ارز ریف چیست؟ (بررسی ارز REEF)

1401/06/22
ارز ریف چیست؟ (بررسی ارز REEF)

 ما می خواهیم در مقاله ارز ریف REEF چیست؟ به بررسی ارز ریف، آینده REEF و کیف پول های ارز دیجیتال ریف بپردازیم. ولی بهتره قبل از اینکه بحث اصلیمون رو شروع کنیم مروری بر ارزهای دیجیتال داشته باشیم. اگه شما نیز یکی از کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال باشین، اطلاع دارین که ارز دیجیتال نوعی واحد پولی مجازی هست و به اصطلاح میشه گفت این پول وجود خارجی نداره و فقط جنبه مجازی داره. همچنین امروزه ارزهای دیجیتال جایگاه ویژه ای بین کاربران پیدا کردن و به عبارتی با استفاده از ارزهای دیجیتال دیگه نیازی به کارت بانکی نیست. چون با استفاده از ارزهای دیجیتال می تونین معامله های خودتون رو به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام بدین و در حقیقت هدف از ایجاد ارزهای دیجیتال، راحت کردن خریدهای اینترنتی هست.
با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و افزایش محبوبیت رمز ارزها، ارزهای دیجیتال زیادی با کاربردهای مختلف وارد این بازار شدن و هر کدوم با توجه به ویژگی های خودشون، سرمایه و محبوبیتی برای خودشون به دست آوردن. شاید در این میان اسم ارز ریف رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال ریف چیست؟ قصد داریم به به بررسی ارز ریف، آینده ارز REEF و کیف پول های ارز دیجیتال ریف بپردازیم.

ارز دیجیتال ریف چیست؟

ارز دیجیتال ریف چیست؟

ارز ریف با نماد اختصاری REEF یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 177.04 میلیون دلار و سهم 0.009 درصدی از کل بازار، در رتبه 267 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز ریف یک رمز ارز دیجیتالی هست که یکی از پروژه های حوزه دیفای محسوب میشه که بر روی شبکه پولکادات راه اندازی شده. پروتکل REEF مجموعه ای خدمات متنوع DeFi رو در یه محصول واحد ارائه کرده و مسئله کمبود نقدینگی حوزه امور مالی غیر متمرکز رو با اتصال به صرافی متمرکز مثل بایننس بر طرف می کنه.
به عبارت دیگه، پروتکل ریف یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین هست که خدمات و محصولات حوزه DeFi رو راحت می کنه. همچنین پروتکل ریف اولین پلتفرم معاملاتی زنجیره ای هست که با صرافی های متمرکز و غیر متمرکز فعالیت می کنه و در عین حال بهترین نرخ بازدهی رو برای معامله گرها و پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز DeFi رو ارائه میده. علاوه بر این، پروتکل ریف موتور بازدهی ریف رو ارائه می کنه که به کاربران اجازه میده تا با وام گیری و وام دهی هوشمند، استخراج، سهام داری و سایر فعالیت ها که توسط هوش مصنوعی طراحی شدن، درگیر بشن.
اگه بخواهیم به زبان ساده تعریفی از ارز ریف داشته باشیم می تونیم بگیم که ارز دیجیتال REEF یک پلتفرم ایجاد شده بر روی شبکه پولکادات هست. همچنین ارز ریف نوعی رمز ارز غیر متمرکز هست که قابلیت تجارت بین زنجیره ای رو ایجاد می کنه. علاوه بر این، از جمله از پیشنهادهایی که ارز ریف داره، موتور سودآور و تجمیع کننده نقدینگی هست. صرافی های غیر متمرکز نیز با مشکلاتی همراه هستن که پروتکل ریف تلاش می کنه تا این مشکلات رو حل کنه.

بنیانگذاران ارز دیجیتال ریف:

بنیانگذاران ارز دیجیتال ریف:

در این بخش از مقاله ارز ریف چیست؟ به معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال ریف می پردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال ریف اولین سیستم عامل حوزه DeFi زنجیره ای متقابل هست که بر روی زنجیره پولکادات ساخته شده که می تونه به عنوان وسیله مبادله نیز مورد استفاده قرار بگیره که در تعدادی از صرافی ها در دسترس هست. ارز ریف در سال 2019 توسط شخصی به نام دنکو مانچسکی تاسیس شد که تجربه زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال داره. مانچسکی در مقدونیه به دنیا اومده. همچنین او قبلا مدیر ارشد فناوری در شرکت Adel بوده. Adel نیز یه انکوباتور جهانی ارز دیجیتال برای نوآوری های بلاک چین به شمار میره.
هدف مانچسکی از راه اندازی ارز ریف این بود که موانع فنی ورود سرمایه گذاران خرده فروشی رو که می خوان با DeFi درگیر بشن و فرایند تصمیم گیری مستقیم ارائه بده که علاقه کاربر رو برای ریسک جذب کنه. در واقع هدف از راه اندازی این پروتکل اینه که کاربران ساده و نا آشنا به فناوری نیز بتونن به سادگی از مزایای بخش دیفای بهره مند بشن که این کار می تونه یه جهش بزرگ برای این حوزه هست.
دلیلی که باعث شد اسم این پروژه Reef انتخاب بشه این هست که چون به نظر بنیانگذاران این ارز دیجیتال، پروتکل Reef شبیه اکوسیستم کلونی مرجانی در یک منطقه از دریا به اسم ریف هست. در یه صخره مرجانی، همه اجزای جداگونه اون اکوسیستم با هم برای ایجاد یک کل همکاری دارن. در پروتکل Reef نیز هدف گردآوری همه پروژه های منفرد دیفای در یه مکان واحد هست تا به این ترتیب انجام کارها راحت تر بشه. همچنین زیرساخت های اساسی پروتکل ریف، زنجیره ای از قراردادهای هوشمند هست که این اکوسیستم رو یکپارچه می کنه.

نحوه کار پروتکل Reef:

نحوه کار پروتکل Reef

 پروتکل ریف یک پلتفرم بلاک چین متقابل هست که برای جذب نقدینگی از منابع بسیاری طراحی شده. به این ترتیب این سیستم تجارت زنجیره ای متقابل رو در پلتفرم های مختلف DeFi مثل یونی سواپ، Aave، Synthetix و Compound تسهیل می کنه. نحوه کار پروتکل Reef اینجوریه که کاربران رو قادر می کنه تا بهترین نرخ های بازدهی ممکن رو پیدا کنند و در عین حال نقدینگی رو در شبکه تثبیت بکنند.
اتصال زنجیره ای متقبال نیز با بقیه پلتفرم های DeFi از طریق استفاده از موتور سبد صخره ای فعال میشه که شامل موتور هوشمند ریف و موتور عملکرد هوشمند ریف هست. موتور بازده هوشمند ریف برای ایجاد دارایی های دیجیتالی طراحی شده که کاربران این امکان رو دارن تا در حین کسب بازدهی روی اون ها سرمایه گذاری داشته باشن که توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای اتوماسیون پیشرفته طراحی شده. همچنین کاربران می تونن توکن خودشون رو معامله کنن و در عین حال کنترل کامل رو حفظ کنند.
موتور بازده هوشمند ریف نیز دارای برخی از ویژگی هایی هست که دموکراسی سازی، تمرکززدایی و حکومت داری مبتنی بر جامعه رو تسهیل می کنه. این پشتیبانی از سهام، دارایی های متعدد، کشاورزی نقدینگی، ادغام و بیمه رو ارائه میده. همچنین پروتکل Reef نقدینگی رو از منابع مختلف جذب می کنه و اون ها رو در پروتکل های مختلف دیفای مثل آوه، کامپاند و یونی سواپ به کار می گیره. این کار نه تنها به ثبات نقدینگی بلکه به کاربران کمک می کنه تا بهترین نرخ بهره رو به راحتی پیدا کنند.

ویژگی های ارز دیجیتال ریف:

ویژگی های ارز دیجیتال ریف

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال زیادی پا به این عرصه گذاشتن و هر کدوم به دلیل ویژگی ها و کارردهای خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز Reef چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز ریف می پردازیم. یکی از ویژگی های ارز Reef این هست که دسترسی به پلتفرم های مختلفی مثل زنجیره هوشمند بایننس، اتریوم، پلاسما، مونبیم و آوالانچ رو برای کاربران ارائه می کنه. این کار نیز به لطف روشی که پروتکل اون بر روی شبکه ارز دیجیتال پولکادات ساخته شده، امکان پذیر میشه.
کاربران هم به همین طریق می تونن بدون نیاز به ساخت چندین حساب و رمز، به پلتفرم های مختلف دسترسی داشته باشن. همچنین می تونیم به جرات بگیم که پروتکل Reef یه پروژه خاص هست، چون به کاربران اجازه میده تا در چندین زنجیره از یه اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین واحد، کار خودشون رو انجام بدن. علاوه بر این، همزمان ماهیت خاص ارز ریف با هدف ارائه مقیاس پذیری و هزینه های پایین در شبکه به کاربران نیز اثبات میشه. بنابراین ارز Reef به این صورت هزینه های بالای گس اتریوم و ناتوانی در مقیاس پذیری درست در بین شلوغی شبکه رو به طور کامل برطرف می کنه.
کاربران می تونن با استفاده از ارز ریف، بازده رو با بهترین نرخ به دست بیارن. اون ها همچنین به این وسیله می تونن تا در چندین پلتفرم مختلف و با بقیه خدمات دیفای مثل استیکینگ، استخراج نقدینگی، قرض و وام دهی از طریق یه حساب سرمایه گذاری کنند.

امنیت شبکه ارز Reef چگونه است؟

امنیت شبکه Reef چگونه است

پروتکل Reef از یه سیستم اثبات سهام نامزد برای اتصال به اعتبارسنج های بالقوه، نامزد کردن اعتبارسنج های بالقوه و ایمن کردن شبکه ریف استفاده میکنه، که این امکان رو برای تراکنش های کم هزینه و تقریبا فوری فراهم میکنه که به طور متوسط در 10 ثانیه انجام میشن.برای کسایی که مهارت های فنی اجرای NODE اعتبارسنج رو ندارن، اونها می تونن نامزد باشن. نامزدها زنجیره ارز Reef رو با انتخاب اعتبارسنج خوب و قرار دادن Reed ایمن می کنند.

توکن Reef چیست؟

ارز Reef بر مبنای ساختار DAO اداره میشه. ساختار DAO به شما این امکان رو میده تا همه واسطه ها رو در معامله ها و خرید و فروش محصولات و خدمات مختلف حذف کنین. به این ترتیب کاربرانی که از توکن Reef استفاده می کنند، درباره تغییر ساختار سبد دارایی، نرخ بهره و زمام رای دادن و محاسبه درصد بهره حق رای به دست بیارن.
توزیع توکن ریف در بین کاربران پروتکل ریف به میزان بیش از 51 درصد کل توکن های Reef هست. این میزان از توزیع به این دلیل انجام میشه که از انحصار پیدا کردن اون در دست توسعه دهنده ها و یا عده ای خاص جلوگیری بشه. در نتیجه با برطرف شدن انحصار، عده ای از نهنگ های بازار نمی تونن روی قیمت تاثیر داشته باشن و جلوی دستکاری قیمت اون ها گرفته میشه. همچنین توکن Reef در سال 2020 فعالیت خودش رو آغاز کرد و در اون زمان قیمت ریف در حدود 0.0279 دلار بود. ارز دیجیتال ریف از همون ابتدای عرضه تاکنون تغییرات و نوسانات زیادی رو در قیمت تجربه کرده.

بررسی آینده Reef:

بررسی آینده Reef

بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت و آینده ریف کار خستی بشه. همچنین باید برای پیش بینی قیمت و آینده ریف، عوامل زیادی رو مورد توجه قرار بدیم که می تونه باعث تاثیر در قیمت و اینده Reef بشه. وضعیت اقتصادی کشورها، میزان تقاضا برای خرید و اخبارها و رسانه نمونه هایی از این عوامل تاثیر گذار بر اینده ریف هستن. یکی از فاکتورهایی که باید در هنگام سرمایه گذاری و خرید ارز Reef بهش توجه کنین، بررسی قیمت و آینده Reef هست. به همین جهت ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Reef چیست؟ به بررسی قیمت و آینده ریف می پردازیم. 
در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین ما همواره گفتیم که پیش بینی اینده با سرعت رو به رشد علم بشر و اتفاقات غیر منتظره به شدن کار سختیه. ولی ویژگی های پروتکل ریف که کار رو برای بقیه راحت کرده و اصلا پیچیدگی سایر رقیب های خودش رو در زمینه DeFi رو نداره و از طرف دیگه قوانین سخت دولت ها که همواره بر سر راه صرافی های بزرگی مثل بایننس گذاشتن و رشد صرافی های غیر متمرکز و پروژه های بلاک چینی همه و همه نشون میده که آینده ریف می تونه درخشان باشه.
ارز دیجیتال ریف در حوزه DeFi فعالیت می کنه که در حال محبوبیت و رو به افزایش هست و خود به ارزش طبیعی این پروژه هم اضافی می کنه. همچنین ارزش ذاتی ارز ریف و بقیه ارزهای دیجیتال معمولا با ارزش بازار ارزهای دیجیتال مربوط به اون ها منطبق نیست. علاوه بر این، ارز Reef با توجه به تغییرات مکرر و معمولا زیاد بازار و معکوس شدن روندهاست که باعث میشه توکن Reef با توجه به ارزش طبیعی خودش کمتر یا بیشتر از حد خریداری بشه. از اونجایی که پروتکل ریف در حال محبوبیت بیشتر بوده و افراد زیادی در حال ملحق شدن به اون هستن، پس قیمت و آینده REEF درخشان میشه.

بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال ریف:

کیف پول های ارز دیجیتال ریف

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال ریف و بررسی قیمت و آینده ریف، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید ریف رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ریف کنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال Reef اشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز Reef دچار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Reef چیست؟ معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال ریف و نحوه ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال ریف می پردازیم. همونطور که می دونین نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ها کار درستی نیست و باید یه جایی امن برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال خریداری شدتون داشته باشین.
با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی وارد این بازار شدن و اقدام به خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار کردن. همچنین یکی از چالش هایی که این افراد در هنگام سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باهاش روبرو هستن، پیدا کردن جایی امن برای ذخیره ارزهای دیجیتالشون هست. در رابطه با این چالش سرمایه گذاران و با توسعه بازار ارزهای دیجیتال، کیف پول های متعددی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران به وجود اومد که هر کدوم به دلیل داشتن سطح امنیت خاص خودشون، محبوبیت پیدا کردن.
کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هست که به صورت آفلاین فعالیت می کنن و سطح امنیتی بالایی دارن ولی به خاطر هزینه بالای تهیه اون ها زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که به دلیل داشتن سطح امنیتی مناسب و کارایی راحت، محبوبیت زیادی به دست اوردن و خدمات زیادی رو برای کاربران فراهم می کنند.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

Trust Wallet

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال Reef، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یک کیف پول نرم افزاری غیر متمرکز و چند ارزی هست که شما در هر لحظه دارایی ذخیره شده خودتون رو بر روی این برنامه مشاهده می کنین و با توجه به پشتیبانی از رممز ارزهای بسیاری برای خرید یا فروش مشکلی نخواهین داشت. همچنین تراست ولت بهترین کیف پول دیجیتالی هست که بر روی اندروید یا ios شما قابل اجرا هست و کار با اون به عنوان کیف پول دیجیتال بسیار راحته. یکی از ویژگی های تراست ولت این هست که اطلاعات شخصی شما رو ذخیره نمی کنه.
برنامه تراست ولت برای اینکه دارایی های شما به هنگام خرابی یا پاک شدن برنامه یا هر اتفاقی دیگه که برای موبایل شما بیفته از دست نره، مکانیزم بازیابی طراحی کرده. همچنین تراست ولت هیجچ ارز دیجیتالی رو در سرورهای خودش نگهداری نمی کنه و فقط به کاربران امکان دسترسی به کیف پول خودشون رو میده. علاوه بر این، تراست ولت مثل پلی هست که همه بلاک چین ها رو از طریق نودهای این شبکه ها، به همدیگه متصل می کنه. تراست والت برنامه ای رایگان هست که وقتی کاربران از اون استفاده می کنند، هیچ چیزی عاید این والت نمیشه. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

MetaMask

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Reef، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یه کیف پول نرم افزاری خوب هست که سطح امنیتی بالایی داره و در همه دستگاه ها قابل اجرا هست. کیف پول متامسک یک کیف پول قدرتمند و سریع هست که در اندروید و ios به صورت اپلیکیشن و در رایانه های شما به صورت افزونه در دسترس هست. این والت به صورت پیش فرض از شبکه اتریوم پشتیبانی می کنه و شما فقط می تونین توکن هایی که بر روی بستر بلاک چین اتریوم ساخته شدن رو به اون اضافی کنین. ولی می تونین شبمه های دیگه از جمله بایننس اسمارت چین رو هم به این والت اضافی کنین.
کیف پول متامسک یه پل مهم برای برنامه های غیر متمرکز هست. همچنین کاربران با استفاده از این کیف پول می تونن NFT ها رو در پلتفرم های مربوطه به وجود بیارن یا از برنامه های مالی غیر متمرکز مثل یونی سواپ استفاده کنند. از این رو متامسک دروازه ای به یه اینترنت جدید هست که می تونین بدون یه مرجع متمرکز به اون دسترسی داشته باشین. علاوه بر این، شما می تونین از والت خودتون نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن کلمات بازیابی هست که هنگام نصب والت برای شما نشون داده میشه. این کار باعث میشه تا زمانی که گوشیتون شکست یا دچار سرقت شد، بتونین دارایی یا کیف پولتون رو بازیابی کنین.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت(Atomic Wallet):

Atomic Wallet

یکی دیگه از کیف پول ارز دیجیتال Reef، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet یکی از انواع کیف پول های نرم افزاری هست و در دسته کیف پول های گرم قرار داره و مثل بقیه کیف پول های این دسته بندی، اتمیک ولت نیز مشخصات خاص خودش رو داره و دارای امکانات تقریبا مشخصی هست. اتمیک ولت رو هم می تونین در نسخه کامپیوتری و هم در نسخه موبایل استفاده کنین. همچنین اتمیک ولت در دسته والت های چندی ارزی نیز قرار می گیره و میشه به وسیله اون رمز ارزهای بسیار زیادی رو ذخیره کنین. علاوه بر این، اتمیک ولت کیف پول رایگان هست و شما برای دانلود و استفاده از این والت، نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارین.
یکی از مهم ترین مسائل مربوط به والت های مورد استفاده برای کاربران، بحث امنیت اون هاست. با توجه به اینکه اتمیک ولت نیز یه کیف پول HD هست و از توابع بسیار پیشرفته ای برای تولید عبارت بازیابی 12 کلمه ای اون استفاده میشه، عملا امکان هک اون وجود نداره و این موضوع خیلی بعید هست. ولی اشتباه های پر تکرار کاربران باعث شده تا بسیاری از رمز ارزهای اون به سرقت بره. همچنین نکته بسیار مهم در حفظ امنیت این والت در امان نگه داشتن پسورد و عبارت بازیابی اون هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز Reef چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال ریف، اینده ریف و کیف پول های ارز دیجیتال Reef بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز ریف یک رمز ارز دیجیتالی هست که یکی از پروژه های حوزه دیفای محسوب میشه و بر روی شبکه پولکادات راه اندازی شده هست. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ریف رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز ریف چیست؟ (بررسی ارز REEF)
سوال امنیتی :2+50 = ?