کیف پول آیوتا چیست؟ آموزش ساخت کیف پول آیوتا IOTA

1402/06/12
کیف پول آیوتا چیست؟ آموزش ساخت کیف پول آیوتا IOTA

کیف پول آیوتا چیست؟ بهترین کیف پول های آیوتا کدامند؟ و ... اگه قصد خرید آیوتا دارین ولی در مورد ذخیره ی ارز دیجیتال آیوتا اطلاع ندارین و چنین سوالاتی ذهنتونو مشغول کرده، مقاله ی ما رو دنبال کنین. این مقاله شما رو با انواع کیف پول آیوتا و در واقع بهترین کیف پول ارز دیجیتال آیوتا آشنا میکنه و در آخر با دنبال کردن آموزش ساخت کیف پول آیوتا به صورت مرحله به مرحله میتونین به راحتی ساخت کیف پول IOTA داشته باشین و ارز دیجیتال آیوتا رو در اون ذخیره کنین. چون همینطور که میدونین بعد از خرید ارز دیجیتال باید اونو در کیف پول دیجیتالی ذخیره کنین تا از امنیت اون مطمئن بشین. پس لازمه که با کیف پول ارزهایی که قصد خرید و فروششو دارین آشنا بشین.

ارز دیجیتال آیوتا را بیشتر بشناسیم

کیف پول آیوتا چیست؟ | ارز دیجیتال آیوتا

ارز دیجیتال آیوتا IOTA یه ارز با کارمزد تراکنش صفره که برای ایتنرنت اشیاء مورد استفاده قرار میگیره و در واقع برا این کار ساخته شده. ویژگی اصلی که آیوتا رو از سایر ارز دیجیتال ها متمایز می‌کنه اینه که آیوتا به جای تکنولوژی بلاک چین از دفتر کلی توزیع شده و متن باز به نام Tangle استفاده می‌کنه. این کار باعث میشه در شبکه آیوتا تراکنش‌ها راحت‌تر انجام بشه. آیوتا قابلیت های نوینی داره که تراکنش های فوق سریع و بدون کارمزد رو برا کاربرا فراهم می کنه. علاوه بر این در آیوتا یه سیستم مقابله با حملات کامپیوترهای کوانتومی در نظر گرفته شده. با این وجود شبکه آیوتا فقط برای پرداخت ها توسعه داده شده هستش و از قراردادهای هوشمند یا بستری برای برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی نمی کنه. در آینده‌ای نزدیک آیوتا عملیات پرداختی آسان رو بین وسایل دارای حسگر امکان‌پذیر می‌کنه. با استفاده از سیستم آیوتا نیازی به دفتر کل مرکزی نیستش و تراکنش‌ها توسط سیستمی به نام گراف جهت دار غیرمدور یا همان Tangle ثبت و تایید میشن. با استفاده از سیستم Tangle قدرت پردازشی در سراسر شبکه پراکنده می‌شه که در نتیجه تراکنش‌های رایگان و آنی میشه. به همین دلیله که برای اجرای شبکه نیازی به استخراج‌گران نیست.

کیف پول آیوتا چیست؟

ساخت کیف پول آیوتا | کیف پول آیوتا چیست؟

اگه مقاله ی ما رو در مورد ارز دیجیتال چیست؟ خونده باشین متوجه میشین که ارز دیجیتال در واقع یه ارزش دیجیتالی هستش که میتونه در آینده جای پول به شکل امروزی رو بگیره. خوب همینطور که برا نگهداری پول و اسکناس هامون نیاز یه کیف پول فیزیکی داریم، برا نگهداری ارز آیوتا و یا هر ارز دیجیتال دیگه ای به یه محیط امن نیاز داریم که بهش کیف پول دیجیتال میگن. اگه خرید آیوتا داشتین و قصد نگهداری IOTA در کیف پول دارین، باید بدونین که کیف پول های زیادی برای انتخاب دارین. ما در مقاله ی "کیف پول آیوتا چیست؟ آموزش ساخت کیف پول آیوتا" ابتدا شما رو با ویژگی های بهترین کیف پول ها و بعد با انواع کیف پول ارز آیوتا آشنا میکنیم.

ویژگی های بهترین کیف پول آیوتا

ویژگی‌های بهترین کیف‌پول آیوتا (IOTA Wallet) می‌توانند به شما در انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال آیوتا کمک کنند. در ادامه ویژگی‌هایی را که در یک کیف پول آیوتا باید دنبال کنید آورده‌ام:

امنیت:

   - معمولاً از کیف پول‌های آیوتا که امنیت برتری دارند، برای حفاظت از کلیدهای خصوصی شما استفاده می‌شود.

   - انتخاب یک کیف پول که امکانات امنیتی به روز دارد و مخزن کلید‌های خصوصی شما را به خوبی محافظت می‌کند مهم است.

سهولت استفاده:

   - کیف پول باید برای استفاده آسان باشد و از کاربران نیاز به دانش فنی عمیق نداشته باشد.

   - رابط کاربری (UI) کاربرپسند و ساده از اهمیت زیادی برخوردار است.

پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف:

   - کیف پول باید برای دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها قابل دسترسی باشد.

   - پشتیبانی از نسخه‌های متفاوت برای وب، کامپیوترها و دستگاه‌های موبایل مهم است.

امکانات پشتیبانی:

   - کیف پول بهتر باید امکان پشتیبان‌گیری و بازیابی آسان از کلیدهای خصوصی شما را داشته باشد تا در مواقع اضطراری دسترسی به ارزهای دیجیتال خود را از دست ندهید.

اطلاعات تراکنش:

   - ارائه اطلاعات کافی در مورد تراکنش‌ها از جمله تاریخچه و وضعیت تراکنش‌ها برای شما مفید است.

پشتیبانی از تنظیمات گراف دیرکله:

   - اگر می‌خواهید با تنظیمات گراف دیرکله آیوتا ارتباط برقرار کنید و تراکنش‌های مبتنی بر آن انجام دهید، کیف پول باید این قابلیت را داشته باشد.

آپدیت و توسعه:

   - کیف پول باید به صورت منظم به‌روزرسانی شود تا از امکانات و امنیت بهتری بهره‌مند شود.

   - پشتیبانی از توسعه‌دهندگان فعال و بروزرسانی‌های مستمر نشانه‌ای از توانایی پروژه کیف پول است.

هزینه:

برخی از کیف‌پول‌ها ممکن است هزینه‌هایی برای انجام تراکنش‌ها در شبکه آیوتا از شما دریافت کنند. به عنوان مثال، کارمزد‌های تراکنش یا هزینه‌های مربوط به تبدیل ارزهای دیجیتال ممکن است متغیر باشند.

مهم است که برای انتخاب بهترین کیف پول آیوتا، به دقت مطالعه کنید، ویژگی‌ها و امکانات آن را با گزینه‌های دیگر مقایسه کنید و بررسی کنید که کدام یک به بهترین نیاز‌های شما پاسخ می‌دهد. همچنین، امنیت و حفاظت از کلیدهای خصوصی خود را همیشه در نظر داشته باشید.

انواع کیف پول آیوتا کدامند؟

کیف پول های دیجیتالی انواع مختلفی دارن که هر کدوم یه سری ویژگی ها و سطح امنیت متفاوتی دارن. به طور کل میشه کیف پول ها رو به 5 دسته تقسیم کرد: کیف پول های سخت افزاری، دسکتاپ، موبایلی، تحت وب و کاغذی که امن ترینشون کیف پول های سخت افزای و نا امن ترینشون کیف پول های تحت وب هستن. در ادامه ی "ساخت کیف پول آیوتا" در مورد هر یک از این کیف پول ها به صورت مختصر و مفید توضیح خواهیم داد.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول سخت افزاری آیوتا

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال IOTA ، کیف پول سخت افزاری هستش. گفتیم که این کیف پول ها جزء امنترین کیف پول دیجیتال هستن. در این نوع کیف پول سکه های رمز نگاری شده به صورت آفلاین در یه دستگاه ذخیره میشن. برای دسترسی به کوین آیوتای خود می تونین دستگاه خودتونو به یه کامپیوتر متصل کنین. چون این دستگاه ها پس از اتصال به کامپیوتر به سرور متصل نمیشن دارای امنیت بالایی هستن.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ یکی از انواع کیف پول توکن آیوتا نوعی کیف پوله که شما اونو دانلود میکنین و درست مثل دیگر اپلیکیشن ها بر روی سیستم خودتون ازش استفتده می کنین. در این نوع کیف پول هو سکه ها به صورت آفلاین نگهداری میشن و موقع استفاده از این نوع کیف پول باید از کلید خصوصی استفاده کنین.

کیف پول موبایل

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول موبایل آیوتا

کیف پول موبایل یکی دیگه از کیف پول آیوتا هستش که مانند کیف پول دسکتاپه با این تفاوت که اپلیکیشن باید روی موبایل دانلود و نصب بشه. با نصب اون روی تلفن همراه ارزهاتو همیشه همراه خودتون دارین و دسترسی به کوین هاتون برای خرید و فروش ارز دیجیتال در هر جا و مکانی ممکنه. استفاده از این نوع کیف پول ها خیلی راحتتر از کیف پول دسکتاپ است.

کیف پول کاغذی

کیف پول آیوتا چیست؟ کیف پول کاغذی آیوتا

اگرچه صحبت در مورد کیف پول های کاغذی در ارتباط با یه ارز دیجیتالی عجیب و خنده دار به نظر می رسه، اما اونها وجود دارن منتها به صورت کلیدهای خصوصی و عمومی چاپ شده! به دلیل ماهیت فیزیکی (و آفلاین)، دارای امنیت بسیار بالایی هستن.

کیف پول تحت وب

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول تحت وب آیوتا

از انواع کیف پول آیوتا رسیدیم به کیف پول تحت وب. این کیف پول ها به صورت آنلاین هستن و شما میتونین با استفاده از یه مرورگر وب به کوین های خودتون دسترسی داشته باشین. درسته که این کیف پول ها از نظر امنیتی در پایین ترین سطح هستن اما نسبت به کیف پول هایی که گفته شد، از نظر دسترسی پذیری و استفاده ی آسان، جزء بهترین نوع کیف پول دیجیتالی هستن.

از کدام کیف پول ارز دیجیتال آیوتا استفاده کنیم؟

برای جواب به این پاسخ باید اول هدفتونو از استفاده از کیف پول مشخص کنین. اگه قصد شما از ساخت کیف پول آیوتا اینه که برای پرداخت منظو و دریافت مقادیر کمی آیوتا از کیف پول استفاده کنین در این صورت، کیف پول موبایل یا آنلاین به دلیل سهولت استفاده، منطقی به نظر می رسه. اما اگه هدفتون از ساخت کیف پول IOTA برای نگه داشتن آیوتاست، در این صورت امنیت باید اولویت انتخاب کیف پولتون باشه که قبلا در موردشون صحبت شده.

لیست بهترین کیف پول های آیوتا

در این قسمت از مقاله چند تا از بهترین کیف پول ها برا نگهداری آیوتا خدمتتون معرفی میکنیم و در آخر با آموزش ساخت کیف پول آیوتا در خدمتتون خواهیم بود.

کیف پول لجر نانو اس Ledger Nano S

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

تنها کیف پول سخت افزاری که آیوتا رو پشتیبانی میکنه، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس هستش که مانند یه فلش USB به کامپیوتر متصل میشه و محیطی امن برا نگهداری ارزها به وجود میاره.

کیف پول سخت افزاری آیوتا، لجر نانو اس یه صفحه ی نمایش گر OLED داره که اطلاعات تراکنش ها روی اون نمایش داده میشه. روی دستگاه دو دکمه تعبیه شده که برا تایید تراکنش ها باید اون ها رو فشار بدین که باعث میشه که کسی از راه دور نتونه ارز شما رو به سرقت ببره.

البته اینم باید بگیم که استفاده از کیف پول لجر نانو اس رایگان نیست و باید اونو خریداری کنین. یکی از مشکلات این کیف پول اینه که تنها به یکی از کیف پول های نرم افزاری آیوتا یعنی کیف پول ترینیتی سازگاره و اگه قصد استفاده از این دستگاه برا نگهداری آیوتا دارین، باید حتما این کیف پول نرم افزاری رو دانلود کنین.

کیف پول نرم افزاری GUI Light Wallet

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول نرم افزاری

این کیف پول سبک که نامش رو از Graphical User Interface گرفته به معنی رابط کاربری بصری هستش، گزینه ای خوب برای نگهداری آیوتا به حساب میاد که به شما امکان دسترسی سریع یه کوین های آیوتا رو میده. بعد از اینکه این کیف پول رو دانلود کردین باید انتخاب کنین که یه نود کامل اجرا بشه و یا نود سبک. فرقشونم اینه که در حالت نود کامل باید شبکه ی آیوتا دانلود بشه و با کیف پولتون همگام سازی بشه، انتخاب حالت سبک هم به افراد مبتدی پیشنهاد میشه.

ساخت کیف پول آیوتا GUI Light Wallet بسیار ساده و گام به گامه در ضمن این کیف پول به شما امکان اتصال به یه نود عمومی رو هم میده. کیف پول نرم افزاری GUI Light Wallet روی سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس اجرا میشه و کنترل کلیدهای خصوصیتونم دست خودتونه.

با تمام این توضیحات رابط کاربری این کیف پول طوری طراحی شده که استفاده از اونو کمی سخت میکنه و انتخاب بین حالت نود کامل یا سبک برای افراد مبتدی ممکنه کمی گیچ کننده باشه.

کیف پول نرم افزاری Nostalgia

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول نرم افزاری Nostalgia

اگه شما نمی خواین از GUI استفاده کنین یا حجم زیادی از حافظه ی کامپیوترتون رو به دانلود کامل شبکه اختصاص بدین، مینونین کیف پول سبک Nostalgia  استفاده کنین. این کیف پول به راحتی قابلیت دانلود و اجرا در سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس رو داره و به راحتی برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال استفاده میشه.

کیف پول کم حجم و سبک Nostalgia به شما امکان اجرای تراکنش ها با سرعت بالا با امنیت خوب رو میده. ولی استفاده از این کیف پول برا تازه کاران کمی سخته و دلیلشم اینه که برای اتصال به سرورهای آیوتا باید از نرم افزاری به نام Text Wrangler کد نویسی کنین.

کیف پول نرم افزاری Guarda

کیف پول آیوتا چیست؟ کیف پول نرم افزاری Guarda

کیف پول Guarda یه کیف پول چند ارز هستش که علاوه بر آیوتا بیش از 45 ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم رو هم پشتیبانی میکنه. با استفاده از این کیف پول می تونین انواع توکن ها و کوین ها رو دریافت و یا ارسال کنین. این کیف پول هم سبکه و میتونه بر روی سیستم عامل های اندروید و ios اجرا بشه. این کیف پول به کاربرا امکان خرید ارز دیجیتال با استفاده از کارت های اعتباری رو میده و همچنین امکان معاوضه ارزهای دیجیتال با یکدیگر در اون وجود داره. یه ویژگیخاصی که کیف پول گوآردا داره و در سایر کیف پول ها پیدا نمیشه اینه که با استفاده از این کیف پول بدون داشتن حساب کاربری می تونین تراکنش انجان بدین و فرآیند اعتبارستجی در این حالت حذف میشه. قابلیت استفاده از کیف پول بدون نیاز به ثبت نام هم در نسخه موبایل و هم دسکتاپ وجود داره.

کیف پول نرم افزاری Trinity

کیف پول آیوتا چیست؟ | کیف پول ترنیتی آیوتا

 کیف پول ترینیتی یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری برای نگهداری کوین های آیوتا هستش که توسط موسسه ی آیوتا ساخته و پشتیبانی میشه. این کیف پول در دو نسخه ی دسکتاپ و موبایل موجوده.

کیف پول ترینیتی ویژگی های امنیتی کاملی داره از جمله:

  • امنیت بالا: رمزگذاری فوق العاده قدرتمندی که این کیف پول داره به محافظت از سرمایه ی شما کمک شایانی میکنه.
  • مدیریت آسان: با یه رمز شما می تونین به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشین در ضمن مانده شما به صورت خودکار به روزرسانی میشه.
  • معاملات سریع: با انتقال سریع و ارتقاء خودکاری که داره باعث میشه معاملاتتون سریع و روان انجام بشه.
  •   نظارت بر بازار: با داشتن کیف پول ترینیتی شما از قیمت آیوتا به صورت لحظه ای مطلع میشین.
  • کیف پول در یه نگاه: صفحه ی اصلی این کیف پول کلیه ی اطلاعاتی که ممکنه شما لازم داشته باشین به محض باز کردن برنامه در اختیارتون میذاره. به روزرسانی های خودکارش هم بهتون کمک میکنه تا همیشه اطلاعاتتون بروز باشه.
  • تبادلات بدون مشکل: به منظور راحت کردن کار کاربران کیف پول ترینیتی بسیار ساده طرح ریزی شده, ویژگی هایی مثل کد QR باعث ذخیره شدن یه سری از جزئیات پر استفاده مثل آدرس به صورت زیر سطحی میشه که از وارد کردن مجدد اونها جلوگیری میکنه که باعث محبوب شدن این کیف پول در بین کاربران شده.
  • امکان سفارشی کردن: این امکان در کیف پول ترینیتی وجود داره که بتونین کیف پول رو با تم و زبان و ارزهای مد نظرتون سفارشی کنین.

این کیف پول هیچ ارز دیجیتال دیگه ای رو به غیر از آیوتا پشتیبانی نمی‌کنه و با کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس قابل همگام سازی هستش. کیف پول Trinity برا موبایل روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS و در دسکتاپ روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل اجرا ست.

آموزش ساخت کیف پول آیوتا / کیف پول ترینیتی

در ابتدای نحوه ساخت کیف پول آیوتا در ترینیتی ابتدا باید به آدرس کیف پول ترینیتی مراجعه و بعد روی گزینه ی download در بالا سمت راست سایت کلیک کرده و  این کیف پول رو نصب کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا 

پس از کلیک بر روی دانلود باید فایل مربوط به سیستم عامل مورد نظر خودتونو انتخاب کنین که ما در این مرحله بر روی ویندوز کلیک میکنیم.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | دانلود ترینیتی

سپس بعد از اینکه فایل مورد نظر دانلود و اجرا شد وارد نحوه ساخت کیف پول آیوتا میشیم.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا

در این قسمت زبان مورد نظر خودتونو انتخاب میکنین. بعد قوانین و شرایط این کیف پول براتون نمایش داده میشه. بعد از مطالعه ی دقیق این ضوابط روی گزینه ی I accept کلیک کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | انتخاب زبان ترینیتی

برای شروع ساخت کیف پول آیوتا باید اول ساخت سید seed داشته باشین که در واقع همون کلمات پشتیبانی هستن به این منظور بر روی گزینه ی I need a seed yes کلیک کنین تا بتونید به مرحله ی بعد برین.  

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | ساخت سید

برای اینکه بتونین سید بسازین باید بر روی 7 عدد از کلمات قرار داده شده مطابق شکل زیر کلیک کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا| ساخت سید

حالا نوبت میرسه به انتخاب اسمی برای کیف پولتون. بعد از انتخاب نام کیف پول اونو در قسمت مربوطه تایپ و بعد coutinue رو کلیک کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا| انتخاب نام برای کیف پول نرینیتی

وقتی به این مرحله رسیدین میتونین سید خودتونو ذخیره کنین و یا ازش پرینت بگیرین و یا حتی می نونین ازش Export تهیه کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | ذخیره کردن سید

پس از کلیک بر روی Export SeedVault و تعیین محل ذخیره seed کیف پولتون، نسخه ای ازش در کامپیوترتون ذخیره میشه، در ادامه روی گزینه ی I`ve saved my seed کلیک کنین. در این قسمت لازمه این توضیح رو بدیم که برای Export از کلمات کیف پولتون باید اول یه رمز انتخاب کنید و بعد روی Export کلیک کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | انتخاب رمز

حالا با توجه به شکل بالا فایل سید خودتونو از قسمت قرار داده شده بارگذاری کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا

در این قسمت از آموزش ساخت کیف پول IOTA نوبت می رسه به وارد کردن پسورد. بعد از این کار روی گزینه ی Import SeedVault کلیک کنین تا بنونین وارد مرحله ی بعدی بشین. وقتی وارد مرحله بعد شدین باید برا کیف پولتون یه پسوورد انتخاب کنین که این پسوورد میتونه همان پسووردی باشه که برا سید کیف پولتون به کار بردین و بعد از اتمام این مراحل روی coutinue کلیک کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا| انتخاب پسوورد

بعد از طی تمام این مراحل دیگه مراحل ساخت کیف پول آیوتا به پایان میرسه و شما میتونین وارد کیف پولتون بشین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | ساخت کیف پول ترینیتی

اگه بخواین وارد محیط کیف پولتون بشین باید روی گزینه ی Open your wallet کلیک کنین:

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | وارد شدن به محیط ترینیتی

تبریک میگم، شما با دنبال کردن آموزش ساخت کیف پول IOTA موفق به ساخت کیف پول ترینیتی شدین و الان در محیط اون قدم میزنین. همینطور که دقت میکنید فضای این کیف پول تقریبا ساده و کاربر پسنده. در قسمت اطلاعات بازار آیوتا میتونین از اطلاعات روز نوسانات قیمت آیوتا مطلع بشین.

برای انتقال آیوتا به کیف پولای دیگه میتونین روی گزینه ی Send که در بالا سمت راست قرار داره کلیک کنید واقدام به فروش آیوتا یا انتقال آیوتا کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا

برای انتخاب تعداد آیوتاهای ارسالی در قسمت Amount ، تعداد آیوتاهاتونو وارد میکنید و در قسمت Recipient address هم باید آدرس کیف پول مقصد رو وارد کنین البته با دقت.

اگه بخواین آدرس کیف پولتونو ببینین کافیه به قسمت Receive مراجعه کنین و آدرس عمومی کیف پول توکن ایوتای خودتونو مشاهده کنین.

کیف پول آیوتا چیست؟ اموزش ساخت کیف پول آیوتا | ساخت کیف پول ترینیتی

در این قسمت آموزش نحوه ساخت کیف پول IOTA به اتمام میرسه. در ادامه نکاتی در مورد این کیف پول خدمتتون داده میشه که در صورت استفاده کیف پول ترینیتی حتما به دردتون خواهد خورد.

از سید (Seed) های خود مراقبت کنید

هر کیف پول ساخته شده ی آیوتا یه رشته کد 81 کلمه ای داره که از حروف و ارقام ساخته شده که بهشون سید Seed میگن. داشتن سید به منزله ی دسترسی به مبالغی که در کیف پول ذخیره دارین هستش. به خاطر همین نباید سید خودتونو برای کسی به اشتراک بذارین. سید رو در جای امنی یادداشت کنین. توصیه ی ما اینه که به هیچ وجه از سایت های سید ساز آنلاین استفاده نکنین چون چند ماه پیش در سوءاستفاده ازسیدهایی که در سایت های آنلاین ساخته شده بود میلیون ها دلار آیوتا به سرقت رفت.

تفاوت فول نود Fullnode و لایت نود Lightnode در کیف پول آیوتا

در کیف پول رسمی آیوتا به دو روش میتونیم از شبکه استفاده کنیم.

 حالت فولد نود یعنی ارتباط مستقیم با شبکه هستش که اگه توسعه دهنده اید، میتونین از تمام امکانات شبکه استفاده کنین با در نظر گرفتن این نکته که کارمزدهای این حالت صفر هستش. اما یه مشکلی که فول نود داره اینه که شما نیاز به اینترنت فوق العاده پر سرعت دارین و برای تراکنش باید کمی صبر کنین تا همگام سازی برقرار بشه.

در مورد حالت لایت نود باید بگم که در این حالت شما از فل نودهای بزرگ شبکه استفاده میکنین و مستقیم به شبکه وصل نمیشین. درسته که این حالت برا انجام تراکنش قابل اجراست اما توسعه دهندگان نمی تونن به خوبی ازش استفاده کنن. بر خلاف فولد نود در حالت لایت نود نیاز به اینترنت خیلی پر سرعت ندارین اما باید مقدار ناچیز کارمزد پرداخت کنین.

نتیجه گیری

آیوتا یکی از پروژه های جالب و ابتکاری هستش که در مقاله ارز دیجیتال آیوتا چیست؟ کامل دربارش توضیح داده شد. در این مقاله هم برا علاقمندانی که قصد خرید آیوتا رو دارن میخوان با فروش آیوتا در قیمت آیوتا در سقف بازار به سود برسن، در مورد ذخیره و نگهداری آیوتا صحبت کردیم. از کیف پول های دیجیتالی گفتیم و شما رو با انواع کیف پول این ارز آشنا کردیم و در آخر هم با قرار دادن آموزش ساخت کیف پول آیوتا ترینیتی شما رو از نحوه ساخت کیف پول IOTA مطلع کردیم.

ما در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس سعی داریم با مقاله های مختلف در حوزه کریپتوکارنسی مسیر شما رو در این بازار نوپا هموار کنیم. همیشه گفتیم بازم تکرار میکنیم که لازمه ی موفقیت تحقیق و بررسی قبل از اقدام به هر کاریست. همیشه آگاهانه و با علم به کاری که میخواین انجام بدین، قدم بردارین و سهامدار باشین چون بازار دینشو به سهام داران ادا میکنه (البته با تحقیق!).


نظرات کاربران در مورد کیف پول آیوتا چیست؟ آموزش ساخت کیف پول آیوتا IOTA
سوال امنیتی :9+57 = ?