کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT | آموزش ساخت کیف پول Polkadot

1402/06/27
کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT | آموزش ساخت کیف پول Polkadot


کیف پول پولکادات، ارز دیجیتال دات حاصل ایده پردازی یکی از بنیان گذاران اتریوم، آقای گاوین وود هستش و ازش به عنوان نسل بعدی پروتکل بلاکچین یاد می کنن. ارز DOT تا به امروز موفق عمل کرده و دارای محبوبیت زیادی شده به طوری که در مدت زمان کمی که از اولین عرضه ی اون میگذره تونسته جزء ده ارز برتر بازار ارز دیجیتال بشه.

برای خرید ارز دیجیتال، فروش و ذخیره سازی ارز دیجیتال از جمله ارز دیجیتال پولکادات باید والتی که این ارز رو پشتیبانی میکنه دانلود، نصب و ذخیره سازی کنیم. اصلا کیف پول Polkadot چیست؟ بهترین کیف پول پولکادات کدام است؟ نحوه ی ساخت کیف پول DOT چیست؟

ما در مقاله های مختلف در مورد کیف پول ارز دیجیتالی انواع رمزارزها باهاتون صحبت کردیم. در این مقاله هم با معرفی کیف پول Polkadot در خدمت شما عزیزان هستیم. اگه قصد خرید پولکادات رو دارین اما نمیدونین که این ارز رو کجا ذخیره سازی کنین، بهتره این مقاله رو تا آخر بخونین چون ما در این مقاله شما رو با بهترین کیف پول های دات آشنا خواهیم کرد. اما قبلش یه نیم نگاهی به کلیت ارز دیجیتال پولکادات داشته باشیم:

ارز دیجیتال Polkadot چیست؟| نیم نگاهی به ارز دیجیتال DOT

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

پولکادات بلاکچین نسل جدیده که بلاکچین های مختلف رو به یک شبکه واحد متصل می کنه. از پولکادات به عنوان تسهیل کننده نسل بعدی وب یعنی Web3 یاد میکنن که انحصار اینترنت رو می شکنه و اون رو در اختیار کاربران میذاره. این پروتکل بر حفظ ارتباطات، انتقال ارز و امنیت مشترک بلاکچین ها متمرکز هستش. پولکادات با متحد کردن بلاکچین ها در یک شبکه بهشون این امکان رو میده که با یکدیگر به روش موازی کار کنن.  با یکپارچگی، نقاط قوت بلاکچین های مختلف ترکیب شده و نقاط ضعفشون کم میشه.

هدف از ایجاد چنین پتلفرمی این بود که به جای بهره بردن از قابلیت هایی که اکنون بلاک چین ها دارن، مشکلات و ایراداتشونو که از کاربرد بلاکچین در سطح گسترده برای مسائل دنیای واقعی جلوگیری میکنه، برطرف کنن و این ایرادات رو از میان بردارن. دو ایراد اساسی از این قراره: مقیاسپذیری پاییت و انزوا که هر دو مورد توجه پولکادات قرار گرفته.

منظور از مشکل مقیاس پذیری به زبان ساده اینه که امکان پاسخگویی به نیازها در صورت بالا رفتن تقاضا کمه. متاسفانه شبکه های بلاکچینی غیر متمرکز در مقاییسه با سیستم های متمرکز تعداد بسیار کمی از تراکنش رو در ثانیه پردازش میکنن و منظور از انزوا اینه که شبکه های بلاکچینی، گسسته و مستقل عمل میکنن و با هم ارتباط ندارن. البته قابلیت همکاری هم بینشون میسر نیستش.

برطرف کردن این مشکلات و محدودیت ها توسط Polkadot باعث شده این اکوسیستم کاربردی بشه و ارزش و قیمت رمز ارز اختصاصی اون یعنی DOT افزایش پیدا کنه. به همین دلیله که افراد زیادی دنبال کیف پول DOT برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال هستن.

موسسین پولکادات چه کسانی هستن؟

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

بنیانگذاران پولکادات گاوین وود، پیتر چابان و رابرت هابرمایر هستش. در اواخر سال 2016 وایت پیپر پولکادات توسط وود منتشر شد. وی یکی از بنیان گذاران و مدیر ارشد فناوری سابق اتریومه. او مهندس کامپیوتر انگلیسی بود و فعالیت خودشو در ابتدا با بازی سازی شروع کرد. در سال 2013 وود با ویتالیک وترین مدیر عامل اتریوم آشنا شد و همراه با هم به توسعه ی اتریوم پرداختن و به عنوان یکی از بنیان گذاران اتریوم در این پروژه فعالیت کرد. وود زبان برنامه نویس رو اختراع کرد و وایت پیپر ماشین مجازی اتریوم رو منتشر کرد. در سال 2014 همراه با بنیاد وب3 شبکه ی پولکادات رو راه اندازی کرد و در نهایت در سال 2016 از پروژه ی اتریوم خداحافظی کرد و تمام توجه خودشو روی شبکه پولکادات گذاشت.

این بنیاد برای ساخت پروتکل خود با شرکت Parity Technologies قرارداد بسته. این تیم تجربه وسیعی در زمینه سیستم های دفترکل توزیع شده، پروتکل های بلاکچین (به ویژه اتریوم)، رمزنگاری و فناوری کیف پول دارن. علی رغم اینکه توسعه دهنده اصلی، شرکت Parity Technologies هستش، چندین تیم مستقل در توسعه پولکادات هم مشارکت داشتن.

همونطور که گفتیم در این مقاله قصدمون اینه که کیف پول های ارز دیجیتال پولکادات رو خدمتتون معرفی کنیم. پس از اینکه در قسمت اول شما رو با ارز دیجیتال پولکادات آشنا کردیم، در قسمت بعدی قصد داریم شما رو با نکاتی که باید درباره کیف پول ها بدونین، آگاه کنیم. در آخر نیز پس از تکمیل اطلاعات، به سراغ معرفی کیف پول های ارز دیجیتال پولکادات و آموزش ساخت  کیف پول DOT می رویم. در ادامه همراه ما باشین.

کیف پول Polkadot چیست؟ | ویژگی های کیف پول دیجیتال

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

کیف پول ارز دیجیتال محلی برای ذخیره، انتقال و دریافت ارزهای دیجیتال هستش و برخلاف تصور عموم کاربران، یک کیف پول پولکادات یا هر ارز دیگه ای حاوی سکه های دیجیتال نیست و فقط برای مدیریت پابلیک و پرایویت کی کاربرد دارن. کیف پول ها ابزارهایی به منظور تعامل با بلاکچین در اختیار کاربر قرار میده. بعضی از این کیف پول ها، پتلفرمی رو برای استیکینگ ارزهای دیجیتال و حتی مشارکت در شبکه از طریق رای دادن، ارائه میدن.

هر والت دات یک آدرس داره که متشکل از یک سری اعداد و حروفه. این آدرس در واقع یک شناسه هستش و بر اساس کلید عمومی و خصوصی ایجاد میشه. این شناسه موقعیت معینی در بلاک چین برای ارسال رمز ارز پولکادات به شمار میره و مشخص می‌کنه کوین‌ های دیجیتالی واریز شده توسط دیگران، در کدام قسمت از بلاک چین قرار بگیرن.

 امروزه کیف پول های زیادی برای ذخیره ارز دیجیتال پولکادات وجود داره. برای انتخاب کیف پول باید به نکات زیر توجه کنین:

امنیت کیف پول

از مهمترین فاکتورهای انتخاب و استفاده از یک کیف پول، امنیت کیف پول هستش. چشم بسته ریختن تمام داراییهاتون در یه کیف پولی که نمیشناسین عاقلانه به نظر نمیرسه. شما میتونین برای ذخیره رمزارز مورد نظرتون وارد سایت کوین مارکت کپ بشین و ارزتونو جستجو کنین و در مرحله ی بعدی وارد سایت رسمی اون ارز بشین. در ادامه کیف پول هایی که در سایت رسمی ارز نام برده شده رو از طریق لینکی که به شما داده دانلود کنین و بعد دارایی هاتونو واریز کنین.

کاربردپذیری و راحتی کیف پول

برخی کیف پول ها وجود دارن که بعد از واریز ارز میگید چه اشتباهی کردم چون رابط کاربری راحتی ندارن و گیج کننده هستن. حتی در برخی کیف پول ها هزینه Fee جداگونه از کاربر دریافت میشه. پس حتما قبل از انتخاب یک کیف پول راجبش تحقیق کنین.

پس از بررسی این دو نکته کیف پول خودتونو انتخاب و دانلود کنی. کیف پول های دیجیتالی رایگانن. اما اگه به دنبال امنیت بالایید پیشنهادمون اینه که حتما یک کلد ولت خریداری کنی. کیف پول های دیجیتالی امنیتتونو کاملا تضمین می کنن اما برای کسی که به دنبال هولد کردن چندین ساله هستش کیف پول های سخت افزاری گزینه مناسبتریه.

اما اصلا کیف پول دیجیتال چیه؟ کیف پول سخت افزاری چه جور کیف پولی؟ اصلا چند نوع کیف پول داریم؟

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

کیف پول های دیجیتالی انواع مختلفی دارن که هر کدوم یه سری ویژگی هایی دارن با سطح امنیت متفاوتی. به طور کل میشه کیف پول ها رو به 5 دسته تقسیم کرد: کیف پول های سخت افزاری، دسکتاپ، موبایلی، تحت وب و کاغذی که امن ترینشون کیف پول های سخت افزای و ناامنترینشون کیف پول های تحت وب هستن. در ادامه ی "ساخت کیف پول Polkadot " در مورد هر یک از این کیف پول ها به صورت مختصر و مفید توضیح خواهیم داد.

کیف پول سخت افزاری

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال پولکادات ، کیف پول سخت افزاریه. این کیف پول ها جزء امنترین کیف پول دیجیتال هستن. در این نوع کیف پول سکه های رمز نگاری شده به صورت آفلاین در یه دستگاه ذخیره میشن. برای دسترسی به کوین Polkadot خود می تونین دستگاه خودتونو به یه کامپیوتر متصل کنین. چون این دستگاه ها پس از اتصال به کامپیوتر به سرور متصل نمیشن دارای امنیت بالایی هستن.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ یکی از انواع کیف پول DOT، نوعی کیف پوله که شما اونو دانلود میکنین و درست مثل سایر اپلیکیشن ها بر روی سیستم خودتون ازش استفاده می کنین. در این نوع کیف پول ها سکه ها به صورت آفلاین نگهداری میشن و موقع استفاده باید از کلید خصوصی استفاده کنین.

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل یکی دیگه از کیف پول Polkadot هستش که مانند کیف پول دسکتاپه با این تفاوت که اپلیکیشن باید روی موبایل دانلود و نصب بشه. با نصب اون روی تلفن همراه ارزهاتو همیشه همراه خودتون دارین و دسترسی به کوین هاتون برای خرید و فروش ارز دیجیتال در هر جا و مکانی ممکنه. استفاده از این نوع کیف پول ها خیلی راحتتر از کیف پول دسکتاپ هستش.

کیف پول کاغذی

اگرچه صحبت در مورد کیف پول های کاغذی در ارتباط با یه ارز دیجیتالی عجیب و خنده دار به نظر می رسه، اما اونها وجود دارن منتها به صورت کلیدهای خصوصی و عمومی چاپ شده! به دلیل ماهیت فیزیکی (و آفلاین)، دارای امنیت بسیار بالایی هستن.

کیف پول تحت وب

کیف پول OMG یکی از کیف پول های محبوب و مطرح در دنیای رمزارزها است که برخی ویژگی های بارز و متمایز را داراست. اولین ویژگی که می توان به آن اشاره کرد، امنیت بالای آن است. این کیف پول از رمزنگاری قوی استفاده می کند تا اطلاعات شما در امان باشد و ریسک هک و دزدی کردن ارزهای دیجیتال شما را به حداقل برساند. ویژگی دیگری که مورد توجه قرار می گیرد، سادگی و راحتی استفاده از این کیف پول است. با رابط کاربری ساده و قابل فهم ، هر کسی حتی بدون تجربه قبلی در این حوزه می تواند به راحتی از آن استفاده کند. همچنین، کیف پول OMG قابلیت اتصال به انواع دستگاه ها را داراست، از تلفن های هوشمند گرفته تا کامپیوترها و تبلت ها، بنابراین شما می توانید در هر زمان و مکانی به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. در نهایت، قابلیت انتقال سریع و قابل اعتماد ارزهای دیجیتال نیز یکی از ویژگی های بارز کیف پول OMG است. به راحتی می توانید ارزهای خود را به دیگر کیف پول ها منتقل کنید و اطمینان حاصل کنید که تراکنش های شما به سرعت و با امنیت کامل صورت می گیرد. به طور کلی، کیف پول OMG با ترکیبی از امنیت، سادگی و قابلیت استفاده، یک انتخاب عالی برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال است.

انواع کیف پول Polkadot | بهترین کیف پول پولکادات

اگر شما نیز دنبال خرید، فروش و سرمایه گذاری در دات هستین، باید یکی از بهترین کیف پول ها و والت های پولکادات رو دانلود و نصب کنین. با در نظر گرفتن توضیحاتی که تا اینجای مقاله در مورد کاربرد والت و انواع اونها ارائه دادیم، یک یا چند مورد از گزینه‌های زیر رو تهیه کنین. با کلیک روی نام انگلیسی هر برنامه، به وب سایت رسمی اون ارز ارجاع داده خواهین شد. برای جلوگیری از احتمال دانلود نسخه‌های تقلبی، کیف پول های رمز ارزی را حتما از وب سایت توسعه‌دهندگان اونها دانلود کنین.

کیف پول پولکاوالت Polkawallet

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

پولکاوالت یک کیف پول چند ارزی هستش که از ارزهایی مثل پولکادات، کوساما، آکالا و چند توکن دیگه رو پشتیبانی میکنه. این کیف پول شما رو قادر میکنه که دارایی هاتونو دریافت یا ارسال و یا حتی سپرده گذاری یا استیکینگ کنین.

یکی از ویژگی‌های پولکاولت اینه که کاربر میتونه به راحتی از طریق اسکن QR code تراکنش‌ها رو ارسال کنه. یکی از قابلیت‌ های دیگه ی این کیف پول، ارائه اطلاعات دقیق به تاییدکنندگان شبکه (Validator) و پیشنهاد دهندگان (Nominators)  هستش. ولیدیتورها افرادین که در تایید تراکنش ‌ها و ساخت بلاک‌ ها مشارکت می‌کنن و نامینیتورها از طریق انتخاب ولیدیتورها، امنیت شبکه رو تامین می‌کنن.

کیف پول پریتی ساینر Parity Signer

کیف پول پریتی ساینر یه والت موبایل سرد و آفلاینه! این والت یه برنامه ی متن بازه که نسخه ای از اون برای اندروید و آی او اس موجوده. بدون اتصال به اینترنت، قادر به ایجاد و مدیریت یه حساب کاربری، اسکن QR کد تراکنش، مرور اونها و امضاء تراکنش ها خواهین شد.

کیف پول Parity Signer قادر به ایجاد و ذخیره سازی چند کلید خصوصی هستش و از ارز دیجیتال DOT هم پشتیبانی میکنه. البته در نگاه اول کار با این ولت سخت و دشوار به نظر می رسه، به همین دلیل اگه از مبتدی های این حوزه هستین بهتره از گزینه های دیگه ای که معرفی خواهیم کرد استفاده کنین.

کیف پول مث والت Mathwallet

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

یکی دیگه از کیف پول هایی که از ارز دات پشتیبانی میکنن میشه به مث والت اشاره کرد. این کیف پول علاوه بر امکان ذخیره سازی ارز دیجیتال پولکادات از ارزهای دیگه ای مثل فایل کوین، بیت کوین، بایننس کوین، ترون، وی چین، نئو و ... و توکن های ERC20 رو هم پشتیبانی میکنه. این کیف پول شبیه دو ولتی که قبلا معرفی کردیم، دارای نسخه ی اندروید و آی او اس هستش.

کیف پول لونی والت Lunie Wallet

لونی والت شباهت زیادی با پولکا والت دارده این یک کیف پول متن باز هستش و شرکت‌ های حوزه امنیت سایبری متعددی روی توسعه و پیشرفت پروژه نظارت دارن. البته این چیزیه که در وب سایت رسمی مربوط به این کیف پول ادعا شده. تحت وب یا در قالب اپلیکیشن موبایل، میشه از Lunie Wallet استفاده کرد. نسخه‌ای برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس هم موجوده.

کیف پول تراست والت Trust Wallet

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

تراست والت علاوه بر محلی برای ذخیره سازی رمز ارزها یک صرافی غیر متمرکز کوچک و همچنین مرورگری برا اجرای اپلیکیشن غیر متمرکز هم به حساب میاد. کیف پول Trust Wallet چند سال قبل توسط بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی در دنیا خریداری شد. کیف پول پولکادات که قبلا بهش اشاره شد، اکنون در اختیار این صرافی قرار داره و برای همین با Binance DEX و Binance Chain منطبق هستش.

تراست والت یکی از بهترین کیف پول پولکادات هستش و علاوه بر ارز DOT از بیشمار ارز دیجیتال دیگه پشتیبانی میکنه. علاوه بر اون با فعال کردن هشدار نوسانات قیمت شدید، هنگام بالا رفتن یا پایین اومدن قیمت رمزارز مورد نظرتون نوتیفیکیشن دریافت کنین و در صورت ریزش یا جهش قیمت میتونین تصمیم گیری کنین.

با توجه به محبوبیت این کیف پول بین کاربران در انتهای مقاله ی کیف پول DOT چیست؟ آموزش ساخت کیف پول پولکادات در تراست والت رو به صورت گام به گام در نظر گرفتیم که با دنبال کردن این آموزش به راحتی موفق به ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست والت خواهید شد.

کیف پول لجر نانو اس Ledger Nano S

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس یکی از محبوبترین و پر فروش ترین  کیف پول های سخت افزاری هستش که با پشتیبانی از حدود 1500 کوین و توکن، به بهترین کیف پول سرد بین کاربران مشهوره.

عبارت بازیابی کیف پول های نرم افزاری پولکادات از 12 کلمه تشکیل شده، اما این تعداد به منظور بالا بردن امنیت، درکیف پول  Ledger Nano S، 24 رقمی هستش. یه نمایشگر کوچک هم روی دستگاه تعبیه شده که البته برای خوندن آدرس مقصد کمی کوچیکه. اجباری برای اتصال این کیف پول به لپ تاپ یا کامپیوتر به منظور دسترسی به رمز ارزها نیستش از طریق یک کابل OTG قادر به اتصال اون به گوشی هوشمندتون خواهین بود و برای این کار باید اپلیکیشن Ledger Live را از گوگل پلی استور (اندروید) یا اپ استور (آی او اس) دانلود و نصب کنین.

آموزش ساخت کیف پول پولکادات در تراست والت

برای ساخت کیف پول Polkadot در تراست والت مراحل زی رو به ترتیب انجام بدین:

  • برای نصب تراست والت، اول باید نرم افزار تراست والت رو از سایت اصلی این کیف پول دانلود و نصب کنین.
  • بعد از دانلود گزینه Install بزنید. بعد از نصب تراست والت بر روی گوشی، وارد اپلیکیشن بشین. در پایین صفحه ای که براتون نمایش داده میشه دو  تا گزینه وجود داره:

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT | آموزش ساخت کیف پول دات در تراست والت

-ساخت کیف پول جدید  (CREATE A NEW WALLET)

- بازگردانی کیف پول قدیمی  (I alrealy have a wallet)

  • گزینه ساخت کیف پول جدید رو میزنیم تا وارد صفحه‌ی بعد بشیم. تو صفحه ی بعد قوانین  استفاده از کیف پول نرم افزاری تراست والت نوشته شده، باید روی گزینه قبول می کنم "I ACCEPT" کلیک کنین.  سپس گزینه "CONTINUE" رو انتخاب کنین.
  • تو صفحه‌ی جدید در مورد 12 کلمه‌ی بازگردانی توضیح میده.

- یادتون باشه اگه شما این 12 کلمه رو فراموش کنین و به هر دلیلی کیف پولتون از دسترستون خارج بشه، دیگه هیچ کس نمی‌تونه ارزهای دیجیتال درون کیف پول شما رو برگردونه.

- هر کسی این 12کلمه رو  بدست بیاره صاحب ارزهای دیجیتال شماست پس کلمات بازیابی رو در جای امن نگه داشته و به هیچ عنوان در اختیار کسی قرار ندین.

با در نظر گرفتن این دو نکته ی مهم، گزینه "I ACCEPT" که به گزینه ی قبول قوانین معروفه رو انتخاب کنین و برای رفتن به مرحله بعدی روی"CONTINUE" کلیک کنین.

  • تو صفحه بعد به شما 12 کلمه‌ی بازگردانی تراست والت نمایش داده میشه.

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT  | آموزش ساخت کیف پول دات در تراست والت

  •  این 12 کلمه رو یادداشت کنین و تو یه جای امن نگهداری کنین. در ضمن شما نباید از این صفحه اسکرین شات بگیرین پس حتماً این 12 کلمه رو بنویسین یا با انتخاب گزینه‌ی COPY این کلمات در ورد خودتون کپی کنین. بعد از یادداشت کلمات بازیابی گزینه "CONTINUE" انتخاب کنین.
  •  در صفحه ‌ی بعد والت نرم افزاری کلمات بازیابی رو به صورت بهم ریخته براتون نمایش میده و ازتون می‌خواد که ترتیب  قرارگیری کلمات درست کنین. بعد از مرتب کردن کلمات گزینه‌ی"DONE" انتخاب کنین. تبریک میگم با آموزش ساخت کیف پول Polkadot به راحتی شما موفق به ساخت کیف پول پولکادات در تراست والت شدین.

کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT | آموزش ساخت کیف پول دات در تراست والت

آموزش اضافه کردن ارز پولکادات به تراست والت

تو صفحه اول تراست ولت معمولا فقط چند مورد از ارز های معروف و پر کاربرد وجود دارن. تو بیشتر موارد ارز دیجیتال پولکادات تو این صفحه بهتون نشون داده نمیشه. برای اضافه کردن ارز دیجیتال DOT به تراست والت، باید گزینه ای که تو گوشه سمت راست صفحه وجود داره رو بزنین.

آموزش اضافه کردن ارز پولکادات به تراست والت

تو این قسمت همه ی ارز هایی که به طور پیش فرض تو تراست ولت وجود دارن، بهتون نمایش داده شده. تو قدم بعدی باید ارز پولکادات رو تو این صفحه پیدا کنین. برای اینکه راحتتر این کار رو انجام بدین اسم DOT رو تو قسمت جستجو بنویسید. بعدش باید گزینه ای که در مقابل این ارز وجود داره رو فعال کنین. حالا اگه به صفحه اصلی برین، مشاهده میکنین که این ارز به صفحه اضافه شده.

سخن آخر

هر روز ارز دیجیتال DOT به عنوان ارز دیجیتال شبکه پولکادات بیشتر مورد توجه قرار میگیره. بنابراین استفاده از یک ولت برای نگهداری اون بیشتر اهمیت پیدا میکنه.

برای ذخیره ارز دات شما میتونین از کیف پول های سخت افزاری یا نرم افزاری که در بالا اشاره شد استفاده کنین. اما هر ولتی که استفاده میکنین در درجه اول به امنیت اون توجه کنین و بعد مزایا و معایب هر کدوم رو مقایسه کنین و بعد نسبت به انتخاب بهترین کیف پول پولکادات تصمیم بگیرین. با این کار میتونین مطمئن بشین که ارزهای دیجیتال شما در آینده از حمله و هک شدن ایمن خواهن بود.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس آرزوی معامله پر سود برای شما کاربر گرامی دارد. 


نظرات کاربران در مورد کیف پول پولکادات چیست؟ | انواع کیف پول DOT | آموزش ساخت کیف پول Polkadot
  • سلام وقت بخیر بسیار مفید بود اما یک سوال دارم در کیف پول اتمیک برای ذخیره کردن پولکات یک عدد رو مسدود میکنه والبته مستقیم اشاره کرده که یک عدد رو نگه میداره اما در تراست ولت هم به اینصورت هست؟؟؟

سوال امنیتی :9+43 = ?