افزایش احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین(BTC)

نوشته شده در : 1402/11/17

کتی وود، مدیر عامل شرکت ARK Invest به این موضوع اشاره کرد که احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین افزایش یافته است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما طلا می تواند جایگزین بیت کوین شود؟ چرا همبستگی طلا با بیت کوین افزایش یافته است؟
بیت کوین یکی از ارزهای محبوب در بازار کریپتو است که سرمایه گذاران و معامله گران می توانند با خرید بیت کوین و فروش آن در موقعیت های مناسب، سود زیادی از نوسانات آن به دست بیاورند. بیت کوین شکل خاصی از دارایی های دیجیتال است که توانسته مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران بازارهای مالی قرار بگیرد. اخیرا معلوم شده که طلا قصد دارد جایگزین بیت کوین شود. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد جایگزینی طلا با بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین(BTC) بپردازیم.

مقایسه ارز بیت کوین با طلا

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که طلا با بیت کوین چه تفاوت هایی دارد؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که بیت کوین و طلا در حال حاضر دارایی های با ارزشی هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. این دارایی ها شباهت هایی با یکدیگر دارند که این مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد در دو راهی سرمایه گذاری بیت کوین یا طلا قرار بگیرند.
طلا یکی از قدیمی ترین دارایی های مالی است که افراد زیادی روی آن سرمایه گذاری می کنند. از طرف دیگر، بیت کوین(BTC) یک دارایی دیجیتال جدید محسوب می شود که از زمان عرضه خود تا به الان رشد چشمگیری را تجربه کرده است. بیت کوین نیز یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار است که با بررسی آینده بیت کوین می توان فهمید که این ارز می تواند گزینه عالی برای سرمایه گذاری باشد. به طور کلی، طلا نوعی دارایی فیزیکی است که در شکل های مختلفی در بازار وجود دارد، ولی بیت کوین نوعی دارایی مجازی بر بستر بلاک چین است که شما فقط می توانید آن را از صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش کنید.

افزایش احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین(BTC)

توجه داشته باشید که بر اساس گفته های مدیر عامل ARK Invest، سرمایه گذاران بعد از راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین از طلا به بیت کوین حرکت کردند. بیت کوین نسبت به طلا در حال افزایش بوده است. اکنون جایگزینی برای بیت کوین وجود دارد و ما فکر می کنیم اکنون که راه پر اصطکاک کمتری برای دسترسی به بیت کوین وجود دارد، ادامه خواهد یافت.
مانند طلا، وود انتظار دارد که وقتی بخش بانکی نشانه هایی از ضعف خود نشان می دهد، بیت کوین خودش را به عنوان یک دارایی خطرپذیر نشان دهد. مدیر عامل شرکت ARK Invest گفت که بازار در مارس 2023 زمانی که ایالات متحده یک بحرانبانکی منطقه ای را تجربه کرد، شاهد این موضوع بود که باعث شد قیمت بیت کوین تا 40 درصد افزایش یابد. بررسی اطلاعات توسط Fidelity نشان می دهد که همبستگی بیت کوین با طلا در سال 2023 افزایش یافته و با وجود افزایش نرخ های جهانی در سراسر دنیا، از رابطه معکوس قبلی آن با نرخ بهره جدا شده است. با این حال، کتی وود اشاره کرد که 15 میلیون بیت کوین از 19.5 میلیون بیت کوینی که در حال حاضر در گردش است، طی 155 روز حرکت نکرده اند و بنابراین در دستان باقی مانده اند. یکی از مسائل مهم در مورد بیت کوین این است که بدانیم تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت چیست؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد جایگزینی طلا با بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین(BTC) بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین و طلا دو دارایی با ارزشی هستند که شما می توانید روی این دارایی ها سرمایه گذاری کنید. اخیرا احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین افزایش یافته است و کتی وود گفته که طلا در آینده می تواند جایگزین بیت کوین شود.

 


نظرات کاربران در مورد افزایش احتمال جایگزینی طلا برای ارز بیت کوین(BTC)
سوال امنیتی :6+60 = ?