کیف پول زیرو ایکس چیست؟ | معرفی انواع کیف پول ZRX | آموزش ساخت کیف پول 0x

1402/06/26
کیف پول زیرو ایکس چیست؟ | معرفی انواع کیف پول ZRX | آموزش ساخت کیف پول 0x


با خرید ارز دیجیتال وارد دنیای بزرگ کریپتوکارنسی (دنیایی نو ظهور که ویژگی های خاص خودشو داره و برای بسیاری با اینکه بارها نامشو شنیدن اما ناشناخته ست) خواهین شد. اما قبلش باید از نحوه نگهداری ارز اطلاعات کافی داشته باشین. یکی از ارزهایی که مورد توجه قرار گرفته ارز دیجیتال زیرو ایکس هستش. اگه میپرسین نگهداری ارز دیجیتال ZRX به چه شکلیه؟ کیف پول 0x چیست؟ بهتره این مقاله رو دنبال کنین. چون علاوه بر یافتن پاسخ این سوالها، میتونین با انواع کیف پول های زیرو ایکس آشنا بشین و با دنبال کردن آموزش ساخت کیف پول ZRX موفق به ساخت کیف پول دیجیتالی بشین.

اما قبل از پرداختن به موضوع کیف پول نگاهی اجمالی به ارز زیرو ایکس داشته باشیم:

ارز دیجیتال زیرو ایکس چیست؟

کیف پول زیرو ایکس چیست؟ | ارز دیجیتال 0X  چیست؟

0x یک پروتکل زیر ساختی هستش که به کاربرا اجازه میده بدون تکیه بر واسطه های متمرکز مانند مبادلات سنتی ارزهای رمزنگاری شده، به راحتی توکن های ERC20  و سایر دارایی ها رو در بلاکچین اتریوم معامله کنن.

ارز زیرو ایکس با استفاده از مجموعه ای از قراردادهای هوشمند منبع باز و قابل بازبینی عمومی، پروتکل تجاری انعطاف پذیر و کم اصطکاک تولید میکنه که توسعه دهندگان به راحتی میتونن در محصولات خودشون ازش استفاده کنن. پروتکل زیرو ایکس توسط یه توکن ابزار ERC20 شناخته میشه که به ZRX معروفه. گره هایی که به عنوان relayers شناخته میشن، میزبان یک سفارش خارج از زنجیره هستن و برنامه های کاربردی رو به کاربرا ارائه میدن و امکان انجام، پرکردن و لغو معاملات رو با توکن ZRX به عنوان هزینه ی معامله رو براشون فراهم میاره.  

چه چیزی 0X را از سایر پروژه های DeFi متمایز می کند؟

تعداد فزاینده ای از پروژه های تکراری در دنیای DeFi وجود داره که تلاش می کنن خودشون رو از رقبا متمایز کنن. 0X سعی کرده با استفاده از ابزارهایی که به نظر می رسه برای توسعه اکوسیستم به طور گسترده تر مهم تر هستش، خودشو متمایز کند.

این تیم تلاش کرده کار توسعه دهندگان رو برای ایجاد DEX های خود راحت تر بکنه و با ارائه ابزاری برای تجمیع نقدینگی، به کاربران در انجام معاملات کارآمدتر و دقیق تر کمک کند. 0X همچنین یه ویژگی به نام Matcha ایجاد کرده که به عنوان یک موتور جستجو برای تجارت همزمان با همه DEX ها عمل می کنه - شبیه به عملکرد آن Expedia یا Kayak. با تجمیع همه DEX ها به این روش ، 0X قصد داره روند معاملات رو برای کسانی که با گزینه های DEX زیادی روبرو هستن ساده کند.

نکته دیگری که 0X رو از سایر پروتکل های DEX مبتنی بر اتریوم متمایز میکنه اینه که 0X از توکن های قابل تعویض (ERC-20) و غیرقابل تعویض (ERC-723) پشتیبانی میکنه. این امر امکان تجارت غیرمجاز در طیف وسیعی از دارایی ها رو فراهم میاره و دارندگان را قادر میکنه تا اکثریت قریب به اتفاق دارایی های اتریوم خودشونو از طریق بیش از دوازده برنامه مختلف خریداری کنن، بفروشن و یا مبادله کنن.

پروتکل ارز 0X رو می توان در طیف وسیعی از زمینه ها، از جمله بازارهای کالاها و خدمات دیجیتالی به سبک Shopify،  میزهای معاملاتی بدون نسخه (OTC) و پروتکل های DeFi و DEX ها، استفاده کرد.

اگر چه ارز دیجیتال 0X میتونه برای ایجاد محصولات DEX بسیار انعطاف پذیر استفاده بشه، اما همچنین می تونه در محصولاتی که تبادل توکن در اونها یه ویژگی ثانویه هستش ادغام بشه، به عنوان مثال: برای سیستم عامل های مدیریت نمونه کارها یا خریدهای درون بازی برای بازی های آنلاین.

در پروتکل ارز 0X ، هزینه های مبادله با استفاده از توکن های بومی ZRX پرداخت میشه. این هزینه ها برای ایجاد نقدینگی برای سازنده بازار (رله) استفاده میشن. کاربران همچنین باید هزینه پروتکل رو که به اتر اختصاص داره، بپردازن، که برای پرداخت هزینه گاز مورد استفاده در معاملات انجام شده مورد استفاده قرار می گیره. به عنوان یک پروتکل منبع باز ، 0X هیچ سهمی از این درآمد دریافت نمی کنه و در عوض توسط توکن های ZRX پشتیبانی می شه که برای انگیزه های تیم و توسعه دهندگان علاوه بر بودجه اولیه ICO ، قفل شده است.

خرید زیرو ایکس

کیف پول ZRX چیست؟ | خرید زیرو ایکس

برای خرید زیرو ایکس راههای مختلفی وجود داره. اما بهترین و اصولیترین راه برای خرید 0x، استفاده از صرافی ارز دیجیتال آنلاینه. صرافی های مشهور و معتبر زیادی در دنیا مشغول فعالیتن. اما برا ایرانیا که در تحریمن استفاده از این سایت ها سخته و ریسک مسدود شدن اکانتشون وجود داره که در این صورت تمام سرمایشون از دست میره و برگردوندنشون محاله.

بهترین را استفاده از صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی هستش. با ثبت نام و احراز هویت در سایت این صرافی ها به راحتی میتونین خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشین. ایران بایننس یکی از این صرافی های معتبر ایرانیه که با پشتیبانی بیش از 600 ارز دیجیتال کار کاربرا رو در این حوزه راحت کرده.

اما قبل از خرید زیرو ایکس باید به فکر تهیه ی کیف پول برای نگهداری ارز باشین. کیف پول ارز دیجیتال برای این کار تعبیه شده. کیف پول ها انواع مختلفی داره، ولی باید دقت کنین که کیف پولی که انتخاب میکنین از ارزی که قصد خرید اون رو دارین، پشتیبانی میکنه یا نه؟

در ادامه ی مقاله ی "کیف پول زیرو ایکس چیست؟ آموزش ساخت کیف پول زیرو ایکس" کیف پول هایی که از ارز دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن، معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشین.

عوامل موثر در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

در حالی که بازار ارز دیجیتال به سرعت در حال رشد است، انتخاب کیف پول مناسب برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود بسیار مهم است. یکی از عوامل موثر در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، امنیت آن است. برخی از کیف پول ها این امکان را به شما می دهند تا از طریق رمزنگاری و امضای دو فاکتوری برای حفظ امنیت معاملات خود استفاده کنید. همچنین، مهم است کیف پول انتخاب شده دارای سیستم حفاظتی در برابر هک و سرقت باشد. قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مورد نظر شما نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب کیف پول است. برخی از کیف پول ها فقط ارزهای مشهور را پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر قابلیت پشتیبانی از ارزهای جدیدتر و ناشناخته را نیز دارند. همچنین، رابط کاربری کیف پول نیز باید ساده و قابل فهم باشد، تا شما بتوانید به راحتی از امکانات کیف پول استفاده کنید. در نهایت، هزینه های مربوط به استفاده از کیف پول نیز باید در نظر گرفته شود. برخی از کیف پول ها هزینه های زیادی برای انتقال و ذخیره سازی ارزهای دیجیتال درخواست می کنند، در حالی که برخی دیگر هزینه های کمتری دارند. بنابراین، قبل از انتخاب کیف پول، بهتر است همه این عوامل را مورد بررسی قرار دهید و تصمیم خود را با دقت بگیرید.

کیف پول ZRX چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال زیرو ایکس در واقع کلیدهای عمومی و خصوصی نگهداری این ارز هستش. در حقیقت ارز 0x نمیتونه در یه کیف پول فیزیکی ذخیره بشه، چون کریپتوکارنسی ها اصلا وجود خارجی نداره. آدرس کیف پول چیزی شبیه به شماره حساب بانکی هستش. همینطور که شماره حساب بانکی رو برای انتقال وجه به دیگران میتونین بدین و موردی نداره، در دنیای ارزهای دیجیتال اگر کسی بخواد ارز زیرو ایکس رو براتون ارسال کنه، شما میتونین به سادگی آدرس کیف پولتونو به اون بدین و ارزتونو دریافت کنین. درست شبیه حسابهای بانکی هیچ یک از دو آدرس کیف پول مانند هم نیستن. در نتیجه هیچ کس جزء شما نمیتونه ارزتونو دریافت کنه. در ضمن تعداد آدرس کیف پول بدون محدودیت هستش و شما میتونین هر چند تا که دلتون میخواد برا کیف پولتون آدرس بسازین.

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟

انتخاب بهترین کیف پول های زیرو ایکس (0x) با نماد ZRX، قبل از خرید زیرو ایکس خیلی مهمه. به همین دلیل شما رو با بهترین کیف پول ZRX آشنا خواهیم کرد:

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس(Ledger Nano S) 

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟ | کیف پول لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری لجرنانو اس (Ledger Nano S) یک کیف پول سخت افزاری برای بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلتکوین‌ها و از جمله ارز ZRX هستش. این کیف پول ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی داره که هم در زمینه نگهداری از ارز رمزنگاری‌ شده و هم برای پرداخت کاربرد داره؛ برخی از ویژگی‌های متمایز این کیف پول سخت‌افزاری میشه به سهولت استفاده، امکان پرداخت سریع، سطح امنیتی بالا و غیره اشاره کرد.

شرکت لجر از سال ۲۰۱۴ شروع به ساخت سخت ‌افزار امنیتی کرد و تا این لحظه موفق به کسب سرمایه ۸۵ میلیون دلاری از سرمایه‌گذاران سراسر جهان شده. شرکت کیف پول لجر (Ledger Wallet) در سال 2014 در کشور فرانسه تاسیس شد و از آن زمان تاکنون لجر بسیار مورد توجه کاربران ارز دیجیتال قرار گرفته.

 با Ledger Nano S یک دستگاه فیزیکی دریافت میکنین که به شما اجازه ذخیره آفلاین طیف وسیعی از کریپتوکارنسی‌های من جمله ارز ZRX رو میده. زمانی که بخواین از این کیف پول ارز دیجیتال برای کسی 0x ارسال کنید، باید کیف پول رو به دستگاهتون وصل (مثل یک لپ‌تاپ) و سپس پین شخصیتونو وارد کنین.

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟  | کیف پول ترزور

کیف پول ترزور یکی از بهترین و پر فروشترین کیف پول های سخت افزاری در بازاره که پایین ترین نوع آن حدود 90 دلار قیمت داره و بسیاری از ارزها رو هم ساپورت میکنه که ارز زیرو ایکس یکی از اونهاست.

ترزور یک دستگاه کوچکه که از طریق کابل یو اس ‌بی به رایانه متصل میشه. این دستگاه کلیدهای خصوصی ZRX و سایر ارزهای دیجیتال رو به صورت آفلاین ذخیره می‌کنه.

ترزور ابزاری برای ذخیره زیرو ایکس و سایر ارزهای دیجیتال هستش که رمزارزها رو از هر نوع دستبرد فیزیکی و مجازی حفظ میکنه. این دستگاه یک عبارت ۲۴ کلمه‌ای بازیابی رو موقع راه‌ اندازی اولیه ارائه میده. این عبارت بازیابی به صورت آفلاین تهیه شده و بر روی دستگاه نمایش داده میشن. در صورت گم شدن دستگاه یا خرابی آن، با داشتن این عبارت میشه به ارز دیجیتال ذخیره شده در اون دسترسی پیدا کرد .استفاده از کیف پول ترزور بسیار ساده ست و سطح بالایی از امنیت را در اختیار کاربرانش قرار میده. .

کیف پول ترزور تمام کلیدهای خصوصی رو روی دستگاه خودش نگه میداره و همه ی تراکنش ها از طریق ارتباط با یو اس بی تایید میشن. پس لازمه که روی گوشی یا سیستم دسکتاپ خودتون کیف پولی مانند مایسلیوم نصب کنین.

کیف پول تراست والت (Trustwallet)

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟ | کیف پول تراست ولت

تراست والت یکی از بهترین ولت ها برای ذخیره و نگهداری زیرو ایکس و همچنین انواع مختلف ارز دیجیتال هستش. کیف پول تراست والت یه کیف پول پول دیجیتال غیر متمرکزه که به کارربران این امکان رو میده که با استفاده از این کیف پول کنترل کلیدهای خصوصیشونو در اختیار داشته باشن.

این کیف پول از ویژگی‌های امنیتی پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنه. سازندگان این اپلیکیشن امنیت دارایی کاربران در تراست والت رو تضمین می‌کنن. برای استفاده آسان، تراست والت تمام کلیدهای خصوصی دارایی رو رمزگذاری کرده و بعدش یه کلید خصوصی اصلی ایجاد می‌کنه. در آخر هم با استفاده از یک الگوریتم برای هر کاربر یک عبارت ۱۲ کاراکتری منحصر به ‌فرد ایجاد می‌کنه که این عبارت به ‌عنوان عبارت بازیابی شناخته میشن.

یادگیری استفاده از تراست والت برای کاربران تازه ‌وارد کار راحتیه. طراحان این نرم‌افزار علاوه بر زیبایی بصری، امکانات مفیدی رو هم برای کاربرانش در تراست والت ایجاد کردن. هرکسی که به تلفن هوشمند و یا کامپیوتر دسترسی داشته باشه میتونه به ‌راحتی برنامه تراست ولت رو دانلود و نصب کنه. تراست والت بر روی هر دو سیستم‌ عامل iOS و Android قابل دریافت هستش. بدون محدودیت میشه در چند دستگاه به کیف پول خود دسترسی پیدا کرد.

مزایای کیف پول تراست والت

  • رابط کاربری آسان و امکان استفاده راحت.
  • پشتیبانی بیش از ۳۳ بلاک چین که شامل بیش از ۲۵۰ هزار دارایی مختلف میشه.
  • وجود قابلیت‌های exchange و swap
  • ساخت تعداد زیادی کیف پول تنها با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه.
  • شفافیت بالا و امکان مشاهده کد منبع و نحوه مدیریت داده‌ها در سمت مشتری.
  • ذخیره نکردن اطلاعات خصوصی کاربران.

در آخر مقاله آموزش ساخت کیف پول زیرو ایکس در تراست والت رو خواهیم داشت که با دنبال کردن این آموزش به راحتی میتونین این کیف پول معروف و محبوب رو نصب و اجرا کنین.

کیف پول لومی والت Lumi Wallet

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟ | کیف پول لومی والت

کیف پول لومی ولت، کیف پول رایگان و امن کریپتوکارنسی هستش که امکان خرید و فروش بیش از 1200 کوین و توکن رو فراهم میکنه. از ویژگی های این کیف پول میشه به موارد زیر استفاده کرد:

  • سطح بالای امنیتبا این والت کلیدهای خصوصی تحت کنترل مشتری هستش، این کلیدها هرگز به خارج از دستگاه شما ارسال و یا ذخیره نمی شن.
  • استفاده آسانکیف پول لومی والت یکی از کاربرپسندترین کیف پول های بلاکچینه و فقط با چند کلیک میشه هر معامله ای رو نهایی کرد.
  • حریم خصوصیبا استفاده از Lumi Wallet نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نیست و نیازی به ثبت نام نداره.
  • پشتیبانی بیش از 100 رمزارزامکان خرید و فروش ارز دیجیتال و ترید و ارسال و دریافت بیش از 100 ارز مختلف

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet):

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟ | کیف پول اتمیک ولت

کیف پول اتمیک ولت یکی دیگر از کیف پول های محبوب ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی هستش که نسخه موبایل و دسکتاپ هم داره. این کیف پول نرم افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتاله که بر مبنای سه اصل امنیت، ناشناس بودن و تمرکز زدایی ایجاد شده و توسعه پیدا کرده. نسخه های اندروید، ios، ویندوز، لینکوس و مک این کیف پول موجود و در دسترس کاربرانش قرار داره. یکفی پول اتمیک ولت قابلیت ذخیره سازی بیش از 500 نوع ارز دیجیتتال رو داره و تیم توسعه دهندش مدام این کیف پول رو بروزرسانی میکنن.

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کدام ولت ها از دیجیتال ZRX پشتیبانی میکنن؟ | کیف پول اکسودوس

یکی دیگه از کیف پول های محبوب و امن ارز دیجیتال که از ارز زیرو ایکس هم پشتیبانی میکنه، کیف پول اکسودوس هستش که البته تونسته اعتماد کاربرای زیادی رو کسب کنه. این کیف پول بیش از 100 ارز رو پشتیبانی میکنه و یک کیف پول نرم افزاریه که توسط ریچاردسون و دنیل کاستاگنولی ساخته شده.

آموزش ساخت کیف پول ZRX در تراست والت

اکنون که میدانیم که کیف پول 0x چیست؟ و با برترین کیف پول زیرو ایکس آشنا شدین، نوبت میرسه به آموزش ساخت کیف پول زیرو ایکس و از اونجایی که تراست والت امروزه طرافداران زیادی داره و بیشتر کاربرا از این کیف پول استفاده میکنن، لازم دونستیم آموزش ساخت کیف پول 0x در تراست والت رو براتون داشته باشیم:

مراحل ایجاد کیف پول تراست والت

مرحله ی اول: ابتدا از لینک های معتبر این کیف پول رو دانلود  و نصب و راه اندازی کنین. در این صورت تصویر زیر برای شما به نمایش در میاد:

آموزش ساخت کیف پول ZRX در تراست والت

بر روی گزینه ی "Create a New Wallet" که به معنی ساحت کیف پول جدید هستش، کلیک کنید.

مرحله ی دوم : در این مرحله که به مرحله قبول قوانین معروفه، شما باید شرایط استفاده از این کیف پول رو بپذیرین و تیک رو فعال کنین و در ادامه روی گزینه ی continue کلیک کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZRX در تراست والت | قبول قوانین

مرحله ی سوم: خوب الان نوبت ظاهر شدن کلمات بازیابی هستش. یک قلم و کاغذ برداشته و 12 کلمه ی نمایش داده شده  رو یادداشت کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZRX در تراست والت | نمایش 12 کلمه ی بازیابی

این 12 کلمه در واقع کلید کیف پول کریپتوکارنسی شما هستن، بنابراین این نکات رو به یاد داشته باشین:

  • حتما این کلمات رو به همون ترتیبی که نشون داده شده یادداشت و نگه دارین.
  • برای اطمینان این عبارات رو در دو سه ورق جداگانه بنویسین و در مکانهای مختلف و صد البته امن نگه دارین.
  • هر کسی به این کلمات دسترسی داشته باشد در واقع مالک موجودی شماست بنابراین این عبارات رو در اختیار هیچ کسی قرار ندین.

برای رفتن به مرحله ی بعدی continue کلیک کنین.

مرحله ی چهارم: اگه مرحله ی قبلی رو به درستی انجام داده و باشین و کلمات رو به ترتیب و درست انجام بدین، این مرحله کار سختی نخواهد بود. شما باید برای اطمینان از برداشت صحیح کلمات ریکاوری، مجددا اونها رو انتخاب کنین:

آموزش ساخت کیف پول ZRX در تراست والت | وارد کردن کلمات بازیابی

بعد از اینکه کلمات نمایش داده شده در مرحله ی قبلی رو به ترتیب انتخاب و وارد کردین، دوباره گزینه ی continue رو کلیک کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZRX در تراست والت | مرحله ی پایانی نصب

اکنون مراحل ساخت کیف پول تراست والت به پایان رسیده و کیف پول شما با موفقیت ساخته شده. حالا میتونین کوین ها و توکن های خودتونو در این کیف پول نگه داری و یا دریافت و ارسال کنین.

در کیف پول تراست والت ارزهایی به صورت پیش فرض وجود داره. برای اضافه کردن ارز 0X به تراست والت مقاله ی ما رو دنبال کنین:

آموزش اضافه کردن ارز ZRX به تراست والت

در این قسمت از مقاله کیف پول زیرو ایکس چیست؟ آموزش افزودن ارز ZRX  به تراست والت به صورت دستی و با استفاده از آدرس قرارداد توکن 0X خواهیم داشت. برای این کار مراحل زیر رو طی کنین:

  • ورود به کیف پول تراست ولت و بخش جستجو ارزها : برای این کار از طریق آیکون خط و نقطه که در بالای صفحه قرار داره وارد جستجوی رمز ارزها بشین.

آموزش اضافه کردن ارز ZRX به تراست والت | کیف پول زیرو ایک چیست؟

  • جستجوی ارز زیرو ایکس و ورود به بخش افزودن دستی: نام ارز 0X رو جستجو کنین. اگر ارز در لیست بود با فعالسازی کلید کنار ارز، ارز رو به صفحه ی اصلی ولت اضافه کنین و اگه نه پیامی با این مضمون براتون نمایش داده میشه "No Asset Found" . در این صورت برای افزودن توکن ZRX باید روی گزینه ی "Add Custom Token" کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن ارز ZRX به تراست والت

  • پیدا کردن اطلاعات ارز: اولین کار برای افزودن ارزZRX  به تراست ولت اینه که اطلاعات ارز رو پیدا کنیم. خوب برا این کار میشه وارد سایت Etherscan شد و نام ارز رو جستجو کرد. اطلاعاتی که برا افزودن ارز به تراست والت لازمه از این قراره: Contract، Symbol، Token Name، Address و Decimal

آموزش اضافه کردن ارز ZRX به تراست والت

  • وارد کردن اطلاعات ارز: از قسمت Contract آدرس ارز رو کپی کنین و به کیف پولمون برمیگردیم و در قسمت Add Custom Token وارد میکنیم (البته قبل از این کار در اولین بخش شبکه ی ارز زیرو ایکس رو انتخاب میکنیم). به محض وارد کردن آدرس بقیه اطلاعات هم نمایش داده میشه اما اگه این اتفاق نیوفتاد به Etherscan برگردین و بقیه ی اطلاعات رو هم کپی کنین و به کیف پولتون انتقال بدین. پس از اتمام این کار گزینه ی "Done" رو کلیک کنین.

آموزش اضافه کردن ارز ZRX به تراست والت

با زدن گزینه ی Done ارز ZRX به لیست ارزهای تراست والت اضافه میشه و از این پس به راحتی میتونین ارز دیجیتال زیرو ایکس رو خرید و فروش کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZRX  در اتمیک ولت

در ابتدا بنا به نیازتون نسخه ی اندروید، IOS و دسکتاپ رو دانلود کنین. بعد از دانلود برنامه در صفحه اول، دو گزینه وجود داره: CREATE NEW WALLET  و RESTIRE FROM BACKUP . که برای ساختن کیف پول جدید روی گزینه ی CREATE NEW WALLET کلیک میکنین و برای بازیابی والت قدیمی گزینه ی RESTIRE FROM BACKUP کلیک میشه.

آموزش ساخت کیف پول ZRX  در اتمیک ولت | ساخت کیف پول جدید

بعد از کلیک روی گزینه ی ساخت کیف پول جدید، وارد مرحله ی انتخاب رمز عبور میشین. در این قسمت شما باید یک رمز عبور قوی و مناسب تعیین کنین و بعد روی گزینه ی SET ضربه بزنین.

آموزش ساخت کیف پول ZRX  در اتمیک ولت | وارد کردن رمز عبور

در این قسمت از شما خواسته میشه که پسورد خودتونو دوباره وارد کنین. بعد از این کار روی گزینه ی CONFIRM کلیک کنین.

آموزش ساخت کیف پول ZRX  در اتمیک ولت | وارد کردن دوباره رمز عبور

در آخر هم عبارات بازیابی 12 کلمه ای که نمایش داده میشه رو روی کاغذ یاداشت کنین و در جای امنی نگهداری کنین. این عبارات بازیابی در صورت فراموشی رمز عبور برای باز کردن کیف پول اتمیک ولت استفاده میشن.

آموزش ساخت کیف پول ZRX  در اتمیک ولت | کلمات بازیابی

در این مرحله نصب کیف پول اتمیک به پایان میرسه و میتونین از قابلیت های مختلف این کیف پول استفاده کنین.

حرف آخر

دنیای کریپتوکارنسی هر روز در حال رشد و پیشرفته. دور موندن از این حوزه عاقلانه به نظر نمیرسه. اولین کار برای وارد شدن به این دنیای پر رمز و راز اینکه اطلاعاتتونو در این زمینه به روز کنین. به همین منظور ما در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مقاله های مختلف در مورد معرفی ارزها و کیف پول های اونها در اختیار شما کاربر گرامی قرار میدیم. البته به این مقاله ها بسنده نکنین و حسابی علم خودتونو در این زمینه بالا ببرین.

در این مقاله که در مورد کیف پول ZRX بود، شما رو با ارز زیرو ایکس، کیف پول 0X، برترین کیف پول های زیرو ایکس آشنا کردیم و در آخر مقاله هم آموزش ساخت کیف پول تراست والت و اتمیک ولت که جزء پر طرفدارترین کیف پول ها هستن، در اختیارتون گذاشتیم. باشد که مثمر ثمر واقع گردد.


نظرات کاربران در مورد کیف پول زیرو ایکس چیست؟ | معرفی انواع کیف پول ZRX | آموزش ساخت کیف پول 0x
سوال امنیتی :3+73 = ?