سفارش محدود یا Limit Order چیست؟

1402/01/03

سفارش محدود یا Limit Order؛ یکی از اصطلاحات کاربردی و رایج در بازار ارزهای دیجیتال! منظور از سفارش محدود چیست؟ نکات کلیدی سفارش محدود در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ سفارش محدود یا لیمیت اوردر چجوری کار می کنه؟ چرا باید از Limit Order استفاده کنیم؟ انواع لیمیت اوردر کدامند؟ اجرای سفارشات لیمیت اوردر چقدر طول می کشه؟ عملکرد سفارش محدود چجوریه؟

بازار معاملات و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال، روش های مختلفی برای خرید ارز دیجیتال، فروش و معامله رو در اختیار کاربران خود قرار میده. هر کدوم از این روش ها ویژگی های خاص خودشون رو داشته و می تونن در زمان مناسب، مورد استفاده قرار بگیرن. در این میان روش سفارش محدود به عنوان یکی از محبوب ترین انواع خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی و گزینه مناسب برای افراد تازه کار و کسب درآمد از یه بازار پرنوسان هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سفارش محدود چیست؟ اطلاعاتی در مورد سفارش محدود یا Limit Order به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع سفارشات محدود در بازار بپردازیم و نکات مهم سفارش محدود ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

سفارش محدود چیست؟

سفارش محدود چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم سفارش محدود یا Limit Order رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که سفارش محدود چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش محدود یا لیمیت اوردر یکی از انواع سفارش های قابل ثبت در معاملات ارزهای دیجیتال هست. این نوع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار هستن. در این روش شخص معامله کننده یا تریدر می تونه علاوه بر قیمت بازار، قیمت مورد نظر خودش رو برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودش مشخص کنه.

جالب اینجاست که بدونین سفارش محدود یا Limit Order جایگزین مناسبی برای سفارش بازار یا مارکت اوردر هست. با استفاده از این روش ثبت سفارش، تریدر می تونه میزان ریسک معامله رو تا حد ممکنه کاهش بده و شرایط معامله رو با توجه به استراتژی سرمایه گذاری خودش شخصی سازی کنه. در واقع لیمیت اورد یکی از انواع روش های سفارش گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی سنتی هست. بر اساس این روش کاربر می تونه سفارش خرید یا فروش کوین مورد نظر خودش رو در قیمتی مشخص و از قبل تعیین شده ثبت کنه. به این ترتیب، زمانی که وضعیت بازار به قیمتی برسه که کاربر مشخص کرده، سفارش خرید یا فروش اجرا میشه.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

انواع سفارش محدود کدامند؟

انواع سفارش محدود کدامند؟

همونطور که گفتیم، در سفارش محدود یا Limit Order در واقع معامله گر برای درخواست خرید و فروش خودش می تونه یه قیمت مشخص ثبت کنه و این سفارش فقط زمانی انجام میشه که بازار به همون قیمت برسه. یه سفارش محدود فقط زمانی انجام میشه که قیمت اون از قبل تعیین شده باشه و در دسترس قرار بگیره. یعنی به طور کلی قیمتی بهتر از قیمت فعلی بازار باشه. سفارش محدود در بازار انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع سفارش محدود در بازار بپردازیم.

·سفارش محدود خرید

یکی از انواع سفارش های محدود در بازار ارزهای دیجیتال که معامله گران ثبت می کنند، سفارش محدود خرید هست. Buy Limit Order بع تعیین حداقل قیمت برای خرید یه دارایی گفته میشه. در این نوع از سفارش ها، سرمایه گذار قصد خرید یه دارایی با کمتر از قیمت مبادله اون در بازار رو داره. به عنوان مثال، اگه در بازار فعلی هر بیت کوین با قیمت 20 هزار دلار معامله بشه، شما می تونین یه سفارش محدود خرید به میزان 18 هزار دلار رو تعیین کنین تا به محض رسیدن قیمت به این ناحیه خرید شما انجام بشه.

·سفارش محدود فروش

یکی دیگه از انواع سفارش های محدود در بازار ارزهای دیجیتال، سفارش محدود فروش یا Sell Limit Order هست. سفارش های فروش مخصوص سرمایه گذارانی هست که امید به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خودشون دارن. در این نوع از سفارش ها می تونین رقم فروش یه دارایی رو به میزان بالاتری از سفارش ها بازار تعیین کنین تا به محض فراهم شدن شرایط، این دارایی به فروش برسه.

مقاله پیشنهادی: انواع نمودارهای قیمتی در ارزهای دیجیتال

نکات کلیدی درباره سفارش محدود

نکات کلیدی درباره سفارش محدود

معامله گران و تریدرها می تونن از طریق سفارش محدود قیمت مشخصی رو برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار تعیین کنند. سفارش محدود، مکانیسم خیلی ساده ای وجود داره. اگه قیمت بازار ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های دیجیتال شما به قیمتی که از قبل مشخص شده برسه، سفارش شما تکمیل میشه و در غیر این صورت سفارش به صورت خودکار لغو میشه. برخی از نکات کلیدی درباره سفارش محدود عبارت هستن از:

  • سفارش محدود یا لیمیت اورد تضمین می کنه که یه سفارش در محدوده قیمتی مشخصی یا بهتر از اون صورت گرفته.
  • لیمیت اوردر هیچ تضمینی برای اجرای سفارش شما نمیده و همه چیز به تغییرات قیمت ارز دیجیتال مورد نظر بستگی داره.
  • سفارشات محدود بر روی قیمت دارایی کنترل دارن، ولی در شرایطی که بازار با نوسان همراه هست، ممکنه دارایی شما از دست بره.
  • در Limit Order قیمتی برای ورود به معامله تعیین می کنین، سپس حجم اون رو مشخص کرده و هر زمانی که قیمت نمودار به اون نقطه برسه معامله شما باز میشه.
  • برای جلوگیری از ضررهای نزولی بزرگ، میشه از سفارشات محدود به همراه استاپ اوردر یا سفارش متوقف استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی: انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سفارش محدود چیست؟ اطلاعاتی در مورد سفارش محدود یا Limit Order به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع سفارشات محدود در بازار بپردازیم و نکات مهم سفارش محدود ارز دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، سفارش محدود یا لیمیت اوردر یکی از انواع سفارش های قابل ثبت در معاملات ارزهای دیجیتال هست. این نوع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار هستن. با استفاده از این روش ثبت سفارش، تریدر می تونه میزان ریسک معامله رو تا حد ممکنه کاهش بده و شرایط معامله رو با توجه به استراتژی سرمایه گذاری خودش شخصی سازی کنه.


نظرات کاربران در مورد سفارش محدود یا Limit Order چیست؟
سوال امنیتی :9+87 = ?