ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot | بررسی قیمت و آینده DOT

1402/06/27
ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot | بررسی قیمت و آینده DOT

در دنیایی که به سمت دیجیتالی شدن میره، ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال در اقتصاد آینده حتما حرفی برای گفتن خواهن داشت. پس دور موندن از این حوزه عاقلانه به نظر نمیرسه. به همین منظور ایران بایننس با مقاله های آموزشی متنوع در مورد ارزها حتی ارزهای نوظهور، سعی در ارتقاء آگاهی کاربران بازار ارز دیجیتال دارد. این مقاله در مورد یکی از ارزهای مشهور بازار با نام ارز دیجیتال پولکادات هستش.

پروژه پولکادات یکی از پروژه هایی هستش که اخیرا ارزهای رمزنگاری شده ایجاد کرده و مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته. دلیل این توجه هم اینه که این پروژه ی جدید به دنبال سقوط اتریوم با یک شبکه ی مقیاس پذیر و کارآمدتره. علاوه بر اون امکان اتصال متقابل بلاکچین های مختلف و تبدیل شدن به یه مرکز توسعه ی بی نظیر بین زنجیره ای رو ارائه میده و این باعث میشه پولکادات به پروژه ای با هدف بسیار بالا تبدیل بشه.

در مقاله "ارز دیجیتال پولکادات چیست؟" با ارز دیجیتال پولکادات، تاریخچه DOT، قیمت و آینده Polkadot، خرید پولکادات و ... آشنا خواهین شد با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

Polkadot بلاک چین نسل جدید با ارز رسمی خود با نماد DOT هستش که بلاک چین های متعدد رو به یه شبکه متصل میکنه. شبکه ی پولکادات امکان انتقال داده میان بلاکچین های مختلف و پشتیبانی از چند زنجیره توسط یه شبکه رو بوجود میاره. هدف این پروژه اینه که مشکل ارتباط کند میان بلاکچین های خصوصی و عمومی رو برطرف کنه. Polkadot در واقع تسهیل کننده ی نسل بعدی هستش به همین خاطر ازش با نام web3 یاد می کنن که انحصار اینترنت رو میشکنه و اون رو در اختیار کاربرا قرار میده. تمرکز این پروتکل بیشتر بر حفظ ارتباطات، انتقال ارز و امنیت مشترک بلاک چین ها قرار داره. Polkadot با متحد کردن بلاک چین ها در یک شبکه بهشون این امکان رو میده که با هم به صورت موازی کار کنن. بدین ترتیب نقاط قوت اون ها با هم ترکیب میشه و نقاط ضعف هاشون کم خواهد شد.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

پولکادات در واقع یه پروژه ای هستش که برای توسعه دهندگان ارزها ساخته شده و هدفش اتصال زنجیره های عمومی و خصوصی، اوراکل ها، برنامه های غیر متمرکز و ارائه خدمات برای انجام کار در کنار همدیگه هستش. Polkadot نسل جدید بلاکچینه و سعی داره یک شبکه ی واحد از بلاکچین های هدفمند و یکپارچه ایجاد کنه و بدین ترتیب بر مشکلات مقیاس پذیری (که بیشتر کندی و پرهزینه بودن تراکنش هاست) و تعامل پذیری در فضای ارزهای دیجیتاله غلبه کنه.

ساده تر اگه بخوایم بگیم، اگه بلاکچین های مختلف رو راه حلی برای مشکلات دنیای واقعی بدونیم، شبکه ی پولکادات رو راه حلی برای مشکلات خود بلاکچین ها میشه در نظر گرفت. هر بلاک چین به خودی این توانایی رو نداره که با سایر بلاک چین ها ارتباط برقرار کنه اما با قابلیت همکاری بین بلاک چین ها، انتقال اطلاعات بسیار ساده تر میشه و برنامه ها و سرویس های قدرتمندی میشه ساخت.

بنیانگذار و تیم پشتیبان پولکادات

پولکادات توسط گوین وود Gavin wood که بنیان گذار و مدیر ارشد فنی سابق اتریوم بود تاسیس شد. او مهندس کامپیوتر انگلیسی بود و فعالیت خودشو در ابتدا با بازی سازی شروع کرد. در سال 2013 وود با ویتالیک وترین مدیر عامل اتریوم آشنا شد و همراه با هم به توسعه ی اتریوم پرداختن و به عنوان یکی از بنیان گذاران اتریوم در این پروژه فعالیت کرد.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

 وود زبان برنامه نویس رو اختراع کرد و وایت پیپر ماشین مجازی اتریوم رو منتشر کرد. در سال 2014 همراه با بنیاد وب3 شبکه ی پولکادات رو راه اندازی کرد و در نهایت در سال 2016 از پروژه ی اتریوم خداحافظی کرد و تمام توجه خودشو روی شبکه پولکادات گذاشت. تیم پولکادات از تعدادی از معروف ترین متخصصین بلاکچینن تشکیل شده که در ادامه دو نفر از مهمترین اعضای این تیم رو معرفی میکنیم:

رابرت هابرمایر (Robert Habermeier):

رابرت هامبرمایر از بنیان‌گذاران شبکه Polkadot هستش. او دارای سابقه تحقیق و توسعه در زمینه بلاکچین و رمزنگاری است. وی برای یک مدت طولانی، یکی از اعضای پروژه Rust هم بوده.

پیتر سابان (Peter Czaban):

سابان هم یکی دیگر از بنیان‌گذاران پروژه پولکاداته. پیتر مدیر فناوری بنیاد اینترنت نسل سوم هستش. وی دارای کارشناسی ارشد مهندسی از دانشگاه آکسفورده و در صنایع مالی و تحلیل داده فعالیت کرده.

تاریخچه ارز دیجیتال پولکادات

گفتیم که گاوین وود در سال 2016 به منظور ساخت و طراحی یه بلاکچین منحصر به فرد اتریوم رو ترک کرد. وی در سال 2017 با همکاری پیتر چابان و رابرت هابر مایر پولکادات رو وارد بازار ارز دیجیتال کرد و در ابتدا فعالیتشون تونستن از رمز ارز DOT خود 145 میلیون دلار درآمد داشته باشن. اما در ادامه مورد حمله ی هکرها قرار گرفتن و 150 میلیون دلار متضرر شدن و این باعث شد که سرعت توسعه ی این ارز دیجیتال به شدت کاهش پیدا کنه. در سال 2018 پولکادات قویتر از قبل به بازار ارز دیجیتال برگشت و  با بهتر و ارتقاء دادن اکوسیستم خودش و کمک های مالی وب 3 به پیشرفتش ادامه داد و این پیشرفت تا به امروز بدون افت ادامه داشته. ارز دیجیتال DOT در سال 2020 ایده انتقال حساب رو هم به شبکه ی خودش اضافه کرده.

ارز دیجیتال کدام مشکلات را تحت پوشش قرار می دهد؟

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

بیشتر ارزهای دیجیتال برای حل مشکلات دنیای واقعی و با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد شدن و گفتیم که پولکادات هم برای حل مسائل و مشکلات خود بلاکچین که منجر به کاهش کاربرد شبکه های بلاک چین برای استفاده در دنیای واقعی هستش به وجود اومده. دو مورد از این مشکلات که پولکادات سعی در رفع اون داره به قرار زیر هستش:

مقیاس پذیری:

فناوری بلاک چین به شکل امروزی، نمیتونه تعداد تراکنش هایی رو که در جهان غیر متمرکز پیش بینی شده، به طور کامل اجرا کنه چون شبکه ی بلاک چین ها فقط قادر به پردازش تعداد محدودی تراکنس در ثانیه هستن.

پولکادات یه شبکه چند زنجیره‌ای مجهز به فناوری شاردینگه که می‌تونه بسیاری از تراکنش‌ها رو در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش کنه و تنگناهایی رو که در شبکه‌های دیگه رخ میده، به طور کامل برطرف کنه. این قدرت پردازش موازی به طور قابل ملاحظه‌ای مقیاس‌پذیری رو بهبود میده و شرایط مناسبی رو برای افزایش پذیرش بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی جهانی و رونق اون در آینده به وجود میاره.

انزوا:

 شبکه ‌های بلاک چین فعلی به سبب عدم امکان تعامل بین خودشون، نمی‌توانن با همدیگه ارتباط برقرار کنن. این مشکل باعث شده که شبکه ‌های بلاک چینی در انزوا بمونن.

ارز دیجیتال Polkadot سعی داره این دو مشکل بلاک چینی رو رو حل کنه و یکپارچگی رو بین اون ها در جریان بندازه.

ساختار بلاک چین پولکادات

پولکادات یک پلتفرم بلاکچین چندزنجیره‌ای (multi-chain) و متعددی می‌باشد که به طور خاص برای ترکیب بلاک‌چین‌های مختلف و شبکه‌های زنجیره‌ای به منظور افزایش تطابق و تعامل بین آن‌ها ایجاد شده است. اصلی‌ترین بخش‌هایی که ساختار پولکادات را تشکیل می‌دهند عبارتند از:

1. Relay Chain (زنجیره رله):

   - Relay Chain یک بلاک‌چین اصلی و اصلی در شبکه پولکادات است. این بلاک‌چین مسئول مدیریت و تضمین امنیت تمامی بلاک‌چین‌ها و زنجیره‌ها در اکوسیستم پولکادات است. این به عنوان "زنجیره والد" (parent chain) نیز شناخته می‌شود.

2. Parachains (پاراچین‌ها):

   - پاراچین‌ها بلاک‌چین‌های مختلف و مستقلی هستند که به Relay Chain متصل می‌شوند. هر پاراچین می‌تواند دسترسی به توانایی‌های بلاکچین اصلی پولکادات داشته باشد و از منطق قراردادهای هوش مصنوعی و دیگر ویژگی‌های خود بهره‌برداری کند.

3. بردارها (Bridges):

   - بردارها اتصالاتی هستند که امکان انتقال ارز و داده بین پولکادات و سایر بلاک‌چین‌ها و شبکه‌ها را فراهم می‌کنند. این اتصالات به پولکادات کمک می‌کنند تا با دنیای خارجی ارتباط برقرار کنند.

4. Nominated Proof-of-Stake (NPoS):

   - پولکادات از الگوریتم تأکید بر انتخاب شده (Proof-of-Stake) به نام Nominated Proof-of-Stake استفاده می‌کند. این الگوریتم به ناودانان (nominators) اجازه می‌دهد تا به ترتیب کمک به تأمین امنیت شبکه و اجرای آن داشته باشند.

5. توکن‌ها:

   - توکن‌های DOT (DOT) به عنوان واحد پولی اصلی در شبکه پولکادات استفاده می‌شوند. این توکن‌ها برای معاملات در شبکه، رای‌گیری، و دیگر عملیات‌ها استفاده می‌شوند

ویژگی های شبکه ارز دیجیتال Polkadot چیست؟

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

از اونجایی که ریلی چین به منظور حل مشکل قابلیت تعامل بین بلاک چین‌های مختلف توسعه یافته، با کمک ویژگی قراردادهای هوشمند اون، اجرای صحیح تمام تراکنش ‌ها و تعاملات میان زنجیره‌ های جدا از هم تضمین می‌شه. Polkadot هم می‌تونه با استفاده از پردازش تراکنش‌ها به صورت موازی، مشکل مقیاس پذیری رو حل کنه.

نکته دیگه ای که باید درباره شبکه پولکادات اشاره کنیم، امنیت مشترک اون هستش. به عبارتی امنیت شبکه Polkadot، تمام زنجیره‌های متصل به این شبکه رو هم شامل میشه. یعنی بلاک چین‌های مختلف متصل به پولکادات، از امنیت این شبکه میتونن بهره ببرن.

روشنه که بلاک چین ‌های مختلف معماری متفاوتی هم دارن. این ویژگی سبب شده شاهد پروژه‌ های بلاک چینی مختلف با کاربردهای متنوع باشیم. برای مثال، یک Blockchain ممکنه صرفا برای مدیریت هویت و بلاک چین دیگه، فقط به منظور ذخیره ‌سازی فایل ساخته شده باشه. در پولکادات، هر بلاک چینی می‌تونه به منظور یک کاربرد خاص بهینه شده باشه. این کار سبب می‌شه تا کاربرد ها و کد های غیر ضروری حذف بشن و شاهد زنجیره ‌های بهینه‌تری باشیم. تیم‌ ها هم می‌تونن با استفاده از چهارچوب سابستریت ، بلاک چین خودشونو سریعتر و مؤثرتر از قبل توسعه داده و سفارشی کنن.

ارز دیجیتال DOT چیست؟ | نقش ارز دیجیتال DOT چیست؟

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

ارز دیجیتال DOT در بلاکچین پولکادات برای به انجام رسوندن سه هدف مورد استفاده قرار می گیرن. استیکینگ، مدیریت دارایی و اتصال بین بلاکچین ها.

کاربرانی که توکن دات رو در اختیار دارن، برخلاف سایر بلاکچین های مبتنی بر پروتکل اثبات سهام، دارای کنترل کاملی بر شبکه پولکادات هستن. بدین معنی که این افراد قادرند تا در وقایع مهم و حیاتی شبکه از جمله به روز رسانی و ارتقای پروتکل ها و حتی اصلاح شبکه شرکت کنن. این یکی از ویژگی های شبکه پولکادات هستش که غیر متمرکز بودن و دموکراسی رو به طور کامل در اختیار کاربران قرار میده. سه هدف اصلی ار دیجیتال پولکادات به شرح زیر هستش:

  • حاکمیت: هولدرهای ارز دیجیتال دات کنترل کاملی بر این پروتکل خواهن داشت. امتیازاتی که معمولاً در پلتفرم‌های دیگه به ماینرها داده میشه از جمله تعیین ساختار کارمزد، تغییرات پروتکل و عملیات اضافه ‌سازی یا حذف پاراچین در این پروتکل، به دارندگان ارز DOT اختصاص داده میشه. با اینکه این امتیازات به طور رسمی به دارندگان واگذار نمی‌شه، اما به خاطر هولد کردن توکن‌ها، در فرایند تصمیم‌گیری مشارکت داده میشن.
  • عملیات: دارندگان ارز دیجیتال دات، مکانیسم اجماع شبکه Polkadot رو تسهیل می‌کنن. هولدرای ارز دیجیتال DOT  برای تضعیف حملات احتمالی باید ضمن حفظ یکپارچگی و اجماع، مشارکت فعالی هم داشته باشن.
  • پرداخت: از اونجایه که سازوکار شبکه پولکادات مبتنی ‌بر الگوریتم گواه بر سهام هستش، اعضای شبکه برای اعتبارسنجی و اضافه‌کردن پاراچین‌ها به وثیقه‌گذاشتن مقداری توکن نیاز خواهند داشت و  شبکه به دارندگان توکن دات و افرادی که در شبکه فعالیت بالایی داشته باشن، پاداش‌هایی در قالب ارز دیجیتال DOT اعطا می‌کنه.

مقایسه ارز دیجیتال پولکادات و اتریوم2

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

بلاکچین اصلی اتریوم 2.0 قراره تا مکانیسم استیکینگ و یا همون اثبات سهام رو به طور کامل اجرا کنه. با این حال از نظر بسیاری از متخصصین بازار ارز دیجیتال، این تغییر در الگوریتم اجماع ممکنه تا سال ها طول بکشه.

در این بین به نظر بلاک چین ارز پولکادات از لحاظ الگوریتم اجماع اثبات سهام تشابه زیادی با اتریوم 2 داره. به عنوان مثال هر دو بلاک چین از فرآیند شاردینگ به منظور حل مشکل مقیاس پذیری در بسترهاشون استفاده می کنن و این بدین معنا هستش که در این بلاکچین ها فرآیند پردازش تراکنش ها به صورت موازی و با استفاده از شاردهای فردی انجام میشه. یکی دیگر از وجوه تشابه شبکه پولکادات با بلاکچین اتریوم 2 در مدل های اجماع ترکیبی، توابع انتقال حالت ها و مکانیسم های اثبات سهام و یا همان استیکینگ هستش.

مقایسه پولکادات و کاردانو

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

پولکادات و کارادنو در زمینه‌ هایی شباهت ‌های زیادی به‌هم دارن: کاردانو یکی از ارزهایه که از زمان ایجاد‌ش تا به امروز رشد بی‌سابقه‌ای رو تجربه کرده. این ارز دیجیتال بلاک چینی مبتنی ‌بر الگوریتم گواه بر سهام هستش و افراد برای تأیید تراکنش ‌ها به گذاشتن وثیقه در قالب رمزارز نیاز دارن. بنیان‌گذار اون، چارلز هاسکینسون، نیز از بنیان‌گذاران اتریومه. کاردانو شبکه‌ ای کاملا غیر متمرکز داره. با حرکت شانه ‌به‌ شانه پولکادات و کاردانو، هر دو در میان رمزارزهای برتر دنیا قرار گرفتن. اما چیزی که کاردانو رو منحصربه فرد می‌کنه، معماری دولایه آن برای انعطاف ‌پذیری بیشتر قراردادهای هوشمند هستش. درمقابل پولکادات بلاک چین ‌های جداگونه رو به شبکه واحدی متصل میکنه که به اون «اینترنت بلاک چین» میگن. نکته جالب اینجاست که هر دو پلتفرم شباهت‌هایی با اتریوم دارن.

این دو رمزارز قابلیت زیادی برای ادغام بلاک چین‌ها با هم دارن. اگر کاردانو بتونه هزینه تراکنش‌ شو کاهش بده، میشه اون رو اتریوم بعدی دونست. در ضمن، اگه پولکادات در عملیات شبکه خودش پایداری بیشتری ایجاد میکنه، ممکنه با هجوم توسعه‌ دهندگان و سرمایه‌گذاران زیاد مواجه بشه.

آیا پولکادات می تواند جایگزین اتریوم شود؟

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

اتریوم محبوبیت فراوانی داره، این باعث تراکم و هزینه ی زیاد تراکنش ها در شبکه ی این ارز میشه که در نهایت این امر سبب نارضایتی کاربران شد و اونها دنبال گزینه ی دیگر رفتن. بنیانگذاران ارز دیجیتال پولکادات که تجربه ی خوبی از شبکه ی اتریوم بدست آورده، اکوسیستم پولکادات رو توسعه دادن. اتریوم با نسخه ی جدید خود با نام اتریوم2 سعی داره این مشکلات رو حل کنه اما برخی بر این اعتقادن که ارز پولکادات در ارائه ی راه حل مناسب تر و مقیاس پذیرتر عمل کنه. در واقع اینطور به نظر می رسه که ایجاد و استقرار سریع و مقرون به صرفه پروژه های جدید در شبکه ی چند زنجیره ای ناهمگن و مستقل پولکادات برای توسعه دهندگان ساده تر و راحتتره.

ایده ای که ارز پولکادت برای اکوسیستم بلاکچین به هم پیوسته داره برای توسعه دهندگانی که به دنبال دیده شدن در این عرصه هستن مهمه. ثالب های آماده درگ و دراپ پولکادات به تیم ها این اجازه رو میده که با استفاده از شبکه ی بلاک چین قبلی آماده، تنها در چند دقیقه شبکه بلاک چین جدید ایجاد کنن بدون نیاز به اینکه از اول شبکه ی بالک چینی رو کامل بسازن.

این علاقمندی سرمایه گذاران و توسعه دهندگان باعث شد که تنها چهار ماه پس از عرضه ارز دیجیتال Polkadot یعنی dot در شهریور 1399 ارزش ارز DOT سر به فلک کشید و 3.7 میلیارد دلار فروش داشت و در بازار به هفتمین رمز ارز برتر تبدیل شد. با اینکه اتریوم در پایان سال 1399 رشد 50 درصدی داشت اما این رشد برای پولکادات 88 درصد بود و البته این نکته رو هم نباید از یاد برد که کاربرا ترجیح میدن به جای خرید بخشی از یه ارز دیجیتال، یه ارز کامل بخرن با قیمت کمتر!

قیمت پولکادات | تحلیل قیمت پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

اولین عرضه ی ارز دیجیتال DOT در اگوست 2020 بود با قیمت DOT در حدود 2.7 دلار. با استقبال خوب از این ارز طی چند روز قیمت پولکادات به 6.84 دلار رسید. البته یکی دیگه از علتهای این افزایش قیمت توکن سوزی این ارز در 21 آگوسته. بعد از آن قیمت این ارز روند خنثی به خود گرفت. تا اینکه وارد مرحله صعودی قیمت خودش شد و در 7 ژانویه ی 2021 به قیمت 10.63 دلار رسید و رکوردی جدید برای خودش ثبت کرد.

این روند صعودی تا امروز ادامه داشته به طوری که در 12 اکتبر 2021 قیمت DOT به 33.39 دلار رسیده است. ارز دیجیتال Polkadot دارای ویژگی های منحصر به فردی هستش و انتظار میره که قیمت Polkadot با افزایش مناسبی همرا باشه.

آینده پولکادات | چشم انداز Polkadot برای آینده

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

عملکرد قوی Polkadot بیشتر به دلیل پتانسیل بسیار زیادش در توسعه برنامه های غیر متمرکز هستش. شبکه ی این بلاکچین امکان توسعه برنامه ها رو فراهم میکنه و نسبت به رقبای خودش کارشو به عنوان یه شبکه جدید، سریعتر و قویتر انجام میده. درسته که شبکه ی اصلی Polkadot در سال 2019 راه اندازی شده، اما با این حال به سرعت مورد توجه قرار گرفته و قیمت پولکادات هم با رشد مناسبی همراه بوده. همچنین استقبال برخی از پروژه‌ های معروف کوساما (Kusama)،  Edgeware  و سورا (Sora) از پولکادات سبب شده که آینده Polkadot و آینده قیمت پولکادات بسیار درخشان و امیدوارکننده به نظر برسه  و انتظار می‌ره قیمت ارز دیجیتال پولکادات در سال 2021 با بازدهی مناسبی مواجه بشه.

پولکادات برای موفقیت بیشتر تلاش می‌کنه و قراره به مأموریتش در زمینه توسعه شبکه بلاک چین همچنان ادامه بده، اما پولکادات تنها پلتفرمی نیستش که برای بهبود مقیاس‌پذیری و حاکمیت و تعامل‌پذیری متمرکزه. 

اکثر تحلیلگران بازار ارز دیجیتال با‌‌ توجه ‌‌‌به رشد سریع  این رمزارز ، به آینده DOT خوش‌بین هستن و اون رو، رو ‌به ‌رشد ارزیابی می‌کنن. با تمام مواردی که گفته شد، به علت وجود نوسانات زیاد بازار ارز دیجیتال، آینده پولکادات و ارزش اون در بازار رو نمیشه به صورت قطعی پیش بینی کرد و برای فهمیدن درستی تحلیل ها باید منتظر آینده موند.

نحوه ی خرید پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

صرافی ارز دیجیتال بهترین راه برای خرید این ارز هستش. با اینکه در جهان صرافی های زیاد و البته مشهور و معتبر زیادی مشغول فعالیت در این زمینه هستن اما توصیه ی ما استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی هستش. علت این امر هم اینه که صرافی های خارجی به دلیل در تحریم بودن ایران، ایرانیا رو پشتیبانی نمیکنن و در صورت فهمیدن ایرانی بودنشون اونا اکانتشونو بلوکه میکنن و این یعنی از دست رفتن ارز و سرمایشون که برگردوندش هم از محالاته!

در ایران صرافی های زیادی مشغول فعالیت هستن. صرافی ار دیجیتال ایران بایننس از صرافی های معتبر ایرانی هستش که با حضور چندین ساله در این حوزه تونسته اعتماد کاربران زیادی رو جلب کنه. با ثبت نام و احراز هویت در سایت این صرافی می تونین به راحتی خرید و فروش ارز دیجیتال از جمله ارز پولکادات داشته باشین.

کیف پول پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot |

در حال حال حاضر ولت های زیادی برای ارز دیجیتال پولکادات وجود داره. قبل از انتخاب کیف پول پولکادات باید از پشتیبانی ولت مورد نظرتون از ارز DOT مطمئن باشین و کیف پولی که براتون مناسب تره انتخاب کنین. در پایین چندتا از این کیف پول ها رو معرفی میکنیم. اما برای آشنایی بیشتر با کیف پول dot میتونین به مقاله ی ساخت کیف پول پولکادات مراجعه کنین و به صورت کامل و جامع در این مورد اطلاعات کسب کنین.

Parity Signer 

ولت Parity Signer ولتی موبایلی و متن‌باز هستش. این ولت برای سیستم‌‌ عامل‌ های اندروید و iOS در دسترسه و برای انجام تراکنش‌ ها از کد QR استفاده می‌کنه. با استفاده از این ولت، به چندین کلید خصوصی می‌توانین دسترسی داشته باشین.

Polka Wallet

 Polka Wallet  از رمزارز‌های زیادی، ازجمله پولکادات پشتیبانی می‌کنه و ولتی موبایلی مخصوص اکوسیستم پولکادات هستش.

Trust Wallet

تراست ولت از ولت‌های شناخته ‌شده‌ موجود در دنیای ارزهای دیجیتال هستش و از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کنه. این ولت موبایلی می‌تونه بهترین ولت پولکادات نام‌گذاری بشه. تراست ولت روی سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS اجراییه و صرافی بزرگ بایننس (Binance) رسما از آن پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

ارز دیجیتال پولکادات به دلیل جدید بودن و ویژگی های ساختاری که داره بسیار جذاب به نظر میرسه و البته مورد توجه زیاد کاربران این حوزه قرار گرفته. به همین دلیل در مقاله ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ به معرفی این ارز پرداختیم و در  مورد ویژگی های DOT، خرید دات، قیمت و آینده Polkadot صحبت کردیم.

پولکادات پروژه ی جاه‌ طلبانه ایه که می‌خواد امکان همکاری میان بلاکچین‌های مختلف رو فراهم کنه یا به عبارت دیگه این بلاکچین می‌خواد در آینده به اینترنت پر سرعت میان بلاکچین‌ها تبدیل بشه. شایان ذکره که با اینکه از عرضه ی این ارز به بازار زمان زیادی نمیگذره ولی با این وجود این بلاکچین تونسته به سرعت رتبه ششم محبوبترین ارز دیجیتال رو به خودش اختصاص بده و جزء ده ارز برتر بازار ارز دیجیتال محسوب میشه.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Polkadot | بررسی قیمت و آینده DOT
سوال امنیتی :8+67 = ?