آیا می دانید قیمت سولانا(SOL) به چه دلایلی کاهش یافت؟

نوشته شده در : 1402/11/02

قیمت سولانا(SOL) در این هفته بنا به دلایلی کاهش یافت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ کاهش قیمت سولانا تا چه سطحی ادامه می یابد؟ کاهش قیمت اخیر سولانا نشان دهنده پایان روند صعودی است؟ سولانا(SOL) با چه مقاومت ها و حمایت هایی روبرو است؟ آیا سولانا می تواند دوباره وارد رالی صعودی شود؟ سولانا با چه حمایت ها و مقاومت هایی روبرو است؟
اگر قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سولانا را دارید، ابتدا باید وضعیت رمز ارز سولانا(SOL) را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش سولانا را تشخیص دهید تا بتوانید سود زیادی از معاملات خودتان به دست آورید. اگر به چارت سولانا نگاه کنید، می بینید که اخیرا قیمت سولانا کاهش یافته است و معامله گران با احساس ترس و نگرانی روبرو شدند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وضعیت ارز سولانا(SOL) را تجزیه و تحلیل کرده و دلایل کاهش قیمت سولانا در این هفته را مورد بررسی قرار دهیم.

تجزیه و تحلیل ارز سولانا(SOL)

سولانا(SOL) یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار کریپتو  و معمولا جز ارزهای دیجیتال مستعد رشد است که اخیرا نوسانات زیادی را تجربه کرده و اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 92.40 دلار معامله می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته تقریبا 0.61 درصد افزایش یافته است. اگر به چارت هفتگی سولانا نگاه کنید، می بینید که سولانا با حمایت ها و مقاومت های مهمی روبرو است که می تواند به این نواحی واکنش نشان دهد. سولانا اکنون در نزدیک یک مقاومت مهم قرار دارد که اگر بتواند این مقاومت را با یک کندل قوی سبز رنگ به سمت بالا بشکند، می تواند رشد چشمگیری را تجربه کرده و به سطوح بالاتری برسد.
جالب است بدانید، داده های بازار نشان می دهند که حجم هفتگی معاملات ارز سولانا(SOL) در صرافی های غیرمتمرکز با رسیدن به رقم 10.768 میلیارد دلار از معاملات 9.604 میلیارد دلاری اتریوم، 4.532 میلیارد دلاری در آربیتروم، 3.429 میلیارد دلاری در شبکه بایننس اسمارت چین و.... پیشی گرفته است. علاوه بر این، حجم معاملات روزانه سولانا(SOL) در این پروتکل ها به عدد 1.447 میلیارد دلار رسیده است که تقریبا 13 درصد از 1.28 میلیارد دلار اتریوم بیشتر است. نکته قابل توجه این است که حجم معاملات آتی دائمی سولانا نیز از اتریوم پیشی گرفته است که یک شاخص مهم برای اندازه گیری نقدینگی بازار کریپتو است.

دلایل کاهش قیمت سولانا در این هفته

توجه داشته باشید که قیمت سولانا در 18 ژانویه بیش از 9 درصد کاهش را تجربه کرد و به پایین ترین سطح 91.40 دلار رسید. رد مداوم از سطح 100 دلار در 15 روز گذشته ادامه داشته است. با این حال، با توجه به اینکه کل سرمایه بازار رمز ارزها قادر به حفظ سطوح بالای 1.6 تریلیون دلار در طول یک سال نبوده است، ولی قیمت برخی از رمز ارزها مانند ارز دیجیتال سولانا(SOL) افزایش چشمگیری را تجربه کرد و توانست ریزش های قیمت خود در سال قبل را جبران کند. با این حال، سولانا اکنون در یک روند نزولی قرار دارد و قیمت آن در حال کاهش است.
نکته قابل توجه این است که قیمت سولانا اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 92.40 معامله می شود که به نظر می رسد قیمت تمایل به کاهش دارد. یکی از مهم ترین دلایل کاهش قیمت سولانا در این هفته، خوش بینی بیش از حد نسبت به انتظاراتی بود که از ایردراپ می رفت. همچنین یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت سولانا، کاهش 8.5 درصدی تراکنش ها و تعداد کاربران فعال DApps در هفت روز گذشته بوده است. با این حال، حجم DApps Solana در این دوره که مجموعا 594 میلیون دلار است، در مقایسه با 6 میلیارد دلاری BNB Smart Chain یا 1.6 میلیارد دلاری پالیگان به طور قابل توجهی کمتر است. یکی از سوالات مهم در مورد ارزهای دیجیتال مطرح است این است که از کجا بفهمیم یک ارز در حال رشد است؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، وضعیت ارز سولانا(SOL) را تجزیه و تحلیل کرده و دلایل کاهش قیمت سولانا در این هفته را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفته شد، قیمت سولانا در هفته گذشته کاهش یافت و وارد یک روند نزولی شد. عوامل مختلفی روی قیمت سولانا تاثیر گذاشتند و قیمت این رمز ارز را پایین آوردند که یکی از مهم ترین عوامل کاهش قیمت سولانا، خوش بینی بیش از حد نسبت به ایردراپ بود.

 


نظرات کاربران در مورد آیا می دانید قیمت سولانا(SOL) به چه دلایلی کاهش یافت؟
سوال امنیتی :6+75 = ?