استیکینگ شناور چیست و چه مزایایی دارد؟

1402/04/22

استیکینگ شناور؛ اصطلاحی رایج در بازار ارزهای دیجیتال! آیا تا الان چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ آیا می دونین استیکینگ شناور چیست؟ استیکینگ شناور چه کاربردی در حوزه دیفای داره؟ به نظر شما چرا استیکینگ شناور محبوب شده هست؟ استیکینگ شناور چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ چجوری می تونیم از استیکینگ شناور استفاده کنیم؟ دلیل استفاده از استیکینگ شناور چیست؟

همونطور که می دونین، مکانیزم اثبات سهام و DeFi ذاتا واسه سازگاری با همدیگه به وجود نیومدن. در واقع، استیکینگ کاربران رو تشویق می کنه تا به دارایی هایی متعهد باشن تا پاداش هایی رو به منظور تامین امنیت شبکه به دست بیارن. این مسئله باعث میشه تا اون ها نتونن به بازار دیفای دسترسی داشته باشن. استیکینگ شناور هم یکی از روش های کسب درآمد در حوزه دیفای هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیکینگ شناور بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب استیکینگ شناور بپردازیم و کاربرد این روش رو در حوزه دیفای مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از استیکینگ شناور چیست؟

منظور از استیکینگ شناور چیست؟

آیا می دونین منظور از استیکینگ شناور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیکینگ شناور قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال قفل شده یا استیک شده رو در معاملات تجاری و یا فرصت های سرمایه گذاری بهتون میده تا از هر دو مورد هم سود زیادی به دست بیارین و همچنین پاداش رمزارزهای سپرده گذاری شده خودتون رو دریافت کنین. این اصطلاح همچنین این امکان رو به شما میده تا از فرصت های جدید خرید و فروش یا سرمایه گذاری که در بازار کریپتوکارنسی ها می بینین، استفاده کرده و سود کسب کنین.

جالب اینجاست که بدونین این فرایند با توکنیزه کردن ارزهای دیجیتال استیک شده صورت می گیره. به این ترتیب، ذینفعان این امکان رو دارن تا با بهره گیری از اون ها به عنوان وثیقه در اپلیکیشن های مالی دیگه استفاده کنند. توجه داشته باشین که این رمزارزها می تونن به صورت کاملا آزادانه در بین کاربران، فضاها و حتی شبکه های بلاک چینی مختلف معامله بشن. به همین دلیل هست که به تازگی استخر استیکینگ محبوبیت زیادی به دست اومده و تعداد از پروژه های جدید هم در رابطه با این موضوع به وجود اومدن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بررسی مزایا و معایب استیکینگ شناور

بررسی مزایا و معایب استیکینگ شناور

همونطور که گفتیم، اگه همه رمزارزهای خودتون رو استیک کردین، نمی تونین در صرافی ها از جفت ارزهای دیجیتال به منظور کسب سود در سرمایه گذاری یا خرید و فروش استفاده کنین. استیکینگ شناور به عنوان راهکاری برای برطرف کردن این مشکل به وجود اومده. یعنی شما می تونین از ارزهای دیجیتال قفل شده خودتون هم بهره ببرین. استیکینگ شناور مزایا و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب استیکینگ شناور رو بررسی می کنیم:

مزایای استیکینگ شناور

  • یکی از مزایای استیکینگ شناور این هست که شما می تونین از رمزارزهای استیک شده خودتون به عنوان وثیقه در سایر برنامه های مالی استفاده کنین.
  • به جای قفل شدن یه ارز دیجیتال در شبکه بلاک چینی، اون رمزارز می تونه در پلتفرم های دیگه ترکیب بشه و سرمایه گذاران بتونن ریسک پذیری خودتون رو کنترل کرده و سود زیادی باز ارزهای دیجیتال سهام گذاری شده خودشون به دست بیارن.
  • یکی دیگه از مزایای استیکینگ شناور این هست که توکن ها می تونن به صورت آزادانه در بین کاربران، صرافی ها یا حتی زنجیره های مختلف حرکت کنند.
  • استفاده از ارزهای دیجیتال یا دارایی های استیک شده به افرادی که این رمزارزها رو در اختیار دارن، آزادی زیادی در مدیریت توکن خود میدن و نوآوری های دیفای رو سریع تر می کنند.

مقاله پیشنهادی: لیکویید استیکینگ چیست؟

معایب استیکینگ شناور

  • الگوریتم اثبات سهام(PoS) و دیفای همونقدر که مربوط به امور مالی هستن، در مورد بلاک چین هم هستن و مثل هر کار سودمندی ریسک های زیادی به همراه دارن.
  • یکی دیگه از معایب استیکینگ شناور این هست که همه مراحل مربوط به سپرده گذاری شناور در پروژه های مختلف، طبق اسمارت کانترکت ها و مرتبط با پروژه های دیفای هست و همونطور که می دونین فضای دیفای و استفاده از رمزارزها، ریسک بزرگی هست. بنابراین، قبل از کار با سیستم، با خطرات حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند آشنا بشین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیکینگ شناور بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب استیکینگ شناور بپردازیم و کاربرد این روش رو در حوزه دیفای مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که اشاره کردیم، استیکینگ شناور توانایی استفاده از رمزارزها یا دارایی های قفل شده یا استیک شده رو در معاملات مختلف و یا فرصت های سرمایه گذاری به شما میده تا از هر دو مورد هم سود زیادی به دست بیارین. استفاده از استیکینگ شناور مزیت های فوق العاده به همراه داره که همین امر باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و کاربران زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد استیکینگ شناور چیست و چه مزایایی دارد؟
سوال امنیتی :3+36 = ?