بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین رمز ارزها

1402/05/09

مزایا و معایب معاملات مارجین؛ یکی از روش های دستیابی به سود بیشتر با استفاده از اهرم ها! منظور از معاملات مارجین ارز دیجیتال چیست؟ مارجین تریدینگ چجوری کار می کنه؟ معاملات مارجین چه مزیت ها و مشکلاتی به همراه دارن؟ چجوری با مارجین تریدینگ ریسک رو مدیریت کنین؟ آیا معاملات مارجین پرخطر هستن؟ آیا هر تریدری می تونه از معاملات مارجین استفاده کنه؟

اگه اهل ریسک کردن هستین و به دنبال سودای چند برابری هستین، یادگیری معاملات مارجین و نحوه انجام این نوع معاملات می تونه تاثیر قابل توجهی در کسب سود واسه شما داشته باشه. استراتژی ها و روش های زیادی واسه انجام معامله در بازارهای مالی مختلف وجود داره که معاملات مارجین یکی از اون هاست. شما می تونین با استفاده از معاملات مارجین سودهای زیادی به دست بیارین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات مارجین یا Margin Trading بهتون ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین بپردازیم.

آشنایی با معاملات مارجین

آشنایی با معاملات مارجین

معاملات مارجین یا Margin Trading یکی از بهترین روش های کسب درآمد از رمز ارزهاست که بهش معاملات اهرم دار یا لوریج دار هم گفته میشه، انجام معاملات ارزهای دیجیتال به کمک پول قرض شده ایهست که توسط صرافی در اختیار تریدرها و کاربران قرار می گیره. به عبارت دیگه، معاملات مارجین یکی از روش های معاملاتی هست که به تریدرها کمک می کنه تا با قرار دادن قسمتی از سرمایه خودشون به عنوان وثیقه، با سرمایه ای بیشتر از رمز ارزهای خودشون در این بازار معاملات انجام بدن. معاملات مارجین با وجود پرسود بودن، ریسک و خطرات زیادی هم به همراه دارن و واسه افرادی که تجربه کافی و استراتژی معاملاتی مشخصی دارن، مناسب هست و می تونن ازش استفاده کنند.

جالب اینجاست که بدونین خیلی از تریدرهای تازه کار و مبتدی، ممکنه معاملات Margin رو به عنوان یه برد بزرگ و مسیری واسه تریدرها واسه چند برابر کردن سود خودشون درک کنند. با این وجود، معاملات مارجین اشتباهاتی هم دارن. وقتی که از اهرم مالی واسه افزایش رمز ارزهای خودتون در این نوع معاملات استفاده می کنین، ریسک بزرگی رو به جون می خرین. معاملات مارجین در بازارهای آهسته و کم نوسان مثل بازار فارکس یا سهام محبوبیت زیادی دارن، ولی در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال هم مورد استفاده قرار می گیرن.

مقاله پیشنهادی: کارمزد معاملات در صرافی های ارز دیجیتال چیست؟

بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین

بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین

همونطور که گفتیم، معاملات مارجین(Margin Trading) در واقع اینجوریه که معامله گران با داشتن کمی سرمایه، می تونن مبالغ بیشتری رو در اختیار بگیرن و با استفاده از اون معاملات خودشون رو انجام بدن و پوزیشنی رو باز کنند که حجم بزرگ تری داره. معاملات مارجین مزیت های فوق العاده و مشکلات زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب معاملات مارجین رو بررسی می کنیم:

مزایای معاملات مارجین

  • یکی از مزیت های فوق العاده معاملات مارجین، امکان استفاده از یه ارز دیجیتال هست. خرید رمز ارزها در مارجین به شما کمک می کنه تا با استفاده از ارزش رمز ارزهایی که قبلا دارین، میزان تراکنش های خودشون رو بیشتر کنین. اگه ارزش سرمایه گذاری شما بیشتر بشه، درآمد شما هم افزایش پیدا می کنه.
  • بهبود سودآوری در روندهای فعلی بازار هم یکی دیگه از مزایای معاملات مارجین هست. سرمایه گذاری مارجین ممکنه در بازارهای صعودی خیلی سودمند باشن، به ویژه اگه هر روز پشت کامپیوتر هستین و طرز فکر معاملاتی مناسبی دارین.
  • اگه سبد سرمایه گذاری شما تعداد قابل توجهی از یه ارز دیجیتال رو نشون میده، می تونین تعداد زیادی تخم مرغ رو در یه سبد قرار بدین. با این وجود، با یه حساب مارجین ممکنه بتونین از اون رمز ارزها به عنوان وثیقه برای انجام معاملات مارجین استفاده کنین.
  • با استفاده از معاملات Margin می تونین قدرت خرید خودتون رو به طور چشمگیری افزایش بدین. این میزان افزایش با توجه به نسبت اهرم ارائه شده به وسیله صرافی ها متفاوت هست.

مقاله پیشنهادی: آیا کارمزد معاملات اسپات با مارجین متفاوت است؟

معایب معاملات مارجین

بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین رمز ارزها

  • یکی از معایب معاملات مارجین این هست که احتمالا کال مارجین بشین. اگه بازار رمز ارزها همراه با پوزیشن های باز شده شما ریزش کنه، صرافی شما ممکنه حساب شما رو بدون درخواست موافقت شما نقد کنه. این یه ریسک قابل توجه واسه تریدرها و معامله گران هست.
  • هزینه های اضافی و خطر از دست دادن کل سرمایه هم یکی دیگه از معایب معاملات مارجین هست. Margin Trading می تونه به طور چشمگیری ضرر شما رو بیشتر کنه. قبل از اینکه معاملات مارجین(Margin) رو شروع کنین، باید بدونین که احتمال از دست رفتن همه رمزارزهای شما وجود داره.
  • بالا بودن نرخ بهره هم یکی دیگه از معایب معاملات مارجین هست. از اونجایی که معاملات مارجین طبق وام ارائه شده توسط صرافی ارز دیجیتال شما انجام میشن، باید به وام بهره یا سودی بپردازین. نرخ این بهره پایین هست، ولی با توجه به حجم معاملات شما افزایش پیدا می کنه.
  • با استفاده از Margin، معامله گران ممکنه وامی بگیرن که باید در آینده برگردونده بشه. اگه معاملات ناموفق باشن، معامله گر ممکنه در بدهی زیادی قرار بگیره و مشکلات مالی بزرگی رو تجربه کنه.
  • با استفاده از معاملات مارجین، کاربران ممکنه به معامله در بازارهای پر ریسک و قیمت های ناپایدار ارزهای دیجیتال بپردازن. این مسئله می تونه خطرات و ریسک های بیشتری رو به دنبال داشته باشه و باعث بشه تا معامله گران محتمل ضررهای بزرگی بشن.

مقاله پیشنهادی: چرا محاسبه کارمزد معاملات برای تریدرها مهم است؟

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات مارجین یا Margin Trading بهتون ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین بپردازیم. همونطور که گفتیم، معاملات مارجین یکی از روش های معاملاتی هست که به تریدرها کمک می کنه تا با قرار دادن قسمتی از سرمایه خودشون به عنوان وثیقه، با سرمایه ای بیشتر از رمز ارزهای خودشون در این بازار معاملات انجام بدن. معاملات مارجین مزیت ها و معایب زیادی به دنبال دارن که توصیه میشه قبل از انجام معاملات مارجین، این موارد رو زیر نظر داشته باشین.


نظرات کاربران در مورد بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین رمز ارزها
سوال امنیتی :1+34 = ?