بازیابی ارزهای سرقت شده از سولانا با همکاری هکرهای کلاه سفید!

1401/12/09
بازیابی ارزهای سرقت شده از سولانا با همکاری هکرهای کلاه سفید!

بازیابی ارزهای سرقت شده از سولانا با همکاری هکرهای کلاه سفید! بهتره بدونین با گسترش رمزارزها، حفظ دارایی دیجیتال به یه چالش تبدیل شده. چون با توجه به ویژگی های ارزهای دیجیتال احتمال سرقت اون ها بالا هست. برای نگهداری ارزهای دیجیتال به یه کیف پول دیجیتال نیاز دارین. در واقع برای دزدیدن ارز دیجیتال کیف پول رو هک می کنند. یادتون باشه یه زمان مقداری از ارز دیجیتال سولانا از کیف پول های کاربران دزدیده شد که طبق خبری که به دستمون رسیده این رمزارزها توسط برخی از هکرهای کلاه سفید بازیابی شده و تحویل مالکان شدن. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده

اگه کسی بتونه به هر طریقی به کلید خصوصی کیف پول رمزنگاری شده شما دسترسی پیدا کنه، بازیابی ارزهای دیجیتال به سرقت رفته خیلی سخت و در بیشتر مواقع غیرممکن میشه. با این حال، اگه سارق بعد از سرقت ارزهای دیجیتال سعی کنه اون رو در یه صرافی نقد کنه، شاید بشه بر اساس سرنخه هایی که از خودشون به جای می ذاره، اون رو شناسایی کنه. پس قبل از هر چیزی ارامش خودتون رو حفظ کنین و به دنبال پیدا کردن ردی از سارق باشین. برای اینکه بتونین ارزهای دیجیتال دزدیده شده خودتون رو بازیابی کنین باید اقدامات مختلفی رو انجام بدین.

بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده سولانا توسط هکرهای کلاه سفید

جالب اینجاست که بدونین تقریبا 1 سال پیش، پل Wormhole مستقر در شبکه سولانا بعد از اینکه یه مهاجم موفق به سوء استفاده از یه نقص امنیتی شد، مبلغ 325 میلیون دلار خودش رو از دست داد و یکی از بزرگترین سوء استفاده ها در تاریخ ارزهای دیجیتال رو تجربه کرد. یه سال بعد، گروهی از کلاه سفیدها به همراه دو شرکت ارز دیجیتال یه سوء استفاده متقابل علیه نهادهای مخرب به راه انداختن و بخشی از دارایی های دزدیده شده مرتبط با این حمله رو پس گرفتن. این بهره برداری به صورت مشترک توسط پلتفرم مالی غیرمتمرکز Oasis و شرکت زیرساخت وب انجام شد.

بر اساس داده های منتشر شده، 140 میلیون دلار ارز دیجیتال با موفقیت در پی یه سوء استفاده متقابل بازیابی شد. بازیابی از طریق Oasis Multisig شروع شد و وجوه به یه شخص ثالث مجاز توسط دادگاه برگردونده شد. سوء استفاده متقابل فقط با تایید Oasis Multisig امکان پذیر بود. با وجود بازیابی این دارایی ها جامعه به دو دسته باقی مونده و گروهی همچنان ناراضی هستن. یکی از کاربران اشاره کرد که کل این رویداد یه سابقه بد در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز ایجاد می کنه و تاثیر بدی داره.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بازیابی ارزهای سرقت شده از سولانا با همکاری هکرهای کلاه سفید!
سوال امنیتی :7+53 = ?