پرایس اکشن اسمارت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوشته شده در : 1402/07/04

پرایس اکشن اسمارت مانی(SMC)؛ یکی از روش های معاملاتی در بازار رمز ارزها که واسه تجزیه و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در مورد این روش معاملاتی به دست بیارین؟ آیا می دونین اسمارت مانی چیست؟ چجوری پول هوشمند رو تشخیص بدیم؟ پرایس اکشن اسمارت مانی چه مزایایی به همراه داره؟ تفاوت اسمارت مانی با سایر سبک های پرایس اکشن چیست؟

بازار رمز ارزها از بزرگ ترین و محبوب ترین بازارهای مالی در دنیا هست. کسب درآمد از این بازار از طریق خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجام میشه. ولی معمولا افرادی که سرمایه کمی در اختیار دارن نمی تونن از این بازار سود به دست بیارن. به این ترتیب به افراد توصیه میشه تا با الگوهای پرایس اکشن آشنایی داشته باشن تا سود خودشون رو افزایش بدن. یکی از الگوهای پرایس اکشن پرکاربرد، اسمارت مانی هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پرایس اکشن اسمارت مانی یا SMC بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای پرایس اکشن اسمارت مانی بپردازیم و تفاوت اسمارت مانی با پرایس اکشن های دیگه رو مورد بررسی قرار بدیم.

پرایس اکشن اسمارت مانی چیست؟

پرایس اکشن اسمارت مانی

شاید واستون جالب باشه که بدونین پرایس اکشن اسمارت مانی(Smart Money) یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این روش قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین. همچنین پرایس اکشن اسمارت مانی این امکان رو به تریدرها و معامله گران میده تا زمان خرید و فروش نهنگ های کریپتو و موسسه های بزرگ رو تشخیص بدن. اسمارت مانی دقیقا کپی تریدرهای افراد بزرگ در بازار رمز ارزهاست. پول هوشمند به سرمایه ای گفته میشه که سرمایه گذاران نهادی، بانک های مرکزی و سایر متخصصان یا موسسه های مالی اون رو کنترل می کنند.

پرایس اکشن اسمارت مانی یکی از روش های تجزیه و تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال هست که به وسیله بزرگان بازار ایجاد شده. مثلا در رابطه با رمز ارزها فرض کنین می خواهین بیت کوین بخرین و با توجه به تحلیلو سیگنال های خاصی متوجه شدین با احتمال زیاد چند موسسه مالی بزرگ در قیمت X بیت کوین می خرن. بنابراین، شما هم در همون قیمت X بیت کوین می خرین و سود به دست میارین. توجه داشته باشین که سبک پرایس اکشن اسمارت مانی شامل شناسایی روندها در بازار رمز ارزها قبل از تبدیل شدن به اخبار اصلی هست.

مقاله پیشنهادی: وین ریت(Win Rate) چیست و چگونه محاسبه می شود؟

پرایس اکشن اسمارت مانی چه مزایایی دارد؟

پرایس اکشن اسمارت مانی چه مزایایی دارد؟

همونطور که گفتیم، مطلع بودن از عملکرد سرمایه گذاران بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال همیشه نقش مهمی در معاملات داره که باید بهش توجه کنین. در همین راستا خیلی از معامله گران از پرایس اکشن اسمارت مانی واسه تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمتی استفاده می کنند تا از مزیت های این روش برخوردار بشن. در ادامه برخی از مزایای پرایس اکشن اسمارت مانی رو بررسی می کنیم:

  • یکی از مزایای پرایس اکشن اسمارت مانی این هست که می تونه جریان نقدینگی بزرگان بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال مثل بانک ها یا موسسه های مالی و همگام شدن با اون ها رو شناسایی کنه.
  • یکی دیگه از مزیت های پرایس اکشن اسمارت مانی(SMC) این هست که می تونه روند بازار رمز ارزها و بهترین نقاط ورود و خروج معاملات رو تشخیص بده. همچنین شما می تونین با استفاده از این روش حجم معاملات، منابع داده و روش های داده رو ارزیابی کنین.
  • پرایس اکشن اسمارت مانی امکان کسب سود بالا با ریسک به ریوارد مناسب رو با استفاده از تحلیل مولتی تایم فریم و سطوح عرضه و تقاضا رو به تریدرها و معامله گران بازار رمز ارزها فراهم می کنه.
  • یکی دیگه از مزیت های پرایس اکشن اسمارت مانی این هست که می تونه بازار ارزهای دیجیتال رو بدون نیاز به استفاده از اندیکاتورها یا ابزارهای پیچیده تجزیه و تحلیل کنه.
  • پرایس اکشن اسمارت مانی امکان تطبیق با هر نوع بازار مالی چه صعودی چه نزولی چه جانبی رو واسه تریدرها فراهم کرده.

شما می تونین با استفاده از سبک پرایس اکشن اسمارت مانی(Smart Money) عملکرد بانک ها و شرکت های مالی بزرگ رو به صورت خاصی تجزیه و تحلیل کنین. همچنین تجربه ثابت کرده که در روش اسمارت مانی نسبت ریسک به ریوارد هم خیلی مناسب هست. به همین دلیل میانگین حساب شما در بلند مدت وارد سود میشه. علاوه بر این، این روش در انواع مختلف بازارهای مالی کاربرد زیادی داره که شما می تونین به صورت ویژه ازش استفاده کنین.

بیشتر بدانید: شاخص پوئل(Puell Multiple) چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت اسمارت مانی با پرایس اکشن های دیگر

تفاوت اسمارت مانی با پرایس اکشن های دیگر

توجه داشته باشین که پرایس اکشن اسمارت مانی(SMC) تفاوت های زیادی با سایر پرایس اکشن ها داره. بنابراین، باید اطلاعات کافی در مورد اسمارت مانی یا پول هوشمند به دست آورد. زمانی که شما تفاوت بین روش های مختلف پرایس اکشن رو بدونین، معمولا بهترین گزینه رو واسه خودتون انتخاب می کنین. پرایس اکشن اسمارت مانی برخلاف سایر روش ها، فقط به الگوها، سطوح حمایت و مقاومت روندهای قیمتی توجه نمی کنه بلکه به تمایلات و رفتار خریداران و فروشنده های ارز دیجیتال هم می پردازه. همچنین این مورد برخلاف پرایس اکشن عرضه و تقاضا فقط به نواحی عرضه و تقاضا توجه نمی کنه، بلکه به شناسایی بانک ها و نهنگ های بازار که نوساناتی در بازار ایجاد می کنه می پردازه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پرایس اکشن اسمارت مانی یا SMC بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایای پرایس اکشن اسمارت مانی بپردازیم و تفاوت اسمارت مانی با پرایس اکشن های دیگه رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، پرایس اکشن اسمارت مانی(Smart Money) یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این روش قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین و معاملات پرسودی انجام بدین. این روش مزیت های زیادی به همراه داره که از جمله از این مزایا میشه به شناسایی جریان نقدینگی در بازار، تشخیص روند بازار، امکان کسب سود بالا و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد پرایس اکشن اسمارت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟
سوال امنیتی :2+34 = ?