چرا کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم افزایش یافته است؟

نوشته شده در : 1402/09/18

افزایش بیش از 50 درصدی کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم؛ آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا کارمزد شبکه های بیت کوین و اتریوم افزایش پیدا کرده است؟ به نظر شما افزایش کارمزد تراکنش های بیت کوین به معنی افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین است؟ اکنون برای انجام تراکنش در شبکه بیت کوین و اتریوم چقدر کارمزد باید پرداخت کنیم؟
بیت کوین(Bitcoin) و اتریوم(Ethereum) دو مورد از بهترین شبکه های بلاک چینی هستند که شما می توانید با استفاده از این شبکه ها تراکنش های مختلفی را در حوزه ارزهای دیجیتال انجام دهید و رمز ارزهای خودتان را به کیف پول ها انتقال دهید. بررسی های انجام شده نشان می دهند که کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره کارمزد تراکنش ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش بیش از 50 درصدی کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم بپردازیم.

آشنایی با کارمزد تراکنش ارز دیجیتال

کارمزد تراکنش ارز دیجیتال

کارمزد تراکنش ارز دیجیتال به هزینه های گفته می شود که کاربران در زمان انجام تراکنش باید پرداخت کنند تا تراکنش آنها به بهترین شکل ممکن انجام شود. این مبلغ می تواند بر اساس میزان شلوغی شبکه بلاک چین تغییر کند و همچنین انعطاف پذیر باشد. کاربری که قصد دارد خیلی سریع پرداخت خود را تایید کند، می تواند کارمزد بیشتری را انتخاب کند تا ماینرها انگیزه بگیرند که تراکنش در جلوی صف قرار بگیرد. توجه داشته باشید که کارمزد تراکنش ارز دیجیتال معمولا در بیشتر صرافی های ارز دیجیتال ثابت است، ولی ممکن است کاربران در زمان استفاده از ولت های خاص، گزینه تنظیم کارمزدها را داشته باشند.
جالب است بدانید، کارمزد تراکنش ارز دیجیتال در شبکه های بلاک چینی مانند بیت کوین و اتریوم زمانی ایجاد می شود که مقدار رمز ارز بین دو آدرس کیف پول در شبکه جابجا می شوند. همچنین پردازش یک تراکنش در بستر بلاک چین به مصرف زمان و انرژی نیاز دارد و به وسیله ماینرها یا ولیدیتورها انجام می شود. این کارمزد در واقع برای جبران هزینه ای است که ماینر یا ولیدتیور برای تایید تراکنش صرف می کند و اقدام آنها را مقرون به صرفه تر می کند.

افزایش بیش از 50 درصدی کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم

افزایش کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم

توجه داشته باشید، کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم بیش از 50 درصد افزایش یافته است و این مسئله باعث شده تا بازار رمز ارزها هیجانی شود. اگر کارمزد تراکنش ایجاد شود، فعالیت روی شبکه رمز ارزها افزایش پیدا می کند. طبق داده های سایت IntoTheBlock در 8 دسامبر، کارمزد تراکنش های بیت کوین بیشتر از 60 درصد بالا رفته است. در حالی که کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم در هفته گذشته نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است و برای انجام تراکنش در شبکه اتریوم باید کارمزد بیشتری را پرداخت کنید.
با نگاهی به روند کارمزد تراکنش های تاریخی، تراکنش در اتریوم با وجود سرعت پردازش تراکنش بالا گران تر از بیت کوین است. این می تواند به دلیل نقش اتریوم در دیفای، استخراج توکن NFT و موارد دیگر باشد. بیت کوین یک لایه تراکنش است و معمولا از اسمارت کانترکت ها پشتیبانی نمی کند. معمولا افزایش کارمزد تراکنش های زنجیره ای نسبت به قیمت صعودی است و نشان می دهد که اکوسیستم مربوط به آنها از افزایش پذیرش شکوفا می شود.
علاوه بر این، با افزایش کارمزد تراکنش ها در دو شبکه بیت کوین و اتریوم، افراد زیادی مایل به تعامل با پروژه هستند. این می تواند از قیمت ها پشتیبانی کند، چون از بیت کوین یا اتریوم برای پرداخت هزینه تراکنش ها استفاده می شود. در این بخش لازم به ذکر است که یکی از اتفاقاتی که ارزهای دیجیتال رقم زد کاهش قدرت دلار در برابر بیت کوین است.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره کارمزد تراکنش ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش بیش از 50 درصدی کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم بپردازیم. همانطور که گفته شد، میزان کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است. این مسئله باعث می شود تا بیت کوین ها و اتریوم های زیادی خریداری شوند. چون برای پرداخت کارمزدها از بیت کوین و اتریوم استفاده می شود.

 


نظرات کاربران در مورد چرا کارمزد تراکنش های بیت کوین و اتریوم افزایش یافته است؟
سوال امنیتی :2+70 = ?