بانک مرکزی تایوان می گوید عجله ای برای راه اندازی CBDC ندارد

نوشته شده در : 1403/04/19
بانک مرکزی تایوان می گوید عجله ای برای راه اندازی CBDC ندارد

جستجو

بانک مرکزی چین اعلام کرده است که از قراردادهای هوشمند برای مناقصه و اوراق مشارکت برای مدیریت مناقصه های دولتی از طریق شاخص های برنامه خاص برای بهبود کارایی عملیاتی استفاده خواهد کرد. خرید ارز دیجیتال در تایوان نیز رشد چشمگیری کرده است. مزایا و معایب خرید ارزهای دیجیتال باعث شده است که افراد بیشتری در این حوزه ورود کنند. یانگ چین روآ، رئیس بانک مرکزی چین گفت که توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یک رقابت نیست و تمرکز بانک مرکزی بر توسعه پایدار است نه سرعت. گزارش UDN، یانگ گفت که اولین کسی که یک CBDC را معرفی کرد موفقیت را تضمین نمی کند.

این به این دلیل است که کشورهایی که CBDC را صادر کرده یا آزمایش کرده اند به نتایج مطلوب دست نیافته اند. یانگ در گزارشی که در 7 ژوئن و پیش از ارائه به کمیته مالی قانونی یوان در روز چهارشنبه 10 ژوئن منتشر شد، برنامه های بانک مرکزی برای دلار جدید تایوان را تشریح کرد. یانگ گفت بانک مرکزی در حال آزمایش سه عامل برای بهبود کارایی پرداخت داخلی است. اگرچه جدول زمانی برای صدور CBDC هنوز مشخص نشده است، تلاش هایی برای بهبود کارایی پردازش و کاربردهای جدید سیستم پرداخت در حال انجام است. به گفته یانگ، این پلتفرم می‌تواند از عملیات جریان نقدی برای کوپن‌های دیجیتال، با سرعت پردازش تراکنش تا 20000 در ثانیه پشتیبانی کند.

علاوه بر این، اثبات مفهوم تجارت CBDC در حال انجام است. این طرح CBDC و توکن های مالی را برای ایجاد سیستم ارز دیجیتال در آینده ترکیب می کند. هدف آن این است که به عنوان یک مرجع برای برند املاک و مستغلات خدمت کند. بانک مرکزی قصد دارد از فناوری توکن سازی برای دیجیتالی کردن اسکناس های بانک مرکزی عمده فروشی و اسکناس های بانکی تجاری برای پشتیبانی از توکن های کالاهای مختلف استفاده کند. برای پیشبرد اهداف خود، بانک مرکزی تایوان در حال انجام یک اثبات مفهومی و همکاری با بانک های شرکت کننده برای ایجاد یک پلت فرم مشترک برای محک زدن است.

لینک خبر: https://cointelegraph.com/news/taiwan-central-bank-cbdc-steady-progress

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد بانک مرکزی تایوان می گوید عجله ای برای راه اندازی CBDC ندارد
سوال امنیتی :5+87 = ?