صرافی غیرمتمرکز سرم(Serum) چیست؟

1402/04/30

صرافی سرم(Serum)؛ یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار رمزارزها! آیا تا الان چیزی درباره این پلتفرم شنیدین؟ آیا می دونین صرافی غیرمتمرکز سرم چیست؟ صرافی سرم چه ویژگی هایی داره؟ نحوه کار با صرافی غیرمتمرکز سرم چجوریه؟ استفاده از صرافی Serum چه مزایایی به همراه داره؟ صرافی سرم از چه کیف پول هایی پشتیبانی می کنه؟ کدوم رمزارزها رو میشه در صرافی سرم خرید و فروش کرد؟

امروزه صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال به وجود اومدن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و مزایای خاص خودشون رو دارن. یکی از صرافی های غیرمتمرکز دوست داشتنی در این بازار که روی بلاک چین سولانا ایجاد شده، صرافی سرم هست. این پلتفرم از سرعت بالایی برخوردار هست و کارمزدهای کمی بابت انجام تراکنش ها از کاربران دریافت می کنه. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز سرم یا Serum بهتون ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های صرافی سرم بپردازیم و عملکرد این پلتفرم رو مورد بررسی قرار بدیم.

صرافی سرم چیست؟

صرافی سرم چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که صرافی سرم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که صرافی سرم Serum یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز هست که بر روی شبکه سولانا ایجاد شده و شما می تونین رمزارزهای مورد نظر خودتون رو در این پلتفرم مبادله کنین. توجه داشته باشین که خرید و فروش رمزارزها در این صرافی به دلیل اینکه مبتنی بر شبکه سولانا هست، مزایای زیادی به همراه داره. برای مثال مبادله با سرعت بالا انجام میشه و کارمزدهای کمی واسه انجام تراکنش خودتون پرداخت می کنین.

جالب اینجاست که بدونین صرافی سرم(Serum) به وسیله یه سیستم دفتر سفارشات اتوماتیک، توانایی معاملات رمزارزها رو به صورت کاملا غیرمتمرکز مثل سفارش های محدود، سریع، کم هزینه رو به معامله گران میده. همچنین پلتفرم سرم به عنوان نوعی پلتفرم غیرمتمرکز واسه کنترل شبکه و تشویق فعالیت های سالم، از توکن بومی خودش یعنی رمزارز SRM استفاده می کنه. نکته قابل توجه این هست که توکن بومی صرافی سرم به منظور جذب کاربران بیشتر به صرافی غیرمتمرکز سرم مورد استفاده قرار می گیره.

مقاله پیشنهادی: صرافی مون ایکس بیتی(MoonXBT) چیست؟

صرافی سرم چه ویژگی هایی دارد؟

صرافی سرم چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، صرافی سرم(Serum) یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال هست که امکانات زیادی رو واسه کاربران خودش ارائه میده. تریدرها این امکان رو دارن تا در این صرافی ارزهای مورد نظر خودشون رو مبادله کنند. صرافی سرم به دلیل داشتن قابلیت های خاصی، منحصر به فرد هست. در ادامه برخی از ویژگی های صرافی سرم رو بررسی می کنیم:

  • یکی از ویژگی های صرافی سرم این هست که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه. در صرافی های غیرمتمرکز شما نیازی به احراز هویت و ثبت اطلاعات شخصی ندارین و فقط می تونین با اتصال کیف پول خود به این صرافی ها معاملات خودتون رو انجام بدین.
  • یکی دیگه از ویژگی های صرافی سرم این هست که کارمزدهای کمی از معامله گران و کاربران خودش در ازای انجام تراکنش ها دریافت می کنه. به این ترتیب، تونسته از رقبای خودش جلو بزنه و کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه.
  • بالا بودن سرعت انجام تراکنش ها هم یکی دیگه از ویژگی های صرافی غیرمتمرکز سرم(Serum) هست که باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.
  • صرافی سرم قابلیت معاملات بین زنجیره ای رو هم واسه کاربران خودش ارائه میده. به این ترتیب، کاربران می تونن رمزارزهای خودشون رو از طریق شبکه های مختلف معامله کنند.
  • یکی دیگه از ویژگی های صرافی سرم(Serum) این هست که از رپد توکن ها و استیبل کوین ها هم پشتیبانی می کنه و از همه مهم تر صرافی سرم به کاربران امکان ایجاد محصولات مالی سفارشی خودش رو میده.
  • از اونجایی که صرافی ارز دیجیتال سرم به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنه، سطح امنیت بالایی داره. چون هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی ندارن و نمیشه به راحتی حساب کاربری اون ها رو هک کرد و رمزارزهای اون ها رو به سرقت برد.

مقاله پیشنهادی: صرافی غیرمتمرکز تورسواپ(ThorSwap) چیست؟

صرافی سرم از کدام رمزارزها پشتیبانی می کند؟

صرافی سرم از کدام رمزارزها پشتیبانی می کند؟

توجه داشته باشین که اگه کمی در مورد بازار رمزارزها تحقیق کرده باشین، می دونین که رمزارزهایی که بر اساس بلاک چین اتریوم ایجاد شدن، توکن هایی با استاندارد ERC-20 هستن. الان توکن هایی که در صرافی غیرمتمرکز سرم(Serum) پشتیبانی میشن، دارای استاندارد SPL هستن. دلیلش هم کاملا واضحه. چون صرافی سرم بر بستر شبکه سولانا راه اندازی شده. به این ترتیب، ارزهای دیجیتالی مثل USDC، تتر و یرن فایننس و..... که در صرافی سرم وجود دارن، توکن هایی با استاندارد SPL هستن.

نحوه کار با صرافی Serum چگونه است؟

برای معامله ارزهای دیجیتال در صرافی سرم کافیه تا اول وارد سایت رسمی Serum بشین. در این زمان دو گزینه واستون باز میشه که شما باید گزینه Trade on serum dex رو انتخاب کنین. با کلیک کردن روی ای گزینه شما به صورت اتوماتیک وارد صفحات خرید و فروش سرم میشین. الان در سمت راست قیمت بالا روی گزینه Connect کلیک کنین و کیف پول ارز دیجیتال خودتون رو به این صرافی وصل کنین. الان نوبت این رسیده که از بخش Trade رمزارزهای مورد نظر خودتون رو واسه معامله انتخاب کنین. بخش ترید صرافی سرم شبیه صرافی بایننس هست. یعنی در این قسمت علاوه بر خرید و فروش رمزارزها، می تونین دارایی هایی رو که بهشون نیاز دارین رو بخرین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد صرافی غیرمتمرکز سرم یا Serum بهتون ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های صرافی سرم بپردازیم و عملکرد این پلتفرم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، صرافی سرم یا Serum یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز هست که بر روی شبکه سولانا ایجاد شده و شما می تونین رمزارزهای مورد نظر خودتون رو در این پلتفرم مبادله کنین. صرافی غیرمتمرکز سرم مزیت های فوق العاده ای به همراه داره که همین موضوع باعث میشه تا مورد استقبال تریدرهای زیادی قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

 


نظرات کاربران در مورد صرافی غیرمتمرکز سرم(Serum) چیست؟
سوال امنیتی :7+77 = ?