شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن! (روش شناسایی ارزهای مستعد رشد)

1402/07/06
شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن! (روش شناسایی ارزهای مستعد رشد)


ما قصد داریم به آموزش سایت CryptocurrencyAlerting پرداخته و همچنین در این مقاله نحوه شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن و روش شناسایی ارزهای مستعد رشد رو به شما آموزش بدیم؛ که از کجا مطلع بشیم که کدوم ارز دیجیتال در صرافی ها لیست میشن. اگه یک سرمایه گذار یا معامله گر و یا مشغول خرید ارز دیحیتال در بازار ارزهای دیجیتال باشین، احتمالا کلماتی مثل پامپ یا دامپ رو شنیده باشین. پامپ و دامپ روشی غیر قانونی در بازارهای مالی هست و فقط به حوزه ارز دیجیتال محدود نمیشه. ولی در حال حاضر با توجه به گسترش فضای آنلاین و مخصوصا رایج شدن ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده، این روش در مقایسه با قبل نزد کلاهبرداران بسیار رایج تر شده.

پامپ و دامپ زمانی اتفاق می افته که گروهی از سرمایه گذاران دانه درشت، یک شرکت سرمایه گذاری یا به طور کلی فرد یا گروهی دارای سرمایه زیادی هستن، تصمیم می گیرن که به طور مصنوعی و غیر واقعی قیمت یک کالا، ارز دیجیتال یا سهام رو بالا ببرن. این افراد حجم زیادی از اون دارایی رو از قبل خریداری کردن و با بالا بردن قیمت، سود هنگفتی به دست میارن. الگوی پامپ و دامپ در ارز دیجیتال نیز دقیقا به این شکله. همچنین پامپ و دامپ در بازارهایی با عمق کم اتفاق می افته. دارایی هایی که ارزش بازار اون پایینه بیشتر در معرض خطر قرار دارن.

شاید تا الان که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارین، شنیده باشین که دوستی یا آشنایی ارزی خریده و بعد از مدتی پامپ شده و سود هنگفتی به دست آورده. یا شاید هم این قضیه برعکس شده و ارزشون دامپ شده و سرمایشون نصف یا حتی کمتر شده باشه. همچنین هر کسی احتمالا دوستی داشته که با شیبا میلیادر شده. چون ارز دیجیتال شیبا به دلیل لیست شدن در صرافی بایننس، رشد بسیار چشمگیری کرد. طوری که اگه فردی در سال 1399 یک دلار شیبا اینو می خرید، الان حدود 1 میلیارد تومان پول داشت. در ادامه مقاله نحوه شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن و روش شناسایی ارزهای مستعد رشد رو براتون آموزش می دیم تا بدونین کدوم ارز در کدوم صرافی لیست میشه و از رشدش جا نمونین.

چگونه پامپ و دامپ رو در بازار ارزهای دیجیتال تشخیص بدیم؟

پامپ و دامپ

در این قسمت از مقاله نحوه شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن و روش شناسایی ارزهای مستعد رشد، اطلاعاتی در این مورد برای شما ارائه می کنیم که چجوری پامپ و دامپ رو در بازار ارزهای دیجیتال تشخیص بدین. کلید اصلیی شناسایی یک طرح پامپ و دامپ این هست که در مورد پروژه ها و ارزهای دیجیتالی که توسط افراد ناشناس و حتی افراد شناخته شده با میلون ها فالوور در اینستاگرام و یا بقیه شبکه های اجتماعی معرفی میشن، وسواس بیشتری داشته باشین. به عبارتی تحقیق و بررسی بیشتری در مورد ارز دیجیتال تبلیغ شده توسط اون ها انجام بدنیو از افراد کارشماس راهنمایی بگیرین.

در بازار ارزهای دیجیتال هر وقت با تبلیغاتی روبرو شدین که به نظر جذاب میان، لحظه ای وعده های جذاب اون رو کنار بذارین و رزومه تیم پشت پروژه رو مطالعه کنین. سعی کنین با ذهنی دور از طمع تصمیم بگیرین و ببینین این تیم در گذشته چی کاره بودن و سرنوشت پروژه های قبلی اون ها چی شده؟ به این ترتیب اگه همه پروژه های قبلی اون ها نیمه کاره رها شده باشه، هیچ تضمینی وجود نداره که این پروژه نیز به سرنوشت مشابهی دچار نشه و کاربران و سرمایه گذاران رو با پامپ و دامپ یک ارز دیجیتال بیچاره نکنه.

قدم بعدی در شناسایی روش پامپ و دامپ بررسی فنی پروژه هست. با استفاده از روش های تحلیل و فاندامنتال ارزش پروژه رو بررسی کنین و با استفاده از شاخص های اقتصادی معتبر ارزش پروژه در آینده رو پیش بینی کنین. در نظر داشته باشین که تحلیل فاندامنتال کار پیچیده ای هست و به ورق زدن سریع صفحه های یک وایت پیپر محدود نمیشه. همچنین روش دیگه برای شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن، اطلاع پیدا کردن از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی هاست. چون برخی از ارزهای دیجیتال بعد از اینکه در یک صرافی لیست میشن با افزایش قیمت همراه هستن.

پامپ و دامپ در ارز دیجیتال چیست؟

پامپ و دامپ دو واژه متداول در بازارهای مالی، به ویژه در بازارهای کریپتوکارنسی، هستند. این دو واژه به تغییرات سریع قیمت یک دارایی مالی اشاره دارند:

1. پامپ (Pump)

   - پامپ به وضعیتی اشاره دارد که قیمت یک دارایی مالی به طور نسبتاً سریع و ناگهانی افزایش پیدا می‌کند. این افزایش ممکن است به صورت واضح و قابل مشاهده باشد و به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به خرید دارایی معینی علاقه دارند.

   - پامپ‌ها معمولاً با افزایش حجم معاملات همراه هستند و ممکن است توسط گروه‌هایی از معامله‌گران یا تعداد زیادی از معاملات خریداری شوند تا قیمت به بالاترین مقدار ممکن برسد.

   - پامپ‌ها در اغلب موارد توسط افراد یا گروه‌هایی که می‌خواهند افزایشی در قیمت دارایی معینی را ایجاد کنند، ترتیب می‌شوند. این افراد ممکن است از شایعه‌ها، تحلیل‌های نادرست، یا روش‌های دیگری برای جذب معامله‌گران به خرید دارایی استفاده کنند.

   - پامپ‌ها بیشتر در بازارهای کریپتوکارنسی رخ می‌دهند و برخی از آنها ممکن است برای تضعیف و تخریب اعتبار بازارها یا افراد دیگر نیز به کار گرفته شوند.

2. دامپ (Dump)

   - دامپ به وضعیتی اشاره دارد که قیمت یک دارایی مالی به طور نسبتاً سریع و ناگهانی کاهش پیدا می‌کند. این کاهش ممکن است به صورت واضح و قابل مشاهده باشد و به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از معامله‌گران به فروش دارایی معینی علاقه دارند.

   - دامپ‌ها معمولاً با کاهش حجم معاملات همراه هستند و ممکن است توسط معامله‌گرانی که می‌خواهند قیمت را به حداقل برسانند، انجام شوند.

   - بسیاری از دامپ‌ها به عنوان پاسخ به پامپ‌ها رخ می‌دهند. با افزایش قیمت به طور ناگهانی در یک پامپ، بسیاری از معامله‌گران تصمیم می‌گیرند تا به فروش دارایی معینی بپردازند و سود خود را به دست آورند.

   - دامپ‌ها می‌توانند باعث افت اعتماد معامله‌گران به بازار شوند و به تحولات نگاتیو در قیمت دارایی‌ها منجر شوند.

 

آموزش سایت CryptocurrencyAlerting:

سایت CryptocurrencyAlerting:

همونطور که گفتیم یکی از روش های شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن، با خبر شدن از لیست شدن ارزها درون صرافی هاست. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله نحوه شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن، به معرفی سایت CryptocurrencyAlerting می پردازیم. این سایت یک پلتفرم هشدار انعطاف پذیر هست که بر نظارت بر فضای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال متمرکز هست. همچنین این سایت علاوه بر قیمت های بازار، فهرست های مبادلات، حجم معاملات، تراکنش های کیف پول رو دنبال می کنه. کاربران سایت CryptocurrencyAlerting هشدارهای بسیار قابل تنظیمی رو دریافت می کنن که به طور فعال 24 ساعته، نظارت میشن.

بهتره بدونین که یک ثانیه هم در مورد یک سرویس هشدار مهم هست. به همین دلیل این سایت در هفت روز هفته به صورت 24 ساعته داده ها رو جمع آوری می کنه که این کار نیز بستگی به صرافی ها و API متفاوت هست. این سایت به طور معمول می تونه داده های بازار ارزهای دیجیتال رو در عرضه 15 تا 25 ثانیه جمع آوری و هشدار بده. به عبارتی وقتی یک هشدار جدید ایجاد میشه، ممکنه سایت CryptocurrencyAlerting یک دقیقه طول بکشه تا بر اون هشدار نظارت بکنه.

کاربران این سایت می تونن بعد ثبت نام در این سایت، از طریق شماره تلفن، ایمیل و یا اکانت تلگرام خودشون از هشدارهای لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی ها مطلع بشن. این هشدار ها رو کاربران ایجاد می کنن و تعداد هشدارهایی که کاربر می تونه ایجاد کنه به طرح عضویت اون در سایت بستگی داره. به این ترتیب کاربران می تونن با دریافت هشدار از این سایت، از لیست شدن ارزها در صرافی ها با خبر بشن. البته توجه داشته باشین که هر ارزی که در صرافی لیست میشه، قطعا باعث پامپ شدن قیمت اون نمیشه و احتمال داره اصلا قیمتش تکون نخوره. در ادامه به آموزش سایت CryptocurrencyAlerting می پردازیم.

نحوه کار با سایت CryptocurrencyAlerting:

• وارد شدن به سایت

CryptocurrencyAlerting

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله نحوه شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن، نحوه کار با سایت CryptocurrencyAlerting رو برای شما آموزش می دیم. در مرحله اول باید به این سایت ورود کنین. وقتی که سایت CryptocurrencyAlerting رو در گوگل سرچ کنین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما باز میشه که با امکانات جذابی که برای شما میده، می تونین از این سایت بهترین استفاده رو بکنین.

• گزینه Price Alert

Price Alert

در این مرحله در قسمت سمت چپ بالای سایت که برین، الین گزینه در منو گزینه Price Alert رو مشاهده می کنین، در اینجا باید گزینه Price Alert رو انتخاب کنین. با زدن روی این گزینه، صفحه ای جدید برای شما باز میشه که گزینه های مختلفی روی برای نحوه دریافت اعلان یا هشدار واستون نمایش میده.

Price Alert

بعد از اینکه روی گزینه Price Alert کلیک کردین، صفحه جدیدی مثل تصویر بالا برای شما نشون داده میشه که یه سری اطلاعات داره که می تونه در قالب اس ام اس، ایمیل و در قالب نوتیفیکشن یا هر قالبی که شما دلتون بخواد براتون ارائه میده. مثلا می تونین انتخاب کنین که قیمت بیت کوین رو در هر نیم ساعت یک بار در قالب اس ام اس برای شما اس ام اس بده یا قبل از لیست شدن در صرافی، شما رو مطلع کنه.

Price Alert

در این قسمت یه مثالی زدیم که بتونین از یکی از قابلیت های سایت CryptocurrencyAlerting استفاده کنین. ما برای مثال در اینجا ارز کاردانو رو انتخاب کردیم که اگه قیمتش رسید به 2 دلار، در قالب اس ام اس برامون خبر بده. علاوه بر این، شما می تونین از قیمت هر ارز دیجیتال دیگه که انتخاب می کنین، در قالب های مختلفی که گفتیم، با خبر بشین. برای مثال می تونین قیمت ارز دوج کوین رو انتخاب کنین و تعیین کنین که اگه به قیمت 1 دلار رسید، در قالب ایمیل براتون اطلاع بده.

 مزیتی که این قسمت از سایت داره این هست که مثلا اگه کاردانو در مقاوت 2 دلار باشه، تعیین کنین که هر موقع مقاومت 2 دلار رو شکوند، برای شما اس ام اس بده و وارد معاملات بشین. همچنین می تونین در این قسمت از سایت CryptocurrencyAlerting، انتخاب کنین که ارز بیت کوین یا حالا هر ارز دیگه نسبت به یک بازه زمانی بالای 5 درصد رشد کرد، برای من اطلاع بده. علاوه بر این، می تونین برعکس این کار رو هم انجام بدین. یا مثلا می تونین انتخاب کنین که بیت کوین نسبت به یک ساعت قبلش 5 درصد تغییر کرد چه صعودی یا نزولی، بهتون خبر بده.

• گزینه Valume

Valume

امکان دیگه ای این سایت برای کاربرانش میده این هست که می تونن از طریق این سایت از حجم معاملات ارزهای دیجیتال مختلف نیز باخبر بشن. برای اینکه شما نیز از تغییرات حجم معامالات ارزها خبردار بشین، می تونین با زدن روی گزینه Valume، وارد صفحه ای مثل تصویر بالا بشین. در اینجا ما انتخاب کردیم که مثلا اگه حجم معاملات بیت کوین در صرافی کوین بیس 2 برابر شد، برای ما اطلاع بده. همونطور که می دونین حجم معامالات برای ارزهای دیجیتال خیلی مهم چون هر وقت حجم معامالات افزایش پیدا می کنه یعنی داره اتفاقاتی می افته و ما باید باخبر باشیم و بریم سراغ اون ارز و یه تصمیم عالی خرید یا فروش بگیریم. چون همه چی طبق حجم معاملات اتفاق می افته.

• گزینه مارکت کپ سایت CryptocurrencyAlerting

CryptocurrencyAlerting

گزینه بعدی که سایت CryptocurrencyAlerting این هست که می تونین مارکت کپ ارزهای دیجیتال رو مشاهده کنین. وقتی روی گزینه MarketCap کلیک می کنین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما باز میشه. ما در اینجا انتخاب کردیم که هر موقع مارکت کپ بیت کوین رسید به 800 میلیارد دلار بهمون اطلاع بده تا تصمیمی بگیریم. به این ترتیب شما نیز می تونین در این قسمت انتخاب کنین که مارکت کپ ارز مورد نظرتون رسید به فلان مقدار بهتون در قالب اس ام اس، ایمیل و... اطلاع بده.

• گزینه Dominance

Dominance

گزینه بعدی نیز که در سایت CryptocurrencyAlerting وجود داره این هست که می تونین با استفاده از این گزینه، دامیننس ارزهای مختلف رو مشاهده کنین. وقتی روی این گزینه کلیک می کنین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما بالا میاد. ما در این قسمت ارز بیت کوین رو انتخاب کردیم که هر موقع دامیننس اون بالای 42 درصد شد، بهمون اطلاع بده. شما نیز می تونین ارزهای دیجیتال مختلف رو انتخاب کرده و قالب های مختلف براتون اطلاع داده بشه.

• گزینه Listings

Linstings

بخش جذاب دیگه ای که در آموزش سایت CryptocurrencyAlerting می خوایم بهش بپردازیم و بخش اصلی این سایت هست، اینه که می تونین از این قسمت، مطلع بشین که کدوم ارزها در صرافی ها لیست شدن. این گزینه گاها ارزهایی رو برای شما اطلاع رسانی می کنه که بعد از خبر، رشد قیمتی خوبی دارن. برای مثال اگه ارز بیبی دوج در صرافی بایننس لیست بشه برای شما اطلاع میده تا اگه دوست داشتین خرید بزنین از سود جا نمونین.

گزینه Coin Listing Alert

Coin Listing Alert

شما بعد از اینکه روی گزینه Coin Listing Alert زدین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما نشون داده میشه. در این قسمت می تونین تعیین کنین که هر ارزی در صرافی بایننس، کوین بیس، گتایو و... لیست شد براتون در قالب اس ام اس، ایمیل و یا هر قالبی که دلتون می خواد برای شما اطلاع بده. برای مثال می تونین تعیین کنین که اگه ارز بیبی دوج در صرافی بایننس لیست شد براتون 24 ساعت قبل از لیست شدن در صرافی اطلاع بده. همچنین از اونجایی که می دونین لیست شدن در صرافی بایننس، باعث رشد قیمتی ارز میشه، این بخش می تونه برای شما سودساز باشه.

همونطور که میدونین 3 تا صرافی وجود داره که هر ارزی در اون ها لیست میشه یه پامپ قیمتی دارن، این صرافی ها بایننس، کوکوین و کوین بیس هستن. به این ترتیب می تونین تعیین کنین که هر ارزی در صرافی بایننس یا کوین بیس لیست شد براتون اطلاع بده. به این ترتیب شما می تونین برین سوار اون ارز بشین و اون رشد قیمتی و پامپ رو داشته باشین. احتمالا خیلی از افراد این ترفند رو نمی دونن و یا اطلاعی از این سایت ندارن و ما برای شما آموزش دادیم.

• گزینه های بعدی Listings

Listings

همچنین بخش Listings دو بخش جذاب دیگه هم داره که در این قسمت برای شما معرفی می کنیم تا با استفاده از اون ها نیز بتونین اطلاعاتی راجب ارز دیجیتال مورد نظرتون به دست بیارین. یکی از این گزینه ها، گزینه Recent Exchange Listings هست که می تونین از این قسمت از ارزهای دیجیتالی که اخیرا در صرافی ها لیست شدن، باخبر بشین. این بخش صحت کار سایت CryptocurrencyAlerting رو نشون میده چون به کاربران نشون میده که ارزی که اطلاع داده بود در اون صرافی که گفته شده بود لیست شد.

گزینه بعدی که در قسمت Listings می تونین ازش استفاده کنین، بخش Treding Coins هست. با زدن روی این گزینه، صفحه ای برای شما باز میشه که می تونین ببینین کدوم ارز دیجیتال داره بیشتر در رسانه های اجتماعی ترند میشه. سایت CryptocurrencyAlerting در این قسمت میاد کوین هایی رو که بر اساس خودشون و معیارهای سایت، ترند هستن و یا تو بورس هستن رو برای شما نشون میده، که می تونین فعالیت های خودتون رو روش داشته باشن.

• گزینه On-Chain

On-Chain

گزینه بعدی که می تونین در آموزش سایت CryptocurrencyAlerting ازش استفاده کنین، این هست که می تونین با استفاده از این گزینه اطلاعات On-Chain رو دریافت کنین. در قسمت On-Chain کلیک می کنین سه تا گزینه برای شما باز میشه، در اینجا وقتی روی گزینه Wallet Watch Alert کلیک می کنین، صفحه ای مثل تصویر بالا برای شما باز میشه. در این صفحه می تونین آدرس کیف پول نهنگ های ارز دیجیتال رو جاگذاری کنین و اطلاع پیدا کنین که نهنگ ها دارن کدوم ارز رو می خرن و کدوم ارز رو می فروشن. به این ترتیب می تونین معامله های نهنگ ها رو برای خودتون الگو قرار بدین و همزامان با خرید و فروش اون ها، معامله انجام بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن، سایت CryptocurrencyAlerting رو برای شما معرفی کنیم و روش شناسایی ارزهای مستعد رشد رو برای شما ارائه کردیم. همچنین اطلاعاتی در مورد پامپ و دامپ های ارز دیجیتال و نحوه تشخیص پامپ و دامپ ارز دیجیتال برای شما ارائه کردیم. همونطور که گفتیم، سایت CryptocurrencyAlerting یکی از سایت هایی هست که با دادن اطلاعاتی در مورد قیمت ارزهای دیجیتال و لیست شدن در صرافی ها، به شما در فروش و خربد ارز دیجیتال کمک می کنه.


نظرات کاربران در مورد شکار ارزهای دیجیتال قبل از پامپ شدن! (روش شناسایی ارزهای مستعد رشد)
  • سپاس از اطلاعات ارزشمندتون که در اختیار من گذاشتین

    سلام بسیار عالی خسته نباشید

    باسلام دوباره هزار بار هم تشکر کنم باز هم کمه این اطلاعات باارش رو دراختیار ما قرار میدین بسیار ممنون.... همیشه موفق باشید

    ممنونم عالی بود

    خیلی جالب بود ممنون از وقتی که برا این آموزش رایگان گذاشتید

    ممنون بابت آموزش کاربردیتون . گرفتن وشناسایی ارزهای پامپی واقعا کارهرکسی نیست وتجربه وزمان زیادی برای کسب مهارت میخواد.اماتواین مدتی که از ربات همیار تریدر استفاده کردیم تونستیم پامپای خوبی بگیریم .

    بسیار عالی

    همیشه اون استادی که فوت آخره کوزه گری رو به شاگردهاش یاد داده هم عزیزتر شده هم رحمتو برکت شامل حال خودشو عزیزانش شده انشاالله که همچنان پاینده و هادی باشید

    سلام ، بسیار عالی و کاربردی بود

    واقعا ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار میدین

    وقتی یک ارزی در صرافی لیست نشده چطور میشه خرید؟

    • از طریق صرافی های غیرمتمرکز مثل پنکیک سواپ و غیره

    • از طریق صرافی های غیرمتمرکز مثل پنکیک سواپ و غیره

    توضیح عالی و جامعپبود،،،،ممنون از زحمتی که کشیذید

    چرا برای من error داده و گفته هشدار رمز ارز هنوز در منطقه شما در دسترس نیست؟

    ممنون از شما سایت بسیار خوبیه امیدوارم که بتونیم به همدیگه کمک کنیم تا شرایط بهتری برای تریدر های ایرانی فراهم بشه

    سلام بسیار ممنون برای اطلاعات مفیدی که دادید. اما برای من موقع ثبت کردن ایمیل و پسورد برای ست کردن نوتیف، میگه هنوز این وبسایت توی ریجن شما کار نمیکنه.

    سلام برای فعال کردن اس ام اس ایران توی لیست کشورها نیست.

    متشکرم درود و رحمت خدا بر شما

    سلام من نمیتونم ثبت نام کنم یعنی ایمیل منو قبول نمیکنه لقیه هم همینطورند یا برای من فقط اینطوره؟؟

سوال امنیتی :1+43 = ?