هشدار سازمان ملل متحد درباره تاثیر بیت کوین روی آب و هوا

نوشته شده در : 1402/08/16

تاثیر بد بیت کوین روی آب و هوا؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید سازمان ملل متحد درباره تاثیر بیت کوین روی آب و هوا هشدار داده است؟ چرا استخراج بیت کوین می تواند شرایط آب و هوایی زمین را به هم بریزد؟ سازمان ملل چه دستوراتی درباره ماینینگ بیت کوین صادر کرد؟
اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، توصیه می کنیم تا اخبار مهم و مرتبط با ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید تا سرمایه گذاری مطمئنی انجام دهید و ضرر نکنید. بیت کوین یکی از رمز ارزهای معروف در بازار کریپتوکارنسی است که عوامل زیادی روی قیمت این رمز ارز تاثیر می گذارند. از جمله از این عوامل می توان به اخبار داغ بازار اشاره کرد. با دنبال کردن این اخبار بیشتر با بازار رمز ارزها درگیر می شوید. یکی از اخباری که به تازگی منتشر شده است، مربوط به تاثیر ماینینگ بیت کوین روی آب و هوا است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره تاثیر استخراج بیت کوین روی آب و هوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی هشدار سازمان ملل درباره تاثیر بیت کوین روی آب و هوا بپردازیم.

تاثیر استخراج بیت کوین روی آب و هوا

توجه داشته باشید که استخراج بیت کوین به فرایند استفاده از تجهیزات و سخت افزارهای مناسب برای ساخت بیت کوین جدید و عرضه آن در بازار است. شما می توانید در فرایند ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال بیت کوین شرکت کنید و درآمد زیادی کسب کنید. توجه داشته باشید که امروزه استخراج بیت کوین به یکی از صنعت های محبوب تبدیل شده است و افراد زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند. استخراج ارز بیت کوین یک کار هزینه بری است که انرژی برق زیادی را مصرف می کند و باعث آلودگی آب و هوا می شود.
جالب است بدانید، استخراج ارز دیجیتال باعث می شود تا انرژی برق زیادی مصرف شود. تمام انرژی برق مصرف شده برای استخراج بیت کوین به صورت سالانه از مصرف برق یک کشور فراتر می رود که همین مسئله باعث می شود تا بیشتر کشورها قوانین و محدودیت هایی برای استخراج بیت کوین تعیین کنند. اگر استخراج بیت کوین بدون رعایت کردن قانونی انجام شود، برق زیادی مصرف می شود و تاثیر خیلی بدی روی آب و هوا می گذارد.

هشدار سازمان ملل درباره تاثیر بیت کوین روی آب و هوا

سازمان ملل متحد اخیرا یک مطالعه ای درباره استخراج ارز دیجیتال بیت کوین یا ماینینگ این رمز ارز انجام داده است و متوجه شد که استخراج بیت کوین سالانه انرژی برق زیادی را مصرف می کند و همین مسئله می تواند تاثیرات خیلی بدی روی آب و هوا بگذارد. با اینکه ارز دیجیتال بیت کوین یکی از رمز ارزهای برتر در بازار کریپتو است، ولی استخراج آن شرایط آب و هوایی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را با تهدید روبرو می کند. علاوه بر این، در این مطالعه مشخص شده است که استخراج ارزهای دیجیتال می تواند اثرات زیست محیطی زیادی را بر آب و هوا داشته باشد.
نکته قابل توجه این هست که سازمان ملل متحده فعالیت های 76 کشور استخراج بیت کوین را محدود کرده است و اعلام کرد که این کشورها باید به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین پایان دهند و یا قوانین و چارچوب هایی برای ماینینگ ارز بیت کوین تدوین کنند تا آب و هوا کمتر آسیب ببیند. طبق تحقیقات انجام شده، شبکه جهانی استخراج بیت کوین در بین سال های 2020 تا 2021 تقریبا 173.42 تراوات ساعت برق مصرف کرده است که اگر این صنعت را یک کشور در نظر بگیریم، به عنوان یک کشور پرمصرف محسوب می شود. بسیاری از افراد فعال در حوزه ارز دیجیتال سوالی که برایشان پیش می آید این است که عاقبت بیت کوین در ایران چه خواهد بود

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره تاثیر استخراج بیت کوین روی آب و هوا برای شما ارائه کنیم و به بررسی هشدار سازمان ملل درباره تاثیر بیت کوین روی آب و هوا بپردازیم. همانطور که گفته شد، استخراج بیت کوین یکی از فرایندهای کسب درآمد از بازار رمز ارزها است که مصرف برق زیادی در این صنعت مصرف می شود. سازمان ملل متحد در مطالعه ای که انجام داده است، تاکید کرد که استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیرات خیلی بدی روی شرایط آب و هوایی می گذارد و فعالیت 76 کشور استخراج کننده بیت کوین را زیر نظر قرار داد.

 


نظرات کاربران در مورد هشدار سازمان ملل متحد درباره تاثیر بیت کوین روی آب و هوا
سوال امنیتی :4+70 = ?