ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ | تحلیل و بررسی آینده Enjin Coin

1402/06/28
ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ | تحلیل و بررسی آینده Enjin Coin

ارز دیجیتال انجین کوین، از ابتدای سال 2020، پروژه های گیمینگ زیادی روی بلاک چین در دنیای ارز دیجیتال بوجود اومدن. اما قبل از اونا پلتفرم هایی بودن که، از مدت ها قبل تو این حوزه مشغول به فعالیت بودن. انجین کوین یکی از اولین پروژه هایی بود که تو حوزه بازی های بلاک چینی ساخته شده. البته این پلتفرم محدود به گیم نیست و اکوسیستم اون از پروتکل های مختلفی تشکیل شده. تو این مقاله میخوایم شما رو به طور کامل با این پروژه و کمپانیEnjin آشنا کنیم.

یکی از مهمترین عضو های اکوسیستم انجین، ارز دیجیتال Enjin Coin هستش. با خرید ارز دیجیتال انجین کوین میتونین از امکانات این اکوسیستم استفاده و همچنین روی اون سرمایه گذاری کنید. در این مقاله ابتدا جواب کاملی رو به سوال ارز دیجیتال Enjin Coin چیست؟ میدیم. سپس بنیانگذاران این پروژه رو بهتون معرفی میکنیم، همچنین در مورد همکاری ها و شرکای تجاری انجین صحبت میکنیم. در انتها هم در مورد قیمت انجین کوین و آینده ای که این رمز ارز میتونه داشته باشه، اطلاعاتی رو در اختیارتون میزاریم.

معرفی پروژه انجین

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

انجین یه پروژه بلاک چینی هستش که با استفاده از اون میتونیم پروژه های گیمینگ مختلفی که روی BlockChain ساخته شدن رو بهم مرتبط کنیم. این پروژه یه اکوسیستم بسیار وسیع و گسترده داره که تقریبا بیشتر حوزه ها رو در برگرفته. یکی از مهمترین و کاربردی ترین اعضای این اکوسیستم پروژه Enjin Network هستش. با استفاده از این پروتکل همه ی کاربر های انجین میتونن وبسایت بسازن، با بقیه ی کاربر ها چت کنن و یا به میزبانی برای فروشگاه های آیتم های مجازی این پلتفرم تبدیل بشن.

تو نگاه تخصصی تر انجین مثل یه نرم افزار برای توسعه و گسترش محصولات مجازی روی شبکه اتریوم هستش. در واقع این پلتفرم یه سری کیت های توسعه ی نرم افزاری (SDK) رو به کاربراش ارائه میده. با استفاده از این قابلیت، کاربر ها میتونن دارایی های دیجیتالی برای خودشون بسازن و بعد اونا رو به هر بازی یا برنامه ای که میخوان منتقل کنن. علاوه بر اون هر دارایی که روی این پلتفرم ساخته میشه، قابلیت شخصی سازی و تغییر رو داره.

تو اکوسیستم انجین یه رمز ارز بومی وجود داره که کاربر ها برای استفاده از امکانات مختلف این شبکه بهش احتیاج دارن. توکن اختصاصی این اکوسیستم Enjin Coin نام داره که با نماد ENJ تو بازار های مالی معامله میشه. در ادامه تو قسمت ارز دیجیتال ENJ چیست؟، بیشتر با این ارز دیجیتال و ماهیت اون آشنا میشین.

چه کسانی انجین و ارز ENJ رو ساختند؟

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ| سازندگان انجین کوین

شبکه انجین توسط یه کمپانی با همین اسم ساخته شده. شرکت انجین تو سال 2009 تو کشور سنگاپور ثبت شده. کمپانی Enjin رو میتونیم یکی از بزرگترین بازی سازهای دنیا بدونیم. بنیانگذار های اصلی انجین ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov) و ویتک رادومسکی (Witek Radomski) هستن. در حال حاضر بلاگوف مدیر عامل این شرکته و سکان های این شرکت رو تو دستاش گرفته. وقتی که به رزومه این شخص نگاه کنیم، فعالیت های متنوعی از جمله بازاریابی، مدیریت، طراحی نرم افزار، راهبری خلاقانه و. . . رو میبینیم. رادومسکی هم به عنوان مدیر فناوری ارشد این کمپانی، مسئولیت حساس توسعه فنی نرم افزار ها رو به عهده گرفته.

اولین بار تو سال 2012 بود که این کمپانی تصمیم گرفت از بلاک چین استفاده کنه. ایده ی اولیه ی چنین ادغامی توسط رادومسکی مطرح شد. البته سایر اعضای هیئت مدیره با چنین چیزی موافق نبودن، اما در نهایت با تلاش های بسیار زیاد رادومسکی به این موضوع علاقه مند شدن. در ابتدا اعضای این شرکت تو حوزه بلاک چین، قرارداد های هوشمند و استفاده از شبکه اتریوم آموزش دیدن. بعد از اون این شرکت تصمیم گرفت که یه بلاک چین اختصاصی بسازه.

علاوه بر اون آقای رادومسکی به عنوان نویسنه استاندارد ERC1155 شناخته میشه. این استاندارد روی شبکه اتریوم و توکن هایی که رو این بستر ساخته میشن، قابل استفاده است. این استاندارد اولین بار تو سال 2018 معرفی و در نهایت تو سال 2019 به طور کامل اجرایی شد. کاربرد اصلی این استاندارد برای ساخت توکن های غیر مثلی (NFT) و توکن های قابل تعویض (FT) هستش.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ | سازندگان انجین کوین

شرکت انجین تا به امروز به بیش از 20 میلیون گیمر مختلف کمک کرده تا بتونن انجمن، اجتماعات و رویداد های مختلفی رو برای بازی های مورد علاقه شون ایجاد کنن. علاوه بر اون این شبکه و پروتکل های اون تونستن اعتماد شرکت های بزرگ دنیا رو جلب کنن. یکی از بزرگترین همکاری های این پروژه مربوط به سال 2019 و کمپانی سامسونگ هستش. طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ از فناوری های شرکت انجین تو ساخت مدل های Galaxy S10 استفاده کرده. البته این کمپانی تا به امروز همکاری های موفقیت آمیز زیادی داشته که در ادامه در موردشون مفصل تر صحبت میکنیم.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟

 اولین بار تو ژوئن سال 2017 بود که در مورد ارز انجین کوین و استفاده از اون سخن به میان آمد. البته حدودا یه سال (ژوئیه 2018) طول کشید تا بالاخره این توکن روی شبکه Ethereum منتشر بشه. ارز ENJ بیشتر مثل یه پشتوانه برای دارایی های بلاک چینی مثل NFT ها کاربرد داره. به زبان ساده تر وقتی که یه دارایی جدید روی این شبکه ساخته میشه، مقداری ارز دیجیتال ENJ به حالت قفل شده در میاد. در واقع اون میزان ارز از گردش خارج میشه و به عنوان پشتوانه ای برای دارایی غیر مثلی درنیاد. این کار مزیت های بسیار زیادی رو برای کاربرها و انجین کوین داره. موارد زیر بخشی از این مزایا هستن:

  1. اطمینان از اینکه رمز ارز مورد نظر دارای شفافیت و کمیابی هستش.
  2. قابلیت نقد شوندگی سریع
  3. خاصیت ضد تورمی
  4. کاربرد رمز ارز ها تو ازی و برنامه های مختلف
  5. ذخیره ارزش

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

توجه داشته باشین که ارز Enjin Coin با استفاده از استاندارد ERC20 ساخته شده. این رمز ارز یه عرضه ثابت 1 میلیارد واحدی داره. در صورتی که این اکوسیستم رشد کنه و بتونه جایگاه مناسبی رو تو بازار بدست بیاره، حجم ارز های قفل شده هم افزایش پیدا میکنه. از طرفی میزان تقاضا برای خرید انجین کوین افزایش پیدا میکنه. همین مسئله در نهایت قیمت Enjin Coin رو افزایش میده.

برای اولین بار تو اواخر تابستان 2017 امکان خرید ENJ فراهم شد. طی یک پیش فروش 400 میلیون از این رمز ارز به فروش رسید که حاصل اون 38800 اتر سرمایه جذب شد. ارزش دلاری این میزان ETH در اون زمان حدودا 12 میلیون بود. بعد از اون حدودا 100 میلیون واحد به عنوان پاداش بین خریدار ها تقسیم شد. به این ترتیب نصف عرضه کلی ارز دیجیتال Enjin Coin انجام شد.

بعد از پیش فروش موفق این ارز، تو اکتبر 2017 یه عرضه اولیه (ICO) برای این رمز ارز انجام شد. عملکرد انجین تو این فرآیند هم بسیار خوب بود. طی این عرضه اولیه 75041 واحد اتریوم کسب شد که بیش از 18.9 میلیون دلار ارزش داشتن. از مقدار ارز دیجیتال ENJ که باقی مونده بود، 10 درصد به شرکت، آزمایش ها، بازاریابی، همکاری های استراتژیک، آزمایش نسخه بتا و. . . اختصاص پیدا کرد. 10 درصد هم به عنوان ذخیره به اعضای تیم و مشاور های پروژه تخصیص داده شد.

در حال حاضر این رمز ارز با بیش از یک میلیارد دلار سرمایه تونسته بین صد پروژه برتر دنیای کریپتوکارنسی ها قرار بگیره. این ارز پتانسیل های بسیار زیادی رو داره. در ادامه در مورد آینده ENJ با هم صحبت میکنیم و دلایل ارزشمندی این رمز ارز رو براتون شرح میدیم. همچنین تو قسمت های انتهایی این مقاله در مورد قیمت انجین کوین از گذشته تا امروز صحبت میکنیم و چند مورد از پیش بین های مهمی که در مورد این رمز ارز وجود داره رو بیان میکنیم.

کاربرد ارز دیجیتال Enjin Coin چیست؟

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

همونطور که تا به الان توضیح دادیم، بیشترین استفاده از انجین کوین برای پرداخت های درون برنامه ای و پستوانه ای برای NFT ها هستش. اپلیکیشن های مختلف میتونن با استفاده از این پلتفرم، سیستم پولی خاص خودشون رو که با ارز Enjin Coin کار میکنه، بسازن. با ثبت دارایی های مختلف روی یه قرارداد هوشمند خاص، همشون به کیف پول انجین اضافه میشن. این ویژگی باعث شده که افراد بتونن آزادانه هر نوع دارایی، پول و سرمایه ای رو بین چلتفرم های مختلف جابه جا کنن.

گیمر ا با استفاده از این پلتفرم و امکاناتی که داره، میتونن مالکیت دارایی هایی که تو بازی ها دارن رو در اختیار بگیرن. علاوه بر اون به لطف مکانیزمی که تو این پلتفرم وجود داره، گیمر ها میتونن تو هر مکان و زمانی دارایی هاشون رو نقد کنن. همچنین مزیت دیگری که با استفاده از اکوسیستم انجین برای گیمر ها حاصل میشه، محافظت از دارایی های این افراده. به لطف این سیستم امنیت بیشتری برای دارایی های گیمر ها بوجود اومده.

اکوسیستم انجین کوین

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

همونطور که قبلا اشاره کرده بودیم، انجین کوین از یه اکوسیستم بسیار گسترده و متنوع تشکیل شده که امکانات بسیار زیادی رو در اختیار کاربراش میذاره. شما میتونین به ساخت، ذخیره، معامله و استفاده از ایتم های مختلف، به شکل یکجا دسترسی پیدا کنین. با توجه به این امکانات بی شمار، آینده Enjin Coin بسیار درخشانه. مهمترین اعضای این اکوسیستم موارد زیر هستن:

انجین والت (Enjin Wallet): این کیف پول به شکل اختصاصی برای این شبکه ساخته شده. گیمر ها میتونن آیتم هایی که تو بازی های مختلف بدست میارن رو تو این پلتفرم به امن ترین شکل ممکن ذخیره کنن. علاوه بر اون امکان معامله و خرید و فروش این آیتم ها تو این ولت دیجیتالی وجود داره. این ولت کاربرد های بسیار زیادی رو داره که موارد زیر بخشی از اونا هستن:

  • دسترسی به موجودی بازی های مختلف و وصل شدن به اون ها و همچنین استفاده از آیتم های مختلف تو پلتفرم مربوطه شون.
  • خرید و فروش ارز دیجیتال، NFT ها و آیتم بازی های مختلف با استفاده از Enjin Coin
  • انجام معاملات P2P (شخص به شخص) با استفاده از ولت و بدون نیاز به خروج از محیط بازی

انجین ایکس (EnginX): اکسپوری که با استفاده از اون میتونین تو بلاک چین انجین بچرخین، تراکنش های انجام شده رو ردیابی و از برنامه های غیر متمرکز استفاده کنین.

یونیتی پلاگین (Unity Plugin): این ابزار برای توسعه و ارتقا بازی ها و آیتم هاشون ساخته شده. با استفاده از یونیتی، توسعه دهنده ها میتونن تغییرات لازم رو تو بازی های مختلف ایجاد کنن. این ابزار قابل پیاده سازی روی سیستم عامل های اندروید، IOS، دسکتاپ و مک OS است.

فروشگاه (Markeplace): با استفاده از این قابلیت امکان خرید ایتم های مختلف با امن ترین روش ممکن، برای کاربر ها فراهم شده.

ویژگی های ارز دیجیتال انجین کوین

اغلب ما در دهه اخیر شاهد رشد فراوان در زمینه ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و بین این ارزها، انجین کوین به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال شناخته‌شده است. ویژگی‌های منحصربه‌فردی که انجین کوین را به یک ارز دیجیتال متمایز تبدیل کرده است، شامل امنیت بالا، کارکرد بدون واسطه، سرعت بالا و هزینه کم می‌شود. با تکنولوژی بلاکچین، انجین کوین توانسته است امنیت بالایی برای تراکنش‌ها فراهم کند، به‌طوری که هیچ‌کس قادر به تغییر یا تقلب در تراکنش‌هایی که با این ارز دیجیتال انجام می‌شوند نیست. علاوه بر این، با کارکرد بدون واسطه، هزینه‌ها و زمان‌های مربوط به واسطه‌های مالی و بانکی را کاهش داده و به کاربران امکان می‌دهد به صورت مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر تراکنش انجام دهند. همچنین، سرعت بالای انجین کوین به طور قابل توجهی تراکنش‌ها را سریعتر از روش‌های سنتی و بانکی مشابه انجام می‌دهد. به علاوه، هزینه کمتری برای انجام تراکنش‌ها به‌وجود می‌آورد که این یکی از مزایای مهم این ارز دیجیتال است. به‌طور کلی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد ارز دیجیتال انجین کوین باعث شده‌اند تا این ارز به‌عنوان یک ابزار پرطرفدار و قابل اعتماد در دنیای معاملات الکترونیکی شناخته شود.

مهمترین همکاری ها و شرکای انجین کوین

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

تا اینجا باید متوجه شده باشین که ENJ چیست و چه کاربردی داره؟، حالا وقتشه که بیشتر با همکاری های این پروژه آشنا بشیم. در صورتی که قصد خرید انجین کوین رو داشته باشین، این قسمت رو با دقت مطالعه کنین. یکی از مهمترین عواملی که میتونه روی پیشرفت و آینده Enjin Coin و پلتفرمش تاثیر بذاره، همکاری های اونه. در واقع چنین همکاری هایی میتونن ما رو بیشتر با کاربرد این شبکه آشنا کنن. همچنین چشم انداز بهتری رو در مورد استفاده از این پلتفرم بهمون عرضه کنن.

انجین تا به امروز همکاری های استراتژیک زیادی رو داشته. مثلا تو حوزه گیمینگ با یونیتی (Unity) که یه موتور میان پلتفرمیه، همکاری داشته. برخی از بزرگترین همکاری های این شرکت، به شرح زیر هستن:

همکاری انجین و سامسونگ

همه ی ما شرکت سامسونگ رو میشناسیم. این کمپانی یکی از بزرگترین سازنده های تلفن های هوشمند تو دنیاست. این کمپانی همیشه سعی کرده از بروزترین امکانات و تکنولوژی ها استفاده کنه. به همین منظور بلاک چین کی استور رو توسعه داده. Enjin Wallet که بخشی از اکوسیستم انجین هستش، با این بلاک چین در تعامله. این بلاک چین به منظور نگهداری ایمن از کلید های خصوصی کاربر ها بوجود اومده. علاوه بر این، سامسونگ NFT هایی که روی روی بلاک چین انجین ساخته شدن و از استاندارد ERC1155 استفاده میکنن رو میپذیره.

همکاری انجین و مایکروسافت (Microsoft)

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

مایکروسافت یکی از بزرگتین غول های تکنولوژی در دنیاست. شاید به جا باشه که بگیم، بیشتر پیشرفت های دنیای امروز رو مدیون نوآوری های این شرکت هستیم. مایکروسافت از فناوری های کمپانی انجین برای توسعه ی Azure Heroes استفاده کرده. آزور هیروز برنامه ای برای است که مستقیما از توکن های غیر مثلی ERC1155 برای پاداش استفاده میکنه. کسایی میتونن از این پاداش ها استفاده کنن که به تولید دارایی روی پلتفرم Microsoft Azure مشغولن.

همکاری انجین و BMW

مدت زیادی بود که حرف و حدیث هایی در مورد همکاری انجین با شرکت خودروسازی بی ام و وجود داشت. به تازگی این همکاری تایید و جزئیاتی در موردش منتشر شد. اپلیکیشنی با نام Vantage به عنوان برنامه ی وفاداری برای مشتریان کمپانی بی ام و طراحی شده. تو این برنامه با استفاده از قابلیت سواپ انجین کوین، صاحبان کره ای خودرو BMW میتونن با استفاده از اون هزینه های مختلفی رو پراخت کنن. برای مثال پرداخت هزینه محصولات و خدمات، پول بنزین، عوارض جاده و پارکینگ و. . . از جمله کاربرد های این اپلیکیشن هستن.

وقتی که فردی خرید هاش رو با استفاده از Vantage انجام بده، به ازای اون ارز BMW Coins دریافت میکنه. بعد ها میتونه این رمز ارز رو به ENJ تبدیل یا به ازای اون پاداش هایی دریافت کنه.

انجین کوین و دیفای (DeFi)

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

در حال حاضر اکوسیستم Enjin از پروتکل اوه (Aave) پشتیبانی میکنه. سیستم آوه یه پلتفرم وام دهی هستش. شما میتونین بعد از خرید انجین کوین، بخشی از اون رو تو این سیستم سرمایه گذاری کنین. این پروتکل رمز ارز های شما رو به فعال های دیگه این حوزه وام میده. در ازای اون سودی رو از وام گیرنده میکیره که بخشی از اون متعلق به شماست. با استفاده از این روش علاوه بر اینکه از افزایش قیمت ENJ سود میکنین، تعداد انجین کوین هایی که دارین هم افزایش پیدا میکنه.

این پروتکل با استفاده از شبکه اتریوم و قرارداد های هوشمند ساخته شده. به همین خاطر امنیت سرمایه ی شما کاملا تضمین میشه. علاوه بر اون برای امنیت بیشتر ارز Enjin Coin و سایر رمز ارزهایی که اوه ازشون پشتیبانی میکنه، مقداری ارز دیجیتال از وام گیرنده به عنوان وجه تضمین دریافت میشه. برای وصل شدن به این پروتکل و استفاده از سیستم وام دهی اون بهتره که از Enjin Wallet استفاده کنین. برای این منظور کافیه که به قسمت DApps Browser برید و Aave رو سرچ کنین. بعد روی گزینه ی Browser Wallet بزنین و تو این قسمت Aave Market رو انتخاب کنین.

بررسی آینده انجین کوین

قبل از اینکه بتونیم در مورد خرید Enjin Coin تصمیمی بگیریم، باید آینده اون رو مورد بررسی قرار بدیم. آینده هر پروژه ای در گرو همکاری ها و توسعه و ارتقا اون هستش. در صورتی که پروژه ای نتونه خودش رو با تکنولوژی و فناوری های روز تطبیق بده، سرنوشتی جز شکست و نابودی نداره. انجین کوین تا به امروز عملکرد بسیار خوبی رو داشته. همکاری با شرکت ها و پلتفرم های بزرگ جهانی یکی از بزرگترین مزیت های این کمپانی است. در مجموع آینده متعلق به بلاک چین و شرکت هاییه که از این تکنولوژی استفاده میکنن.

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ | بررسی آینده انجین کوین

تا به امروز کمپانی انجین تونسته حمایت گیمر های زیای رو بدست بیاره که در بین اون ها افراد معروف زیادی وجود دارن. علاوه بر اون، همکاری با پلتفرم های گیمینگ بزرگ مثل یونیتی از همکاری های مهم این پلتفرمه. یونیتی یکی از بزرگترین شرکت های صنعت بازی سازی است که فعالیت بسیار گسترده ای رو داره. از بازی های فیسبوک که ساده ترین گرافیک ممکن رو دارن تا بازی های با کیفیت پلی استیشن، همگی زیر چتر یونیتی هستن.

از طرف دیگه تیم توسعه هنده ی این کمپانی همیشه به دنبال راهی برای استفاده از جدید ترین امکانات و فناوری ها تو اکوسیستم انجین کوین هستن. اگه نگاهی به لیست رمز ارز های ده سال پیش بندازیم و اونو با ارز های فعلی بازار مقایسه کنیم، میشه به وضوح ظهور و افول پروژه های مختلف رو دید. یکی از اصلی ترین دلایل چنین اتفاقی، تکنولوژی قدیمی هستش. خوشبختانه چنین نگرانی تو انجین کوین شبکه اون وجود نداره.

انجین کوین هم تو حوزه بازی های ویدیویی و هم تو حوزه بلاک چین فعالیت میکنه. به همین خاطر تو هر دو حوزه متخصص هایی رو به خدمت گرفته. یکی از موفقیت هایی که این تیم به تازگی بهش دست یافتن، پشتیبانی بازی ماینکرافت بوده. این بازی محبوبیت بسیار زیادی رو تو سراسر جهان داره، به همین خاطر انجین اهمیت ویژه ای رو به همکاری با اون میداد.

در مجموع امسال حوزه ی بازی های بلاک چینی و NFT ها بسیار داغ و پرطرفدار شده. احتمالا تا چند سال آینده تب و تابی که تو این بازار وجود داره، همچنان ادامه دار باشه. با توجه به اینکه کمپانی انجین تو هر دوی این حوزه ها فعالیت میکنه، میتونیم شاهد رشد قیمت Enjin Coin باشیم. البته نباید فراموش کرد که آینده انجین کوین در گرو همکاری ها و فعالیت های اونه. شما هم میتونین تو آینده درخشان این ارز سهمی داشته باشین. فقط کافیه که مقداری از این ارز رو بخرین و نگه دارین. صرافی ایران بایننس از این رمز ارز پشتیبانی میکنه. برای خرید Enjin Coin با بهترین قیمت ممکن، بهتره از این صرافی ارز دیجیتال استفاده کنین.

تارگت های بلند مدت Enjin Coin

ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ

یکی از متداول ترین سوالاتی که بعد از ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ پرسیده میشه، پیش بینی قیمت و تارگت های بلند مدت اونه. به همین منظور میخوایم برخی از پیش بینی ها و تارگت های احتمالی ارز ENJ رو بهتون بگیم. توجه داشته باشین که این مطالب به هیچ عنوان توصیه ای برای سرمایه گذاری نیستن. در صورتی که مایل به خرید این ارز هستین، بهتره قبل از هر چیزی شرایط کلی بازار و ارز انجین کوین رو در نظر بگیرین.

وب سایت Wallet Investor یکی از معروف ترین پلتفرم های پیش بینی قیمت رمز ارزهاست. طبق داده های این سایت قیمت انجین کوین میتونه تا پنج سال دیگه به 10 دلار برسه. در صورتی که به نمودار این ارز نگاه کنین، متوجه میشین که این رمز ارز تا به امروز تو یه روند صعودی به سمت بالا حرکت کرده.

Digital Coin Price هم یکی دیگه از پلتفرم های پیش بینی برای رمز ارزهاست. پیش بینی این سایت کمی بدبینانه تره. نظر تحلیلگر های این پلتفرم اینه که همچنان این ارز روند صعودیش رو حفظ میکنه، اما در مورد قیمت اون اعداد بسیار کمتری رو نسبت یه ولت اینوستور پیش بینی کردن. طبق داده های منتشر شده تو این سایت، ارز دیجیتال انجین کوین تا 5 سال دیگه نهایتا بتونه به 6 دلار برسه.

کلام پایانی

تو این مقاله سعی کردیم که به طور کامل بگیم پروژه انجین و ارز دیجیتال Enjin Coin چیست؟ امیدواریم که این مطالب براتون مفید بود باشن. در نهایت باید بهتون یادآوری کنیم که بازار های مالی به خصوص کریپتوکارنسی ها ریسک بسیار بالایی رو دارن. در صورتی که تازه وارد هستین و اطلاعات زیادی رو تو این حوزه ندارین، با سرمایه کم فعالیت تو این بازار رو شروع کنید. مطمئن باشین که همواره فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری تو این بازار وجود دارن.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال انجین کوین چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال ENJ | تحلیل و بررسی آینده Enjin Coin
سوال امنیتی :6+53 = ?