ماینرها همچنان با کمبود تراشه روبرو هستند

ماینرها همچنان با کمبود تراشه روبرو هستند

نوشته شده در : 1402/12/08

با توجه به بررسی های انجام شده، Riot Platforms سایر ماینرها همچنان کمبود تراشه، ESG را به عنوان خطر می بینند. شرکت های استخراج بیت کوین معمولا این خطرات را به عنوان استاندارد در گزارش های سالانه خود برجسته می کنند، اگرچه هاوینگ بیت کوین آینده می تواند این خطرات مرتبط را افزایش دهد. اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید وضعیت این ارز را تجزیه و تحلیل کنید.
این خبر منتشر شده است تا نشان دهد که افشای ریسک بخشی استاندارد از پرونده های گزارش سالانه است و خطرات برجسته شده را می توان در سایر شرکت های استخراج بیت کوین و گزارش های سالانه قبلی مشاهده کرد. کمبود تراشه و مقررات بالقوه متمرکز بر آب و هوا همچنان به عنوان مضامین مشترک در افشای عوامل ریسک شرکت استخراج بیت کوین به نظر می رسد. در حالی که شرکت ها برای هاوینگ بیت کوین آماده می شوند.
Riot Platforms یکی از اولین شرکت هایی که گزارش سالانه 2023 خودش را در سال جاری منتشر کرد، در پرونده K-10 خود که در 23 فوریه ثبت شد، بیش از 13 خطر مداوم برای سودآوری استخراج بیت کوین خودش را برجسته کرد. هرچند که معمولا نسبت به سال قبل بدون تغییر بود.
Riot می گوید بحران جهانی زنجیره تامین، همراه با افزایش تقاضا برای تراشه های کامپیوتری، کمبود نیمه هادی ها را به وجود آورده است که می تواند در دراز مدت بر عملیات استخراج آن تاثیر بگذارد. سایر ماینرهای بیت کوین در گذشته خطرات مشابهی را در گزارش های سالانه مربوطه خود ثبت کرده اند. ماینر آمریکایی بیت کوین CleanSpark سال گذشته در پرونده K-10 خود در سال 2023 به اختلال سخت افزاری ارزهای دیجیتال و مشکلات احتمالی برای دستیابی به سخت افزار جدید اشاره کرد.
TeraWulf همچنین محدودیت های زنجیره تامین را به عنوان یک عامل خطر برشمرد. Riot همچنین گفت که تا زمانی که بحران کمبود تراشه حل نشود، به پرداخت هزینه های بالاتر از حد معمول برای تهیه و نصب ماشین های استخراج ادامه خواهد داد. با این حال، در آوریل سال گذشته JPMorgan گفت کمبود تراشه همه به جز تمام شده است، ولی انتظار می رود برخی از کمبودها برای انواع خاصی از تراشه ها تا سال های 2023 و 2024 برای تراشه های با قدرت محاسباتی بالاتر باقی بماند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ماینرها همچنان با کمبود تراشه روبرو هستند
سوال امنیتی :2+30 = ?