مقایسه مونرو و بیت کوین؛ کدام یک بهتر است؟

1401/10/20
مقایسه مونرو و بیت کوین؛ کدام یک بهتر است؟

بیت کوین بهتره یا مونرو؟! در این مقاله قراره تا به اتفاق همدیگه به این بپردازیم که کدام یک از ارزهای دیجیتال بیت کوین و مونور می تونه برای ما سودآور و بهتر باشه. با شنیدن اسم بیت کوین چه چیزهایی به ذهنتون میرسه؟ برای افراد زیادی اسم بیت کوین با مفاهیمی مثل حریم خصوصی، ناشناس بودن کاربر و انجام معاملات به صورت کاملا ناشناس، عجین شده. بیت کوین اولین ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی هاست و تا الان بالاترین ارزش رو در بین سایر رمز ارزها حفظ کرده و در حال حاضر به عنوان رهبر و پادشاه در صدر سایر ارزهای دیجیتال به فعالیت خودش ادامه میده. با وجود این مسائل بیت کوین بدون رقیب نیست. در حال حاضر مونرو در مقابل بیت کوین و به عنوان یکی از رقیب های خودش قرار داره که مزایای زیادی به همراه داره.

اگه کمی در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارزهای دیجیتال مختلفی رو شنیدین. بیت کوین در حال حاضر به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال رتبه اول در بازار رو در اختیار داره و خیلی از افراد به خرید و فروش و استخراج این ارز دیجیتال می پردازن، ولی ارزهای دیگه ای هم وجود دارن که از ویژگی ها و آپشن های خیلی خوبی برخوردار هستن. یکی از این رمز ارزها نیز مونرو هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه مونرو و بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و مونرو به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت بیت کوین و مونرو بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای خرید بیت کوین یا مونرو بگیرین.

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین(BTC)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم ارز دیجیتال بیت کوین رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که بیت کوین چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده هست که به عنوان یه پول ارز دیجیتالی شناخته میشه. هیچ فرد و یا افرادی نمی تونن تراکنش های این ارز دیجیتال رو دنبال کنند و کاملا به صورت رمزنگاری شده و محرمانه هست. ارز دیجیتال بیت کوین توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکامونو در سال 2009 راه اندازی شد. بیت کوین فورک های زیادی رو بعد از خودش تجربه کرده.

ارز دیجیتال بیت کوین نوعی رمز ارز کاملا امن و سرتاسر رمزنگاری شده هست که هیچ شرکت و یا بانکی نمی تونه تراکنش های اون ها رو بررسی کنین. بعد از تهیه دستگاه و متصل شدن به شبکه بیت کوین تقریبا هر 10 دقیقه می تونین ارز دیجیتال بیت کوین استخراج کنین. همچنین بیت کوین و کریپتوکارنسی های دیگه خطوطی از ارزهای رایانه ای هستن که ارزش پولی دارن. این خطوط رمز با رایانه های قوی و همراه با مصرف زیاد انرژی برق تولید میشن. یکی از مزایای اصلی بیت کوین این هست که میشه اون رو در حالت آفلاین هم در یه سخت افزار امن ذخیره کرد. به این جالت، ذخیره سرد گفته میشه. با وجود ذخیره سرد، امکان به سرقت رفتن رمز ارزها به صفر میرسه.

مقاله پیشنهادی: طلا بخریم یا بیت کوین؟

آشنایی با ارز دیجیتال مونرو

آشنایی با ارز دیجیتال مونرو

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال مونرو که با نماد اختصاری XMR هم شناخته میشه، نوعی ارز رمزنگاری شده متمرکز بر حریم خصوصی هست. این رمز ارز هم مثل بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال محبوب پروژه ای منبع باز با جامعه بزرگی از مشارکت کننده هاست. نکته ای مونرو رو منحصر به فرد می کنه، ناشناس نگه داشتن کیف پول ها و تراکنش ها برای اعضای شبکه، توسعه دهنده ها و ماینرهاست. همچنین سیستم ارز دیجیتال مونرو در سال 2014 با فلسلفه ای متمرکز بر امنیت، حریم خصوصی و تمرکززدایی راه اندازی شد. در این سیستم بلاک های جدید هر دو دقیقه یبار به وجود میان. در این بلاک چین هیچ حداکثری برای اندازه بلاک ها وجود نداره.

ارز دیجیتال مونرو یا XMR نوعی رمز ارز امن، خصوصی و پیگیر گریز هست و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان پیدا کردن از اینکه همه تراکنش هایش غیرقابل رهگیری و پیگیرگریز باقی می مونن استفاده می کنه. در جهانی با شفافیت رمزافزون، دلیل به وجود اومدن ارز دیجیتالی مثل مونرو و علاقه به اون رو میشه درک کرد. ارز دیجیتال مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می کنه. یعنی مونرو هم مثل بیت کوین قابلیت استخراج داره. از جمله از ویژگی های ارز دیجیتال مونرو می تونیم به خصوصی بودن، غیرمتمرکز بودن، مقیاس پذیری، تاکید زیاد بر امنیت و ناشناخته موندن در تراکنش ها اشاره کنیم.

مقاله تکمیل کننده: ارز دیجیتال مونرو چیست؟

تفاوت بیت کوین و مونرو

تفاوت بیت کوین و مونرو

همونطور که گفتیم، بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال مختلفی هست که هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و مشخصات خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. از جمله از این رمز ارزها می تونیم به ارز دیجیتال مونرو و بیت کوین اشاره کنیم. این دو رمز ارز با همدیگه تفاوت های زیادی دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی تفاوت بیت کوین و مونرو بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

• یکی از تفاوت بیت کوین و مونرو این هست که هر دو رمز ارز عرضه محدودی دارن، با این تفاوت که تعداد واحدهای عرضه شده بیت کوین 21 میلیون و تعداد واحدهای عرضه شده مونرو 18 میلیون واحد هست.

• یکی دیگه از تفاوت بیت کوین و مونرو این هست که الگوریتم هر دو رمز ارز متفاوت هست و این موضوع یه امر طبیعی هست. چون هیچ کدوم از خانواده هم نیستن. الگوریتم ارز دیجیتال بیت کوین SHA-256 هست و الگوریتم ارز دیجیتال مونرو هم CRPTONOTE هست.

• یکی دیگه از تفاوت بیت کوین و مونرو این هست که سرعت استخراج بلاک های مونرو بیشتر از ارز دیجیتال بیت کوین هست.

• ارز دیجیتال مونرو مقیاس پذیری بالاتری نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین داره که همین موضوع باعث میشه تا مونرو محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه مونرو و بیت کوین، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و مونرو به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت بیت کوین و مونرو بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین. همونطور که گفتیم، بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال مختلفی هست که هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و مشخصات خاص خودشون مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن. از جمله از این رمز ارزها می تونیم به ارز دیجیتال مونرو و بیت کوین اشاره کنیم. این دو رمز ارز با همدیگه تفاوت های زیادی دارن. برای مثال ارز دیجیتال مونرو مقیاس پذیری بالاتری نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین داره.


نظرات کاربران در مورد مقایسه مونرو و بیت کوین؛ کدام یک بهتر است؟
سوال امنیتی :3+32 = ?