ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال POLS)

1401/06/31
ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال POLS)


با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد عرصه بازار شدن و شاید در این میان اسم ارز POLS رو شنیده باشین. ما در مقاله ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟ به بررسی ارز Polkastarter، آینده POLS و کیف پول های ارز دیجیتال پولکااستارتر می پردازیم تا اطلاعاتی در مورد این ارز به دست بیارین. احتمالا تا امروز کلماتی مثل ارز دیجیتال، ارز مجازی، رمزارز، ارز رمز پایه و یا ارز رمزنگاری شده به گوشتون خورده باشه. در ابتدا باید بگیم همه این کلمات برگردان انگلیسی یک کلمه هست و یک مفهوم رو می رسونه که همون کریپتوکارنسی(Cryptocurrency) هست.

این واژه انگلیسی از دو عبارت Crypto به معنی رمز و Currency به معنی ارز تشکیل شده هست. ارزهای مجازی همواره از جمله مهم ترین مباحث چند سال اخیر دنیا بوده و کارشناسان و متخصصان زیادی بر این باور هستن که ارزهای دیجیتال بخش جدا نشدنی از آینده بشریت به حساب میان و قطعا در سال های آینده شاهد نفوذ این ارزها به بازارهای معتبر جهانی خواهیم بود. همچنین کریپتوکارنسی یا همون ارزهای دیجیتال همونطور که از اسمشون مشخصه با ارزهای بانکی که امروزه می شناسیم متفاوت هستن و به صورت دیتاهای دیجیتال مبادله میشن.

همچنین ارزهای دیجیتال امروزه در حوزه های متفاوتی فعالیت می کنند. برخی هاشون از حوزه دیفای، حوزه NFT یا حوزه Web3 و... فعالیت دارن. رمزارزی که در مقاله ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟ معرفی می کنیم، در حوزه DeFi فعالیت می کنه و تاکنون تونسته محبوبیت زیادی رو به دست بیاره. پس در ادامه همراه ما باشین تا اطلاعات زیادی در مورد ارز POLS برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟ این پاسخ رو بدیم که پولکااستارتر با نماد اختصاری POLS یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 264.93 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 183 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین پلتفرم Polkastarter یکی از برترین پلتفرم های IDO در دنیای ارزهای دیجیتال هست که این امکان رو به بسیاری از پروژه ها داده تا به روشی ارزون تر و سریع تر از پلتفرم های IEO سرمایه به دست بیارن.

ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟

چشم انداز پلتفرم Polkastarter این هست که در پروتکل پولکادات ادغام بشه تا از مقیاس پذیری بالای اکوسیستم استفاده کنه. پلتفرم پولکااستارتر که بر پایه پولکادات ساخته شده هست، می تونه از مبادلات زنجیره ای متقابل خودش استفاده کنه و از توان عملیاتی بالای بلاک چین بومی لذت ببره و در عین حال همچنان برای نقدینگی با سایر بلاک چین ها در ارتباط هست. همچنین پلتفرم پولکااستارتر یک صرافی غیر متمرکز DEX هست که بر اساس مفاهیم مالی غیر متمرکز DeFi ایجاد شده.

توکن POLS، توکن بومی پلتفرم پولکااستارتر هست که نقش مهمی رو در این اکوسیستم ایفا می کنه. یکی از نقش هایی که توکن POLS بر عهده داره، مکانیزم تشویقی برای ارائه دهنده های نقدینگی در استخرهای توکن برای سوآپ های ثابت و زنجیره ای متقابل هست.

بنیانگذاران ارز POLS:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال POLS چیست؟ بنیانگذاران و تیم پلتفرم پولکااستارتر رو معرفی می کنیم. دانیل استاک هاوس(Daniel Stockaus) و تیاگو مارتینز(Tiago Martins) مغزهای برتر پلتفرم پولکااستارتر هستن. به عنوان بنیانگذاران پروژه، استاک هاوس مدیر عامل شرکت و مارتینز مدیر فنی پروژه هست. همچنین این دو نفر، تجربه گسترده ای از کارآفرینی در حوزه تکنولوژی گرفته تا توسعه نرم افزارهای مختلف دارن. علاوه بر این، از دیگر اعضای تیم میشه به دانیلو کارلوچی (Danilo Carlucci) و متیو دیب (Matthew Dibb) اشاره کرد. کارلوچی در پروژه های مختلفی به عنوان یک کارآفرین شرکت داشته و دیب یک مشاور استراتژیک هست.

بنیانگذاران ارز POLS:

دانیل استاک اهل آلمان هست و در سال 2000 به لندن نقل مکان و وارد صنعت فناوری شد. او یک سال بعد از اینکه وارد صنعت فناوری شد، شرکت طراحی، توسعه و بازاریابی وب خودش رو راه اندازی کرد و بیش از 100 هزار مشتری به دست آورد. این در نهایت باعث شد تا شرکت تجارت الکترونیک خودش رو تاسیس کنه که در اوج خودش، 20 میلیون دلار در سال اول درآمد و بیش از 1 میلیون مشتری داشت. دانیل استاک در سال 2017، وارد دنیای بلاک چین شد.

تیاگو مارتینز نیز مدرس انفورماتیک سازمانی در دانشکده اطلاعات دانشگاه شفلید هست. حوزه تحقیقاتی و آموزش او مدیریت و استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان های پیچیده هست. همچنین او به تقاطع بین سیستم های مدیریت اطلاعات با تاکید ویژه بر ساختارها، فرهنگ ها، شیوه های کاری، رفتار و تغییر علاقه مند هست.

نقشه راه ارز دیجیتال Polkastarter:

نقشه راه پلتفرم پولکااستارتر به این صورت هست که قرار بود در فاز اول در سال 2020 یک نسخه اولیه یا همون MVP از این پروژه در بستر اتریوم راه اندازی بشه که این کار به خوبی انجام شد و الان وب سایت Polkastarter.com یک نسخه اولیه هست که بر روی شبکه اتریوم فعالیت میکنه.

نقشه راه ارز دیجیتال Polkastarter

همچنین در حال حاضر توکن بومی پلتفرم پولکااستارتر، POLS هست که بر روی شبکه اتریوم فعالیت می کنه و یک توکن ERC20 هست. در فاز دوم این پروژه در سال 2021 نیز این پروژه به طور کامل به شبکه پولکادات مهاجرت کرد و در مرحله بعدی یک اتصالی بین شبکه اتریوم و شبکه پولکادات برقرار شد. همچنین پلتفرم Polkastarter نیز در سال 2021 امکان استیکینگ رو به پلتفرم خودش اضافی کرد.

نحوه کار پلتفرم Polkastarter:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال POLS چیست؟ نحوه کار پلتفرم پولکااستارتر رو مورد بررسی قرار می دیم. پلتفرم پولکااستارتر برای اولین بار در دسامبر 2020 راه اندازی شد و به سرعت رشد کرد و به یکی از پرکاربردترین پلتفرم ها برای پیشنهادات اولیه DEX تبدیل شد.

این پلتفرم به پروژه های ارزهای دیجیتال اجازه میده تا با راه اندازی یک استخر مبادله بر اساس نرخ خرید ثابت برای توکن ها سرمایه به دست بیارن. همچنین با کمک پلتفرم Polkastarter، پروژه های غیر متمرکز قادر به جذب و تبادل سرمایه ارزان و سریع خواهند بود. به این ترتیب کاربران می تونن در یک محیط امن و سازگار شرکت کنن و از دارایی هایی استفاده کنن که بسیار فراتر از استاندارد فعلی ERC20 هست. علاوه بر این، این فناوری می تونه کاربردهای دیگه ای خارج از جمع آوری سرمایه داشته باشه.

ویژگی های ارز دیجیتال POLS:

پلتفرم Polkastarter پتانسیل های زیادی برای رشد و توسعه داره. همچنین با وجود تمایل توسعه دهنده ها، شرکت ها و افراد به استفاده از بستر این پلتفرم در آینده، استارتاپ ها، پروژه ها و برندهای جدیدی از این تیم ایجاد میشه. یکی از این پروژه ها ارز POLS هست و با هدف فراهم کردن امکان استفاده از استخرهای نقدینگی با قابلیت تعامل بین بلاک چینی ایجاد شده. علاوه بر این، با استفاده از ویژگی ضد کلاهبرداری موجود در پلتفرم پولکااستارتر، شناسایی کلاهبرداری ها راحت هست. 

ویژگی های ارز دیجیتال POLS:

برخی از ویژگی های کلیدی پلتفرم پولکااستارتر، تعاملات میان بلاک چین، اقدامات کامل در حوزه احراز هویت، امکان لیست توکن ها به صورت غیر متمرکز و بدون محدودیت و... هست که وجود همه این ویژگی ها برای ایجاد یک محیط غیر متمرکز تعیین کننده هست. همچنین علاوه بر اینکه پلتفرم پولکااستارتر در ابتدای مسیر خودش قرار گرفته و همچنان توسعه ای برای بهبود عملکرد اون لازم هست، ولی با توجه به ویژگی های مهم و ابتدایی موجود در این پروژه میشه به آینده POLS امیدوار بود.

یکی دیگه از ویژگی های جذاب پلتفرم POlkastarter، امکان جذب و جمع آوری سرمایه در این بستر هست. به این ترتیب با استفاده از این بستر کاربران می تونن به صورت فردی، گروهی و یا برای شرکت و موسسات مشخصی به جذب سرمایه بپردازن. همچنین این پلتفرم با داشتن این امکان قدمی بزرگ در جهت تغییر ایده های برگزاری ICO و IEO برداشته هست. علاوه بر این یکی دیگه از امکانات مهمی که از طریق این پلتفرم ارائه میشه، امکان تبادلات OTC با محافظت از رمز عبور کاربران هست.

مزیت های ارز دیجیتال پولکااستارتر:

ارز دیجیتال پولکااستارتر

 

نوبت این رسید که در این بخش از مقاله ارز دیجیتال POLS چیست؟ به بررسی مزیت های پلتفرم پولکااستارتر بپردازیم. این پلتفرم نسب به پروژه های مشابه برتر هست چون همه مزیت های زیر رو داره:

• عملکرد

پلتفرم پولکااستارتر از فناوری اشتراک گذاری استفاده می کنه تا امکان جابجایی راحت بین پروتکل های مختلف بلاک چین رو فراهم کنه. این قابلیت، همکاری بین بلاک چین ها رو امکان پذیر می کنه تا کاربران بتونن هر توکنی رو از هر شبکه ای مبادله کنند.

• سرعت تراکنش

سرعت تراکنش در بسیاری از بلاک چین ها با افزایش تعداد کاربران مشکلات زیادی داره، ولی پلتفرم Polkastarter از شبکه پولکادات استفاده می کنه. به این ترتیب پلتفرم پولکااستارتر به تنهایی می تونه 140 هزار تراکنش رو در یک ثانیه پردازش کنه و در صورت نیاز به 1 میلیون تراکنش در ثانیه برسه.

• اشتراک گذاری داده

تراکنش های زنجیره ای همه اون چیزی نیست که در پلتفرم Polkastater امکان پذیر شده. همچنین به اشتراک گذاری داده ها بین پروتکل های مختلف بلاک چین رو هم تسهیل می کنه.

بررسی آینده POLS:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال POLS چیست؟ به بررسی آینده پولکااستارتر می پردازیم. بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسانات قیمتی زیادی همراه هست و همین امر باعث میشه تا پیش بینی قیمت و آینده پولکااستارتر و سایر ارزهای دیجیتال کاره سختی بشه. همچنین برای پیش بینی قیمت و آینده POLS نیز مثل سایر ارزهای دیجیتال باید فاکتورها و عوامل متعدد زیادی رو زیر نظر داشته باشیم که تاثیر مثبت و منفی بر آینده پولکااستارتر می زارن.

ارز دیجیتال پولکااستارتر

اخبار و رسانه های اجتماعی، وضعیت اقتصادی کشورها، افزایش یا کاهش تقاضا و اهداف تیم پروژه پولکااستارتر از عواملی هستن که بر آینده POLS تاثیر میذارن. تاثیر رسانه های اجتماعی و اخبار به این صورت هست که انتشار یک خبر در فضای مجازی، باعث افزایش یا کاهش قیمت POLS میشه. بنابراین باید برای پیش بینی قیمت و آینده پولکااستارتر، اخبار مربوط به این ارز رو دنبال کرد. همچنین اگه کشوری با بحران اقصادی روبرو بشه، افراد ساکن در اون کشور به ارزهای دیجیتال رو میارن که باعث افزایش تقاضای خرید میشه. به این ترتیب با افزایش تقاضای خرید POLS، قیمت پولکااستارتر افزایش پیدا می کنه.

قیمت POLS:

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت POLS چیزی حدود 3 دلار و با احتساب نرخ تتر 29.559 تومان، معادل 88.774 تومان هست. همچنین حجم معاملات روزانه اون نیز 27.5 میلیون دلار هست. بالاترین قیمت POLS نیز در15 فوریه سال 2021، 7.33 دلار بود. 

کیف پول های ارز دیجیتال POLS:

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد ارز دییجیتال پولکااستارتر و آینده POLS به دست آوردین، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید POLS رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید و سرمایه گذاری کنین، در مورد کیف پول هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنن، اطلاعاتی به دست بیارین تا در نگهداری و ذخیره Polkastarter با مشکل مواجه نشین. ما به این منظور در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟ برخی از کیف پول های ارز دیجیتال POLS رو بررسی می کنیم. اگه دوست دارین بدونین که کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ مقاله تخصصی ما در این زمنیه را مطالعه نمایید.

ارز دیجیتال پولکااستارتر

برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال کیف پول های دیجیتال زیادی وارد عرصه بازار کریپتوکارنسی شدن. برخی از این کیف پول ها سخت افزاری و برخی نیز به صورت نرم افزاری وجود دارن. همچنین از اونجایی که رمز ارز POLS یک توکن ERC20 و بر مبنای بلاک چین اتریوم هست، بنابراین هر والتی که پشتیبان شبکه ERC20 هست، قابلیت ذخیره سازی ارز دیجیتال پولکااستارتر رو هم داره. 

کیف پول سخت افزاری به صورت آفلاین فعالیت می کنه واز این جهت که کلیدهای خصوصی و دارایی های شما رو به صورت آفلاین در یک دستگاه فیزیکی نگهداری می کنه، سطح امنیتی بالایی داره. کیف پول های سخت افزاری به دلیل هزینه بالای خرید و راه اندازی، زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن و اغلب برای سرمایه گذارهایی که تعداد زیادی توکن POLS در اختیار دارن مناسب هستن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که این امکان رو برای کاربران فراهم می کنه تا ارزهای دیجیتال خودشون رو در این والت ها ذخیره کنند، بدون اینکه هزینه ای بپردازن. این والت ها برای سرمایه گذارانی مناسبن که تعداد کمی توکن POLS در اختیار دارن.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال POLS، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet در حقیقت یک نرم افزار هست که امکان ارسال، دریافت و نگهداری ارزهای بسیاری رو برای کاربران فراهم می کنه. تراست ولت از پشتیبانی صرافی بایننس بهره می بره. همچنین این والت به صورت متن باز ارائه شده و کاربران به راحتی می تونن از این کیف پول استفاده کنند. شرکت Six Days LLC طراح و سازنده کیف پول تراست ولت هست و بر اساس گفته های این شرکت، تراست ولت امکان ذخیره سازی توکن های ERC20 و ERC223 اتریوم رو فراهم می کنه.

تراست ولت

امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال حرف اول رو می زنه. تراست ولت از لایه ها و ساختاری پیچیده برای تامین امنیت کیف پول استفاده می کنه. همچنین Trust Wallet رو باید یک کیف پول غیر امانی دونست. در این کیف پول های غیر امانی اطلاعات مبهم از جمله کلیدهای عمومی و خصوصی بر روی هیچ سروری ذخیره نمی شن. این اطلاعات تنها بر روی سیستم مورد استفاده کاربر، نگهداری و ذخیره می شن. اط طرف دیگه تراست ولت یک کیف پول متن باز هست و توسعه دهنده های زیادی به راحتی می تونن همه کدهای موجود در این کیف پول رو مشاهده و برای برطرف کردن باگ های اون اقدام های لازم رو انجام بدن. مقاله آموزش نصب و استفاده از تراست ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال POLS، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask، کیف پول رسمی و معتبر شبکه اتریوم هست که تنها نسخه موجود از این کیف پول یک پلاگین هست، به این صورت که باید پلاگین یا افزونه متامسک رو بر روی مرورگر کروم نصب کرد تا بشه از اون استفاده کرد. این کیف پول علاوه بر نصب شدن بر روی مرورگر کروم بر روی مرورگر FireFox و Brave نیز قابل نصب هست. همچنین امکاناتی که متامسک ارائه میده برای استفاده معامله گرانی که با قراردادهای هوشمند سر و کار دارن و از اپلیکیشن های غیر متمرکز یا Dapps کار می کنن، بسیار مناسب هست.

MetaMask

کیف پول متامسک توسط آرون دیویس و دن فینلای در سال 2016 راه اندازی شد و تیم توسعه اون شامل متخصصانی در حوزه ارزهای دیجیتال هست. همچنین باید گفت از زمان تاسیس متامسک، این والت به هیچ مشکل امنیتی بزرگی برخورد نکرده و به تنظیمات بکاپ گیری HD مجهز هست که تیم توسعه دهنده اون به صورت مرتب و مداوم کدهای منبع باز متامسک رو به روزرسانی می کنند. 

کیف پول نرم افزاری بایننس چین ولت(Binance Chain Wallet):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال پولکااستارتر، والت نرم افزاری بایننس چین ولت هست. Binance Chain Wallet همونطور که از اسمش پیداست به عنوان کیف پول رسمی صرافی بایننس شناخته شده و برای دسترسی به شبکه های بایننس اسمارت چین BSC، بایننس چین BC و اتریوم ETH طراحی شده. سرمایه گذاران با استفاده از این کیف پول می تونن ارزهای دیجیتال خودشون رو در جای امن ذخیره کنن و با اتصال به اون از هزاران پروژه در بلاک چین های مختلف استفاده کنند.

Binance Chain Wallet

کیف پول بایننس چین ولت از ویژگی بسیار جالبی به اسم ولت دایرکت پشتیبانی می کنه که توسط اون کاربران می تونن حساب بایننس خودشون رو به کیف پول بایننس چین متصل کنن و از این طریق امکان انتقال راحت وجه بین این حساب ها رو فراهم می کنند. همچنین افزونه بایننس چین در حال حاضر برای مرورگرهای کروم، فایرفاکس و Brave در دستترس هست و کاربران می تونن با استفاده از اون BNB خودشون رو به دیگر توکن ها تبدیل کنند. علاوه بر این می تونین کیف پول خودتون رو از طریق ورود به ایمیل، با استفاده از سیستم و یا کامپیوتر شخصی و یا توسط رمز عبوری که هنگام ثبت نام برای کیف پول تعیین کردین، بازیابی کنین.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال پولکااستارتر، والت سخت افزاری لجر هست. شرکت Ledger در سال 2014 در فرانسه تاسیس شد. این شرکت در ابتدا توسط هشت متخصص به منظور فعالیت در زمینه های مختلف مرتبط با بلک چین راه اندازی شد. یکی از با کیفیت ترین کیف پول های سخت افزاری، لجر نانو اس هست هست که این دستگاه به صورت یک USB مورد استفاده قرار می گیره. در این کیف پول کلیدهای خصوصی و ارزهای دیجیتال شما به جای نگهداری بر روی یک پلتفرم نرم افزاری آنلاین، در یک دستگاه فیزیکی سخت افزاری ذخیره میشن.

Ledger

امنیت این کیف پول به گونه ای خواهد بود که اگه یک هکر یا سارق بخواد دارایی شما رو بدزده، هم دستگاه کیف پول و هم پین کد مخصوص ورود به اون رو نیاز داره. هر چند ویژگی های امنیتی اون بیشتر از موارد یاد شده هست. همچنین برخلاف بعضی از کیف پول های آنلاین و یا سخت افزاری که تنها از یک ارز دیجیتال پشتیبانی می کنن، لجر نانو اس یک کیف پول چند ارزی هست. یعنی شما می تونین تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال رو در این کیف پول سخت افزاری ذخیره و نگهداری کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال POLS چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز POLS، کیف پول های ارز دیجیتال پولکااستارتر و آینده POLS برای شما ارئه کنیم. همونطور که گفتیم، پلتفرم Polkastarter یکی از برترین پلتفرم های IDO در بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه که این اجازه رو به بسیاری از پروژه ها میده تا به روش کم هزینه تر و سریع تر از پلتفرم های IEO سرمایه به کسب کنن. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید POLS رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران باینننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال پولکااستارتر چیست؟(معرفی کیف پول های ارز دیجیتال POLS)
سوال امنیتی :3+70 = ?