شاخص بایننس بلوبرد(BBI) چیست؟

نوشته شده در : 1402/05/18

شاخص بلوبرد بایننس(BBI)؛ جدیدترین شاخص ارائه شده در بایننس برای استفاده از معاملات فیوچرز بایننس! آیا تا الان چیزی در مورد این شاخص شنیدین؟ آیا می دونین شاخص بلوبرد بایننس چیست؟ چجوری از شاخص بلوبرد استفاده کنیم؟ شاخص بلوبرد بایننس چجوری محاسبه میشه؟ نحوه انجام معاملات شاخص BBI بایننس چجوریه؟ شاخص بلوبرد بایننس چقدر می تونه بالا بره؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازارهای مالی هست که تریدرها و معامله گران زیادی سعی می کنند تا با انجام معاملات در اون سود زیادی به دست بیارن. واسه اینکه قیمت ارز دیجیتال و روندهای بازار رو تجزیه و تحلیل کنین، باید از ابزارها و شاخص های مختلفی استفاده کنین. صرافی ارز دیجیتال بایننس یکی از بزرگ ترین صرافی های دنیا هست که شاخص های مختلفی رو واسه کاربران خودش ارائه میده. یکی از این شاخص ها، شاخص بلوبرد هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص بلوبدر بایننس یا BBI بهتون ارائه بدیم، به بررسی بالا رفتن شاخص بلوبرد بپردازیم و نحوه انجام معاملات شاخص BBI بایننس رو به شما یاد بدیم.

شاخص بلوبرد بایننس چیست؟

شاخص بلوبرد بایننس چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از شاخص بلوبرد بایننس چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که شاخص بلوبرد یکی از معیارهایی هست که در سال 2020 توسط صرافی بایننس برای انجام معاملات فیوچرز در این پلتفرم معرفی شد. همچنین شاخص بلوبرد بایننس نوعی شاخص قیمت ارز دیجیتال هست که کارکرد بایننس کوین، دوج کوین و ماسک رو تجزیه و تحلیل می کنه و تا لوریج 25 رو ممکن می کنه. میانگین وزنی قیمت های فعلی USDT توکن های مولفه در بازار بایننس اسپات در محاسبه شاخص مورد استفاده قرار می گیره.

جالب اینجاست که بدونین شاخص بلوبرد بایننس(BBI) به کاربران در صرافی بایننس کمک می کنه تا از قراردادهای دائمی یا بدون تاریخ انقضا استفاده کنند. این شاخص عملکرد 50 توکن برتر امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای رو در زنجیره هوشمند بایننس ردیابی می کنه. شاخص بلوبرد بایننس طبق ارزش بازار وزن گذاری میشه و نشونه های موجود در شاخص هر 3 ماه یبار بررسی و آپدیت میشن تا مطمئن بشه که شاخص مرتبط و دقیق باقی می مونه. تریدرها می تونن در این شاخص واسه قرار گرفتن در معرض بازار دیفای بدون نیاز به خرید توکن ها استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: صرافی بایننس دکس چیست؟

قراردادهای دائمی در شاخص BBI

قراردادهای دائمی در شاخص BBI

توجه داشته باشین که قرارداد آتی یکی از انواع اسمارت کانترکت ها در بازار رمز ارزهاست که در اون خریداران و فروشنده ها با همدیگه توافق می کنند که رمز ارزها رو با قیمت مشخصی در آینده با همدیگه تعویض می کنند. البته توجه داشته باشین که در قراردادهای آتی تاریخ تسویه و مدت زمان قرارداد هیچ وقت تغییر نمی کنه. تنها چیزی که در این قراردادها تغییر می کنه، مدت زمان قرارداد هست. با این حال، قرارداد آتی دائمی، یکی از قراردادهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که تاریخ انقضا نداره. بنابراین، نیازی به تعریف دوباره پوزیشن خرید و فروش استقراضی نیست. بر اساس قرارداد دائمی، قیمت ارز دیجیتال باید به قیمت در بازار اسپات وابسته باشه.

نکات مهم درباره شاخص بلوبرد بایننس

همونطور که گفته شد، مفهوم بلوبرد یا پرنده آبی، ذهن خیلی از تریدرها و معامله گران بازار رمز ارزها رو به شبکه مجازی توییتر هدایت می کنه. در این بخش سعی می کنیم تا نکات مهم درباره شاخص بلوبرد بایننس رو بررسی کنیم تا با حقایق این شاخص آشنا بشین:

  • صرافی بایننس گفته که شاخص بلوبرد(BBI) هیچ ربطی با سرمایه گذاری توییتر نداره.
  • بعضی از تریدرها و معامله گران تصور می کنند که در آینده ای نزدیک، رمز ارزی به اسم Bluebird به وجود میاد و قیمتش رشد زیادی رو تجربه می کنه.
  • با توجه به گمانه زنی ها، قیمت سه ارز دیجیتال در شاخص بلوبرد بایننس در آینده افزایش پیدا می کنه.
  • بعد از اضافی شدن رمز ارز ماسک(MASK) به شاخص بلوبرد بایننس، قیمت این رمز ارز بیشتر از 200 درصد رشد کرد.
  • قیمت شاخص بلوبرد بایننس(BBI) وجود نداره. این شاخص فقط قیمت سه ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنه.

نحوه انجام معاملات شاخص BBI بایننس

نحوه انجام معاملات شاخص BBI بایننس

به منظور شروع معاملات با استفاده از شاخص بلوبرد بایننس(BBI) اول باید وارد صرافی ارز دیجیتال بایننس بشین. بعد از اون باید مراحل زیر رو طی کنین:

  • مرحله اول

بعد از وارد شدن به صرافی بایننس، باید به بخش Derivatives مراجعه کرده و گزینه USD-M Futures رو انتخاب کنین.

  • مرحله دوم

در صفحه ای که واستون باز شد، گزینه BLUEBIRDUSDT رو انتخاب کنین.

  • مرحله سوم

در این مرحله می تونین وجوه یا USDTهای خودتون رو از کیف پول اسپات خودتون به کیف پول USD-M انتقال بدین تا معاملات فیوچرز رو انجام بدین.

  • مرحله چهارم

الان شما می تونین یه سفارش لیمیت رو در صرافی تنظیم و سفارش خودتون رو ثبت کنین. توجه داشته باشین که حداقل ارزش سفارش 0.6 USDT هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص بلوبدر بایننس یا BBI بهتون ارائه بدیم، به بررسی بالا رفتن شاخص بلوبرد بپردازیم و نحوه انجام معاملات شاخص BBI بایننس رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفته شد، شاخص بلوبرد یکی از معیارهایی هست که در سال 2020 توسط صرافی بایننس برای انجام معاملات فیوچرز در این پلتفرم معرفی شد. همچنین شاخص بلوبرد بایننس نوعی شاخص قیمت ارز دیجیتال هست که کارکرد بایننس کوین، دوج کوین و ماسک رو تجزیه و تحلیل می کنه.

پیش بینی اینکه شاخص بلوبرد بایننس(BBI) در آینده و با گذشت زمان تا کجا می تونه پیش بره، خیلی کار سخت و پیچیده ای هست. با این وجود، از اونجایی که با توجه به قیمت BNB، دوج کوین و ارز دیجیتال ماسک، ممکنه این رو با مشاهده نوسان قیمت هر کدوم از این رمز ارزها مدیریت کنیم.

 


نظرات کاربران در مورد شاخص بایننس بلوبرد(BBI) چیست؟
سوال امنیتی :9+74 = ?