ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap | بررسی قیمت و آیندهUNI

1402/06/28
ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap  | بررسی قیمت و آیندهUNI

ارز دیجیتال یونی سواپ، به گزارش ایمنا توکن UNI یه توکن ارائه شده توسط صرافی یونی سواپ هستش با نماد اختصاری UNI. دنیای ارزهای دیجیتال دنیای جدیدیه که با گستردگی روزافزونی که در این حوزه می‌بینیم ممکنه نیاز به تغییراتی هم داشته باشه تا بتونه جوابگوی نیاز و خواسته ی کاربرانش باشه. یکی از اهداف یونی سواپ ایجاد همین تغییراته، تغییری که انجام ترید رو برای کاربران ساده‌ تر و البته امن‌تر کنه. تا چند سال پیش حرف از رقابت صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز خنده ‌دار به نظر میومد اما امروزه صرافی های غیر متمرکز با ویژگی هایی که دارن، طرفداران زیادی پیدا کردن. یونی سواپ هم از بهترین و جدیدترین صرافی‌ های غیرمتمرکز هستش که ارز یونی سواپ هم متعلق به همین صرافیه.

در مقاله ی ارز دیجیتال Uniswap چیست؟ ارز دیجیتال UNI رو معرفی کرده و در مورد تاریخچه یونی سواپ، قیمت و آینده یونی سواپ و همچنین خریدUniswap  اطلاعات مفیدی خدمتتون میدیم، با ما همراه باشید:

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست و چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست و چگونه کار می کند؟

 Uniswapتنها یکی از سیستم عامل های جدید بازار ساز خودکاره که تجمع نقدینگی و مبادله توکن را از طریق رابط مبادله غیر متمرکز ارائه میده. این پلتفرم های جدید و مبتکرانه، صرافی های متمرکز رو زیر سوال برده بودن که مدت ها گزینه اصلی در بازار ارزهای رمزنگاری شده بود.

یونی سواپ در مدت زمان کوتاهی بسیار محبوب شده و اخیراً توکن UNI را به عنوان اولین پروتکل مبادله به کاربران معرفی کرده. بیشتر محبوبیت پشت این پلتفرم به این دلیله که توسعه دهندگان به راحتی میتونن توکن ها و پروژه های جدیدی رو برای جذب سرمایه گذاران اولیه برای تامین نقدینگی راه اندازی کنن. بر خلاف ICO ها، توکن های جدید متولد شده به این ترتیب پایدارتره و نوید های بیشتری رو  ارائه میدن. همچنین هیچ فرآیند فهرست بندی و البته هیچ هزینه فهرست بندی وجود نداره و در دسترس همه کسانی هستش که نقدینگی خودشونو به این پلت فرم وام دادن.

هدف ارز یونی سواپ

کیف پول انجین کوین یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین کیف پول های دیجیتال برای ذخیره سازی و مدیریت ارزهای دیجیتال است. یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از کیف پول انجین کوین، امنیت بالای آن است. این کیف پول از تکنولوژی رمزنگاری قوی استفاده می کند تا اطلاعات شما را محافظت کند و از احتمال هک شدن یا دسترسی غیرمجاز به حساب شما جلوگیری کند. علاوه بر این، کیف پول انجین کوین قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف را داراست، این به شما اجازه می دهد تا از یک جایگاه مرکزی برای مدیریت ارزهای خود بهره ببرید. همچنین، کیفیت و سرعت بالای انجام تراکنش ها نیز یکی از مزیت های دیگر کیف پول انجین کوین است. با استفاده از این کیف پول، شما قادر خواهید بود برای انتقال و دریافت ارزها به سرعت و بدون هیچ تاخیری عمل کنید. به طور کلی، کیف پول انجین کوین یک ابزار بسیار موثر و امن برای مدیریت ارزهای دیجیتال است که به شما امکان می دهد به آسانی و با اطمینان تراکنش های خود را انجام دهید.

پروتکل ارز دیجیتال Uniswap چیست؟ همه چیز درباره پروتکل بازار ساز خودکار

یونی سواپ  یک پروتکل مبادله نرم افزار منبع بازه که بر اساس قراردادهای هوشمند ERC-20 مبتنی بر اتریوم، مانند بسیاری از برنامه های مالی غیرمتمرکز دیگه، ساخته شده. افزایش علاقه به ارز دیجیتال Uniswap و فضای DeFi ، Uniswap  رو به عنوان قویترین برنامه دفی از نظر کل قفل شدن اتریوم معرفی کرده. کاربران، ETH و بقیه ی توکن ها رو از یه کیف پول مبتنی بر Ethereum  متصل به پلت فرم یونی سواپ مبادله می کنن. از اونجایی که یونی سواپ یه نرم افزار منبع باز مانند بیت کوین و بسیاری از پروژه های رمزنگاری دیگه هستش، کاربران میتونن کد رو در GitHub ببینن.

یونی سواپ  یه رابط بصری آسان برای استفاده و مبادله غیر متمرکز ارائه می ده که برای مبادله توکن های ERC-20 با پروتکل اتریوم طراحی شده. الگوریتم این پلتفرم به گونه ای طراحی شده که به طور خودکار خریداران و فروشندگان رو از طریق مبادله، صاف کردن سفارش و ایجاد یک فرآیند مبادله ساده تر، مطابقت می ده.

اگرچه یونی سواپ در سال 2018 توسط هایدن آدامز ایجاد شد، اما اخیراً در طول انفجار ناگهانی اشتیاق و علاقه به برنامه ها و توکن های DeFi محبوبیت پیدا کرده.

تاریخچه ی یونی سواپ

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap

هایدن آدامز (Hayden Adams) در سال 2018 پروتکل یونی سواپ را ایجاد کرد، اما فناوری زیربنایی که در توسعه از اون الهام گرفته شده، نخستین مرتبه توسط ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، مطرح شده. هایدن آدامز یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم هستش. بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation) بودجه‌ای صد هزار دلاری در اختیار آدمز قرار داد تا با ایجاد یه تیم متشکل از حدود ده عضو، پروژه ی ساخت یه صرافی غیر متمرکز با ویژگی ‌های نوین و متفاوت رو تاسیس کنه.

یونی سواپ در یازدهمین ماه سال 2018 فعالیتش رو آغاز و در عرض کمتر از دو سال، توجه بسیاری رو به سمت خودش جلب کرد. در پنجمین ماه سال 2019، تیم توسعه‌دهنده Uniswap تونست یک میلیون دلار سرمایه از طریق حمایت صندوق پوشش ریسک پارادایم (Paradigm) به دست بیاره. این اتفاق، شرایط رو برای انتشار نسخه دوم یونی سواپ در ششمین ماه سال 2020 (سیزده ماه بعد) فراهم کرد.

نحوه عملکرد Uniswap و نحوه اتصال به کیف پول اتریوم

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap

یونی سواپ با اتصال کیف پول مبتنی بر اتریوم به برنامه مالی غیر متمرکز و پروتکل جمع آوری نقدینگی کار می کنه. هنگامی که یه کیف پول به  اتریوم  یا از طریق Metamask ، Coinbase Wallet  یا هر کیف پول سازگار دیگه ای برای توکن های ERC-20 متصل میشه، کاربران می تونن مستقیماً توکن ها رو از یکی به دیگری عوض کنن. تمام دارایی ها هر زمان که مبادله میشن قیمت رو تعیین می کنن. معامله گران در حال تغییر توکن هان و امیدوارن از نوسانات قیمت در این بین سود کسب کنن، در حالی که سرمایه گذاران به دنبال دسترسی به توکن های اولیه اند و اونها رو به امید افزایش ارزش بسیار بالا نگه می دارن.

چندین توکن DeFi در سال گذشته ارزش خودشونو افزایش دادن که به آتش گرفتن روند غیرمتمرکز مالی کمک کرد. برای مثال، Yearn.Finance در حال حاضر ارزشمندتر از خود بیت کوین هستش.

درک تفاوت بین Uniswap V1 و V2

یونی سواپ  به عنوان نسخه "اثبات مفهوم" V1 راه اندازی شد و بعداً برای امنیت بیشتر و مزایای دیگر به V2 ارتقا پیدا کرد. با این حال، برخی از کاربران هنوز به V1 تکیه می کنن و V2 هنوز یه نسخه بتا محسوب میشه. گفته میشه که V3 در نهایت عرضه خواهد شد. در اینجا تفاوت های اساسی بین دو نسخه ی یونی سواپ گفته شده:

 به جای Vyper در کد Solidity نوشته شده و برخلاف V1 با ERC777 و سایر توکن های ERC20 غیر استاندارد سازگاره. V2 همچنین به کاربران اجازه میده ETH  و یه توکن ERC-20 مبادله کنن، در حالی که V2 به WTH (WETH) متکی هستش تا بتونن مخازن هر توکن ERC20 رو مستقیماً با دیگری فعال کنن.

V2 به کاربرانش اجازه میده تا برای برداشتن توکن ها بدون هزینه اولیه، مبادله فلش رو انجام بدن. همچنین به اوراکل های قیمت متکی هستش و بسیار مطمئن تر و مقاوم تر از V1 است. V2 همچنین چارچوبی برای خودگردانی از طریق توکن UNI  معرفی کرده.

 توکن های UNI چگونه تولید می شوند؟

توکن های یونی سواپ به عنوان توکن ERC-20 تولید شده و از طریق یه برنامه هوایی بسیار پرطرفدار به جامعه توزیع شدن. کاربران اولیه هر کدام 400 توکن دریافت کردن، در حالی که بقیه توزیع به این شرحه:

  • 15 درصد از طریق airdrop اجتماعی و هدیه اولیه به کاربر
  • 2 درصد به معادن نقدینگی اختصاص یافته
  • 43 درصد به خزانه Uniswap
  • 21.51  درصد به اعضای یونی سواپ،  اعضای موسس و ذخیره برای کارکنان آینده
  • 17.80درصد به سرمایه گذاران VC اولیه و سایر ذینفعانی که یونی سواپ را تأمین مالی کردن
  • 0.69 درصد به مشاوران هیئت مدیره یونی سواپ

کل عرضه 1 میلیارد UNI هستش.

کاربرانی که زود از این پلتفرم استفاده کردن، می تونن با اتصال کیف پول اصلی که با پلتفرم به تعامل گذاشته اند ، 400 UNI  رایگان دریافت کنن و 400 UNI منتظر ادعا هستن. فقط مطمئن باشین که مقداری اتریوم در کیفی که استفاده می کنین برای پرداخت هزینه گاز ETH مربوط به جابجایی UNI نگه دارین. همچنین میتوین ارز دیجیتال UNI  رو بلافاصله در پلت فرم با یه توکن دیگه عوض کنین.

استخرهای Uniswap چگونه کار می کنند؟

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap

بازار سازان خودکار مانند یونی سواپ قراردادهای هوشمندی هستن که نقدینگی رو در استخرها نگه می دارن.  ارائه دهندگان نقدینگی با واریز مقدار منطبق دو توکن، معمولاً توکن ERC20 ، استیبل کوین یا ETH ، بازارها رو راه اندازی می کنن. به ارائه دهندگان نقدینگی نمادهای نقدینگی داده میشه که نشان دهنده سهم اونها در مجموعه هستش این توکن ها بعداً می تونن با سهمی که از استخر نشان داده می شود، عوض شوند.

اگه استخر برای ETH/UNI طراحی شده باشه و UNI با یه نشانه دیگه جایگزین بشه، UNI  موجود در استخر کاهش پیدا میکنه و باعث افزایش قیمت UNI می شه تا قیمت گذاری خودکار انجام بشه.  هرچه حجم نقدینگی بزرگتر باشه، سفارشات بیشتری رو میتونه بدون افزایش قیمت انجام بده.  با این حال، برعکس در مورد استخرهای کوچکتر میشه برای سفارشات بیشتر، قیمت بزرگتر ایجاد کرد.

چگونه می توان نقدینگی را به Uniswap اضافه کرد؟

افزودن نقدینگی بسیار ساده هستش و روشهای مختلفی برای انجام دادنش وجود داره.

یونی سواپ یه پلتفرم قرارداد هوشمند ERC-20 ست که بر روی اتریوم ساخته شده، بنابراین ساده ترین راه برای افزودن نقدینگی به دست آوردن اتریوم و افزودن اون به کیف پول اتریومه.

کیف پول اتریوم باید با پلتفرم Uniswap مانند Metamask یا Coinbase Wallet سازگار باشه.

این کیف پول امکان اتصال با برنامه های غیرمتمرکز مانند سیستم عامل های DeFi مانند یونی سواپ رو فراهم می کنه.

می توان توکن ها را از کیف پول خود عوض کرد، در حالی که مالکیت کلیدها و توکن های خصوصی خودتونو حفظ می کنین.

هر گونه توکن ETH یا دیگر ERC20 یا دارایی های رمزنگاری شده استیبل کوین رو می توان به منابع نقدینگی اضافه کرد یا با سایر توکن ها جایگزین کرد.

چگونه نقدینگی را از Uniswap حذف می کنید؟

حذف نقدینگی هم به همین سادگی ست و شامل همان روشها و کیفهایی هستش که در وهله اول با افزودن نقدینگی همراهه.  نکته اصلی اینه که نقدینگی حذف بشه در حالی که قیمت از ارزش نقدینگی توکنی که در ابتدا ارائه شده بود بیشتره.

پس از انتخاب توکنی که می خواید برای نقدینگی حذف کنین، یا اون توکن رو خارج کنین و یا یک توکن دیگه رو با اون عوض کنین، بلافاصله در کیف پول مبتنی بر اتریوم موجود می شه.

از اونجا توکن، اتریوم یا هر چیزی که برای آن تصمیم تغییر دارین، می تونه به هرجای دیگه یا به کیف پول کس دیگه ارسال بشه.

همچنین می توان آن را در کیف پول ذخیره کرد تا بتوان آن را ایمن نگه داشت. از آنجا که شما دارای کیف پول مربوط به دسترسی به Uniswap هستین، هیچ هراسی از هک شدن مبادله وجود نخواهد داشت.

ارائه نقدینگی بدون تخفیف: چگونه سود ببریم؟

اکنون میدونیم که با اتصال کیف پول اتریوم و جمع آوری نقدینگی به مخازن مختلف نقدینگی موجود، نقدینگی رو اضافه می کنین. توکن های اضافه شده نقدینگی رو افزایش می دن و باعث میشن قیمت هر توکن کاهش پیدا کنه. حذف توکن ها نقدینگی رو کاهش می ده و باعث افزایش قیمت ها میشه. کلید سودآوری در سمت راست زمان مربوط به افزودن و حذف نقدینگی هستش. در این بین شما واقعاً به دنبال این هستین که با بهترین قیمت های ممکن با بیشترین شکاف مثبت در این بین مبادله کنین.

لغو خطرات

اما از اونجایی که یونی سواپ و سایر پروتکل های بازار ساز خودکار مانند سایر مبادلات متمرکز سنتی رفتار نمی کنن، نحوه ی سودآوری و خطرات اون چندان ساده نیستش. تعویض در زمان اشتباه میتونه سودها رو از بین ببرده، به ویژه اگه مخازن بازار وجود داشته باشه. به عنوان مثال، کشاورزی UNI با تجمیع توکن های ETH می تونه در صورت سقوط بازار ارزهای رمزنگاری شده، باعث نوسان شدید قیمت بشه. توکن های بزرگتر مانند اتریوم بهتر از توکن های کوچکتر ERC-20 نگهداری می شن. سقوط این توکن های می تونه منجر به دریافت مبلغ کوچکتری از اتریوم در زمان تعویض اون بشه و ارزش اتریوم نیز کاهش یافته و ضررها را افزایش بده.

سوالات متداول در مورد یونی سواپ و ارز دیجیتال UNI

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap

از اونجایی که Uniswap به تازگی محبوب شده، هزاران سوال در مورد ارائه دهنده خودکار مخزن نقدینگی، توکن جدید    ERC-20  بر اساس اتریوم و پتانسیل سود ارائه شده وجود داره..

آیا Uniswap یک کیف پول است؟

نه، اما به شما امکان می ده با پروتکل اون با استفاده از یک برنامه کیف پول مبتنی بر اتریوم یا سرویس هایی مانند MetaMask ، Coinbase Wallet و تعداد بی شمار دیگه ای تعامل داشته باشین. با استفاده از یکی از این کیف پول ها ، کاربران میتونن با قرارداد هوشمند یونی سواپ تعامل داشته باشن و توکن های ERC20، استیبل کوین، ارز دیجیتال UNI ، ETH  و حتی بیت کوین (WBTC) با اتریوم رو روی پلتفرم مبادله کنن.

یونی سواپ  در Crypto چیست؟

یونی سواپ پلتفرمی هستش که در اون توکن های جدید مالی غیرمتمرکز راه اندازی شده و توسط نسل جدیدی از ارائه دهندگان منابع نقدینگی مورد معامله قرار میگیرن. اینها اساساً معامله گران و سرمایه گذارانی هستن که از اصطلاحات و فناوری جدید برای ساختن آینده DeFi استفاده می کنن. یونی سواپ در رمزنگاری خود کد UNI که از پروتکل Uniswap که برای مدیریت بر روی آن استفاده می شه، نامگذاری شده.

DEX  چیست؟

DEX  مخفف عبارت Exchange غیر متمرکزست. ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین برای ارائه مالکیت و کنترل کاربران بر دارایی طراحی شده اند اما این امر باعث می شه که کاربران مسئولیت اصلی نگهداری را بر عهده بگیرن یا کاربران رو مجبور به ارسال دارایی های رمزنگاری شده به صرافی هایی که کلید خصوصی شما رو دارن، کنن. با این حال، مبادلات غیر متمرکز به عنوان قراردادهای هوشمند ساخته می شن و با تعامل مستقیم با کیف پول های اتریوم عمل می کنند. این صرافی به عنوان Dapp در مرورگر Dapp در برنامه کیف پول یا از طریق وب با اتصال Meta Mask راه اندازی میشه و به کاربران اجازه میده دارایی ها رو به همان روشی که در یک صرافی سنتی امکان پذیره، معامله کنن.

آیا Uniswap  توکن دارد؟

بله ، از سپتامبر 2020، یونی سواپ ارز UNI خود رو به جهان رمزنگاری راه اندازی کرد و علاقه خودشو به فضای DeFi افزایش داد. از کاربرانی که قبل از 1 سپتامبر 2020 با این پلت فرم ارتباط برقرار کردند ، می توان 400 توکن UNI درخواست کرد.

چگونه از Uniswap استفاده کنم؟

همه می تونند با خرید اتریوم، بارگیری اون در کیف پول توکن ERC20 مبتنی بر اتریوم و راه اندازی برنامه یا وب سایت از یونی سواپ استفاده کنن. هنگامی که کیف پول به رابط Uniswap متصل میشه. دستورالعمل ها به طور معقول واضح هستن و تنها با چند کلیک میشه یه توکن رو با دیگری عوض کرد.

Uniswap چگونه درآمدزایی می کند؟

هنگامی که مبادله انجام میشه، درست مانند معامله هر دارایی، میتونین توکن رو با توکن دیگه یا سرمایه گذاری اصلی عوض کنین، به این امید که از نوسان قیمت ناشی از تغییر شدید نقدینگی در هر استخر، سود حاصل کنی. برای هر مدتی با این حال، خطر زیان قابل توجهی نیز با استفاده از چنین استراتژی ای وجود داره، زیرا قیمت گذاری همیشه شفاف نیستش،  نقدینگی بسته به اندازه سفارش به سرعت تغییر می کنه و معاملات ممکنه شکست بخوره و ETH رو بدون هیچ دلیلی هزینه کنه.

پیش بینی قیمت یونی سواپ | بررسی آینده UNI

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap |آینده یونس سواپ

اگرچه توکن‌های مبادلات غیرمتمرکز هنوز مسیر زیادی رو طی نکرده و جوان هستن، اما در حال حاضر توجه بسیاری از افراد و متخصصان رو به خودش جلب کرده و همین که کارشناسان به پیش بینی قیمت یونی سواپ در چند سال آینده پرداخته‌اند، نشان میده که این ارز از جایگاه خوبی برخوردار هستش. در ادامه به بررسی نظرات تحلیلگران کریپتوکارنسی در مورد آینده یونی سواپ می پردازیم:

دیجیتال کوین پرایس

بررسی آینده Uniswap و پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال ۲۰۲۱ توسط Digitalcoinprice خوش ‌بینانه به نظر میرسه و تیم متخصص این شرکت چنین اعلام کرده که طبق پیش ‌بینی اونها، ممکنه قیمت توکن یونی تا سال ۲۰۲۵ سه برابر هم بشه.

کارشناسان  دیجیتال کوین پرایس، توکن یونی رو یک سرمایه‌گذاری موفق میدونن. به نظر اونها در بلند مدت،  قیمت یونی سواپ میتونه سه برابر بشه. این تیم انتظارشون بر این اساسه که قیمت UNI حدود ۳۰ دلار نسبت به اوایل سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کنه. در دو سال آینده این روند ادامه و ارزش توکن ۴۰ درصد افزایش پیدا میکنه. در سال 2024، دیجیتال کوین پرایس قیمت رو ۵۲.۴۷ دلار پیش بینی کرد.

کوین ابیتراج

کوین ابیتراج نیز یه پیش بینی سه ساله برای قیمت آینده یونی سواپ انجام داده.

طبق گفته متخصصان  CoinAbbitrage، در سه سال آینده UNI می‌تونه به ۶۷.۵۲۲۲ دلار برسه و کمترین قیمت اون می‌توند ۵.۸۳۱۰۲ دلار باشه.

والت اینوستور یونی سواپ

بررسی آینده Uniswap و پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال ۲۰۲۱ و سال‌های بعد از آن توسط Walletinvestor خوش‌بینانه هستش و متخصصان تیم Walletinvestor بر این اعتقادن که یک انفجار قیمت در آینده برای یونی سواپ رخ خواهد داد.

والت اینوستور معتقده که حتی افزایش قیمت در بازار گاوی در بهار ۲۰۲۱ فقط یک افزایش قیمت کوچک هستش و ممکنه شاهد افزایش قیمت بیش از این‌ها هم باشیم.

تمام این گفته ها فقط پیش بینی های متخصصان این حوزه هستش و به واقعیت پیوستنشون منوط گذشت زمانه. فقط زمان نشون خواهد داد که این تحلیل ها در مورد آینده UNI درست از آب درمیاد یا نه؟

نحوه ی خرید یونی سواپ

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap |خرید یونی سواپ

بهترین روش خرید ارز دیجیتال یونی سواپ استفاده از صرافی ارز دیجیتال هستش. در دنیا صرافی ها ی مشهور و معتبر زیادی ارز UNI رو پشتیبانی میکنن از جمله صرافی بایننس، صرافی بیتافیکس و ... . اما برای ایرانیایی که قصد خرید UNI رو دارن استفاده از این صرافی ها مناسب و البته عاقلانه به نظر نمیرسه. دلیلش هم اینه که صرافی های خارجی ایرانیا رو به دلیل تحریم بودنشون پشتیبانی نمیکنن و در صورتی که متوجه بشن کاربرشون ایرانیه حسابشو بلوکه میکنن و در این صورت دسترسی به دارایی برای کاربر غیر ممکنه میشه و سرمایشون برباد میره. بنابراین توصیه ما برای وارد شدن به بازار کریپتوکارنسی استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایرانی هستش.

در ایران صرافی های زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستن اما قبل از شروع فعالیت باید حسابی تحقیق و از معتبر بودنشون اطمینان حاصل بشه و همینطور دقت بشه که صرافی مورد نظر ارز یونی سواپ رو پشتیبانی میکنه یا نه؟ چون اکثر صرافی ها فقط چند ارز رو ساپورت میکنن.

 صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یکی از معتبرترین صرافی ایرانیه که با حضور چندین ساله در این بازار تونسته تجربه های موفقی بدست بیاره. این صرافی با پشتیبانی از بیش از 600 ارز دیجیتال کار کاربرانشو راحت کرده. ارز UNI هم یکی از این ارزهاست که توسط این صرافی ساپورت میشه. با ثبت نام در سایت این صرافی و تایید احراز هویت به راحتی میتونین خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشین.

کیف پول یونی سواپ:

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap  | کیف پول یونی سواپ

کیف پول ‌های مختلفی برای نگهداری یونی سواپ وجود داره. این کاربر هستش که با توجه به نیازی که داره باید بهترین کیف پول رو برای ارز دیجیتال یونی سواپ‌ خودش انتخاب کنه.

برای انتخاب کیف پول مناسب باید به میزان سرمایه‌ای و همچنین هدفی که  از خرید ارز دیجیتال (برای سرمایه‌گذاری بلندمدت یا برای ترید) در نظر گرفته شده ، دقت بشه. نمیشه به همه افراد یک توصیه رو کرد، چون هر فردی با توجه به نیازش و توقعی که از کیف پول ارز دیجیتالش دارده خودش می‌تونه بهترین کیف پول رو انتخاب کنه.

در زیر چند کیف پول که از ارز دیجیتال UNI پشتیبانی میکنن به صورت مختصر معرفی میشه و در مقاله ی تخصصی مجزا کیف پول یونی سواپ، به صورت کامل در مورد کیف پول های این ارز صحبت خواهد شد. اما کیف پول های UNI:

  • متامسک: از مشهورترین و پرکاربردترین کیف پول‌های ارز دیجیتال هستش. این کیف پول بدون شک یکی از بهترین انتخاب برای ذخیره سازی ارز دیجیتال Uniswap هستش.
  • الت کانکت: در این کیف پول کاربر میتونه از طریق اسکن کد QR با کیف پول اتصال برقرار کنه. این کد QR ، استفاده از کیف پول و اتصال با پلتفرم Uniswap را آسان میکنه .
  • کوین بیس والت: این کیف پول از کیف پول‌های رسمی صرافی Coinbase هستش. این کیف پول از طیف گسترده‌ای از رمز ارزها پشتیبانی می‌کنه .
  • فورماتیک: یکی از جالب‌ترین کیف پول‌های دنیای مالی غیرمتمرکزه زیرا در مقایسه با سایر کیف پول‌ها سعی می‌کنه تا برای افرادی که اطلاعات کافی ندارن، آسان به نظر برسه.
  • کیف پول تراست والت: یک کیف پول دیجیتالی هستش که به صورت رسمی از طرف صرافی بایننس پشتیبانی می‌شه و یکی از بهترین کیف پول‌ های یونی سواپ بین تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران هستش. اگه به تازگی کار با ارزهای دیجیتال رو شروع کردین یا دنبال یک راه آسان برای ذخیره یونی سواپ خودتون هستین، یک کیف پول موبایلی می‌تونه بهترین گزینه براتون باشه.
  • پوتریس والت: از دیگر کیف پول ‌های دیجیتالیه که روی سادگی رابط کاربری و ایمنی منابع مالی متمرکز هستش.

سخن آخر

 در مقاله ی " ارز دیجیتال UNI  چیست؟" در مورد ارز یونی سواپ، تاریخچه UNI ، عملکرد Uniswap ، آینده یونی سواپ و ... صحبت کردیم.  این ارز با ارزش بازار حدود ۹.۵۹ میلیارد دلار، در رتبه ۱۱ بازار قرار گرفته و سهم ۰.۷۲ درصدی از کل بازار رمز ارز رو در اختیار داره.

بازار ارز دیجیتال بازار پرریسکیه و دلیلش هم نوسانات قیمتی زیادی که بر این بازار حاکمه. از طرفی این بازار در حال تسخیر اقتصاد جهانی هستش و دور موندن از این حوزه عاقلانه به نظر نمیرسه. بهترین کار اینه که با تحقیق و مطالعه، علم خودتونو در مورد دنیای کریپتوکارنسی بالا ببرین و سنجیده و عاقلانه وارد این بازار بشین. نکته قابل تامل در این مورد اینه که تمام سرمایتون رو وارد این بازار نکین تا اگه قیمت ارزتون کاهش یافت بتونین مدتی ارزتونو نگه دارین تا در خیز بعدی به فروش برسونین.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس آرزوی معامله پر سود براتون داره.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال Uniswap | بررسی قیمت و آیندهUNI
سوال امنیتی :8+93 = ?