تفاوت ارز دیجیتال کاردانو با بیت کوین چیست؟

1402/07/04

مقایسه کاردانو با بیت کوین؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا می دونین کاردانو چیست؟ به نظر شما کاردانو می تونه جایگزین بیت کوین بشه؟ کاردانو واسه سرمایه گذاری بهتر هست یا خرید بیت کوین؟ شبکه کاردانو در هر ثانیه چند تراکنش رو پردازش می کنه؟ کاربردهای ارز دیجیتال کاردانو چیست؟ ارز دیجیتال بیت کوین چه تفاوتی با رمز ارز کاردانو داره؟

امروزه نوسانات بازار ارزهای دیجیتال به دلیل وجود سرمایه گذاران و تریدرهایی هست که نمی دونن سرنوشت رمز ارزها چجوری میشه. با این حال هرچقدر بیشتر به جلو حرکت می کنیم و بحث کاربردی تر شدن رمز ارزها پیش میاد، مسئله های دیگه از مثل بلاک چین های سریع تر و قدرتمندتر واسه سرمایه گذاران اهمیت زیادی پیدا می کنند. در حالی که بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال هست، کاردانو با هدف حل مشکلات بیت کوین ظهور کرده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کاردانو بهتون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت های بیت کوین و کاردانو بپردازیم و سرمایه گذاری روی کاردانو و بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با رمز ارز کاردانو(ADA)

رمز ارز کاردانو

شاید واستون جالب باشه که بدونین ارز دیجیتال کاردانو با نماد اختصاری ADA یکی از بهترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتو هست. همچنین کاردانو نوعی شبکه بلاک چینی متن باز، غیرمتمرکز و عمومی هست. این شبکه حاصل تحقیقات توسعه سه نهاد مختلف هست. این رمز ارز اخیرا وارد عرصه فعالیت شده و هنوز همه قابلیت ها و بروزرسانی های مهم خودش رو ارائه نکرده. کاردانو یه شعار مهم دیگه هم داره. توجه داشته باشین که کاردانو به عنوان نسل سوم شبکه های بلاک چینی قصد داره تا مشکلات رمز ارزهای بیت کوین و اتریوم رو برطرف کنه.

کاردانو یکی از شبکه های بلاک چینی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام هست که می خواد مقیاس پذیری بلاک چین ها رو افزایش بده. کاردانو نوعی بلاک چین واسه اهداف عمومی هست که طبق تحقیقات دانشگاهی بررسی شده و توسط سیستم های همتا به همتا به وجود اومده. علاوه بر این، در شبکه کاردانو هم مثل اتریوم امکان ایجاد اسمارت کانترکت ها وجود داره و میشه با استفاده از این قابلیت در بستر بلاک چین اپلیکیشن های غیرمتمرکز ایجاد کرد.

آشنایی با ارز بیت کوین(Bitcoin)

ارز بیت کوین

بیت کوین(Bitcoin) نوعی پول دیجیتال غیرمتمرکز هست که مدیر اون مثل یه بانک مرکزی از اون مراقبت نمی کنه. در ارز دیجیتال بیت کوین کاربران می تونن بدون نیاز به واسطه و نهاد مرکزی با همدیگه به صورت همتا به همتا معامله انجام میدن. همه معامله ها و تراکنش های انجام شده در یه دفتر کل توزیع شده عمومی به اسم بلاک چین ثبت و نگهداری میشن. خیلی از افراد ارز دیجیتال رو معادل بیت کوین می دونن. در حالی که اینجوری نیست، بلکه بیت کوین اولین و با ارزش ترین رمز ارزهای موجود در بازار هست.

ارز دیجیتال بیت کوین نوعی برنامه کامپیوتری هست که به افراد این امکان رو میده تا ارزش پول رو به صورت مستقیم با همدیگه مبادله کنند. همچنین بیت کوین اولین کالای رمزنگاری مبتنی بر شبکه بلاک چینی هست که می تونه مثل پول نقد محافظت شده، رمز ارزها رو بین افراد مبادله کنه. تجارت بیت کوین بدون هیچ مداخله سازمان ها و بانک های مرکزی و به صورت کاملا ناشناس هست.

مقاله پیشنهادی: چرخه شومپیتری بیت کوین چیست؟

تفاوت بیت کوین و کاردانو چیست؟

تفاوت ارز دیجیتال کاردانو با بیت کوین چیست؟

توجه داشته باشین که بیت کوین یکی از معروف ترین رمز ارزهای موجود در بازار از نظر ارزش بازار هست که در سال 2009 به وجود اومده. کاردانو هم نوعی ارز دیجیتال نسل سوم هست که عملکرد خوبی نسبت به بلاک چین های فعلی مثل بیت کوین ارائه می کنه. طراحی بلاک چین دو لایه کاردانو خیلی فراتر از مکانیزم پرداخت ارز دیجیتال هست. لایه اول تبادل دارایی رو توسط اسمارت کانترکت ها و ساخت اپلیکیشن های کاربردی توزیع شده فراهم می کنه، در حالی که لایه دوم از رمز ارز کاردانو یا توکن ADA پشتیبانی می کنه.

بین ارز دیجیتال بیت کوین و کاردانو تفاوت های زیادی وجود داره که یکی از مهم ترین این تفاوت ها نحوه انجام تراکنش هاست. علیرغم محبوبیت مدام اون، هر کسی که می خواد روی بیت کوین سرمایه گذاری کنه، باید بدونه که سیستم تولید بلاک اون به دلیل سرعت پایین و بالا بودن هزینه ها نسبت به ارزهای دیجیتال جایگزین مورد انتقاد قرار گرفته. نمیشه سرعت تراکنش های کاردانو رو با بیت کوین مقایسه کرد. هیچ جای مقایسه ای وجود نداره. نرخ تراکنش شبکه کاردانو تقریبا 257 تراکنش در ثانیه و بیت کوین فقط 5 تراکنش در ثانیه هست.

روی کدام ارز سرمایه گذاری کنیم؟ کاردانو یا بیت کوین؟!

اگه بین ارز دیجیتال کاردانو و بیت کوین به عنوان یه سرمایه گذاری تصمیم بگیرین، متغیرهای مختلفی وجود دارن که باید اون ها رو در نظر بگیرین. واسه شروع از اونجایی که بیشتر پیش بینی های قیمتی رمز ارزها بر اساس حرکات قیمت در گذشته هست، بررسی هرگونه روند صعودی یا نزولی که یه ارز دیجیتال گذرونده، خیلی مهمه تا مشخص بشه چه چیزی باعث اون شده.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد کاردانو بهتون ارائه بدیم، به بررسی تفاوت های بیت کوین و کاردانو بپردازیم و سرمایه گذاری روی کاردانو و بیت کوین رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بیت کوین به عنوان پادشاه بازار ارزهای دیجیتال شناخته میشه که رمز ارز کاردانو(ADA) با این هدف به وجود اومد تا مشکلات شبکه بیت کوین مثل مقیاس پذیری رو برطرف کنه. یکی از تفاوت های کاردانو با بیت کوین، تعداد انجام تراکنش هاست. کاردانو در هر ثانیه بیش از 250 تراکنش رو پردازش می کنه، در حالی که بیت کوین قابلیت انجام 5 تراکنش در ثانیه رو داره.

 


نظرات کاربران در مورد تفاوت ارز دیجیتال کاردانو با بیت کوین چیست؟
سوال امنیتی :9+47 = ?