بررسی 5 ویژگی سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال

1402/04/23

5 ویژگی سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این سایت ها آشنایی داشته باشین؟ چه شرایطی باعث میشه نگران کلاهبرداری بشیم؟ سایت اسکم یا کلاهبرداری چیست؟ انواع سایت های کلاهبرداری در حوزه رمزارزها کدامند؟ چجوری میشه سایت های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال رو شناسایی کرد؟ چجوری از کلاهبرداری صرافی ها و ولت های جعلی جلوگیری کنیم؟  راهکارهای امنیت ارز دیجیتال در این زمینه چه مواردی می باشند.

مهاجمان و افراد کلاهبرداری همیشه راه ها و روش های مختلفی رو واسه سرقت دارایی های افراد پیدا می کنند. بازار رمزارزها هم با اینکه با هدف امنیت بیشتری ایجاد شده، ولی بازهم کلاهبرداری های زیادی در این بازار اتفاق می افته که بعضی از کاربران بی خبر از اون ها در دام کلاهبرداری ها می افتن. یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری در حوزه رمزارزها، سایت های جعلی هست. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت جعلی یا اسکم بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال بپردازیم و انواع سایت های اسکم رو به شما معرفی کنیم.

سایت جعلی یا اسکم چیست؟

سایت جعلی یا اسکم چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که سایت اسکم یا فیک چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سایت جعلی به وبسایت هایی گفته میشه هدف اون ها دزدی و کلاهبرداری از کاربران و مخاطبان هست. این وبسایت ها با استفاده از ترفندهای مختلفی، اطلاعات شخصی شما رو دریافت می کنند. البته توجه داشته باشین که همه این سایت ها با هدف کلاهبرداری به وجود نیومدن. بعضی از اون ها اول به صورت قانونی کار می کنند و بعد از مدتی به دلایل مختلفی مثل ورشکست شدن، دارایی ها و سرمایه کاربران رو به سرقت میبرن. به همین دلیل، شناسایی سایت های اسکم یا کلاهبرداری رمزارزها سخت هست.

جالب اینجاست که بدونین سایت های جعلی یا کلاهبرداری در حوزه رمزارزها تلاش می کنند که کاربران رو با تکنیک های مختلفی مجبور به پرداخت یه ارز دیجیتال کنند. در این سایت ها معمولا مهاجمان به این دلیل از کاربران بازار کریپتو رمزارزها رو می گیرن که قابل شناسایی نباشن. به این ترتیب اسکمرها همیشه موفق هستن و بعد از کلاهبرداری نمی تونن این سایت ها رو پیدا کنند. واسه این که کاربران در دام های کلاهبرداری بیفتن، روش ها و ترفندهای مختلفی وجود داره که هکرها می تونن از این روش ها استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: چگونه یک ایردراپ کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

ویژگی های سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال

ویژگی های سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال

همونطور که گفتیم، هکرها و مهاجمان همه روش های ممکن برای فریب دادن کاربران بازار رمزارزها رو امتحان می کنند تا به ارزهای دیجیتال اون ها دسترسی پیدا کنند. بنابراین، بهتره قبل از استفاده از یه سایت ناشناس اون ها رو به صورت دقیق بررسی و اعتبارسنجی کنین. سایت های اسکم خصوصیات زیادی دارن. در ادامه برخی از ویژگی های سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال رو بررسی می کنیم:

  • یکی از ویژگی های سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال این هست که وعده نرخ بالای سود و بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن رو به کاربران میدن.
  • سایت های کلاهبرداری به کاربران فشار وارد می کنند تا وجوه یا سرمایه زیادی رو به این سایت ها واریز کنند.
  • یکی دیگه از ویژگی های سایت های کلاهبرداری در حوزه رمزارزها ارتباطات یه طرفه بیشتر از حد ممکن با هدف دعوت به سرمایه گذاری بیشتر یا شارژ کیف پول هست.
  • پیشنهاد یا تماس ناخواسته با هدف مشاوره خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های رمزنگاری شده مثل توکن های غیرمثلی(NFT).
  • یکی دیگه خصوصیات سایت های اسکم در فضای ارزهای دیجیتال، درخواست هزینه های ثبت نام یا برداشت وجوه خیلی بالا هست.
  • عدم وجود دفتر فیزیکی در آدرس مشخص شده روی سایت و رسانه های اجتماعی صرافی ارز دیجیتال جعلی.
  • یکی دیگه از ویژگی های سایت های جعلی در بازار رمزارزها، ناتوانی در برطرف کردن چالش های امنیتی قبلی مثل هک یا مشکلات امنیتی.

مقاله پیشنهادی: 4 روش جلوگیری از کلاهبرداری ارز های دیجیتال در شبکه های اجتماعی

انواع سایت های اسکم در بازار رمزارزها

انواع سایت های اسکم در بازار رمزارزها

توجه داشته باشین که سایت های جعلی در بازار رمزارزها انواع مختلفی دارن. یعنی مهاجمان و هکرها تلاش می کنند تا با امتحان کردن کارهای مختلف به ارزهای دیجیتال یا سرمایه شما دسترسی پیدا کرده و اون ها رو به سرقت ببرن. به همین دلیل شناسایی سایت های کلاهبرداری روز به روز سخت تر میشه. بهتره قبل از استفاده از وبسایت ها و پلتفرم های جعلی اون ها رو بررسی کنین. همچنین باید با انواع سایت های جعلی آشنا بشین تا بدونین با چه سایت هایی روبرو میشین. برخی از سایت های اسکم در بازار رمزارزها عبارت هستن از:

  • سایت های فیشینگ
  • سایت های دارای بدافزارها یا باج افزارها
  • وبسایت های عرضه اولیه کوین
  • صرافی های ارز دیجیتال جعلی
  • سایت های طرح پانزی یا هرمی
  • کیف پول های تقلبی رمزارزها

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد سایت جعلی یا اسکم بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال بپردازیم و انواع سایت های اسکم رو به شما معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، سایت جعلی به وبسایت هایی گفته میشه هدف اون ها دزدی و کلاهبرداری از کاربران و مخاطبان هست. این وبسایت ها با استفاده از ترفندهای مختلفی، اطلاعات شخصی شما رو دریافت می کنند. هکرها در حوزه ارزهای دیجیتال هم سعی می کنند تا با استفاده از سایت های جعلیف سرمایه کاربران رو بدزدن.


نظرات کاربران در مورد بررسی 5 ویژگی سایت های کلاهبرداری ارز دیجیتال
  • خواهش میکنم اصلا وابدا بدون مشورت یا بدون تحقیق در مورد شرکتها سرمایه خودتون رو به دست کلاهبردارها ندهید اونها از سادگی ما سواستفاده میکنند یک تریدر آمریکایی با سیاست کامل ۹۱۰ دلار از من کلاهبرداری کرد نام شرکتfiacalfxhub که حتی اسمی ازش نیست هیچ جا

    سایت FINTECH INVEST LIMITED کلاهبرداری است. لطفا سرمایه گذاری نکنید.

سوال امنیتی :5+70 = ?