معرفی بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ در سال 2023

1402/05/08

بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ؛ آیا دوست دارین با این کارت ها آشنا بشین؟ استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک چجوریه؟ انواع کارت های گرافیک برای استخراج رمز ارزها کدامند؟ در خرید کارت گرافیک برای ماینینگ به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟ عوامل موثر در انتخاب برترین کارت گرافیک برای ماینینگ کدامند؟ به نظر شما ماینینگ با کارت های گرافیکی ارزش داره؟

بعد از پیدایش ارز دیجیتال بیت کوین، رمز ارزهای دیگه مبتنی بر الگوی اثبات کار(PoW) هم به وجود اومدن و مورد توجه خیلی از کاربران فعال در بازار کریپتوکارنسی ها قرار گرفتن. استخراج ارزهای دیجیتال حتی واسه بهترین کارت های گرافیکی هم فرایند سختی هست. در زمان فعالیت دستگاه واسه استخراج، کامپیوتر شما به طور خاصی یا کارت گرافیکی شما در بازه های زمانی طولانی تحت فشار زیادی قرار می گیره. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ بپردازیم و عوامل موثر  در انتخاب کارت گرافیک برای استخراج رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم.

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی چجوریه؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ماینینگ رمز ارزها با کارت های گرافیکی از توان محاسباتی این سخت افزار واسه تایید تراکنش ها و حل کردن مسائل و معادلات پیچیده ریاضی در شبکه های بلاک چینی اضافی میشه. پاداش اولین ماینر که بتونه معادلات رو حل کنه هم بر اساس ارز رمزنگاری شده همون شبکه بهشون تعلق می گیره. توجه داشته باشین که ماینینگ ارزهای رمزنگاری شده مثل استخراج بیت کوین، دوج کوین و.... با استفاده از  کارت گرافیکی به 1 یا چند واحد قوی و خوب از این سخت افزار نیاز داره تا هش ریت کافی به دست بیاد.

جالب اینجاست که بدونین فرایندی که مثل سایر تکنیک ها مثل ماینینگ با کارت گرافیکی و دستگاه های ASIC، انرژی الکتریکی زیادی مصرف می کنه. به این ترتیب، نصب سیستم ها و تجهیزات خنک کننده به دلیل تولید گرمای زیادی در این روش هم مهم نیست. معمولا بهترین رمزارز برای استخراج با کارت گرافیکی، ارز دیجیتالی هست که در حین ارائه پاداش زیاد، خیلی راحت و با انرژی کمتری تولید بشه. همچنین استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک می تونه به صورت انفرادی و یا عضو شدن در یه استخر استخراج انجام بشه.

مقاله پیشنهادی: 5 نکته ضروری برای استخراج سودآور بیت کوین

بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ

بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ

همونطور که گفتیم، ماینینگ با کارت گرافیکی به صورت کلی اینجوری هست که یه سیستم کامپیوتری که دارای کارت گارفیک های قوی هست، جمع آوری می کنین و سپس روی سیستم عامل خودتون نصبش می کنین و بعد از اون با نصب نرم افزار استخراج روی سیستم خود و اتصال به یه استخر استخراج می تونین کسب درآمد رو شروع کنین. واسه اینکه بتونین درآمد زیادی از استخراج رمز ارزها به دست بیارین، باید با بهترین کارت های گرافیک آشنا بشین. در ادامه بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ رو معرفی می کنیم:

  • کارت گرافیک Nvidia RTX 3080

یکی از بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ ارزهای دیجیتال، کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 هست که اخیرا معرفی شده. قطعا این کارت گرافیک واسه گیمینگ هم مناسبه و عملکرد اون در استخراج ارزهای دیجیتال بهتر هم میشه. کارت گرافیک آر تی ایکس تقریبا 8704 هسته کیودا و فرکانس بوست 107 گیگاهرتز داره. همچنین یکی دیگه از دلایل تقویت عملکرد استخراج ناشی از حافظه 10 گیگابایتی این کارت گرافیک هست.

  • کارت گرافیک AMD RX 5700

کارت گرافیک AMD RX 5700 هم یکی دیگه از بهترین کارت های گرافیک برای استخراج ارزهای دیجیتال هست. این کارت گرافیک رو بر اساس قیمت، توان طراحی حرارتی و قدرت هش در این لیست قرار دادیم. با این وجود شما می تونین کارت گرافیک آر ایکس 5700 ایکس تی رو تهیه کنین که عملکردی شبیه به آر اکس 5700 در ماینینگ رمز ارزها داره. کارت گرافیک ای ام دی آر ایکس 5700 با 8 گیگابایت حافطه جی دی دی آر، واسه بازی هایی با کیفیت 1440 پیکسل خیلی مناسب هست.

  • کارت گرافیک Nvidia RTX 2070

یکی دیگه از بهترین کارت های گرافیک برای استخراج رمز ارزها، کارت گرافیک Nvidai RTX 2070 هست که کاربرد زیادی در حوزه ماینینگ داره. این مدل یکی از اولین کارت هایی محسوب میشه که از رهگیری پرتو واسه بازی پشتیبانی می کنه و این قابلیت به افزایش کیفیت بازی های ویدیویی کمک می کنه. این کارت گرافیک در سال 2019 ایجاد شد و با معرفی رهگیری پرتو واسه بازیکن ها معماری بهتر خودش رو اثبات کرد.

مقاله پیشنهادی: مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

  • کارت گرافیک GTX 1070

کارت گرافیک GTX 1070 هم یکی دیگه از برترین کارت های گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین شرکت انویدیا بعد از یه سال این کارت گرافیک رو به بازار عرضه کرد تا عملکرد نسخه پایه محصول خودش رو ارزیابی کنه. در ساخت این کارت گرافیک از معماری پاسکال استفاده شده و دارای 1920 هسته هست. فرکانس پایه و فرکانس بوست هر واحد محاسباتی به ترتیب در عددهای 1400 مگاهرتز و تا 1683 مگاهرتز اورکلاک شدن. این کار دارای حافظه 8 گیگابایتی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیکی بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ بپردازیم و عوامل موثر  در انتخاب کارت گرافیک برای استخراج رمز ارزها رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ماینینگ رمز ارزها با کارت های گرافیکی از توان محاسباتی این سخت افزار واسه تایید تراکنش ها و حل کردن مسائل و معادلات پیچیده ریاضی در شبکه های بلاک چینی اضافی میشه. واسه اینکه سود زیادی از ماینینگ با کارت های گرافیکی به دست بیارین، باید بهترین کارت گرافیک رو انتخاب کنین.


نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ در سال 2023
سوال امنیتی :8+62 = ?