بی ان بی گرین فیلد(BNB Greenfield) چیست؟

1402/04/21

بی ان بی گرین فیلد(BNB Greenfield)؛ شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز بایننس! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این شبکه به دست بیارین؟ آیا می دونین بی ان بی گرین فیلد چیست؟ منظور از ذخیره سازی غیرمتمرکز داده چیست؟ هدف از ایجاد BNB Greenfield چیست؟مهم ترین نکات درباره BNB گرین فیلد کدامند؟ بی ان بی گرین فیلد چجوری کار می کنه؟

از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال تا حدودی نوظهور و نوپا هست، هر روز مسیر رشد و پیشرفت در این حوزه وجود داره. اگه بخواهیم رویدادهای بازار رمزارزها رو دنبال کنیم و از نوسانات قیمت ارز دیجیتال مطلع باشیم، باید اطلاعات خودمون رو بروز نگه داریم. هر روز در بازار رمزارزها شاهد راه اندازی پلتفرم ها و پروتکل های زیادی هستیم که هر کدوم از اون ها کاربردهای خاص خودشون رو دارن. بی ان بی گرین فیلد هم یکی از این پیشرفت هاست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه بی ان بی گرین فیلد یا BNB Greenfield بهتون ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین نکات BNB گرین فیلد بپردازیم و عملکرد این شبکه رو مورد بررسی قرار بدیم.

BNB Greenfield چیست؟

بی ان بی گرین فیلد(BNB Greenfield) چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که بی ان بی گرین فیلد چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بی ان بی گرین فیلد سومین شبکه بلاک چینی بایننس هست که می تونه به راحتی نیاز به ذخیره سازی غیرمتمرکز رو از بین ببره. توجه داشته باشین که در ذخیره سازی غیرمتمرکز، داده ها و اطلاعات بین نودهای مختلفی تقسیم میشن و اطلاعات دیگه در یه سرور مشخص ذخیره و نگهداری نمیشن. همچنین از BNB Greenfield میشه در فعالیت هایی مثل میزبانی وبسایت، ذخیره سازی اطلاعات، کنترل داده های خصوصی و انتشار آثار استفاده کرد.

جالب اینجاست که بدونین وایت پیپر رسمی بلاک چین BNB Greenfield در فوریه سال 2023 منتشر شد و در حال حاضر می تونین با مطالعه وایت پیپر این شبکه، اطلاعاتی در مورد عملکرد شبکه بی ان بی گرین فیلد و اهداف این شبکه بلاک چینی به دست بیارین. نکته قابل توجه این هست که BNB Greenfiled نوعی پارادایم ساختاری و اقتصادی جدید رو واسه داده ها در دنیای وب 3 معرفی و ارائه کرده. بی ان بی گرین فیلد از BNB به عنوان کوین اصلی خود برای انجام برخی از کارها استفاده می کنه.

مقاله پیشنهادی: آینده BNB و اسمارت چین (SmartChain)

بررسی مهم ترین نکات BNB گرین فیلد

بررسی مهم ترین نکات BNB گرین فیلد

با توجه به وایت پیپر منتشر شده، شبکه بی ان بی گرین فیلد(BNB Greenfield) در مرکز خودش روی 3 قسمت تمرکز داره که با سیستم های ذخیره سازی موجود تفاوت داره. برای اینکه اطلاعات مفیدی درباره این شبکه به دست بیارین، باید وایت پیپر این شبکه رو مطالعه و بررسی کنین. در ادامه برخی از مهم ترین نکات درباره بلاک چین BNB گرین فیلد رو بررسی می کنیم:

  • یکی از نکات مهم درباره بلاک چین BNB گرین فیلد این هست که در این شبکه بلاک چینی، آدرس های سازگار با اتریوم می تونن داده ها و رمزارزها رو ایجاد و کنترل کنند.
  • بهتره بدونین شبکه بی ان بی گرین فیلد با شبکه بایننس اسمارت چین(BSC) در ارتباط هست.
  • یکی دیگه از نکات مهم درباره بلاک چین BNB گرین فیلد این هست که واسه توسعه دهنده ها، ویژگی های شبیه API و عملکردی شبیه ذخیره سازی ابری موجود در وب 2 رو فراهم می کنه.
  • بایننس اسمارت چین به صورت بومی به BNB Greenfield متصل هست و به داده های مهم این امکان رو میده تا در اکوسیستم BNB Chain Dapp به کار برده بشن.

مقاله پیشنهادی: تفاوت بایننس کوین(BNB) و BUSD چیست؟

هدف از ایجاد شبکه BNB Greenfield

توجه داشته باشین که رقیب های اصلی شبکه بی ان بی گرین فیلد عبارت هستن از BitTorrent، Arweave، Storj، فاین کوین و سیا. همچنین راهکارهای غیرمتمرکز موجود مثل فایل کوین، استورج و Arweave چالش ها و مشکلات خاص خودشون رو دارن مثل تجربه کاربری ضعیف، قابلیت برنامه ریزی کم، ارتباط پذیری پایین، عملکرد ضعیف و پایداری اقتصاد توکنی که پذیرش انبوه رو سخت می کنه.

نکته قابل توجه این هست که بلاک چین بی ان بی گرین فیلد(BNB Greenfield) با هدف برطرف کردن این مشکلات توسط راهکاریی به منظور ساخت یه سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز داده به وجود اومده. تمرکززدایی یکی از خصوصیات اصلی فناوری بلاک چین وب 3 هست.

عملکرد BNB Greenfield چگونه است؟

هدف از ایجاد شبکه BNB Greenfield

شبکه BNB Greenfield نوعی بلاک چین مبتنی بر ذخیره سازی هست که با شبکه غیرمتمرکز ارائه دهنده های ذخیره سازی در ارتباط هست. در این بلاک چین کاربران داده های خودشون رو به وسیله مجوزهای دسترسی و استفاده خاص آپلود می کنند. ارائه دهنده های ذخیره سازی این داده ها رو بیرون از زنجیره با پشتیبان گیری خوب ذخیره و نگهداری می کنند، در حالی که ابر داده های دفتر کل BNB کاربران در شبکه بی ان بی گرین فیلد ذخیره میشه.

همه جنبه های داده های ذخیره شده در بلاک چین BNB Greenfield رو میشه خیلی آسون با کمک یه پل زنجیره ای بومی به زنجیره هوشمند BNB منتقل کرد. جایی که میشه از اون هم در اکوسیستم موجود BNB Chain Dapp و هم در نوع جدید به کار برد. برنامه های غیرمتمرکز می تونن به کاربران این امکان رو بده تا با اکوسیستم BNB Greenfield ارتباط داشته باشن و می تونن به عنوان محصولات Web3 کار کنند که از داده های موجود بهره ببرن. قابلیت پیکربندی خاص مجوزهای داده در یه فضای مبتنی بر اسمارت کانترکت های بومی، بیشتر روش های تجاری رو قادر می کنه که واسه کاربران سیستم مفید باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شبکه بی ان بی گرین فیلد یا BNB Greenfield بهتون ارائه کنیم و به بررسی مهم ترین نکات BNB گرین فیلد بپردازیم و عملکرد این شبکه رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بی ان بی گرین فیلد سومین شبکه بلاک چینی بایننس هست که می تونه به راحتی نیاز به ذخیره سازی غیرمتمرکز رو از بین ببره. این شبکه بلاک چینی مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد توجه خیلی از کاربران و توسعه دهنده برنامه های غیرمتمرکز قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد بی ان بی گرین فیلد(BNB Greenfield) چیست؟
سوال امنیتی :7+60 = ?