دلایل شکست قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین

نوشته شده در : 1403/04/21

جستجو

اتریوم بیش از یک سال است که عملکرد کمتری نسبت به بیت کوین داشته است. خرید ارز دیجیتال این روزها بسیار رشد کرد؛ بنابراین بیت کوین امسال بازار را رهبری کرد و حجم معاملات از 14 میلیارد دلار فراتر رفت. لوند و زیمرمن انتظار دارند که قیمت اتریوم بلافاصله پس از راه اندازی صندوق معاملاتی به کاهش خود ادامه دهد، اما پیش بینی می کنند که سرمایه در صندوق بعدا افزایش خواهد یافت و همانطور که در مورد اتفاق افتاد. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، به دلیل عملکرد بی رحمانه خود در بازار صعودی در مقایسه با بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته است. بیت کوین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و طبق CoinGecko از 31,457 دلار به بیش از 41,000 دلار در 2 ژانویه 2021 رسید که قیمت آن در کمتر از یک سال 19 برابر شد. 

اتریوم در چه زمینه ‌هایی کاربرد دارد؟

علاوه بر اشنایی با مزایا و معایب خرید ارزهای دیجیتال باید با کاربردهای اتریوم اشنا شوید. اتریوم که به اختصار ETH نامیده می شود، دارای ارزش بازار 205.52 میلیارد دلار و 17.52 درصد از کل بازار است. تعداد واحدهای در گردش و تعداد کل واحدهای اتریوم 122.37 میلیون واحد است. در حال حاضر فعال ترین صرافی اتریوم صرافی WBF است که 99 درصد از حجم معاملات روزانه را به خود اختصاص می دهد. کاربردهای اتریوم در بانکداری و مالی متنوع است، به ویژه در زمینه اوراق قرضه، قراردادها، تسویه حساب مالی، مدیریت بیمه و فروش کالا. در دنیای واقعی، اتریوم در سیستم های پرداخت مالی غیرمتمرکز استفاده می شود.

عوامل مؤثر بر ارزش و قیمت اتریوم

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال قدرتمند جهان پس از اصلاح اشتباهات بیت کوین ایجاد شد. با توجه به تفاوت های زیاد در قیمت ارزهای دیجیتال، شناسایی عواملی که بر ارزش و قیمت آنها تأثیر می گذارد به یک نکته مهم تبدیل شده است. برای اتریوم و بیت کوین به طور کلی، عوامل زیر بر ارزش بازار و قیمت سکه تأثیر می گذارد.

• عوامل اقتصادی

• عوامل فنی

• عوامل اجتماعی

دلایل ضعف اتریوم در برابر بیت کوین

در بخش قبل، اتریوم و موقعیت آن در بازار را بررسی کردیم. در ادامه، می خواهیم مهم ترین بخش های این مقاله را مورد بحث قرار دهیم. با وجود اندازه بازار اتریوم، این ارزش آن را به یک ششم بیت کوین کاهش می دهد. محققان سه دلیل برای ضعف اتریوم در مقایسه با بیت کوین شناسایی کرده اند.

هیچ کشوری هنوز استاندارد اتریوم را تصویب نکرده‌ است

همانطور که می دانید بیت کوین برای خرید، فروش و مبادله کالا در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما استفاده می شود. حتی السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز رسمی و قانونی معرفی کرده است. با این حال، این مورد در مورد اتریوم صادق نیست و تنها اتریوم را می توان یک دارایی دیجیتال ارزش سرمایه گذاری در نظر گرفت.

ازدحام شبکه اتریوم به‌ دلیل رشد آن در امور مالی غیرمتمرکز 

رشد موفقیت‌آمیز اتریوم در بازارهای ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل معامله باعث ایجاد مشکلات جدی در شبکه اتریوم شده است. این محدودیت به رقبا فرصتی برای ورود به جریان می دهد، مانند ورود Harvest Finance. ازدحام باعث شده تا رقبا قراردادهای هوشمند را به عنوان راه حلی انعطاف پذیر برای سرمایه گذارانی که به دنبال گزینه ارزان تری هستند معرفی کنند.

وجود ترافیک در بالای شبکه

سرعت پایین تراکنش، قیمت بالای اتریوم و مشکلات مقیاس پذیری باعث شده است که کاربران و طرف های مبادله دلسرد به نظر برسند. در واقع، حجم ترافیک شبکه اتریوم، ظرفیت اتریوم را به چالشی غیرقابل حل تبدیل کرده است. البته بیت کوین معایب خاص خودش را دارد، اما نه به اندازه اتریوم!

کلام آخر:

در این مقاله، به 3  دلیل برای ضعف قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین پرداختیم که چرا اتریوم در کوتاه مدت در مقایسه با بیت کوین آسیب پذیر بود و از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کردیم، اما در نهایت به یاد داریم که بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش بینی است و هیچ یک از نقاط ضعف و قوت آن دائمی نیست و هرگز نخواهد بود.

منبع مقاله: https://www.investopedia.com/articles/investing/031416/bitcoin-vs-ethereum-driven-different-purposes.asp

نظرات کاربران در مورد دلایل شکست قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین
سوال امنیتی :9+54 = ?