ارز دیجیتال لینیر چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال LINA)

1401/06/30
ارز دیجیتال لینیر چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال LINA)


در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی دیگه از رمزارزها، به اسم ارز دیجیتال LINA چیست؟ و بررسی آینده لینیر بپردازیم. حتما تا به حال متوجه شدین که رشد، توسعه و ترویج ارزهای دیجیتال در جوامع جهانی روز به روز در حال افزایش هست. همچنین شرایط طوری پیش رفته که هیچ یک سرمایه گذاران بزرگ و مطرح نمی تونن فرصت بزرگی که ارزهای دیجیتال برای عموم مردم جهان فراهم کرده رو نادیده بگیرن. شاید مفهوم و کاربرد اصلی کریپتوکارنسی ها که به فارسی اصطلاحا ارز دیجیتال نامیده میشه، برای شما سخت و پیچیده به نظر برسه. 

ارز دیجیتال که عموما با عنوان های رمز ارز یا کریپتوکارنسی نیز شناخته میشه، در سال های اخیر توجه بسیاری از مردم جهان رو به خودش جلب کرده و طبق گفته ی کارشناسان، رمز ارزها نوعی دارایی دیجیتال محسوب میشن. رمز ارزها کاملا دیجیتالی هستن و هیچ نسخه فیزیکی از اون ها ساخته نشدن. به این ترتیب شما به راحتی می تونین از طریق صرافی های آنلاین مثل ایران بایننس، صرافی های خارجی و بین المللی ارزهای دیجیتال مورد نظر خودتون رو خریداری کنین. همچنین نکته قابل توجهی که وجود داره این هست که برای حفظ امنیت و نگهداری رمز ارزهای خود به یک کیف پول نرم افزاری، سخت افزاری یا کاغذی نیاز دارین.

همچنین با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد این حوزه شدن. برخی از این ارزها با به دست آوردن سرمایه کافی و محبوبیت در این بازار موندگار شدن ولی برخی ها نیز به دلیل عدم محبوبیت و سرمایه کافی از بین رفتن. ارزهای دیجیتال هرکدوم با داشتن کاربردهای متنوعی در دسته بندی های مختلف قرار می گیرن. ارز دیجیتال LINA که در مقاله ارز دیجیتال لینیر چیست به شما معرفی می کنیم، در حوزه DeFi کاربرد داره. در ادامه همراه باشین تا اطلاعاتی در مورد این ارز به دست بیارین.

ارز دیجیتال LINA چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال لینیر چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که لینیر با نماد اختصاری LINA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 161.96 میلیون دلار و سهم 0.006 درصدی از کل بازار، در رتبه 355 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. ارز دیجیتال لینیر یک پروتکل یا دارایی غیر متمرکز هست که قادر به ایجاد سریع دارایی های مصنوعی با نقدینگی نامحدود بوده. این پروژه دارایی های سنتی مثل کالاها، فارکس، شاخص های بازار و سایر بخش های موضوعی رو با پشتیبانی از ایجاد Liquids توکن های دارایی مصنوعی Linear به روی کاربران ارزهای دیجیتال باز می کنه.

ارز دیجیتال LINA چیست؟

پروتکل لینیر از محصولات مختلفی مثل Linear Buildr یک Dapp که برای مدیریت مایعات با استفاده از توکن LINA و سایر توکن ها به عنوان وثیقه استفاده میشه، به وجود اومده. توکن LINA نوعی توکن ERC20 هست که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و هدف اصلی اون به عنوان وثیقه برای Liquids و مدیریت جامعه پروتکل هست. به این ترتیب همه دارندگان ارز دیجیتال لینیر به Linear DAO دسترسی دارن و اون ها رو قادر می کنه تا در مورد ابتکارات و پیشنهادهای مختلف رای بدن و به شکل گیری و توسعه اکوسیستم خطی کمک کنند.

همچنین هدف اصلی پروتکل Linear ارائه یک تجربه کاربری برتر با مقیاس پذیری بهتر و سرعت بیشتر به لطف قابلیت های زنجیره ای متقابل پروتکل هست. علاوه بر این پروتکل Linear Finance قصد داره یک راه حل ساده برای کاربرانی که می خوان در معرض دارایی های سنتی قرار بگیرن و در عین حال از ویژگی های فعال شده تنها توسط فناوری بلاک چین بهره مند بشن، ارائه بده.

بنیانگذاران ارز دیجیتال LINA:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LINA چیست؟ به معرفی بنیانگذاران و تیم ارز دیجیتال لینیر بپردازیم. ارز دیجیتال لینیر در 18 مارس 2021 در صرافی بایننس لیست شد و رشد خوبی رو نیز تجربه کرد. ارز دیجیتال لینیر توسط کوین تای و دری دنگ تاسیس شد و 0.8 میلیون دلار سرمایه اولیه رو در سال 2020 به دست آورد. تای که به عنوان مدیر عامل پروتکل Linear فعالیت می کنه، از دانشگاه Berkeley فارغ التحصیل شد و کار خودش رو در سیلیکون آغاز کرد. او بیش از 20 میلیارد دلار معاملات خرید و واگذاری انجام داده و بیش از یک دهه روی بدهی های وثیقه ای و محصولات ساختار یافته برای بانک ها کار کرده هست.

بنیانگذاران ارز دیجیتال LINA:

دری دنگ نیز یکی دیگه از بنیانگذاران ارز دیجیتال LINA هست که سمت مدیر ارشد فناوری و پروژه رو بر عهده داره. دری دنگ تجربه و دانش زیادی در حوزه بلاک چین و بازار کریپتوکارنسی داره. همچنین دری دنگ دارای کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر هست و قبل از ورود به بلاک چین و رهبری بخش محصولات Liquefy یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده توکن امنیتی آسیا، در امور مالی تجارت در دویچه بانک و HSBC فعالیت می کرد. علاوه بر این، تیم پروتکل Linear شامل مدیر ارشد بازاریابی Aedreon Marshall هست که نقش مهمی در شکل گیری مشارکت های ارزهای دیجیتال داشته هست و توسعه دهنده اصلی بلاک چین، جاناتان لی که در پایه کد EOS مشارکت داشته هست.

LINA ساخت یک اکوسیستم غیر متمرکز:

مجموعه های غیر متمرکز که در ماه های اخیر توسط پروتکل لینیر منتشر شده، به کاربران این امکان رو میده تا توکن های LINA رو خریداری و سرمایه گذاری کنند. نشانه های توکن LINA همچنین از طریق Linear DAO حقوق حاکمیت کاربر نسبت به پروتکل رو تعریف می کنه. 

نحوه کار پروتکل لینیر:

پروتکل Linear برای سازگاری بین زنجیره ای طراحی شده هست. بنیانگذار پروتکل لینیر میگه اگرچه پروتکل DeFi در اتریوم ساخته شده، ولی همچنان توانایی مطابقت با سایر بلاک چین ها رو داره. به این منظور گروه توسعه دهنده پروتکل لینیر از شروع همکاری این شبکه با دو بلاک چین دیگه در آینده ای نزدیک خبر داده. این موضوع به عبارتی پیشرفت ارز دیجیتال LINA در دنیای رمز ارزها هست. همچنین اون ها معتقدن که این همکاری باعث میشه تا کاربران در شبکه بایننس مورد پشتیبانی قرار گیرن. علاوه بر این، گروه توسعه دهنده ارز دیجیتال لینیر ادعا می کنه که پروتکل Linear نه تنها کم هزینه هست بلکه به سرعت در دسترس قرار می گیره.

نحوه کار پروتکل لینیر:

پروتکل لینیر به کاربران خودش این امکان رو میده تا دارایی های مصنوعی مختلفی رو که مبتنی بر دارایی های مالی واقعی هستن، ایجاد و معامله کنن. هر دارایی مصنوعی توسط کاربران با وثیقه بیش از حد استیبل کوین مبتنی بر دلار USD ایجاد میشه. همچنین استفاده از وثیقه بیش از حد تضمین می کنه که سیستم حتی در زمان بی ثباتی شدید فعال مانده و خراب نشه. به این ترتیب به کاربران انگیزه داده میشه تا از طریق استفاده از سیستم پاداش، سطح مناسب وثیقه، دارایی های مصنوعی خودشون رو حفظ کنند.

به این نسبت، نسبت تعهد(Pledge Ratio) یا نسبت(P-ratio)P گفته میشه. همچنین سلامت کل سیستم به واسطه استفاده از مشوق هایی برای حفظ نسبت P مناسب تامین میشه. علاوه بر این، استخرهای نقدینگی موجود در پروتکل لینیر، در طرف مقابل این تراکنش ها قرار دارن.

ویژگی های ارز دیجیتال LINA:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال LINA چیست؟ برخی از ویژگی های ارز لینیر رو مورد بررسی قرار می دیم. اگرچه پروتکل Linear بر روی شبکه اتریوم ساخته شده، به کاربران این امکان رو نیز میده تا به سایر زنجیره های پشتیبانی شده دسترسی داشته باشن و دارایی ها رو به اونها منتقل کنن. علاوه بر این، دارایی های مصنوعی نوآوری عمده ای هستن که پروتکل Linear وارد بازار کریپتوکارنسی کرده. به این ترتیب تیم توسعه دهنده پروتکل لینیر با ترکیبی از تخصص از هر دو حوزه ارز دیجیتال و امور مالی سنتی، مکانی رو در اختیار کاربران خود قرار میده تا به راحتی در معرض سرمایه گذاری در طیفی از محصولات مالی دیجیتال و سنتی قرار بگیرن.

ارز دیجیتال LINA

مهم ترین ویژگی که برای پروتکل linear میشه تعریف کرد، قابلیت بالای همکاری در اون هست. تیم پروتکل Linear با ساخت زنجیره های سازگار با اتریوم و EVM مثل باینننس اسمارت چین کار خود رو آغاز کرده. همچنین طبق نقشه راه به زودی این شبکه به زنجیره های سازگار به غیر از اتریوم گسترش پیدا می کنه. این زنجیره های جایگزین این امکان رو دارن که می تونن سرعت بالاتر، هزینه معامله های کمتر و قابلیت دسترسی بیشتر رو ارائه بدن.

همچنین پروتکل لینیر به کاربران وعده میده تا تحت هیچ شرایطی دچار نوسان و نقدینگی بی نهایت نشن. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال LINA یکی از اولین پروژه های DeFi هست که بر روی اتریوم ساخته شده و با زنجیره های متقابل سازگار هست. این پروتکل از بلاک چین های دیگه نیز برای ایجاد و مبادله دارایی ها استفاده می کنه که به معنی توان عملیاتی بالاتر نسبت به اکثر صرافی های میزبانی شده در اتریوم هست.

مزایای ارز دیجیتال لینیر:

حالا نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال لینیر چیست؟ مزایای استفاده از پروتکل لینیر رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پروتکل Linear به کاربران وعده عدم لغزش و نقدینگی بی نهایت رو تحت هر شرایطی میده. در زیر برخی از مزایایی که کاربران می تونن هنگام استفاده از پلتفرم Linear برخوردار میشن، اورده شده:

مزایای ارز دیجیتال لینیر

• تراکنش های سریع با کارمزد تراکنش های کم: این امر برای همه کاربران از جمله از بازارساز، سهامدار یا معامله گر اعمال میشه.

• بدون اجرا: هر تراکنش انجام شده در صرافی برای همه کاربران شفاف میشه. این امر اجرای جلویی رو کاهش میده و از خطرات سیستمیک از طرف هر یک از شرکت کننده های شبکه جلوگیری می کنه.

• مبتنی بر اتریوم و سازگار با زنجیره متقابل: پروتکل لینیر از اونجایی که بر روی شبکه اتریوم با سازگاری زنجیره ای متقابل ساخته شده، می تونه در کنار سایر پروژه های DeFi نیز کار کنه. در واقع قبلا به زنجیره هوشمند بایننس اضافی شده و زنجیره های دیگه برای آینده برنامه ریزی شده.

• اجرای دو زنجیره ای: کل پروتکل لینیر بر روی دو بلاک چین مختلف ساخته شده ولی به لطف سازگاری با زنجیره متقابل، یکدیگه رو تکمیل می کنند.

• حداکثر پشتیبانی از DeFi: در حالی که توکن LINA مبتنی بر شبکه هوشمند اتریوم و بایننس هست، استفاده اون از EVM و قراردادهای هوشمند، تعامل پروتکل با سایر پروتکل های DeFi رو آسون می کنه.

بررسی آینده LINA: 

اگه به دنبال سرمایه گذاری و خرید LINA هستین، باید بدونین که آینده LINA قیمت این ارز دیجیتال به چه صورت هست. برای رسیدن به این موضوع لازمه تا گذشته قیمتی این ارز دیجیتال و عواملی که بر روی قیمت و آینده لینیر تاثیر می ذارن رو زیر نظر داشته باشین. ما به این منظور قصد داریم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال لینیر چیست؟ به بررسی قیمت و آینده LINA بپردازیم. ارز دیجیتال لینیر به دلیل ویژگی های بسیار مطلوب و ایده آلی که داره، تونسته مورد استقبال افراد بزرگی در دنیای مالی و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره. بنابراین با توجه به میزان محبوبیتی که این ارز دیجیتال به دست آورده، میشه به قیمت و آینده لینیر امیدوار بود.

آینده LINA

همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید LINA رو دارین، احتمال زیاد به دلیل ویژگی پشتیبانی مطلوب این ارز، با ضرر روبرو نخواهین شد. ارز دیجیتال Linear با استفاده از تیم پشتیبانی قوی تونسته تا احتمال ورشکستگی خودش رو به نزدیک صفر برسونه. همین موضوع دلیل هست تا ریسک سرمایه گذاری در ارز دیجیتال Linear برای افراد بسیار کاهش پیدا کنه. کاهشی که دلیلی برای سرمایه گذاری های بزرگ در این پروژه هست. بنابراین با افزایش سرمایه گذاری افراد و شرکت های بزرگ در ارز دیجیتال لینیر، قیمت و آینده لینیر درخشان میشه.

پس اگه به دنبال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال Linear هستین، نگرانی در مورد آینده لینیر نداشته باشین. همچنین موضوعی که می تونه به شما کمک کنه تا سرمایه گذاری مطمئن و مطلوبی داشته باشین این هست که به آینده سرمایه خودتون امیدوار باشین. ولی با این حال بازار ارزهای دیجیتال دائما در حال نوسان هست و بهتره با تحلیل و بررسی کامل ارز دیجیتال Linear، اقدام به سرمایه گذاری و خرید LINA کنین.

کیف پول های ارز دیجیتال LINA:

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال LINA و آینده لینیر، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید لینیر رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید کنین، بدونین که کدوم کیف پول از ارز دیجیتال لینیر پشتیبانی می کنه. چون نگه داشتن ارز در صرافی کار درستی نیست و باید برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خودتون به دنبال کیف پول های مناسب باشین. به این منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LINA چیست؟ برخی از کیف پول ارز دیجیتال لینیر رو مورد بررسی قرار می دیم.

کیف پول های ارز دیجیتال LINA:

ارز دیجیتال لینیر رو میشه به عنوان یک ارز دیجیتال که با استاندارد ERC20 کار می کنه، در هر کیف پولی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می کنه، ذخیره و نگهداری کرد. البته نحوه انتخاب شما احتمالا به نوع استفاده و مقداری که برای ذخیره در نظر دارین، بستگی داره. مثلا برای افرادی که تعداد زیادی توکن LINA دارن، کیف پول های سخت افزاری و برای افرادی هم که تعدادی کمی توکن LINA دارن، والت های نرم افزاری مناسب هست.

کیف پول های سخت افزاری از امن ترین و مناسب ترین گزینه ها برای ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال LINA هست. ولی به دلیل داشتن قیمت و هزینه بالاشون زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری هم به دلیل رابط کاربری راحت و امنیت خوب، گزینه خوبی برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستن که هزینه راه اندازی ندارن و کار باهشون راحته.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet):

یکی از معتبرترین کیف پول های ارز دیجیتال LINA، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری و منبع باز موبایلی برای ارزهای دیجیتال هست و از انواع ارزها پشتیبانی می کنه. محیط کاربری این نرم افزار تا حد ممکن ساده سازی شده و استفاده از اون خیلی راحت و بدون دردسر هست. همچنین کیف پول تراست ولت از امنیت بالایی برخوردار هست و استفاده از اون نیز راحته. نسخه اندروید و ios تراست ولت رو می تونین در گوشی هاتون نصب و اجرا کنین.

Trust Wallet

بایننس، پلتفرم معاملاتی محبوب و مشهور در دنیای ارزهای دیجیتال پشتیبان کیف پول تراست ولت هست. بایننس مدت ها به دنبال راهکارهایی ایمن و با استفاده ساده بوده و این کیف پول نیز چنین ویژگی هایی رو دارا بود. همچنین در جولای سال 2018 بایننس اعلام کرد که تراست ولت رو تحت مالکیت خودش درآورده تا سرویس های بهتر ارائه بده و امنیت بیشتری رو برای کاربران ارزهای دیجیتال فراهم کنه. زمانی که بایننس کنترل تراست ولت رو در دست گرفت، این کیف پول فقط از اتریوم و توکن های اون پشتیبانی می کرد ولی الان این لیست گسترش پیدا کرده. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال LINA، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask یکی از کیف پول های رسمی و معتبر اتریوم و توکن های اتریوم هست که به صورت افزونه روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می کنه. متامسک همچنین به کاربران این امکان رو میده تا با قراردادهای هوشمند و غیر متمرکز Dapps ارتباط برقرار کنن. علاوه بر این متامسک این اجازه رو هم به کاربران میده تا بدون ایجاد گره کامل، با بلاک چین اتریوم ارتباط داشته باشن. این والت در سال 2016 توسط آرون دیویس و دن فینلای ساخته شده. با این حال، کارشناسان رمزنگاری از جمله جیمز مورو، کریستین جریان و فرانکی پانگیلان نیز به تیم توسعه این کیف پول اضافی شدن.

MetaMask

همونطور که گفتیم، به طور کل کیف پول های نرم افزاری از کیف پول های سخت افزاری امنیت کمتری دارن، با این حال دسترسی و راحتی کار با کیف پول های نرم افزاری بهتر هست. همچنین ویژگی جدید کنترل حریم خصوصی در محافظت از اطلاعات کاربر ئر حین اتصال برنامه به یک وب سایت خاص متمرکز شده هست. این شرکت معتقده که اکثر کیف پول های نرم افزاری در بازار با ارائه یک حساب کاربری در معرض افشای اطلاعات خصوصی قرار دارن، در حالی که کیف پول متامسک این امنیت رو حفظ می کنه. علاوه بر این، کیف پول متامسک تا به حال هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال لینیر، والت سخت افزاری لجر هست. کیف پول های سخت افزاری Ledger مجموعه ای از کیف پول های چند منظوره ای هستن که برای ذخیره کلیدهای خصوصی برای cryptocur ارزهای آفلاین استفاده میشه. همچنین در حال حاضر دو کیف پول سخت افزاری در حال کار هستن که یکیش لجر نانو اس و دیگری لجر بلو هست. هر دو کیف پول از بیش از 25 بلاک چین رمزنگاری شده پشتیبانی می کنن. علاوه بر این، کیف پول سخت افزاری لجر به صورت آفلاین فعالیت می کنه و از این رو امنیت زیادی رو فراهم می کنه.

Ledger

کیف پول سخت افزاری لجر با استفاده از کابل USB به کامپیوتر و با کابل OTG به موبایل متصل میشه. همچنین کلیدهایی در بدنه سخت افزاری لجر وجود داره که کاربران با استفاده از این دکمه ها معامله های خودشون رو تایید می کنن. در هنگام راه اندازی کیف پول لجر برای شما عبارت 12 کلمه ای بازیابی داده میشه تا در صورتی که کیف پولتون شکست یا به سرقت رفت، می تونین کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال LINA چیست؟ شما رو با ارز دیجیتال لینیر، آینده LINA و کیف پول های ارز دیجیتال لینیر آشنا کنیم. همونطور که گفتیم ارز دیجیتال Linear در حوزه دیفای فعالیت می کنه و با نماد اختصاری LINA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن سهم 0.006 درصدی از کل بازار، در رتبه 355 بازار ارزهای دیجیتال قرار داره. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید لینیر رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لینیر چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال LINA)
سوال امنیتی :6+92 = ?