ارائه کنیم تا با بنیانگذاران ارز دیجیتال ارپا چین اشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال Arpa نوعی شبکه محاسباتی حفظ حریم خصوصی هست که توکن بومی این شبکه توکن ARPA هست. همچنین ارز دیجیتال ارپا چین در تاریخ آوریل 2018 راه اندازی شده و هدفش جداسازی ابزار داده از مالکیت و فعال کردن داده ها هست. بهتره بدونین تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ارپا چین شامل افراد با تجربه در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال هست که همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای ارز ارپا چین باشه. همچنین وجود چنین تیمی باعث میشه تا توسعه و گسترش ارز دیجیتال ارپا چین سریع باشه.

جال اینجاست که بدونین ارز دیجیتال ارپا چین که با نماد اختصاری ARPA نیز شناخته میشه، در تاریخ آوریل سال 2018 راه اندازی و تاسیس شد و کار رسمی خودش رو شروع کرد. همچنین ارز ارپا چین از زمان راه اندازی تاکنون به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای متنوعی که داره مورد استقبال توسعه دهنده های نرم افزارهای غیر متمرکز قرار گرفته و محبوبیت زیادی به دست آورده. نکته قابل توجه این هست که بنیانگذار ارز ارپا چین شخصی به اسم Felix Xu هست که فارغ التحصیل دانشگاه نیویورک هست. همچنین این شخص نحقیقات بخش بلاک چین و سرمایه گذاری در مراحل اولیه رو در شرکت Fosun Group که یکی از بزرگترین شرکت ها در چین هست مدیریت کرده و همین تجربه او باعث میشه تا بتونه مدیریت بهتری در ارز ارپا چین داشته باشه.

یکی دیگه از بنیانگذاران ارز ارپا چین، شخصی به اسم Yemu Xu هست. این شخص نیز در پلتفرم ارپا چین مسئول بازاریابی هست. جالب اینجاست که بدونین اکثر اعضای تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ارپا چین تجربه زیادی در شرکت های معروف دارن و از حمایت قوی دانشگاه ها و شبکه های صنعتی برخوردار هستن.

نحوه کار پلتفرم ArpaChain چگونه است؟

پلتفرم ArpaChain

موضوعی که می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ARPA چیست؟ در موردش برای شما توضیحاتی ارائه کنیم، نحوه کار پلتفرم ارپا چین هست. بهتره بدونین Mpc در پلتفرم ارپا چین به گروهی از افراد از طرفین این امکان رو میده تا به طور همزمان یه تابع رو بر روی ورودی های خودشون محاسبه کنند و در عین حال اون ها رو به صورت خصوصی نگهداری و ذخیره کنند تا در صورت نیاز به اون ها دسترسی داشته باشن. همچنین درستی و صحت محاسبات نیز در شرایط مخرب با استفاده از MAC قابل تایید هست. به عبارت دیگه اطلاعاتی که در بلاک چین ها نگهداری میشن، توسط پلتفرم MAC صحت سنجی میشن. نکته قابل توجه این هست که اگر درستی و صحت اطلاعات توسط پروتکل MAC تایید نشه، از بلاک چین حذف میشن.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم ارپا چین نوعی راه حل لایه 2 مبتنی بر بلاک چین برای محاسبات حفظ حریم خصوصی هست که توسط ممحاسبات Multi-Party یا همون MPC فعال شده. همچنین پلتفرم ArpaChain با این هدف راه اندازی شده تا ابزار داده رو از مالکیت جدا بکنه و به داده ها اجازه فعالیت رو بده. به این ترتیب توسعه دهنده های نرم افزارهای غیر متمرکز این امکان رو دارن تا برنامه های غیر متمرکز خودشون رو در بلاک چین های سازگار با پلتفرم ارپا چین به وجود بیارن. همین موضوع باعث میشه تا پلتفرم ArpaChain مورد استقبال توسعه دهنده های برنامه های غیر متمرکز قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

توکن ARPA توکن بومی پلتفرم ارپا چین هست. همچنین پلتفرم ArpaChain نوعی راه حل لایه دوم مبتنی بر بلاک چین برای محاسبات حریم خصوصی هست که توسط MPC فعال شده. پروتکل MPC نیز راه هایی رو برای چندین نهاد به وجود میاره تا به طور مشترک داده ها رو تجزیه و تحلیل کنند و در عین حال ورودی داده های هر طرف رو خصوصی و به صورت ایمن نگهداری کنند.

ویژگی های ارز دیجیتال ARPA:

ارز دیجیتال ARPA

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز دیجیتال Arpa نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ARPA چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال Arpa می پردازیم.

• حفظ حریم خصوصی

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال Arpa، حفظ حریم خصوصی و امنیت هست. بهتره بدونین پروتکل MPC به گروهی از طرفین اجازه میده تا به طور همزمان یه تابع رو بر روی ورودی های خودشون محاسبه کنند و اون ها رو خصوصی نگه دارن. همچنین صحت و درستی محاسبات حتی در شرایط بد نیز قابل تایید هست.

• انعطاف پذیری

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال Arpa این هست که انعطاف پذیری بالایی داره. به عبارت دیگه پلتفرم ArpaChain انعزاف پذیر، آسان برای استفاده و سازگار با بلاک چین های موجود مثل اتریوم و ارز دیجیتال ایاس هست. همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال توسعه دهنده های برنامه های غیر متمرکز قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

• مقیاس پذیری و کارایی

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال Arpa که باعث میشه تا مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که مقیاس پذیری بالایی داره و کاراییش نیز بیشتره. همچنین عملکرد سریع لایتنینگ برای پذیرش انبوه از طریق محاسبات قابل تایید هست.

اهداف پلتفرم ArpaChain چیست؟

پلتفرم ArpaChain

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ARPA چیست؟ قصد داریم تا اهداف پلتفرم آرپا چین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم ArpaChain در تاریخ آوریل سال 2019 راه اندازی و تاسیس شده و هدف از راه اندازی پلتفرم ارپا چین این هست که ابزار داده رو از مالکیت جدا بکنه و به داده ها امکان فعالیت بده. همچنین پروتکل MPC ARPA روش هایی رو برای تعدادی نهاد به وجود میاره که به طور همزمان داده ها رو تجزیه و تحلیل کنند و هم افزاریی داده های رو استخراج می کنه. نکته قابل توجه این هست که این پروتکل صحت و درستی داده ها رو بررسی می کنه و اگه اطلاعاتی حت نداشت اون ها رو حذف می کنه.

جالب اینجاست که بدونین توسعه دهنده های نرم افزارهای غیر متمرکز این امکان رو دارن تا با استفاده از پروتکل MPC، بلاک چین ها و برنامه هایی سازگار با ارز ارپا چین به وجود بیارن. همین موضوع باعث میشه تا ارز ارپا چین مورد استقبال خیلی از توسعه دهنده های نرم افزار قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. از جمله از موارد استفاده ارز دیجیتال ارپا چین می تونیم به ضد تقلب، کیف پول امن، بازاریابی دقیق، آموزش مدل AI مشترک و سیستم های مدیریت کلیدی اشاره کنیم. برای مثال بانک ها با استفاده از پلتفرم ArpaChain می تونن لیست سیاه های اعتباری خودشون رو با همدیگه برای اهداف مدیریت ریسک بدون قرارداد داده های مشتری به اشتراک بذارن.

امنیت پلتفرم ارپا چین چگونه است؟

بهتره بدونین برقراری اشتراک بین داده ها و همچنین حفظ امنیت اون از طریق محاسبات چند جانبه یا همون MPC انجام میشه. همچنین وجود این عامل باعث میشه تا پلتفرم ارپا چین بتونه در زمینه طراحی و ساخت برنامه های کاربردی غیر متمرکز مبتنی بر خود این ارز دیجیتال به توانایی کامل برسه. علاوه بر این، میشه از ارز دیجیتال ARPA در سیستم های بانکی نیز به دلیل امنیت بالا استفاده کرد.

بررسی قیمت و اینده ARPA:

قیمت و اینده ARPA

یکی از فاکتورها و مواردی که سرمایه گذاران و معامله گران در زمان سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ارپا چین بهش توجه دارن، بررسی قیمت و اینده ارپا چین هست. شما نیز اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ARPA رو دارین، باید ابتدا قیمت و اینده ارپا چین رو مورد بررسی قرار بدین. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال نیز مثل بقیه بازارهای مالی، نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا پیش بینی قیمت و اینده ارپا چین کار سختی بشه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ARPA چیست؟ به بررسی قیمت و اینده ارپا چین می پردازیم تا بتونین بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ارپا چین بگیرین.

اگه به دنبال سرمایه گذاری و کسب سود از ارز دیجیتال ارپا چین هستین، بهتره بدونین ارز دیجیتال ARPA به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاصی که داره مورد استقبال خیلی از توسعه دهنده های نرم افزار قرار گرفته و با شرکت های بزرگی نیز همکاری می کنه. همچنین ارز دیجیتال ارپا چین قدم های بزرگی برای شروع کار خودش برداشته و اگه به همین صورت پیش بره، می تونیم اینده ARPA رو درخشان پیش بینی کنیم. همچنین ارز ارپا چین نوعی ارز دو لایه هست که مبتنی بر بلاک چین هست و ویژگی ها و اهداف این ارز دیجیتال نشون میده که اینده ARPA درخشان میشه و می تونه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشه.

برای پیش بینی قیمت و اینده ARPA باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو مورد توجه قرار بدیم که به قیمت Arpa تاثیر می ذارن. از جمله از این عوامل و فاکتورها می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، اهداف تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ارپا چین و میزان تقاضا برای خرید و فروش ارز دیجیتال ارپا چین اشاره کنیم. این ها همگی از عواملی هستن که بر قیمت و اینده ARPA تاثیر می ذارن.

کیف پول ارز دیجیتال ARPA:

کیف پول ارز دیجیتال ARPA

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ارپا چین و بررسی قیمت و اینده ARPA قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ارپا چین رو دوست داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ارپا چین بکنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال ارپا چین اشنایی داشته باشین. چون همونطور که می دونین بعد از اینکه ارز دیجیتال ارپا چین رو خریداری کردین، باید اون رو به جایی امن انتقال بدین و در صرافی نگهداری نکنین، چون نگهداری ارز دیجیتال در داخل صرافی کار درستی نیست. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال ARPA چیست؟ به معرفی و بررسی کیف پول ارز دیجیتال ارپا چین می پردازیم.

بازار ارزهای دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای مالی هست که در سال های گذشته به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته. همچنین یکی از مشکلات و چالش هایی که سرمایه گذاران و معامله گران در هنگام سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال باهاش روبرو هستن، پیدا کردن جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال خودشون هست. به همین دلیل شرکت ها و پروژه های مختلفی اقدام به راه اندازی و ساخت کیف پول ارز دیجیتال کردن. به این ترتیب کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و سطح امنیت خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن.

کیف پول های نرم افزاری نمونه ای از والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیت بالایی دارن و به صورت افلاین فعالیت می کنند، ولی به دلیل داشتن هزینه بالای تهیه زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل نیز والت های نرم افزاری وجود دارن که به دلیل داشتن سطح امنیت بالا و رابط کاربری راحت، مورد استقبال خیلی از افراد قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. در ادامه برخی از انواع کیف پول ارز دیجیتال ارپا چین رو برای شما معرفی و مورد بررسی قرار می دیم.

کیف پول لجر(Ledger):

کیف پول ارز دیجیتال ARPA

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال ارپا چین، ولت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی کیف پول سخت افزاری هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت نگهداری و ذخیره کنین. همچنین کیف پول سخت افزاری Ledger توسط کمپانی لجر و در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس راه اندازی و ساخته شده. بهتره بدونین کیف پول سخت افزاری لجر به صورت افلاین فعالیت می کنه و در دسته بندی کیف پول های سرد قرار می گیره. از اونجایی که این کیف پول به صورت افلاین فعالیت می کنه، کلیدهای خصوصی شما از چشم سارقین در امون می مونه و هیچ کسی به غیر از شما نمی تونه به کیف پول دسترسی داشته باشه.

ظاهر کیف پول سخت افزاری لجر شبیه به فلش هست و بر روی بدنه فلزی خودش، دو دکمه فیزیکی داره که شما می تونین با استفاده از این دکمه ها معامله های خودتون رو تایید کنین. علاوه بر این شما می تونین با استفاده از کابل USB ولت خودتون رو به کامپیوتر متصل کنین. همچنین کیف پول سخت افزاری لجر برای افزایش امنیت دارایی های کاربران ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه که یکی از این ویژگی ها این هست که در زمان راه اندازی برای شما کلمات کلیدی داده میشه که شما می تونین با استفاده از این کلمات از کیف پول و دارایی های خودتون نسخه پشتیبان تهیه کنین و در شرایط لزوم از اون ها استفاده کنین.

کیف پول تراست ولت(Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال ارپاچین

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال ارپا چین، ولت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که به دلیل داشتن رابط کاربری راحت و سطح امنیت بالا، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته. همچنین کیف پول نرم افزاری تراست ولت توسط شخصی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی و ساخته شده. جالب اینجاست که بدونین صرافی بایننس که یکی از معروف ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال هست، کیف پول نرم افزاری تراست ولت رو خریداری کرده و به همین دلیل تراست ولت به عنوان کیف پول رسمی صرافی بایننس نیز شناخته میشه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت برای افزایش سطح امنیت دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران خودش، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه. یکی از این ویژگی های امنیت این هست که شما می تونین برای تراست ولت خودتون رمز عبور تعیین کنین و برای وارد شدن به ولت و دسترسی به دارایی ها این رمز عبور رو وارد کنین. همچنین شما می تونین از تراست ولن نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان این هست که کلمات کلیدی که در زممان نصب و راه اندازی تراست ولت برای شما داده میشه رو در جایی امن ذخیره و یادداشت کنین تا در صورتی که گوشیتون شکسته شد یا برنامه تراست ولت از گوشیتون پاک شد، بتونین دارایی ها و کیف پول خودتون رو بازیابی کنین. مقاله اموزش راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و شما می تونین این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول متامسک(MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال آرپاچین

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Arpa، ولت نرم افزاری متامسک هست. بهتره بدونین MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری محبوب هست که مخصوص ارز دیجییتال اتریوم و توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 هست. از اونجایی که ارز دیجیتال ارپا چین توکنی مبتنی بر شبکه ERC20 هست می تونین این رمز ارز رو در کیف پول نرم افزاری متامسک ذخیره و نگهداری کنین. همچنین کیف پول نرم افزاری متامسک در دو نسخه اندروید و ios قابلیت نصب و استفاده داره. علاوه بر این، شما می تونین افزونه مرورگر کیف پول متامسک رو هم دانلود کنین و ازش استفاده کنین. به عبارت دیگه متامسک به صورت افزونه مرورگر فایرفاکس، موزیلا و بریو نیز وجود داره.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول نرم افزاری متامسک از توکن های غیر قابل تعویض یا NFT نیز پشتیبانی می کنه، به این ترتیب شما می تونین اثار NFt خودتون رو هم در این ولت ذخیره کنین. همچنین کیف پول نرم افزاری متامسک نوعی ولت متن باز هست و توسعه دهنده های زیادی در ارائه و تکمیل اون نقش دارن. علاوه بر این، ارائه پشتیبانی مناسب یکی دیگه از ویژگی های مثبت کیف پول متامسک محسوب میشه. بهتره بدونین شما می تونین از کیف پول نرم افزاری متامسک نیز نسخه پشتیبان تهیه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال ARPA چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ArpaChain برای شما ارائه کنیم و به بررسی اینده ARPA و کیف پول ارز دیجیتال ارپا چین بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال ارپا چین نوعی توکن مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم هست که شبکه محاسباتی ArpaChain رو تقویت می کنه و به قراردادهای هوشمند حریم خصوصی، ذخیره داده ها و تراکنش های خارج از زنجیره مقیاس پذیر اجازه فعالیت رو میده. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ARPA رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آرپا چین چیست؟ (معرفی ارز دیجیتال ARPA)
سوال امنیتی :7+61 = ?