معاملات برخط یا آنلاین(Online Trading) چیست؟

1402/04/23

معاملات برخط(Online Trading)؛ تحولی بزرگ در خرید و فروش ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین معاملات برخط چیست؟ انجام معاملات برخط چه مزایایی به همراه داره؟ معایب معاملات آنلاین رمزارزها چیست؟ نحوه انجام معاملات برخط در بازار ارزهای دیجیتال چجوریه؟ چر تریدرها از معاملات برخط استفاده می کنند؟

سرمایه گذاری در هر بازار مالی به برخی زیرساخت ها و معیارها نیاز داره و در دنیای امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت فضای تحت وب، خیلی از امور و کسب و کارها به وسیله شبکه جهانی وب صورت می گیره. از بازار ارزهای دیجیتال گفته تا سهام همشون در بستر وب دنبال میشن. امروزه هر بازاری سازوکار خاص خودش رو داره و روش های مختلفی واسه انجام اون ها به وجود اومده که یکی از این روش ها معاملات برخط یا آنلاین هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات برخط یا Online Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب معاملات برخط رمزارزها بپردازیم تا با این مفهوم آشنایی داشته باشین.

معاملات آنلاین یا برخط چیست؟

معاملات آنلاین یا برخط چیست؟

آیا می دونین معاملات آنلاین یا برخط چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم معاملات برخط یا Online Trading به معامله ها یا خرید و فروش هایی اشاره دارن که توسط اینترنت انجام میشن. جوری که هیچ جایی واسه انجام این معامله ها وجود نداره. همین که شما به کمک گوشی های هوشمند خودتون به اینترنت وصل باشین، می تونین معاملات برخط یا آنلاین رو انجام بدین. تاریخچه معاملات برخط به دهه 70 میلادی برمی گرده. افراد در این سال ها می تونستن معاملات خودشون رو در بستر اینترنت انجام بدن.

جالب اینجاست که بدونین معاملات آنلاین یا برخط فرایندی هست که در اون تریدر یا معامله گر رمزارزها رو به صورت مستقیم از طریق اینترنت خرید و فروش می کنه. معاملات برخط(Online Trading) با ایجاد یا افتتاح یه حساب و معامله در هر صرافی رمزارز که به وسیله کاربر انتخاب میشه انجام می گیرن. افتتاح حساب در مدت زمان 15 دقیقه صورت می گیره. مدارک لازم برای ایجاد حساب و احراز هویت توسط هر صرافی ارز دیجیتال تعیین شده و واسه کاربران یا معامله گران اعلام میشه.

مقاله پیشنهادی: سرمایه گذاری یا هولد ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

مزایا و معایب معاملات برخط رمزارزها

مزایا و معایب معاملات برخط رمزارزها

همونطور که گفتیم، معاملات آنلاین(Online Trading) به معامله هایی اشاره دارن که به کمک بستر اینترنت انجام میشن و فقط کافیه تا شما با گوشی هوشمند یا کامپیوتر به خط اینترنت متصل باشین. انجام معاملات برخط یا آنلاین مزایا و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب معاملات برخط رمزارزها رو بررسی می کنیم:

مزایای معاملات آنلاین ارزهای دیجیتال

  • یکی از مزایای معاملات برخط رمزارزها، دسترسی مستقیم به بازارهاست. الان که می دونیم معاملات آنلاین چیه، خیلی راحت می تونیم توسط اون ها به صورت مستقیم به بازارهای مورد نظر و همه اتفاق هایی که در اون رخ میده، دسترسی داشته باشیم.
  • افزایش سرعت معاملات هم یکی دیگه از مزیت های فوق العاده معاملات برخط ارزهای دیجیتال هست. به لطف این معاملات، تریدرها با یک یا چند کلیک می تونن معامله های خودشون رو انجام بدن. بعضی وقت ها این خرید و فروش ها در عرض چند ثانیه اتفاق می افتن.
  • مشکلات و خطاهای انسانی در معاملات آنلاین ارزهای دیجیتال وجود نداره. وقتی شما معاملات آنلاین رو یاد بگیرین، می دونین که همه فعالیت های اون با ثبت اطلاعات در سطح گسترده همراه هست.
  • یکی دیگه از مزایای معاملات آنلاین رمزارزها این هست که با ایجاد سیستم های آنلاین معاملاتی، محدودیت های مکانی از بین رفتن. کاربران در هر کجا که باشن می تونن به کمک گوشی های هوشمند خودشون در بازار مورد نظر معاملات رو انجام بدن.

مقاله پیشنهادی: بهترین سیاست در بازار ریزشی چیست؟

معایب معاملات آنلاین ارزهای دیجیتال

  • در بازارهایی مثل رمزارزها، قابلیت استفاده از اهرم واسه انجام معاملات فراهم شده. جوری که تریدرها می تونن با کمترین سرمایه یه معامله بزرگ رو انجام بدن. با اینکه سود به دست اومده از این معامله ها زیاده، ولی ضرر حاصل از اینجور معاملات هم چند برابر میشه.
  • انجام معاملات آنلاین به دانش و آگاهی نیاز داره. افراد بدون داشتن دانش کافی نمی تونن از معاملات برخط ارزهای دیجیتال هیچ سودی به دست بیارن.
  • در بعضی از بازارهای آنلاین مثل ارزهای دیجیتال، امکان خرید و فروش اعتباری وجود نداره. بلکه تریدرها باید از قبل حساب معاملاتی خودشون رو شارژ کنند.

نحوه انجام معامله آنلاین ارزهای دیجیتال چگونه است؟

نحوه انجام معامله آنلاین ارزهای دیجیتال چگونه است؟

تریدر در مرحله اول تصمیم می گیره که آیا دوست داره ارز دیجیتال خودش رو نگه داره یا میدونه که قیمت اون خیلی راحت بالا و پایین میشه و به نگهداری طولانی مدت اون نیاز نداره. اگه کاربر بخواد رمزارز مورد نظر خودش رو خرید و فروش یا نگهداری کنه، به صرافی نیاز داره که بهتره اول صرافی انتخاب بشه. همچنین اگه کاربری بخواد قیمت ارز دیجیتال رو حدس بزنه، به یه کارگزار نیاز داره. برای انتخاب، فهرست کارگذاران با دقت بررسی میشن. بعد از انجام این مراحل، کاربران حساب خودشون رو شارژ می کنند و رمزارزهای مورد نظر خودشون رو خرید و فروش می کنند.

بیشتر بدانید: تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال

تریدرها و معامله گران باید این نکته رو زیر نظر بگیرن که اون ها می تونن به وسیله خرید و فروش ارزهای دیجیتال در یه حساب آزمایشی کارگزاری معاملات آنلاین رو تمرین کنند و یاد بگیرن. ولی متاسفانه تریدرها نمی تونن در یه صرافی تمرین کنند، چون این کار با ریسک از دست دادن سرمایه یا رمزارزها همراه میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات برخط یا Online Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب معاملات برخط رمزارزها بپردازیم تا با این مفهوم آشنایی داشته باشین. همونطور که گفتیم، معاملات برخط یا Online Trading به معامله ها یا خرید و فروش هایی اشاره دارن که توسط اینترنت انجام میشن. جوری که هیچ جایی واسه انجام این معامله ها وجود نداره. معاملات آنلاین ارزهای دیجیتال مزیت های زیادی به همراه دارن که باعث میشه تا مورد استقبال تریدرها و معامله گران زیادی قرار بگیرن.


نظرات کاربران در مورد معاملات برخط یا آنلاین(Online Trading) چیست؟
سوال امنیتی :4+78 = ?