سرقت برق برای استخراج ارزهای دیجیتال

نوشته شده در : 1403/04/22

جستجو

با افزایش پول، روش های دزدی نیز افزایش یافت. شکل جدید آن، بیت کوین، اکنون به عنوان طلای دیجیتال در نظر گرفته می شود، اما تنها می تواند از طریق یک فرآیند کار فشرده به نام ماینینگ ایجاد شود؛ بنابراین، مجرمان ارزهای دیجیتال برای استخراج مخفیانه بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه به سرقت برق یا قدرت محاسباتی متوسل شده اند.
خرید ارز دیجیتال ممکن است با چالش هایی همراه باشد که یکی از آنها سرقت برق است.

چرا دزدی برق در حال افزایش است؟

مزایا و معایب خرید ارزهای دیجیتال متعدد است. به همین دلیل افراد زیادی به سمت آن آمدند. دزدی برق برای استخراج بیت کوین یک کلمه کلیدی است، اما Hydro-Quebec هر سال 400 سرقت برق را ذکر کرده و به یاد دارد که کانادا تنها کشوری نیست که با این سطوح مواجه است. بر اساس گزارش Stay Energy Safe، از سال 2017، افزایش 400 درصدی در دستکاری کالاهای الکتریکی در بریتانیا مشاهده شده است، به طوری که Crimestoppers 12076 گزارش دزدی برق را بین 12 ماه تا آوریل 2023 دریافت کرده است. استخراج ارزهای دیجیتال در اکثر کشورها به جز چین قانونی است. استخراج بیت کوین به عنوان فعالیتی شروع شد که هر کسی می توانست با استفاده از یک رایانه شخصی سطح ابتدایی به آن دسترسی پیدا کند، اما به یک فعالیت تجاری تبدیل شده است.

افزایش تقاضای برق استخراج بیت کوین

ماینرهای تجاری بیت کوین باید هزینه های ثابت برق، تاسیسات و تجهیزات را با مزایای متغیر بردهای موفق در قرعه کشی دکتر بیت کوین که در حال حاضر 6.25 بیت کوین به ازای هر 10 دقیقه پرداخت می کند، متعادل کنند. کارمزدهای استخراج در آوریل 2024 به نصف کاهش می یابد و استخراج بیشتر می شود. کارآمد. کاهش انگیزه ها می تواند از سرقت برق جلوگیری کند یا سایر معدنچیان را تشویق کند تا راه هایی برای صرفه جویی در هزینه های برق بیابند. ماینرهای بیت کوین در حال حاضر به مناطق وسیعی با انرژی کم مهاجرت می کنند، از جمله متان از سکوهای نفتی. بر اساس آخرین گزارش شورای استخراج بیت کوین، 59.9 درصد استخراج در حال حاضر از منابع تجدیدپذیر انجام می شود. قدرت ماینینگ نیز در یک جهت است. نرخ هش شبکه بیت‌کوین، که کل مقداری که استخراج‌کنندگان انرژی در حال حاضر برای ایمن کردن آن هزینه می‌کنند را اندازه‌گیری می‌کند، در اکتبر 2023 به بالاترین حد خود یعنی 430,000,000,000,000,000 هش در ثانیه رسید، اما چه قیمتی می‌توان تعیین کرد؟ سوالی که اخیرا در مورد بازار ارز دیجیتال مطرح است این است که علت حمایت مسی از میم کوین سولانا چیست؟

اقدامات برای جلوگیری از سرقت برق

اقداماتی برای جلوگیری از سرقت برق صورت گرفته است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

کنتورهای هوشمند

کنتورهای هوشمند برای جلوگیری از سرقت انرژی و شناسایی و جلوگیری از دستکاری دستگاه های الکترونیکی، ابزارهای تکنولوژیکی مهمی در نظر گرفته می شوند. اصولاً کنتور هوشمند وسیله ای الکترونیکی است که مصرف انرژی را در فواصل زمانی کوتاه ثبت می کند و به صورت بلادرنگ آن را برای نظارت و صورتحساب به شرکت برق

گزارش می دهد.

علاوه بر این، شرکت ‌های برق می‌توانند از کنتورهای هوشمند برای نظارت بر خانه ‌ها و مشاغلی که صورت‌حساب‌ های خود را پرداخت نمی‌کنند و خدمات را قطع کنند، استفاده کنند. کنتورهای هوشمند با تشخیص آسیب‌پذیری داخلی هشدارهایی را در زمان انجام آزمایش‌ها ارائه می‌کنند.

پاداش های مالی

شرکت ‌های خدماتی مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کنند تا دزدان برق را گزارش کنند و گاهی اوقات پاداش ‌های زیادی برای گزارش دزدان برق ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، شرکت تولید و توزیع تامیل نادو (TANGEDCO) بودجه ای معادل روپیه در نظر گرفته است. 

مداخلات فنی

وزارت نیرو همچنین رایانه‌سازی زیرساخت‌های توزیع، اندازه‌گیری مواد غذایی، تفکیک مواد غذایی و نظارت بر بیماری‌های AT&C را از طریق طرح‌های مختلف مانند طرح توسعه یکپارچه برق (IPDS) و Deendayal Upadhyaya Gram Jyoti Yojana (DDUGJY) فعال کرده است تا کشور بتواند وضعیت خود را بهبود بخشد.

کلام آخر:
به طور خلاصه، وضع قوانین برای جلوگیری از سرقت برق برای اطمینان از ثبات و هزینه تامین برق و حفظ منافع شرکت های توزیع و مردم مهم است. مقررات مؤثر شامل همکاری بین دولت و شرکت های توزیع برق، اقدامات پیشگیرانه مانند قرائت کنتور و قرائت منظم کنتور و اقدامات تنبیهی مانند جریمه نقدی، زندان و برنامه های آگاهی بخشی جامعه است. اما چالش هایی مانند مقاومت در برابر تغییر، چالش های فنی و مداخلات سیاسی می تواند مانع اجرای این روش ها شود.

منبع مقاله: https://www.nofreelunch.co.uk/blog/steal-electricity-mine-crypto/

 

نظرات کاربران در مورد سرقت برق برای استخراج ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :3+62 = ?